Het grote Gppits eindejaarsrapport discussietopic 2014!

Gestart door FolkertE, 05 december 2014 - 14:42:26

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 december 2014 - 00:52:08
Hoge bomen enzo. Ik vind dat persoonlijk helemaal niet zo raar. Er zijn ook zat mensen die Hamilton en Rosberg hetzelfde cijfer geven terwijl de een wel kampioen werd en de ander niet. Dat vind ik dan weer raar. -edit- Ok nu ik teruglees zie ik dat maar één iemand dat gedaan heeft. Maar goed, wel de persoon die de hele Vettel Singapore-discussie veroorzaakte, vandaar dat ik de tekst niet geheel weghaal ;)

Ik vond Vettel zijn prestaties geen voldoende waard en ik vond Ricciardo zeer sterk, bijna foutloos. Daar ga ik dan ook geen 8 voor geven. Ik ben het verder met je eens dat vier punten verschil inderdaad wat fors zijn, maar dat komt nou eenmaal omdat we in Nederland de 5 als onvoldoende en de 6 als voldoende beschouwen. Ik denk dat als die associatie niet bestond, ik Vettel hoogstwaarschijnlijk wel een 6 had gegeven. Nu niet, vanwege de associatie met (on)voldoende.
nou, als je verwachtingen meetelt, dan zou je idd Rosberg misschien wel een hoger cijfer moeten geven dan Hamilton.
Wat betreft Vettel en Ricciardo. Ik vind zelf dat het het 1 of het ander is. Was Vettel echt zo slecht, of was Ricciardo gewoon goed. Volgens de cijfers die ik her en der zie was het beiden, maar dat kan ik dus niet met elkaar rijmen. Maar goed, het maakt me verder ook niet zo veel uit. Het verbaasd me alleen heel erg.

Sabai

#31
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft in de wk stand tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .

Tuesday

Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:18:24
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .
mwah, de cijfers die Hamilton krijgt kan ik me wel in vinden (behalve de 9,5 dan). Maar goed, als je puur naar fouten kijkt, dan heeft Hamilton er waarschijnlijk meer gemaakt dan Vettel. In kwalificatie tov zn teamgenoot deed Vettel het ook beter dan Hamilton. Grote vraag is alleen hoe Ricciardo zich verhoudt tot Rosberg. Qua snelheid heb ik geen idee, maar Ricciardo is wel een veel betere racer.
Dat Hamilton sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer heeft neer gezet ben ik niet met je eens, hij heeft geweldige races gereden.

Sabai

Ik doel op de stand in het wk, had ik er even bij moeten zetten.

0634

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 00:25:46
Citaat van: Jeroen op 06 december 2014 - 00:22:31
Je kan verdere argumentatie idd negeren en glimlachen.
op zich kan ik me in de argumentatie redelijk vinden al vind ik wel dat er daarbij net als met de cijfers wat overdreven wordt.
Trouwens, om nog ff terug te komen op wat je over Raikkonen zei; in het tussentijds rapport gaf je hem een 5 en Vettel een 5,5. Nu is dat een 6,5 voor Raikkonen en een 5 voor Vettel. Ben ook wel benieuwd naar die argumentatie dan.

Ik had verwacht dat Vettel het laatste halve jaar beter zou zijn, dacht eigenlijk dat het een vormdip zou zijn, maar dat bleek niet. Overigens vind ik een half punt ongeveer gelijk, het is immers ook een momentopname. Bij Kimi vond ik zijn tweede seizoenhelft wel wat beter inderdaad, al vind ik dat ik een 6 had moeten geven, tov die eerste 5, een 6,5 is misschien iets te. Maar soit.

0634

#35
Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:51:20
Ik doel op de stand in het wk, had ik er even bij moeten zetten.

Wat was daar niet fatsoenlijk aan dan? Heeft hij ergens een kans op een titel laten liggen? In 2012 had hij een kansje, maar was die McLaren niet betrouwbaar genoeg. Verder heeft hij overal toch wel de klassering gereden die haalbaar was. Alleen in 2011 niet, toen was de wagen goed genoeg voor de vice-wereldtitel en hij werd het niet.

Je kan natuurlijk bij ieder cijfer vragen stellen. Jij vond Mercedes beter dan Hamilton, terwijl het grote probleem van Hamilton dit jaar de onbetrouwbaarheid bleek, veel meer dan dat hij hier zelf schuld had. Waarom was Merc dan beter dan Lewis? (je hoeft niet te antwoorden hoor, het is jouw mening, maar je kan bij ieder cijfer denken 'dat zou ik anders doen') Gloudi geeft Hamilton een 10, terwijl ik hem ook dingen niet goed heb zien doen. Toch vind hij het een perfecte prestatie. Dat kan he.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:18:24
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft in de wk stand tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .
Marginaal? Hij staat 67 punten voor op Rosberg, dat is niet marginaal. Maar je hebt gelijk, Vettel's prestaties zijn vaak onterecht naar beneden gehaald. Maar net zo vaak zijn prestaties ook onterecht ongelooflijk hoog aangehaald. Ik heb me ook schuldig gemaakt in het naar beneden praten van Vettel's prestaties.  Maar nu doe jij precies het zelfde met Hamilton.
Geen fatsoenlijke prestaties sinds 2008? Dat is ook een beetje overdreven.
Het is geen wereld prestatie ansich maar hij kwam 2 keer terug van 25 punten achterstand. Ook in 2009 deed hij het erg goed met een slechte auto. 2010 was de auto niet de beste, maar deed toch mee voor de titel. 2012 deed hij het ook heel erg goed. 2011 was het enige echt slechte jaar van Hamilton.

Waarom Vettel zo'n laag cijfer van mij krijgt, is omdat hij jaren lang als absolute top word gezien en niemand aan zijn niveau kan komen. Maar nu rijd er een rookie naast hem en word hij om de oren gereden. Misschien in uiteindelijke snelheid niet, maar in prestatie wel. Alonso en Hamilton wonnen wel races in seizoenen met een slechte auto. Vettel lukt dat dus niet. Vettel reed in Spa voor Ricciardo, Ricciardo wint. Vettel rijd voor Ricciardo in Hongarije en Ricciardo wint. Canada het zelfde. Zal ook wel een deel aan strategie hebben gelegen, maar dan nog.
Overigens vind ik het wel apart dat jullie Vettel dan zo'n hoog cijfer geven en Hamilton en Rosberg slechts half punt laat verschillen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 09:36:33
Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:18:24
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .
mwah, de cijfers die Hamilton krijgt kan ik me wel in vinden (behalve de 9,5 dan). Maar goed, als je puur naar fouten kijkt, dan heeft Hamilton er waarschijnlijk meer gemaakt dan Vettel. In kwalificatie tov zn teamgenoot deed Vettel het ook beter dan Hamilton. Grote vraag is alleen hoe Ricciardo zich verhoudt tot Rosberg. Qua snelheid heb ik geen idee, maar Ricciardo is wel een veel betere racer.
Dat Hamilton sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer heeft neer gezet ben ik niet met je eens, hij heeft geweldige races gereden.
Meer fouten gemaakt? Dit jaar of afgelopen jaren?
Dit jaar heeft Hamilton amper fouten gemaakt. Enige echte fout was Brazilië.

0634

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 10:42:37
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 09:36:33
Citaat van: Sabai op 06 december 2014 - 09:18:24
Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie  :-\ .
mwah, de cijfers die Hamilton krijgt kan ik me wel in vinden (behalve de 9,5 dan). Maar goed, als je puur naar fouten kijkt, dan heeft Hamilton er waarschijnlijk meer gemaakt dan Vettel. In kwalificatie tov zn teamgenoot deed Vettel het ook beter dan Hamilton. Grote vraag is alleen hoe Ricciardo zich verhoudt tot Rosberg. Qua snelheid heb ik geen idee, maar Ricciardo is wel een veel betere racer.
Dat Hamilton sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer heeft neer gezet ben ik niet met je eens, hij heeft geweldige races gereden.
Meer fouten gemaakt? Dit jaar of afgelopen jaren?
Dit jaar heeft Hamilton amper fouten gemaakt. Enige echte fout was Brazilië.

En Canada. En wat in kwali hier en daar. Wel allemaal bescheiden foutjes hoor, maar hier en daar wel wat. Sabai heeft gelijk dat Vettel (zover ik me herinner) gewoon foutlozer was dan Hamilton dit jaar.

Maar daarbij mag best de weerstand worden aangetekend. Vettel ging freewheelend naar de titel toe, terwijl er tussen Rosberg en Hamilton dit jaar toch veel meer strijd was, en dus veel meer druk.

0634

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 10:41:19

Marginaal? Hij staat 67 punten voor op Rosberg, dat is niet marginaal.

Maar ook niet ruim. Als je met een race te rijden op 17 pnt staat is het niet heel ruim. De marge valt wat groter uit doordat Rosberg uitviel in Abu Dhabi (nou ja, niet letterlijk uitviel maar wel uit de punten viel), maar echt heel ruim is het al met al niet geweest. Het was een serieuze strijd, en dat was Vettel/Webber niet.

CitaatMaar je hebt gelijk, Vettel's prestaties zijn vaak onterecht naar beneden gehaald.
Ik vind het wel meevallen hoor.

0634

Naar het Geschiedenis subforum? Het gaat toch om dít jaar?

Franky R.


Franky R.

Het is niet de bedoeling dat er in de originele topic gediscussieerd wordt, dus vandaar dit topic.

Franky R.

Bericht van Folkert...

CitaatCitaat van: Jeroen op Vandaag om 11:45:30

Citaat van: FolkertE op Vandaag om 11:42:37


Citaat van: Tuesday op Vandaag om 10:36:33

Citaat van: Sabai op Vandaag om 10:18:24Mij ook. Daarom overdreef ik ook een beetje in mijn reactie. Vettel zijn prestaties  worden  soms imo onterecht naar beneden gepraat. En waar juist Hamilton die sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer neergezet heeft tot dit seizoen . Hoger word aan geslagen dan Vettel kan er bij mij niet in.En dan wint Hamilton in de meest dominante auto van de afgelopen 26 jaar marginaal van Rosberg en dat word dan gezien als een wereld prestatie   .


mwah, de cijfers die Hamilton krijgt kan ik me wel in vinden (behalve de 9,5 dan). Maar goed, als je puur naar fouten kijkt, dan heeft Hamilton er waarschijnlijk meer gemaakt dan Vettel. In kwalificatie tov zn teamgenoot deed Vettel het ook beter dan Hamilton. Grote vraag is alleen hoe Ricciardo zich verhoudt tot Rosberg. Qua snelheid heb ik geen idee, maar Ricciardo is wel een veel betere racer.
Dat Hamilton sinds 2008 geen fatsoenlijke prestatie meer heeft neer gezet ben ik niet met je eens, hij heeft geweldige races gereden.


Meer fouten gemaakt? Dit jaar of afgelopen jaren?
Dit jaar heeft Hamilton amper fouten gemaakt. Enige echte fout was Brazilië.
</blockquote>


En Canada. En wat in kwali hier en daar. Wel allemaal bescheiden foutjes hoor, maar hier en daar wel wat. Sabai heeft gelijk dat Vettel (zover ik me herinner) gewoon foutlozer was dan Hamilton dit jaar.

Maar daarbij mag best de weerstand worden aangetekend. Vettel ging freewheelend naar de titel toe, terwijl er tussen Rosberg en Hamilton dit jaar toch veel meer strijd was, en dus veel meer druk.
</blockquote>

Canada? Als je het uitvallen bedoelt dan kan je alles wel gaan ontleden. Dat hij het anders had moeten aanpakken ben ik wel met je eens, maar hij deed wat het team vroeg.En ja in kwalificaties was hij verre van foutloos. Zeker in Oostenrijk. Silverstone vond ik geen fout, maar verkeerde inschattig. Maar in de races was Hamilton bijna altijd foutloos, in tegenstelling tot Rosberg die in de Kwalificaties meestal foutloos was maar in de races veel fouten maakte. Maar of Hamilton meer fouten maakte dan Vettel dit jaar? Volgens mij beetje gelijk.