F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:05:35
De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.

nu de voorbanden nog ff.. daar zit echt duidelijk verschil in...

Mikacouli

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 18:08:26
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:05:35
De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.

nu de voorbanden nog ff.. daar zit echt duidelijk verschil in...

Nope, gezichtsbedrog... Of het is heel heel miniem.
kijk maar..


Wat de uitlaten van de McLaren betreft: Ik denk dat de uitlaten een opwaartse beweging maken gewoon dat ze zo wat extra neerwaartse druk genereren. En de uitgang van hetgeen we zien is daarom niet het eind van de uitlaat zelf. De uitlaat zit volgens mij dieper want anders zouden ze een stuk ongeschilderd carbon er rond moeten hangen. Nu zit die gewoon ingewerkt volgens mij.

Het voornaamste aan de nieuwe McLaren zijn de kleine koelingsgaten, zowel in de sidepods als de airbox..

Folkert

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 17:50:54
Citaat van: Burorri op 16 januari 2009 - 17:37:09
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 17:34:04
Citaat van: 0634 op 16 januari 2009 - 17:28:24
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 16:46:26
tja, kan het me haast niet voorstellen dat je dat echt meent, maar idd smaken verschillen...
Nou, de vleugels vind ik niks. Maar slicks horen er nou eenmaal bij, veel meer dan de gegroefde banden, vind ik.
slicks horen idd bij autoracen en k vind het ook goed dat ze weer terugkomen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook mooier lijkt... vooral als ze zo glimmen vind ik het er behoorlijk nep uit zien.. banden met profiel vind ik wat betreft veel mooier...
Dat ze glimmen is e xpres gedaan voor de studiofoto. Ga er maar van uit dat de banden tijdens de race nooit zo glimmen.
zou je denken??
Ja, dat zou ik denken ja. Snapte niet wat je dus probeerde te zeggen met dat glimmen en nep vinden van die banden. :)


Het enige echt opvallende wat veranderd is, vind ik de weer opgehoogde neus. Hoop dat de Mac weer lekker snel is.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

#123
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:13:28
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 18:08:26
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:05:35
De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.

nu de voorbanden nog ff.. daar zit echt duidelijk verschil in...

Nope, gezichtsbedrog... Of het is heel heel miniem.
kijk maar..


Wat de uitlaten van de McLaren betreft: Ik denk dat de uitlaten een opwaartse beweging maken gewoon dat ze zo wat extra neerwaartse druk genereren. En de uitgang van hetgeen we zien is daarom niet het eind van de uitlaat zelf. De uitlaat zit volgens mij dieper want anders zouden ze een stuk ongeschilderd carbon er rond moeten hangen. Nu zit die gewoon ingewerkt volgens mij.

Het voornaamste aan de nieuwe McLaren zijn de kleine koelingsgaten, zowel in de sidepods als de airbox..
ik wil niet eigenwijs doen hoor, maar dr zit echt wel een duidelijk veschil in de voorwielen.. ik heb ze zelf ook ff goed vergeleken en dr zit echt wel een paar % verschil in... voor zover ik kan zien is de foto met een iets andere hoek genomen en is de bovenste iets groter... ik denk iig dat dit geen juiste manier is om de wielbasis van de 2 te vergelijken...
bovendien lijkt het verschil in wielbasis nu met die nieuwe gele cirkels ook wel heel minimaal...

Mikacouli

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 18:41:35
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:13:28
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 18:08:26
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:05:35
De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.

nu de voorbanden nog ff.. daar zit echt duidelijk verschil in...

Nope, gezichtsbedrog... Of het is heel heel miniem.
kijk maar..


Wat de uitlaten van de McLaren betreft: Ik denk dat de uitlaten een opwaartse beweging maken gewoon dat ze zo wat extra neerwaartse druk genereren. En de uitgang van hetgeen we zien is daarom niet het eind van de uitlaat zelf. De uitlaat zit volgens mij dieper want anders zouden ze een stuk ongeschilderd carbon er rond moeten hangen. Nu zit die gewoon ingewerkt volgens mij.

Het voornaamste aan de nieuwe McLaren zijn de kleine koelingsgaten, zowel in de sidepods als de airbox..
ik wil niet eigenwijs doen hoor, maar dr zit echt wel een duidelijk veschil in de voorwielen.. ik heb ze zelf ook ff goed vergeleken en dr zit echt wel een paar % verschil in... voor zover ik kan zien is de foto met een iets andere hoek genomen en is de bovenste iets groter... ik denk iig dat dit geen juiste manier is om de wielbasis van de 2 te vergelijken...
bovendien lijkt het verschil in wielbasis nu met die nieuwe gele cirkels ook wel heel minimaal...

Mja nee, ma 100% zal het nooit zijn.. Maar je ziet het verschil toch een beetje.. Was de best mogelijke foto dat ik kon vinden.

Ferrari 2010

Die Mac zijn uitlaat, slimme zet van McLaren. De carroserie golft er een beetje omhoog, wat voor extra neerwaartse druk zorgt en er daarnaast misschien ook nog voor zorgt dat er meer lucht naar de achtervleugel gaat. Een in het koetswerk gebouwd vleugeltje zeg maar, dat proper is weggewerkt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Volgens het nieuwe reglement hebben ze toch een kortere wielbasis dan de auto van 2008??
Some things are too important to be left in the past.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 januari 2009 - 19:14:07
Die Mac zijn uitlaat, slimme zet van McLaren. De carroserie golft er een beetje omhoog, wat voor extra neerwaartse druk zorgt en er daarnaast misschien ook nog voor zorgt dat er meer lucht naar de achtervleugel gaat. Een in het koetswerk gebouwd vleugeltje zeg maar, dat proper is weggewerkt.
volgens mij golft het helemaal niet omhoog, doordat die auto schuinstaat (op de meeste foto's) lijkt dat idd zo, maar op de foto die mikacouli geplaatst heeft staat ie recht (en iets van bovenaf gefotografeerd)  en loopt er helemaal niks omhoog.. ik denk dat je ze nou credits voor niks geeft.. sorry dat ik zo kritisch ben vandaag ;)

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 20:01:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 januari 2009 - 19:14:07
Die Mac zijn uitlaat, slimme zet van McLaren. De carroserie golft er een beetje omhoog, wat voor extra neerwaartse druk zorgt en er daarnaast misschien ook nog voor zorgt dat er meer lucht naar de achtervleugel gaat. Een in het koetswerk gebouwd vleugeltje zeg maar, dat proper is weggewerkt.
volgens mij golft het helemaal niet omhoog, doordat die auto schuinstaat (op de meeste foto's) lijkt dat idd zo, maar op de foto die mikacouli geplaatst heeft staat ie recht (en iets van bovenaf gefotografeerd)  en loopt er helemaal niks omhoog.. ik denk dat je ze nou credits voor niks geeft.. sorry dat ik zo kritisch ben vandaag ;)

Je ziet hier toch duidelijk een "deuk" in het chassis voor de uitlaat, niet? ;)
Ook op die vergelijkende foto zie je dat hij eerst even naar beneden gaat en dan terug komt naar de normale hoogte.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 januari 2009 - 21:46:10
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 20:01:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 januari 2009 - 19:14:07
Die Mac zijn uitlaat, slimme zet van McLaren. De carroserie golft er een beetje omhoog, wat voor extra neerwaartse druk zorgt en er daarnaast misschien ook nog voor zorgt dat er meer lucht naar de achtervleugel gaat. Een in het koetswerk gebouwd vleugeltje zeg maar, dat proper is weggewerkt.
volgens mij golft het helemaal niet omhoog, doordat die auto schuinstaat (op de meeste foto's) lijkt dat idd zo, maar op de foto die mikacouli geplaatst heeft staat ie recht (en iets van bovenaf gefotografeerd)  en loopt er helemaal niks omhoog.. ik denk dat je ze nou credits voor niks geeft.. sorry dat ik zo kritisch ben vandaag ;)

Je ziet hier toch duidelijk een "deuk" in het chassis voor de uitlaat, niet? ;)
Ook op die vergelijkende foto zie je dat hij eerst even naar beneden gaat en dan terug komt naar de normale hoogte.
dr zitten zoveel 'deuken' in de motorkap (niet in het chassis :o)... k moet wel zeggen dat het moeilijk te zien is (scheve, glansende auto), de foto die jij post geeft sowieso een heel vertekend beeld en ik denk dat de 'deuk' die je ziet het begin van de verbreding van de motorkap is... als het al omhoog zou lopen, dan is het wel heel minimaal en ligt het lager dan de voorkant van de sidepods, dus sowieso kan het hele aerodynamische effect wat jij hier aan toe wilde schrijven nooit kloppen... bovendien ligt het ook nog eens heel vlak voor een hele hoge achtervleugel

janke

Volgens mij zit hier niet eens een uitlaat in. Die zien we pas met de eerste beste test.  :D
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 22:44:41
dr zitten zoveel 'deuken' in de motorkap (niet in het chassis :o)... k moet wel zeggen dat het moeilijk te zien is (scheve, glansende auto), de foto die jij post geeft sowieso een heel vertekend beeld en ik denk dat de 'deuk' die je ziet het begin van de verbreding van de motorkap is... als het al omhoog zou lopen, dan is het wel heel minimaal en ligt het lager dan de voorkant van de sidepods, dus sowieso kan het hele aerodynamische effect wat jij hier aan toe wilde schrijven nooit kloppen... bovendien ligt het ook nog eens heel vlak voor een hele hoge achtervleugel
Carrosserie bedoelde ik, mijn excuses :) Maar ik denk dat jij te veel schrik hebt van dat onbekende blinkende. Dat blinkende op de foto die jij gaf, toont net dat de motorkap daalt en dan weer omhoog komt. Ik denk overigens ook niet dat het hoger komt als het eerste deel van de motorkap hoor, en dan klopt het aerodynamisch effect dat ik er aan toe wilde schrijven wel. Ik zeg niet dat het hetzelfde effect heeft als een vleugeltje erop hé, gewoon dat het wel ietwat een effect zal hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 januari 2009 - 07:47:02
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 22:44:41
dr zitten zoveel 'deuken' in de motorkap (niet in het chassis :o)... k moet wel zeggen dat het moeilijk te zien is (scheve, glansende auto), de foto die jij post geeft sowieso een heel vertekend beeld en ik denk dat de 'deuk' die je ziet het begin van de verbreding van de motorkap is... als het al omhoog zou lopen, dan is het wel heel minimaal en ligt het lager dan de voorkant van de sidepods, dus sowieso kan het hele aerodynamische effect wat jij hier aan toe wilde schrijven nooit kloppen... bovendien ligt het ook nog eens heel vlak voor een hele hoge achtervleugel
Carrosserie bedoelde ik, mijn excuses :) Maar ik denk dat jij te veel schrik hebt van dat onbekende blinkende. Dat blinkende op de foto die jij gaf, toont net dat de motorkap daalt en dan weer omhoog komt. Ik denk overigens ook niet dat het hoger komt als het eerste deel van de motorkap hoor, en dan klopt het aerodynamisch effect dat ik er aan toe wilde schrijven wel. Ik zeg niet dat het hetzelfde effect heeft als een vleugeltje erop hé, gewoon dat het wel ietwat een effect zal hebben.
waarom zou ik schrik hebben voor het glansende?? de foto van de zijkant is wat mij betreft duidelijk genoeg, op andere foto's geven die scheefstaande auto en al die spiegelingen soms een beetje vertekend beeld... maar goed, je mag wat mij betreft denken wat je wilt, je moet alleen niet je gedachtenspinsels hier als een waarheid gaan posten... heb je bv het gedeelte bij de uitlaten van de Toyota gezien?? volgens mij zijn die nog weer een stuk slimmer als McLaren dan, want ik zie het daar veel meer golven.. natuurlijk maakt het allemaal deel uit van het aerodynamische ontwerp, maar op basis van een foto kun je natuurlijk zien of iets een auto sneller maakt of niet... Ferrari heeft bv duidelijk gekozen voor een heel onder ontwerp rond de uitlaat.. als ik op foto's zou gaan oordelen, dan denk ik dat Ferrari fluitend kampioen wordt, k vind het verrerweg de indrukwekkendste van de 3.. vooral op de foto's op www.ferrariworld.com ...

Mikacouli

Je bent dan ook een Ferrari-fan...

NDCGN

Citaat van: Mikacouli op 17 januari 2009 - 16:04:37
Je bent dan ook een Ferrari-fan...
ik heb momenteel wel een lichte voorkeur voor Ferrari idd, maar ben zeker geen fan... wel van Kimi, ook toen ie bij McLaren reed... volgens mij heb ik hierboven nog gezegd dat ik juist de McLaren er de afgelopen jaren vaak het mooist uit vond zien.. wat dat betreft ben ik dus vrij neutraal... maar met alleen een leuk uitziende auto win je geen races natuurlijk... die presentatie's zijn op zich leuk, maar t is natuurlijk wachten op de 1e tests en races om te weten hoe het werkelijk in elkaar zit...