F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 19 maart 2009 - 11:56:21
Ik denk dat je meer naar sector tijden moet kijken. Teams rijden met tests vaak maar afwisselend 2 sectoren op volle snelheid om de concurrentie niet veel wijzer te maken. Later kunnen ze dan de sector tijden bij elkaar zoeken en weten ze hoe snel ze daadwerkelijk over 1 ronde zijn. De concurrentie weet niet met welke afstellingen ze rijden dus weet ook niet welke sectortijden met dezelfde afstelling gereden zijn.

Dat telt alleen als geen enkele rekening houd met de situatie op de baan op die eigenste moment.
Je komt enkel te weten hoe snel je zou kunnen zijn, niet hoe snel je eigenlijk bent. En denk je nu echt dat de andere teams die sectortijden van de andere teams ook niet aan mekaar kunnen brijen om een snelste tijd te berekenen?

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 maart 2009 - 08:27:16
Citaat van: 0634 op 18 maart 2009 - 23:12:55
Precies. Verstoppertje spelen heeft geen enkel nut. Alsof de concurrentie dan lekker achterover gaat hangen ofzo. Je wint echt geen races om dat je tijdens tests lekker rustig aan doet. De rest van het jaar zijn er ook geen tests meer, dus die worden zeker wel serieus benut.
Als je écht snel bent, dan heeft verstoppertje spelen wel nut. Als er minder druk is bij de andere teams, bestaat de kans dat ze minder productief worden. daarnaast gaan ze niet zo snel elementen in de speciale elementen van die trage wagen geloven. Één grote psychologische oorlog, beetje zoals poker zeg maar.
Ja dat is denk ik wel zo ja. Als Mclaren bijvoorbeeld revolutoinarie vleugel heeft ontwikkeld tijdens de test, dan gaan andere teams die niet proberen te copieren als blijkt dat Mclaren veel te langzaam is.

En er zit wel een punt in F_A_Diaz opmerking, en teams kun inderdaad zelf ook beetje gaan puzzelen, maar komen er denk ik nooit goed achter.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 19 maart 2009 - 12:03:13
Citaat van: F_A_Diaz op 19 maart 2009 - 11:56:21
Ik denk dat je meer naar sector tijden moet kijken. Teams rijden met tests vaak maar afwisselend 2 sectoren op volle snelheid om de concurrentie niet veel wijzer te maken. Later kunnen ze dan de sector tijden bij elkaar zoeken en weten ze hoe snel ze daadwerkelijk over 1 ronde zijn. De concurrentie weet niet met welke afstellingen ze rijden dus weet ook niet welke sectortijden met dezelfde afstelling gereden zijn.

Dat telt alleen als geen enkele rekening houd met de situatie op de baan op die eigenste moment.
Je komt enkel te weten hoe snel je zou kunnen zijn, niet hoe snel je eigenlijk bent. En denk je nu echt dat de andere teams die sectortijden van de andere teams ook niet aan mekaar kunnen brijen om een snelste tijd te berekenen?

Ik zeg dus ook, de andere teams weten niet met welke afstellingen je rijdt.

Je gaat met setup A de baan op en rijdt sector 1 en 2 snel.

Je gaat met setup B de baan op en rijdt sector 2 en 3 snel.

Je gaat met setup A de baan op en rijdt sector 1 en 3 snel.

Je gaat met setup B de baan op en rijdt sector 1 en 2 snel.

De andere teams kunnen de snelste tijden wel aan elkaar plakken maar dan weten ze nog niet met welke setup je die sector tijd rijdt.

Als je de sectortijden met de dezelfde setup aan elkaar plakt heb je een heel goed beeld van wat je snelste ronde zou zijn, tuurlijk zit er wat marge in maar dat is minimaal.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 19 maart 2009 - 14:40:35
Citaat van: Beco op 19 maart 2009 - 12:03:13
Citaat van: F_A_Diaz op 19 maart 2009 - 11:56:21
Ik denk dat je meer naar sector tijden moet kijken. Teams rijden met tests vaak maar afwisselend 2 sectoren op volle snelheid om de concurrentie niet veel wijzer te maken. Later kunnen ze dan de sector tijden bij elkaar zoeken en weten ze hoe snel ze daadwerkelijk over 1 ronde zijn. De concurrentie weet niet met welke afstellingen ze rijden dus weet ook niet welke sectortijden met dezelfde afstelling gereden zijn.

Dat telt alleen als geen enkele rekening houd met de situatie op de baan op die eigenste moment.
Je komt enkel te weten hoe snel je zou kunnen zijn, niet hoe snel je eigenlijk bent. En denk je nu echt dat de andere teams die sectortijden van de andere teams ook niet aan mekaar kunnen brijen om een snelste tijd te berekenen?

Ik zeg dus ook, de andere teams weten niet met welke afstellingen je rijdt.

Je gaat met setup A de baan op en rijdt sector 1 en 2 snel.

Je gaat met setup B de baan op en rijdt sector 2 en 3 snel.

Je gaat met setup A de baan op en rijdt sector 1 en 3 snel.

Je gaat met setup B de baan op en rijdt sector 1 en 2 snel.

De andere teams kunnen de snelste tijden wel aan elkaar plakken maar dan weten ze nog niet met welke setup je die sector tijd rijdt.

Als je de sectortijden met de dezelfde setup aan elkaar plakt heb je een heel goed beeld van wat je snelste ronde zou zijn, tuurlijk zit er wat marge in maar dat is minimaal.

Dat kan inderdaad. Vraag me alleen af of dat wel verstandig is. En wat eigenlijk het nut er van is. Want je weet niet wat andere teams doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Het nut is dat je je snelste rondetijd kan berekenen zonder dat de andere teams dat kunnen doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 19 maart 2009 - 15:27:16
Het nut is dat je je snelste rondetijd kan berekenen zonder dat de andere teams dat kunnen doen.
Ja, dat snap ik. VErstoppertje spelen, maar wat is daar het nut van? Ik zie het eerlijk gezegd niet.
Trotse vader van Rosalie(L)