F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: NDCGN op 17 januari 2009 - 16:28:00
Citaat van: Mikacouli op 17 januari 2009 - 16:04:37
Je bent dan ook een Ferrari-fan...
ik heb momenteel wel een lichte voorkeur voor Ferrari idd, maar ben zeker geen fan... wel van Kimi, ook toen ie bij McLaren reed... volgens mij heb ik hierboven nog gezegd dat ik juist de McLaren er de afgelopen jaren vaak het mooist uit vond zien.. wat dat betreft ben ik dus vrij neutraal... maar met alleen een leuk uitziende auto win je geen races natuurlijk... die presentatie's zijn op zich leuk, maar t is natuurlijk wachten op de 1e tests en races om te weten hoe het werkelijk in elkaar zit...

voila dat is een goede uitleg, met mooie wagens win je geen races, er moet ook snelheid erachter zitten. De lelijkste wagen van het veld kan ook nog winnen

Ferrari 2010

#136
En vandaag 2 vliegen in 1 klap:

De nieuwe Williams:



In tegenstelling tot de vorige gepresenteerden, heeft deze een erg lage neus, die dan nog eens lijkt te verdikken naar voren toe. Wat me ook opvalt is dat de sidepods vrij lang aan de rand op gelijke hoogte blijven, bij de andere wagens is er bijna direct een ronding, hier niet.


En de nieuwe Renault:





Ook hier een lage en brede neus. Wat moeten we nu gaan denken dat het beste is, die lage brede of de hoge smallere?
Verder lijkt mij dat de motorkap achteraan niet echt sluit, het is er in ieder geval verandert lijkt me, maar deze foto's geven mij geen duidelijk beeld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

#137
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 januari 2009 - 10:55:19
En vandaag 2 vliegen in 1 klap:

De nieuwe Williams:

In tegenstelling tot de vorige gepresenteerden, heeft deze een erg lage neus, die dan nog eens lijkt te verdikken naar voren toe. Wat me ook opvalt is dat de sidepods vrij lang aan de rand op gelijke hoogte blijven, bij de andere wagens is er bijna direct een ronding, hier niet.


En de nieuwe Renault:

Ook hier een lage en brede neus. Wat moeten we nu gaan denken dat het beste is, die lage brede of de hoge smallere?
Verder lijkt mij dat de motorkap achteraan niet echt sluit, het is er in ieder geval verandert lijkt me, maar deze foto's geven mij geen duidelijk beeld.
wat bedoel je precies met niet sluiten?

waard500

Wat heeft die nieuwe Renault een afschuwelijk lelijk neus! Ik had de neus al helemaal niet wit gemaakt...brrrr

En de presentatie van Williams is armoedig! Alleen de testcoureur is aanwezig?  De trailer van Toyota vind ik toch wel een zeer originele en leuke manier van presenteren.
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Ferrari 2010

Misschien best niet heel die reeks foto's quoten, want dan gaat het snel onoverzichtelijk worden :) Wat ik bedoel, wel, het lijkt me dat er vanachter een gat is. Het is moeilijk uit te leggen, normaal loopt alles ofwel naar een punt, ofwel naar een vlak, en hier is er achteraan precies een boog. Het is echt moeilijk uit te leggen :) Waar het wit onderaan stopt, gaat het in ^ vorm, lijkt mij, ik kan er ook naast zitten. Gezien de weerspiegeling en de kleurlijnen denk ik dat het zo is, maar dat kan uiteraard ook een vals beeld geven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

#140
Paar foto's vanop de baan.

Als je de Renault zo ziet rijden is hij echt lelijk. Maar ja, lelijk maakt niet persé traag natuurlijk. 8)







scho0634

Overigens is die Williams nog niet in de definitieve kleursamenstelling. Deze livery is tijdelijk.

RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 19 januari 2009 - 12:22:50
Overigens is die Williams nog niet in de definitieve kleursamenstelling. Deze livery is tijdelijk.

Zoals ze al enkele jaren doen.

robbert

hoe meer ik naar die nieuwe wagens kijk, hoe mooier ik ze vind.
Maar het is de snelheid die telt é.

Maar zou Ferrari niet beter in de regen testen, dan zullen ze geen blunders meer maken in de regen zoals in Silverstone, en Massa kan dan ook eens trainen op zijn rijkunst in de regen

Folkert

En de Mclaren is nog met oude achtervleugel.
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Bij die brede neus van de Renault moet ik nu ineens onwillekeurig terugdenken aan de Williams van 2004 met zijn walrussensnor. Het ademt in ieder geval geen gevoel van 'snelheid' uit. Hopelijk is dat geen slecht voorteken...

RadioActiveMan

Renault heeft ook een voorvleugel met een heel andere proportie dan die van de concurrentie.
Het lijkt zo wel alsof ze een Hondatje hebben gedaan, maar tegen de eerste GP zal hij er wel weer helemaal anders uitzien.

Folkert

Vind de Toyota en Mclaren toch wel de mooiste tot nu toe. Alleen bij allen verstierd die achtervleugel  het plaatje. Renault vind ik geen mooie kleursamenstelling hebben. Het oogt wat te speelgoed achtig in mijn ogen.

@SDG: dat gevoel heb ik ook een beetje, al had ik vooraf het seizoen nog wel idee dat het er snel uitzag.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Op zich zijn het best mooie auto's, alleen die achtervleugels....

Wat wel leuk is dat je nu weer echte verschillen in de auto's ziet, het is niet allemaal standaard exact hetzelfde op een mini vleugeltje hier en daar na.

Ben benieuwd wat nu het beste werkt, ik vermoed dat Renault nog wel eens goed uit de startblokken kan komen. Nergens op gebaseerd maar dat gevoel heb ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Die renault doet me denken aan een lagere raceklasse die ik afgelopen zomer heb gezien op de Nurburgring tijdens het DTM-weekend. Die hadden ook do een grote dikke vette neus. De foto's op de baan laten mooie vergelijkingen toe. Mijn mening:
Mooi naar lelijk:
-De Mac, waarschijnlijk gewoon om dat hij het sterkst op ouder wagens gelijkt
-De williams, vrij geestige wagen, die wagen ziet er voor mij uit als de underdog, of degene die in de laatste ronde nog eens snel iedereen zal komen inhalen en winnen :)
-De walrus, het zijn echt zo 2 tanden die dat beest precies in zen voorganger wil haken :)
-De Renault, wat een lelijke wagen is me dat, en dan niet enkel de neus, dat wit-geel-oranje-rood, precies een tekening van een kleuter :-\

De Ferrari heb ik er niet tussenstaan omdat er geen gelijkaardige foto van bestaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.