Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:40:27Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:31:33Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 22:27:25
1ste fout = FIA --> bandenregel.
Hoe kan je in een sport waar zoveel veiligheid moet zijn, die regel maken?
Ze willen niet dat er gewonden vallen, herbouwen circuits, maken nieuwe soorten grind enz..
Maar riskeren dat ze met slechte banden rijden kan wel... Erg stom.
2de fout = Michelin --> Maar ze hebben er goed aan gedaan de teams te waarschuwen.
3de fout = Ferrari --> Wederom alle teams tegen Ferrari in een cruciale beslissing, de chicane.
Er konden doden vallen mochten de andere piloten wél gereden hebben.
Ferrari wou een makkelijke race, ze hebben ze gekregen.
Jean Todt zei tegen MS voor de race: "Lets go out there and have some fun"
Michael accepteert het maar, vergetende dat zijn broer dood had kunnen zijn.
De actie op Barichello was respectloos, arrogant en smerig.
Na actie MS --> Ferrari: "Lets keep it this way, finish with both cars"
Vertaald: niet meer inhalen, laat Michael winnen.
Dit heeft niets met de bandenregels te maken, vorig jaar had Michelin ook klapbanden. Je kan je banden altijd te zwak maken, zelfs als ze maar 1 ronde moeten meegaan. De crash van Kimi, dat was wel de schuld van die regel, gelieve de dingen niet door elkaar te halen
Toch wel. De regel maakt dat een band veel minder performant is dan vorig jaar. Om dat te ciompenseeren, zijn ze bij Michelin op zoek gegaan naar een manier om het loopoppervlak te maximeren. Dat doen ze door de verticale stukken van de band veel meer dan vroeger te laten meebewegen. En daarin zijn ze dus te ver gegaan.
Een en ander blijkt ook uit het feit dat ze zeggen dat ze met de Barcelone banden exact hetzelfde probleem zouden gehad hebben.
akkoord, maar mijn punt is dat je steeds de limiet kan opzoeken, en dan speelt het geen enkele rol wat de regels zijn. Je zegt 'om dit te compenseren' maar ze moeten helemaal niets compenseren, er is geen enkele concurrent die met de banden van vorig jaar rijdt