F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

_Makke_

Rekening houdende met de omstandigheden (lelijke achtervleugel voor iedereen) oogt hij best nog wel mooi. Zoals elk jaar feitelijk. Vooral die 1 oogt ook zéér mooi 8)

scho0634

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 13:28:29
Citaat van: Karre op 16 januari 2009 - 12:50:19
Die nieuwe Mclaren ziet er niet mis uit ;)
k vind het de lelijkste van de 3 tot nu toe... ze hebben jarenlang de mooiste auto gehad, maar k vind dit er op één of andere manier niet goed uitzien.. en k vond trouwens die gegroefde banden veel mooier staan dan slicks..
Smaken verschillen. Zowel de Mac als de slicks vind ik zeer fraai.

Folkert

Al is de achtervleugel even lelijk en belachelijk als bij de Ferrari en  Toyota, vind ik de Mclaren het fraaiste er uitzien van de 3. Heb altijd gevonden dat Mclaren de mooiste auto's had(vooral in 98,99 en 2005/6.

Maar goed, dat vleugeltje is een doorn in het oog, nu maar hopen dat het wel zijn functie waar maakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Mikacouli

#108
Heb een vergelijking gemaakt tussen de mp4-23 en de mp4-24..
De MP4-24 heeft een kortere wielbasis vergeleken met zijn voorganger.
Hoogst waarschijnlijk door de komst van de slicks..

NDCGN

Citaat van: 0634 op 16 januari 2009 - 16:20:57
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 13:28:29
Citaat van: Karre op 16 januari 2009 - 12:50:19
Die nieuwe Mclaren ziet er niet mis uit ;)
k vind het de lelijkste van de 3 tot nu toe... ze hebben jarenlang de mooiste auto gehad, maar k vind dit er op één of andere manier niet goed uitzien.. en k vond trouwens die gegroefde banden veel mooier staan dan slicks..
Smaken verschillen. Zowel de Mac als de slicks vind ik zeer fraai.
tja, kan het me haast niet voorstellen dat je dat echt meent, maar idd smaken verschillen... op deze foto vind ik m er overigens nog wel redelijk uitzien

NDCGN

#110
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 16:45:29
Heb een vergelijking gemaakt tussen de mp4-23 en de mp4-24..
De MP4-24 heeft een kortere wielbasis vergeleken met zijn voorganger.
Hoogst waarschijnlijk door de komst van de slicks..

op basis van 2 foto's kun je dat natuurlijk niet zeggen.. misschien is het wel zo, maar wie zegt dat de verhoudingen op de foto exact hetzelfde zijn?? in dit geval lijkt mij de 1e foto wat 'groter' dan de 2e... banden zijn bv volgens mij tikkeltje groter...

Martin

Dat komt omdat één foto in spiegelbeeld is. Dat vertekend maar naar de banden gezien is de verhouding hetzelfde. ;) ;)

NDCGN

Citaat van: Martin op 16 januari 2009 - 17:15:56
Dat komt omdat één foto in spiegelbeeld is. Dat vertekend maar naar de banden gezien is de verhouding hetzelfde. ;) ;)
nou, volgens mij niet hoor.. de hoogte van de auto op foto 1 verschilt ook duidelijk met de hoogte van de auto op foto 2.. als je t mij vraagt is de auto op foto 1 gewoon tikkeltje groter afgebeeld...

scho0634

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 16:46:26
tja, kan het me haast niet voorstellen dat je dat echt meent, maar idd smaken verschillen...
Nou, de vleugels vind ik niks. Maar slicks horen er nou eenmaal bij, veel meer dan de gegroefde banden, vind ik.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 16 januari 2009 - 17:28:24
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 16:46:26
tja, kan het me haast niet voorstellen dat je dat echt meent, maar idd smaken verschillen...
Nou, de vleugels vind ik niks. Maar slicks horen er nou eenmaal bij, veel meer dan de gegroefde banden, vind ik.
slicks horen idd bij autoracen en k vind het ook goed dat ze weer terugkomen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook mooier lijkt... vooral als ze zo glimmen vind ik het er behoorlijk nep uit zien.. banden met profiel vind ik wat betreft veel mooier...

EBX

#115
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 16:45:29
Heb een vergelijking gemaakt tussen de mp4-23 en de mp4-24..

Grappig, ik was net bezig aan een vergelijking van de nieuwe mac met de nieuwe ferrari toen ik dit las :)
anyway om toch een beetje het verschil te bekijken:



Het is sowieso geen eerlijke vergelijking, want beide foto's zijn niet exact dezelfde afstand en hoek genomen, waardoor je vervorming krijgt.
Bovendien heb ik om de schalen gelijk te zetten als wielbasis dezelfde genomen (die van Ferrari) nuja de point is dat je een beetje een zicht krijgt op de verschillen in opbouw.

Wat me vooral opvalt is de McLaren in zijn achterbouw (terhoogte van vodafone) best een dikkertje lijkt, maar vooral in de hoogte.Waar je bij de Ferrari na de side pod een mooie kromming naar beneden toe maakt (richting uitlaat) blijft de McLaren hoog.
Kan dit zijn omdat het KERS systeem tussen de rijder en de motor zit ? en hierdoor de motor meer naar achteren ?

Dit zou dan ook verklaren waarom de uitlaten zo ver naar achteren zitten ? Of zit de motor nog steeds op dezelfde plaats en zit er dan een langere pijp tussen de effectieve uitlaat en de motor (lijkt me een hel om dat koel te houden binnenin het bodywork) Voor de rest oogt hij enorm afgerond (veel windtunnelwerk I guess :) )  maar zou ik graag eens een voor en bovenaanzicht zien (de Ferrari oogt wel woest in vooraanzicht)

De Ferrari ziet er erg compact uit. De spiegeltjes vind ik dan weer enorm lelijk en lijkt me een truc om het reglement wat te omzeilen. Omdat er geen vleugeltjes meer mogen aan de side pots, zijn het nu aerodynamische spiegelhouders. (daar gaat nog over gezaagd worden ;) ) Verder snap ik niet goed waarom ze de neus zover over de voorvleugel laten komen.

Natuurlijk ben ik geen expert en is het maar het eerste dat in me opkomt. Ik vind meeste auto's best leuk, even wennen maar een welgekomen verandering in de F1 (genaamd 'de stofzuigergeneratie')
Kan iemand me tonen waar de beweegbare flappen zitten op de voorvleugel ? en heeft iemand boven en voor foto's (90° voor/boven) van zowel ferrari als mclaren ? (vind er geen van McLaren) Ik wil verschillen in de andere aanzichten ook wel eens zien :)

Folkert

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 17:34:04
Citaat van: 0634 op 16 januari 2009 - 17:28:24
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 16:46:26
tja, kan het me haast niet voorstellen dat je dat echt meent, maar idd smaken verschillen...
Nou, de vleugels vind ik niks. Maar slicks horen er nou eenmaal bij, veel meer dan de gegroefde banden, vind ik.
slicks horen idd bij autoracen en k vind het ook goed dat ze weer terugkomen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook mooier lijkt... vooral als ze zo glimmen vind ik het er behoorlijk nep uit zien.. banden met profiel vind ik wat betreft veel mooier...
Dat ze glimmen is e xpres gedaan voor de studiofoto. Ga er maar van uit dat de banden tijdens de race nooit zo glimmen.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 16 januari 2009 - 17:37:09
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 17:34:04
Citaat van: 0634 op 16 januari 2009 - 17:28:24
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 16:46:26
tja, kan het me haast niet voorstellen dat je dat echt meent, maar idd smaken verschillen...
Nou, de vleugels vind ik niks. Maar slicks horen er nou eenmaal bij, veel meer dan de gegroefde banden, vind ik.
slicks horen idd bij autoracen en k vind het ook goed dat ze weer terugkomen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook mooier lijkt... vooral als ze zo glimmen vind ik het er behoorlijk nep uit zien.. banden met profiel vind ik wat betreft veel mooier...
Dat ze glimmen is e xpres gedaan voor de studiofoto. Ga er maar van uit dat de banden tijdens de race nooit zo glimmen.
zou je denken??

robbert

hopelijk is die mclaren traag :D

Mikacouli

De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.