Het grote Gppits eindejaarsrapport discussietopic 2014!

Gestart door FolkertE, 05 december 2014 - 14:42:26

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 17:22:41
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 17:13:05
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:58:28
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 16:48:44
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 16:35:33
Idd misschien. Dat is dus alleen maar beredeneren. Vettel verloor direct plaatsten met zijn fouten.
En tja, als je als 3de kwalificeert en als 3de eindigd, heeft het je uit eindelijk niks gekost. Ja, als hij 3de was gestart had hij misschien gewonnen, maar daar hebben we niks aan. Dat is als.
Vettel is ook punten verloren buiten zijn schuld om, maar zeker niet zoveel als Hamilton. Als ik alles een beetje optel heeft Hamilton 181 punten verloren, Vettel zo'n 31 tot 50 punten.
zie je, ik zei toch dat het niet tussen de 100 en 150 lag, het zijn er gewoon 181
Hehe, maar jij zei dat het met goede wil net 80 of 90 zouden zijn geweest. ;) en dat klopt dus niet ;)
denk toch dat dat meer in de buurt zit dan die 181 van jou.
Laat maar zien dan.
Brazilië, Singapore en Abu Dhabi zijn al 75 punten.
+4 voor Spa

Jozef

Ik ga nog eens met de link komen: misschien kun je deze als leidraad in de discussie gebruiken. Hier wordt op een rationele manier bekeken wie wanneer pech had in 2012 en hoe dat het kampioenschap beïnvloedde. http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=14409&hilit=2012+alternative+history

Maar deze topic hoort over 2014 te gaan, dus ik ga me niet mengen in de discussie.

FolkertE

Dat is alles wou je zeggen?
En Spanje, Bahrein, Valencia, Australië en Maleisië dan?
Spanje: +22
Bahrein: + 16
Valencia: + 12
Maleisië: + 3( Misschien zelfs 7 als je kijkt dat hij wel aan de leiding ging voor het ging regenen.)
Australië: + 3 voor de SC en misschien + 7 als je de problemen met de koppeling mee neemt.
Duitsland: + 3, maar hij lag 5de toen hij lekke band kreeg en voor Button en die werd 3de. dus+15
Zuid Korea+14

75+22+16+12+9+14=148 (168 als je kijkt naar wanneer de problemen in Maleisië, Australië en Duitsland ) Dus ok, 181 had ik verkeerd opgeteld, maar zeker heel wat meer dan jij zei en dan wat Vettel verloren had.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 18:44:44
Dat is alles wou je zeggen?
eerlijk gezegd had ik het er liever helemaal niet over gehad. Ik reken Valencia sowieso niet mee, Brazilie vind ik een twijfelgeval, die zege had Hamilton sowieso nog lang niet in zn zak en ik vind m daar zelf ook niet helemaal vrij uit gaan. In Bahrein leek hij af te stevenen op P4, dus daar zou ik dan +8 van maken.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 19:43:07
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 18:44:44
Dat is alles wou je zeggen?
eerlijk gezegd had ik het er liever helemaal niet over gehad. Ik reken Valencia sowieso niet mee, Brazilie vind ik een twijfelgeval, die zege had Hamilton sowieso nog lang niet in zn zak en ik vind m daar zelf ook niet helemaal vrij uit gaan. In Bahrein leek hij af te stevenen op P4, dus daar zou ik dan +8 van maken.
Tja, jij begon er toch echt over. Nee, maar had Vettel de zege in Valencia al in de zak? Dit is een beetje met 2 maten meten.


Kootje

Ik zeg: Gaat niet gebeuren! Ik weet niet eens over welk jaar ze het nu hebben, dus .... :-X

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 20:14:33
Citaat van: Tuesday op 06 december 2014 - 19:43:07
Citaat van: FolkertE op 06 december 2014 - 18:44:44
Dat is alles wou je zeggen?
eerlijk gezegd had ik het er liever helemaal niet over gehad. Ik reken Valencia sowieso niet mee, Brazilie vind ik een twijfelgeval, die zege had Hamilton sowieso nog lang niet in zn zak en ik vind m daar zelf ook niet helemaal vrij uit gaan. In Bahrein leek hij af te stevenen op P4, dus daar zou ik dan +8 van maken.
Tja, jij begon er toch echt over. Nee, maar had Vettel de zege in Valencia al in de zak? Dit is een beetje met 2 maten meten.
nee, ik begon niet over de pech. Ik zei alleen dat hij in dat jaar zelf ook wel het 1 en ander heeft laten liggen. Dat staat verder los van alle pech die hij had.
En sowieso is hamilton in zn carriere bij veel meer incidenten betrokken dan bv een Alonso. Elke keer maar roepen dat het pech is vind ik net iets te makkelijk. Abu Dhabi, Spanje en Singapore doe ik niet moeilijk over, dus ga nou niet zeggen dat ik met 2 maten meet als ik Valencia ook gewoon aan Vettel geef.
Verder heb ik niet zo veel behoefte om er nog langer over door te gaan. Wellicht heeft pech Hamilton idd de titel gekost, misschien ook niet. Als Hamilton langer mee had kunnen doen om de titel had je waarschijnlijk ook weer een ander seizoensverloop gehad. Persoonlijk vind ik dat Alonso als rijder de titel het meeste verdiende, maar als combinatie vind ik de titel voor RBR/Vettel wel volledig terecht.

Wat ik me trouwens wel afvraag; wat had Hamilton gedaan als hij in 2012 Wk was geworden? was hij dan ook overgestapt naar Mercedes? was Schumacher anders misschien gebleven in 2013 en was het ongeluk dan misschien niet gebeurd? en ja, ik weet het als, als, als.. k zat gewoon ff hardop te denken...

0634

Citaat van: Kootje op 07 december 2014 - 01:45:36
Ik zeg: Gaat niet gebeuren! Ik weet niet eens over welk jaar ze het nu hebben, dus .... :-X
;D

Tuesday

en stiekem is de  ;D voor ons bedoeld, of wat? kan ik je geen eens ongelijk in geven hoor, maar laat het gewoon lekker gaan zeg... iedereen beland wel eens in een onzinnige discussie...

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 07 december 2014 - 07:12:53
nee, ik begon niet over de pech. Ik zei alleen dat hij in dat jaar zelf ook wel het 1 en ander heeft laten liggen. Dat staat verder los van alle pech die hij had.
En sowieso is hamilton in zn carriere bij veel meer incidenten betrokken dan bv een Alonso. Elke keer maar roepen dat het pech is vind ik net iets te makkelijk. Abu Dhabi, Spanje en Singapore doe ik niet moeilijk over, dus ga nou niet zeggen dat ik met 2 maten meet als ik Valencia ook gewoon aan Vettel geef.
Verder heb ik niet zo veel behoefte om er nog langer over door te gaan. Wellicht heeft pech Hamilton idd de titel gekost, misschien ook niet. Als Hamilton langer mee had kunnen doen om de titel had je waarschijnlijk ook weer een ander seizoensverloop gehad. Persoonlijk vind ik dat Alonso als rijder de titel het meeste verdiende, maar als combinatie vind ik de titel voor RBR/Vettel wel volledig terecht.

Wat ik me trouwens wel afvraag; wat had Hamilton gedaan als hij in 2012 Wk was geworden? was hij dan ook overgestapt naar Mercedes? was Schumacher anders misschien gebleven in 2013 en was het ongeluk dan misschien niet gebeurd? en ja, ik weet het als, als, als.. k zat gewoon ff hardop te denken...
En in 2011 was Hamilton bij veel incidenten betrokken inderdaad. 2007 niet, 2010 minder dan Vettel en evenveel als Alonso. 2012Valencia en Brazilië.
Vettel: Brazilië
Alonso: Japan,
Het valt dus wel mee hoeveel meer betrokken hij is geweest bij incidenten.  Natuurlijk is hij in zijn carrière meer betrokken geweest bij incidenten dat hoort nu eenmaal bij zijn aanvallende rijstijl, maar als je 2011 niet mee rekent dan valt het allemaal wel mee. En tja, 2012 heeft pech sowieso een kans op de titel gekost en misschien ook wel de titel. Maar om nu te stellen dat Hamilton ook veel fouten heeft gemaakt is wat overdreven, zeker geen fouten die hem echt de titel heeft gekost. Want als concurrenten die fouten ook niet hadden gemaakt, was Vettel al in Japan WK geworden. En als de RBR wat betrouwbaarder was geweest hadden Alonso en Hamilton helemaal geen kans gehad.
Zoals Jeroen al zei, hij heeft niks laten liggen en is geëindigd waar hij normaliter ook wel was geëindigd.
Citaat
mwah, in 2010 heeft ie wel een kans laten liggen. Als hij toen foutloos was geweest had hij daar kampioen kunnen zijn. Maar dat geld ook voor Alonso en Vettel, die waren dat jaar ook zeker niet foutloos. En in 2012 heeft ie zelf ook wel t 1 en ander laten liggen als je kijkt naar Button zn resultaten. Maar genoeg voor de titel was het waarschijnlijk niet geweest. 2011 had je zelf al genoemd en in 2013 finishte hij ook geregeld achter Rosberg. Een heel seizoen maximaliseren doet hij dus zelden.
[/b]
Jij begon er over dat hij zelden maximaliseert. En dat is gewoon niet waar. Daarom begon ik over pech. Dat heeft hem veel meer gekost dan eigen foutjes. 2011 is het enige jaar waar hij niet gemaximaliseerd heeft. 2008, 2009, 2010. 2012-2014 wel. 2007 zou je kunnen zeggen dat hij ook niet gemaximaliseerd heeft, maar het was zijn rookie jaar en 2de voor Alonso is toch erg goed. Want dan heeft Alonso ook niet gemaximaliseerd.


Je laatste zin is wel interessant, maar geen idee. Ik denk dat Hamilton als nog naar Mercedes was gegaan. Ik denk dat Brawn Hamilton heeft overgehaald met de feiten waar Mercedes mee bezig was en dat hij het enorme potentieel van Mercedes heeft laten zien. Ik denk niet dat Schumacher veel zin had te blijven. Hij twijfelde enorm. Maar als hij was gebleven? Had Rosberg hem dan verslagen of was Schumacher 8 voudig kampioen?

Sabai

 ;D Waar een mens zich druk over kan maken.  Maar blijf toch bij mijn standpunt en die van Tuesday.

FolkertE

Jij maakte je anders ook wel druk over de beoordeling van Vettel ;).

0634

Citaat van: Tuesday op 07 december 2014 - 09:37:48
en stiekem is de  ;D voor ons bedoeld, of wat? kan ik je geen eens ongelijk in geven hoor, maar laat het gewoon lekker gaan zeg... iedereen beland wel eens in een onzinnige discussie...

Nee hoor zeker niet. Ik heb vaak genoeg in onzinige discussies gezeten. Ik weet hoe het is.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 07 december 2014 - 13:26:38
Jij maakte je anders ook wel druk over de beoordeling van Vettel ;).

1 verschil ik schrijf er geen 5 pagina's over vol in dit topic waar ik wanhopig mijn gelijk probeer te halen  ;)