Het grote Gppits eindejaarsrapport discussietopic 2014!

Gestart door FolkertE, 05 december 2014 - 14:42:26

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:18:24
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft in de wk stand tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .

Lol, het is wel duidelijk dat je Vettel-fan bent en iets tegen Hamilton hebt. Hamilton had in 2012 kampioen kunnen/moeten worden als zijn team het niet zo verpestte op operationeel gebied (mislukte pitstops, te weinig brandstof in Spanje etc.), als de betrouwbaarheid hem niet in de steek liet (uitvallen van op P1 in Singapore bijvoorbeeld) of als hij niet vanuit leidende positie door een ander uit de race gekegeld werd. In realiteit kwam hij in 2012 niet in de buurt van de titel maar op de prestatie van Hamilton zelf was niets aan te merken. In 2009 en 2013 reed hij in een zeepkist, 2011 was zijn rampjaar, 2010 was ook weinig of niks op aan te merken.

Aangezien jij de discussie begon met "zet Vettel in Hamiltons auto van 2014", wil ik het ook eens omdraaien: als Hamilton in Vettels auto had gezeten de laatste jaren, hoeveel titels had hij dan gehad en hoe hoog hadden we beide heren dan aangeslagen?

En nogmaals: het is moeilijker om de titel te winnen in een extreem dominante auto met een teamgenoot die goed meedoet, dan in een behoorlijk dominante auto met een teamgenoot die er niks meer van bakt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 december 2014 - 14:29:11
Citaat van: Tuesday op 05 december 2014 - 23:26:20Ricciardo is geen Rosberg ;)

Ricciardo en Rosberg zijn inderdaad niet dezelfde persoon, dat is een feit. Maar bedoel je hiermee dat Ricciardo beter is? Zo ja, waar is dat op gebaseerd?
het antwoord stond in de zin die je er hebt afgeknipt. Ik zeg alleen dat het mogelijk is, dus dat Sabai zn verhaal niet per definitie onzin is. Ik zou het zelf nooit geroepen hebben na zo'n seizoen. Ik was er geen eens opgekomen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 14:20:50
een raadsel? Met een beetje goede wil? Singapore, Brazilië en Abu Dhabi zijn al 75 punten. Dan heb ik het nog niet eens over Bahrein, Spanje, Spa en India. Kom je makkelijk op de 120. En dan laat ik nog Maleisië en Australië achterwegen.
Brazilie had niet zoveel met zn auto te maken. Maar goed, dan nog moet je niet vergeten dat ook Alonso en Vettel dat seizoen de nodige pech hebben gehad. Voor Vettel iig Maleisie, Valencia, Monza, Abu Dhabi en Brazilie. Dan kun je er ook zo al weer 50 punten aftrekken.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 12:38:26
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 12:21:54
hij reed moederziel alleen achteraan. Enige wat hij verloor was tijd, maar dat kreeg hij weer terug bij de Sc. En hij reed te ver achteraan dat die paar seconde hem een positie hadden gekost.
maar als hij die fout niet had gemaakt had hij ten tijde van de SC al verder naar voren gezeten. Als je ziet wat hij uiteindelijk tekort kwam voor P2 of de overwinning dan durf ik wel te stellen dat het hem minstens 1 positie gekost heeft.
Hamilton zat volgens mij zo'n 10 seconde achter Alonso en kwam dichter bij, maar er niet voorbij. Wat hij uiteindelijk te kort kwam heeft niks te maken met de fout die hij maakte. De tijd die hij verloor werd goed gemaakt door de SC. Maar gezien hij van uit de pits is gestart heeft hij alleen maar plaatsen gewonnen. En als hij al posities had verloren ofzo, was het bij sc geweest. Maar ik denk niet dat hem echt iets gekost heeft, want ook al had hij dichter achter zijn voorgangers gereden had hij er niet voor gereden toen iedereen ging pitten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 december 2014 - 14:41:55
Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:18:24
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft in de wk stand tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .

Lol, het is wel duidelijk dat je Vettel-fan bent en iets tegen Hamilton hebt. Hamilton had in 2012 kampioen kunnen/moeten worden als zijn team het niet zo verpestte op operationeel gebied (mislukte pitstops, te weinig brandstof in Spanje etc.), als de betrouwbaarheid hem niet in de steek liet (uitvallen van op P1 in Singapore bijvoorbeeld) of als hij niet vanuit leidende positie door een ander uit de race gekegeld werd. In realiteit kwam hij in 2012 niet in de buurt van de titel maar op de prestatie van Hamilton zelf was niets aan te merken. In 2009 en 2013 reed hij in een zeepkist, 2011 was zijn rampjaar, 2010 was ook weinig of niks op aan te merken.

Aangezien jij de discussie begon met "zet Vettel in Hamiltons auto van 2014", wil ik het ook eens omdraaien: als Hamilton in Vettels auto had gezeten de laatste jaren, hoeveel titels had hij dan gehad en hoe hoog hadden we beide heren dan aangeslagen?

En nogmaals: het is moeilijker om de titel te winnen in een extreem dominante auto met een teamgenoot die goed meedoet, dan in een behoorlijk dominante auto met een teamgenoot die er niks meer van bakt.
is Rosberg zoveel beter dan Webber dan? in 2006 was het 12/6 voor Webber in kwalificatie en 4/0 in race finishes. Niet dat dat alles zegt, maar veel meer vergelijkingsmateriaal is er eigenlijk niet. Vettel had overigens Webber direct vanaf 2009 al flink onder de duim (voordat je over leeftijd begint)

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 15:17:02
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 14:20:50
een raadsel? Met een beetje goede wil? Singapore, Brazilië en Abu Dhabi zijn al 75 punten. Dan heb ik het nog niet eens over Bahrein, Spanje, Spa en India. Kom je makkelijk op de 120. En dan laat ik nog Maleisië en Australië achterwegen.
Brazilie had niet zoveel met zn auto te maken. Maar goed, dan nog moet je niet vergeten dat ook Alonso en Vettel dat seizoen de nodige pech hebben gehad. Voor Vettel iig Maleisie, Valencia, Monza, Abu Dhabi en Brazilie. Dan kun je er ook zo al weer 50 punten aftrekken.
Maar daar ging het ook niet om. Ik zei alleen dat Hamilton tussen de 100 en 150 punten verloor buiten zijn schuld om.
Vettel en Alonso hebben ook zeker punten verloren. Japan heeft hem
Denk ik wel
De titel gekost.
Maar Vettel Abu Dhabi? Volgens mij Kwalificeerde hij zich 3de en werd hij 3de.
Maleisië? Wat was er dan? Dat met Narein? Daar liet hij zelf ook weinig ruimte voor Narein. Monza? 6 punten. Brazilië was volgens mij eigen fout ook.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 15:23:29
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 12:38:26
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 12:21:54
hij reed moederziel alleen achteraan. Enige wat hij verloor was tijd, maar dat kreeg hij weer terug bij de Sc. En hij reed te ver achteraan dat die paar seconde hem een positie hadden gekost.
maar als hij die fout niet had gemaakt had hij ten tijde van de SC al verder naar voren gezeten. Als je ziet wat hij uiteindelijk tekort kwam voor P2 of de overwinning dan durf ik wel te stellen dat het hem minstens 1 positie gekost heeft.
Hamilton zat volgens mij zo'n 10 seconde achter Alonso en kwam dichter bij, maar er niet voorbij. Wat hij uiteindelijk te kort kwam heeft niks te maken met de fout die hij maakte. De tijd die hij verloor werd goed gemaakt door de SC. Maar gezien hij van uit de pits is gestart heeft hij alleen maar plaatsen gewonnen. En als hij al posities had verloren ofzo, was het bij sc geweest. Maar ik denk niet dat hem echt iets gekost heeft, want ook al had hij dichter achter zijn voorgangers gereden had hij er niet voor gereden toen iedereen ging pitten.
als hij die fout niet had gemaakt had hij op het moment van de SC al veel verder kunnen zijn met zn opmars en dat had m na de SC zeker kunnen helpen. Zonder die fout had hij misschien zelfs wel voor Vettel kunnen komen, dan was hij niet 20 ronden lang opgehouden door hem en had hij een veel betere kans gehad op de overwinning.
Maar goed, wat dan nog, het was gewoon een fout die makkelijk anders had kunnen aflopen. Vettel precies hetzelfde, maar die verloor ook alleen maar een paar seconden. Moeten we zijn fout dan ook maar niet meerekenen? wat een onzin zeg. De fout in Brazilie kostte Hamilton misschien ook wel niks. Ook maar niet meerekenen dan?

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 15:36:20
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 15:17:02
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 14:20:50
een raadsel? Met een beetje goede wil? Singapore, Brazilië en Abu Dhabi zijn al 75 punten. Dan heb ik het nog niet eens over Bahrein, Spanje, Spa en India. Kom je makkelijk op de 120. En dan laat ik nog Maleisië en Australië achterwegen.
Brazilie had niet zoveel met zn auto te maken. Maar goed, dan nog moet je niet vergeten dat ook Alonso en Vettel dat seizoen de nodige pech hebben gehad. Voor Vettel iig Maleisie, Valencia, Monza, Abu Dhabi en Brazilie. Dan kun je er ook zo al weer 50 punten aftrekken.
Maar daar ging het ook niet om. Ik zei alleen dat Hamilton tussen de 100 en 150 punten verloor buiten zijn schuld om.
Vettel en Alonso hebben ook zeker punten verloren. Japan heeft hem
Denk ik wel
De titel gekost.
Maar Vettel Abu Dhabi? Volgens mij Kwalificeerde hij zich 3de en werd hij 3de.
Maleisië? Wat was er dan? Dat met Narein? Daar liet hij zelf ook weinig ruimte voor Narein. Monza? 6 punten. Brazilië was volgens mij eigen fout ook.
Vettel starte in Abu Dhabi uit de pitstraat remember. Brazilie aanrijding kun je over twisten (net als die van Hamilton overigens), maar hij had daar ook pech tijdens zn pitstop.
Verder laat ik het hierbij want ik zie alweer waar we naar toe gaan.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 15:41:00
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 15:23:29
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 12:38:26
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 12:21:54
hij reed moederziel alleen achteraan. Enige wat hij verloor was tijd, maar dat kreeg hij weer terug bij de Sc. En hij reed te ver achteraan dat die paar seconde hem een positie hadden gekost.
maar als hij die fout niet had gemaakt had hij ten tijde van de SC al verder naar voren gezeten. Als je ziet wat hij uiteindelijk tekort kwam voor P2 of de overwinning dan durf ik wel te stellen dat het hem minstens 1 positie gekost heeft.
Hamilton zat volgens mij zo'n 10 seconde achter Alonso en kwam dichter bij, maar er niet voorbij. Wat hij uiteindelijk te kort kwam heeft niks te maken met de fout die hij maakte. De tijd die hij verloor werd goed gemaakt door de SC. Maar gezien hij van uit de pits is gestart heeft hij alleen maar plaatsen gewonnen. En als hij al posities had verloren ofzo, was het bij sc geweest. Maar ik denk niet dat hem echt iets gekost heeft, want ook al had hij dichter achter zijn voorgangers gereden had hij er niet voor gereden toen iedereen ging pitten.
als hij die fout niet had gemaakt had hij op het moment van de SC al veel verder kunnen zijn met zn opmars en dat had m na de SC zeker kunnen helpen. Zonder die fout had hij misschien zelfs wel voor Vettel kunnen komen, dan was hij niet 20 ronden lang opgehouden door hem en had hij een veel betere kans gehad op de overwinning.
Maar goed, wat dan nog, het was gewoon een fout die makkelijk anders had kunnen aflopen. Vettel precies hetzelfde, maar die verloor ook alleen maar een paar seconden. Moeten we zijn fout dan ook maar niet meerekenen? wat een onzin zeg. De fout in Brazilie kostte Hamilton misschien ook wel niks. Ook maar niet meerekenen dan?
De fouten van Vettel koste hem direct plekken. Zelfs dat kleine foutje in Spa.

Maar hoe kom je er bij dat Hamilton voor Vettel zou zitten als hij niet was gespint? Of dat hij al verder naar voren was geweest in zijn opmars? Misschien, dat moet ik dan terug kijken, maar dan nog was hij niet voor Vettel enzeker niet Voor Alonso gekomen.

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 15:51:41
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 15:36:20
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 15:17:02
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 14:20:50
een raadsel? Met een beetje goede wil? Singapore, Brazilië en Abu Dhabi zijn al 75 punten. Dan heb ik het nog niet eens over Bahrein, Spanje, Spa en India. Kom je makkelijk op de 120. En dan laat ik nog Maleisië en Australië achterwegen.
Brazilie had niet zoveel met zn auto te maken. Maar goed, dan nog moet je niet vergeten dat ook Alonso en Vettel dat seizoen de nodige pech hebben gehad. Voor Vettel iig Maleisie, Valencia, Monza, Abu Dhabi en Brazilie. Dan kun je er ook zo al weer 50 punten aftrekken.
Maar daar ging het ook niet om. Ik zei alleen dat Hamilton tussen de 100 en 150 punten verloor buiten zijn schuld om.
Vettel en Alonso hebben ook zeker punten verloren. Japan heeft hem
Denk ik wel
De titel gekost.
Maar Vettel Abu Dhabi? Volgens mij Kwalificeerde hij zich 3de en werd hij 3de.
Maleisië? Wat was er dan? Dat met Narein? Daar liet hij zelf ook weinig ruimte voor Narein. Monza? 6 punten. Brazilië was volgens mij eigen fout ook.
Vettel starte in Abu Dhabi uit de pitstraat remember. Brazilie aanrijding kun je over twisten (net als die van Hamilton overigens), maar hij had daar ook pech tijdens zn pitstop.
Verder laat ik het hierbij want ik zie alweer waar we naar toe gaan.
Ja hij kwalificeerde zich 3de en werd toen gediskwalificeerd en eindigde toen 3de. Dus koste het hem niks.
Maar je begint zelf met de discussie en komt met wat scheve vergelijken en je verbaasde je over het feit dat mensen Vettel zo laag cijfer geven. En toen kwamjij of Sabsi met vergelijk van Hamilton afegrlopen jaren.

Tuesday

zo, wat een lap tekst. Wat betreft Hongarije, ik zei misschien. Ach laat verder ook lekker gaan.
Wat betreft Abu Dhabi, mooie manier van redeneren is dat zeg. Hij kwalificeerde zich wel voor Alonso en Raikkonen, die 1 en 2 werden in die race, dus die diskwalificatie heeft m wel degelijk punten gekost.

FolkertE

Idd misschien. Dat is dus alleen maar beredeneren. Vettel verloor direct plaatsten met zijn fouten.
En tja, als je als 3de kwalificeert en als 3de eindigd, heeft het je uit eindelijk niks gekost. Ja, als hij 3de was gestart had hij misschien gewonnen, maar daar hebben we niks aan. Dat is als.
Vettel is ook punten verloren buiten zijn schuld om, maar zeker niet zoveel als Hamilton. Als ik alles een beetje optel heeft Hamilton 181 punten verloren, Vettel zo'n 31 tot 50 punten.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:35:33
Idd misschien. Dat is dus alleen maar beredeneren. Vettel verloor direct plaatsten met zijn fouten.
En tja, als je als 3de kwalificeert en als 3de eindigd, heeft het je uit eindelijk niks gekost. Ja, als hij 3de was gestart had hij misschien gewonnen, maar daar hebben we niks aan. Dat is als.
Vettel is ook punten verloren buiten zijn schuld om, maar zeker niet zoveel als Hamilton. Als ik alles een beetje optel heeft Hamilton 181 punten verloren, Vettel zo'n 31 tot 50 punten.
zie je, ik zei toch dat het niet tussen de 100 en 150 lag, het zijn er gewoon 181

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 16:48:44
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:35:33
Idd misschien. Dat is dus alleen maar beredeneren. Vettel verloor direct plaatsten met zijn fouten.
En tja, als je als 3de kwalificeert en als 3de eindigd, heeft het je uit eindelijk niks gekost. Ja, als hij 3de was gestart had hij misschien gewonnen, maar daar hebben we niks aan. Dat is als.
Vettel is ook punten verloren buiten zijn schuld om, maar zeker niet zoveel als Hamilton. Als ik alles een beetje optel heeft Hamilton 181 punten verloren, Vettel zo'n 31 tot 50 punten.
zie je, ik zei toch dat het niet tussen de 100 en 150 lag, het zijn er gewoon 181
Hehe, maar jij zei dat het met goede wil net 80 of 90 zouden zijn geweest. ;) en dat klopt dus niet ;)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:58:28
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 16:48:44
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:35:33
Idd misschien. Dat is dus alleen maar beredeneren. Vettel verloor direct plaatsten met zijn fouten.
En tja, als je als 3de kwalificeert en als 3de eindigd, heeft het je uit eindelijk niks gekost. Ja, als hij 3de was gestart had hij misschien gewonnen, maar daar hebben we niks aan. Dat is als.
Vettel is ook punten verloren buiten zijn schuld om, maar zeker niet zoveel als Hamilton. Als ik alles een beetje optel heeft Hamilton 181 punten verloren, Vettel zo'n 31 tot 50 punten.
zie je, ik zei toch dat het niet tussen de 100 en 150 lag, het zijn er gewoon 181
Hehe, maar jij zei dat het met goede wil net 80 of 90 zouden zijn geweest. ;) en dat klopt dus niet ;)
denk toch dat dat meer in de buurt zit dan die 181 van jou.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 17:13:05
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:58:28
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 16:48:44
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:35:33
Idd misschien. Dat is dus alleen maar beredeneren. Vettel verloor direct plaatsten met zijn fouten.
En tja, als je als 3de kwalificeert en als 3de eindigd, heeft het je uit eindelijk niks gekost. Ja, als hij 3de was gestart had hij misschien gewonnen, maar daar hebben we niks aan. Dat is als.
Vettel is ook punten verloren buiten zijn schuld om, maar zeker niet zoveel als Hamilton. Als ik alles een beetje optel heeft Hamilton 181 punten verloren, Vettel zo'n 31 tot 50 punten.
zie je, ik zei toch dat het niet tussen de 100 en 150 lag, het zijn er gewoon 181
Hehe, maar jij zei dat het met goede wil net 80 of 90 zouden zijn geweest. ;) en dat klopt dus niet ;)
denk toch dat dat meer in de buurt zit dan die 181 van jou.
Laat maar zien dan.
Brazilië, Singapore en Abu Dhabi zijn al 75 punten.