GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

jandr

Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:31:05
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:29:33
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:27:00
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:25:49
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:23:21
Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:21:39
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 22:14:22
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:12:23
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.
Hola, bij sommigen moet je het er echt in drummen dat MICHELIN in de fout is gegaan. Als Ferrari dankzij dit de titel zou nemen zou het enige schandalige zijn dat Michelin haar teams op dergelijke manier te kakken heeft gezet.

Omstreden, dat wel.

Inderdaad. Zoals ik eerder vandaag al schreef:
http://www.f1pits.net/forum/index.php?topic=7624.msg161630#msg161630


Moet ik blijven duidelijk maken dat het hier niet de fout is van de Michelin-teams of gaan jullie het gewoon nooit snappen?

Als morgen de remmen van Ferrari ontploffen dan is dat ook hun schuld niet maar dan zulllen ze wel uitvallen en geen punten scoren, als daardoor iemand anders wint of een podium haalt, is dat dan schandalig?????????
Dat zijn dan de remmen die Ferrari zelf maakt die ontploffen, dus is dat wel hun eigen schuld.

Man man man, wat een stel kleuters.... weet je nu nog niet dat de teams zelf geen remmen maken????
Dat is dan toch maar het geval vanaf dit seizoen. Het staat in de voorstellen voor 2008 dat iedereen dezelfde remmen krijgt, en daaruit versta ik wel dat nu iedereen zijn remmen zelf maakt hoor.

Dus nu maken de teams hun banden zelf want vanaf 2008 gaan ze allemaal met dezelfde rijden, wat een logica!!!!!!

Vulture


WAT NU?

De schuldigen zijn bekend, maar wat gaan de gevolgen zijn?
Michelin heeft de teams gewaarschuwd, maar dit is natuurlijk mooi naar de buitenwereld toe om hun gezicht te redden.
Die chicane kon er komen, maar er waren dwarsliggers (ook bekend).
Als er de race dan toch start, laat ze dan RACEN en vergeet niet dat het publiek mee kan luisteren ("I want 2 cars at the finish"), Mr Brown....
Vaarwel US GP en hoelang nog F1, of beter gezegd, hoelang nog die oude geldzakken aan de top van de FIA en de andere instanties.
Close The World, Open The Next..

Jasper

Hmm, ik besef net iets: laten we het rustig aan doen...


Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:33:11
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:31:05
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:29:33
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:27:00
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:25:49
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:23:21
Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:21:39
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 22:14:22
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:12:23
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.
Hola, bij sommigen moet je het er echt in drummen dat MICHELIN in de fout is gegaan. Als Ferrari dankzij dit de titel zou nemen zou het enige schandalige zijn dat Michelin haar teams op dergelijke manier te kakken heeft gezet.

Omstreden, dat wel.

Inderdaad. Zoals ik eerder vandaag al schreef:
http://www.f1pits.net/forum/index.php?topic=7624.msg161630#msg161630


Moet ik blijven duidelijk maken dat het hier niet de fout is van de Michelin-teams of gaan jullie het gewoon nooit snappen?

Als morgen de remmen van Ferrari ontploffen dan is dat ook hun schuld niet maar dan zulllen ze wel uitvallen en geen punten scoren, als daardoor iemand anders wint of een podium haalt, is dat dan schandalig?????????
Dat zijn dan de remmen die Ferrari zelf maakt die ontploffen, dus is dat wel hun eigen schuld.

Man man man, wat een stel kleuters.... weet je nu nog niet dat de teams zelf geen remmen maken????
Dat is dan toch maar het geval vanaf dit seizoen. Het staat in de voorstellen voor 2008 dat iedereen dezelfde remmen krijgt, en daaruit versta ik wel dat nu iedereen zijn remmen zelf maakt hoor.

Dus nu maken de teams hun banden zelf want vanaf 2008 gaan ze allemaal met dezelfde rijden, wat een logica!!!!!!
;D ;D Da's een goei. Dat is dus een helemaal verschillende situatie want bij mijn weten zijn er geen twee remmenleveranciers.

Raikkonen MASTER

Zullen we nooit weten maar ik denk dat (gezien de hechte band tussen FIA en Ferrari) er wel een mouw aan gepast zou zijn.
Een GP zonder Ferrari kan toch niet zeker ;)

Maar laten we er over ophouden...

GP gedaan, fout van Michelin en belachelijk van de FIA dat ze geen oplossing vonden.
Lets go to the next GP... en naar 1 bandenfabrikant. Goodyear ofzo :)

jandr

Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:34:25
Hmm, ik besef net iets: laten we het rustig aan doen...


Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:33:11
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:31:05
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:29:33
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:27:00
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:25:49
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:23:21
Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:21:39
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 22:14:22
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:12:23
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.
Hola, bij sommigen moet je het er echt in drummen dat MICHELIN in de fout is gegaan. Als Ferrari dankzij dit de titel zou nemen zou het enige schandalige zijn dat Michelin haar teams op dergelijke manier te kakken heeft gezet.

Omstreden, dat wel.

Inderdaad. Zoals ik eerder vandaag al schreef:
http://www.f1pits.net/forum/index.php?topic=7624.msg161630#msg161630


Moet ik blijven duidelijk maken dat het hier niet de fout is van de Michelin-teams of gaan jullie het gewoon nooit snappen?

Als morgen de remmen van Ferrari ontploffen dan is dat ook hun schuld niet maar dan zulllen ze wel uitvallen en geen punten scoren, als daardoor iemand anders wint of een podium haalt, is dat dan schandalig?????????
Dat zijn dan de remmen die Ferrari zelf maakt die ontploffen, dus is dat wel hun eigen schuld.

Man man man, wat een stel kleuters.... weet je nu nog niet dat de teams zelf geen remmen maken????
Dat is dan toch maar het geval vanaf dit seizoen. Het staat in de voorstellen voor 2008 dat iedereen dezelfde remmen krijgt, en daaruit versta ik wel dat nu iedereen zijn remmen zelf maakt hoor.

Dus nu maken de teams hun banden zelf want vanaf 2008 gaan ze allemaal met dezelfde rijden, wat een logica!!!!!!
;D ;D Da's een goei. Dat is dus een helemaal verschillende situatie want bij mijn weten zijn er geen twee remmenleveranciers.

Blijkbaar is uw technische kennis van de Formule 1 beneden alle peil, ik ga er dan ook geen woorden meer aan vuil maken. Beschamend.

mike

#470
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:31:05
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:29:33
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:27:00
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:25:49
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:23:21
Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:21:39
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 22:14:22
Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 22:12:23
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.
Hola, bij sommigen moet je het er echt in drummen dat MICHELIN in de fout is gegaan. Als Ferrari dankzij dit de titel zou nemen zou het enige schandalige zijn dat Michelin haar teams op dergelijke manier te kakken heeft gezet.

Omstreden, dat wel.

Inderdaad. Zoals ik eerder vandaag al schreef:
http://www.f1pits.net/forum/index.php?topic=7624.msg161630#msg161630


Moet ik blijven duidelijk maken dat het hier niet de fout is van de Michelin-teams of gaan jullie het gewoon nooit snappen?

Als morgen de remmen van Ferrari ontploffen dan is dat ook hun schuld niet maar dan zulllen ze wel uitvallen en geen punten scoren, als daardoor iemand anders wint of een podium haalt, is dat dan schandalig?????????
Dat zijn dan de remmen die Ferrari zelf maakt die ontploffen, dus is dat wel hun eigen schuld.

Man man man, wat een stel kleuters.... weet je nu nog niet dat de teams zelf geen remmen maken????
Dat is dan toch maar het geval vanaf dit seizoen. Het staat in de voorstellen voor 2008 dat iedereen dezelfde remmen krijgt, en daaruit versta ik wel dat nu iedereen zijn remmen zelf maakt hoor.

Dat maakt niet uit! De remmen komen net als de banden van externe fabrikanten, niet van de teams.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 22:34:31
Zullen we nooit weten maar ik denk dat (gezien de hechte band tussen FIA en Ferrari) er wel een mouw aan gepast zou zijn.
Een GP zonder Ferrari kan toch niet zeker ;)

Maar laten we er over ophouden...

GP gedaan, fout van Michelin en belachelijk van de FIA dat ze geen oplossing vonden.
Lets go to the next GP... en naar 1 bandenfabrikant. Goodyear ofzo :)
Ik zal je geest ophelderen, Michelin zou hun ook niet geholpen hebben. En daar gaat het over.
Michelin fucked up, teams hebben pech.

Maar bon, wat nu voor Michelin, gaan ze hier nog gevolgen van krijgen dit seizoen?

jandr

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 22:34:31
Zullen we nooit weten maar ik denk dat (gezien de hechte band tussen FIA en Ferrari) er wel een mouw aan gepast zou zijn.
Een GP zonder Ferrari kan toch niet zeker ;)

Maar laten we er over ophouden...

GP gedaan, fout van Michelin en belachelijk van de FIA dat ze geen oplossing vonden.
Lets go to the next GP... en naar 1 bandenfabrikant. Goodyear ofzo :)

Pirelli!!!!!

Wss Bridgestone, ik denk dat Michelin en de F1 geen gemeentschappelijke toekomst meer hebben  ::)

mike

#473
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:31:33
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 22:27:25
1ste fout  = FIA --> bandenregel.
                             Hoe kan je in een sport waar zoveel veiligheid moet zijn, die regel maken?
                             Ze willen niet dat er gewonden vallen, herbouwen circuits, maken nieuwe soorten grind enz..
                             Maar riskeren dat ze met slechte banden rijden kan wel... Erg stom.

2de fout  = Michelin --> Maar ze hebben er goed aan gedaan de teams te waarschuwen.

3de fout = Ferrari --> Wederom alle teams tegen Ferrari in een cruciale beslissing, de chicane.
                               Er konden doden vallen mochten de andere piloten wél gereden hebben.
                               Ferrari wou een makkelijke race, ze hebben ze gekregen.
                               Jean Todt zei tegen MS voor de race: "Lets go out there and have some fun"
                               Michael accepteert het maar, vergetende dat zijn broer dood had kunnen zijn.
                               De actie op Barichello was respectloos, arrogant en smerig.
                               Na actie MS --> Ferrari: "Lets keep it this way, finish with both cars"
                               Vertaald: niet meer inhalen, laat Michael winnen.

Dit heeft niets met de bandenregels te maken, vorig jaar had Michelin ook klapbanden. Je kan je banden altijd te zwak maken, zelfs als ze maar 1 ronde moeten meegaan. De crash van Kimi, dat was wel de schuld van die regel, gelieve de dingen niet door elkaar te halen

Toch wel. De regel  maakt dat een band veel minder performant is dan vorig jaar. Om dat te compenseeren, zijn ze bij Michelin op zoek gegaan naar een manier om het loopoppervlak te maximeren. Dat doen ze door de verticale stukken van de band veel meer dan vroeger te laten meebewegen. En daarin zijn ze dus te ver gegaan.

Een en ander blijkt ook uit het feit dat ze zeggen dat ze met de Barcelona banden exact hetzelfde probleem zouden gehad hebben.

Raikkonen MASTER

Negatief ivm kiezen van 1 producent. Meer niet denk ik.

In contract zal ook wel staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor dit soort situaties.
Het zou anders een miljoenen-kwestie worden.

jandr

Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:40:27
Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 22:31:33
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 22:27:25
1ste fout  = FIA --> bandenregel.
                             Hoe kan je in een sport waar zoveel veiligheid moet zijn, die regel maken?
                             Ze willen niet dat er gewonden vallen, herbouwen circuits, maken nieuwe soorten grind enz..
                             Maar riskeren dat ze met slechte banden rijden kan wel... Erg stom.

2de fout  = Michelin --> Maar ze hebben er goed aan gedaan de teams te waarschuwen.

3de fout = Ferrari --> Wederom alle teams tegen Ferrari in een cruciale beslissing, de chicane.
                               Er konden doden vallen mochten de andere piloten wél gereden hebben.
                               Ferrari wou een makkelijke race, ze hebben ze gekregen.
                               Jean Todt zei tegen MS voor de race: "Lets go out there and have some fun"
                               Michael accepteert het maar, vergetende dat zijn broer dood had kunnen zijn.
                               De actie op Barichello was respectloos, arrogant en smerig.
                               Na actie MS --> Ferrari: "Lets keep it this way, finish with both cars"
                               Vertaald: niet meer inhalen, laat Michael winnen.

Dit heeft niets met de bandenregels te maken, vorig jaar had Michelin ook klapbanden. Je kan je banden altijd te zwak maken, zelfs als ze maar 1 ronde moeten meegaan. De crash van Kimi, dat was wel de schuld van die regel, gelieve de dingen niet door elkaar te halen

Toch wel. De regel  maakt dat een band veel minder performant is dan vorig jaar. Om dat te ciompenseeren, zijn ze bij Michelin op zoek gegaan naar een manier om het loopoppervlak te maximeren. Dat doen ze door de verticale stukken van de band veel meer dan vroeger te laten meebewegen. En daarin zijn ze dus te ver gegaan.

Een en ander blijkt ook uit het feit dat ze zeggen dat ze met de Barcelone banden exact hetzelfde probleem zouden gehad hebben.



akkoord, maar mijn punt is dat je steeds de limiet kan opzoeken, en dan speelt het geen enkele rol wat de regels zijn. Je zegt 'om dit te compenseren' maar ze moeten helemaal niets compenseren, er is geen enkele concurrent die met de banden van vorig jaar rijdt  ;)

mike

Citaat van: Vulture op 19 juni 2005 - 22:34:10

WAT NU?

Als er de race dan toch start, laat ze dan RACEN en vergeet niet dat het publiek mee kan luisteren ("I want 2 cars at the finish"), Mr Brown....


Wie zou er  verdorie niet willen dat zijn beide wagens het einde halen...

Raikkonen MASTER

Waarom zei Brown dit niet als Rubens aan de leiding reed ?

(Je kan nu zeggen, door de roekeloze actie van MS, maar je weet goed genoeg dat het ook een ander antwoord kan zijn.)

Ik suggesteer niets, maar het is een mogelijkheid.

mike

#478
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 22:47:51
Waarom zei Brown dit niet als Rubens aan de leiding reed ?

(Je kan nu zeggen, door de roekeloze actie van MS, maar je weet goed genoeg dat het ook een ander antwoord kan zijn.)

Ik suggesteer niets, maar het is een mogelijkheid.

Brown zei dat

1) pas na een bepaald percentage van de race (eerst zien wat de situatie is, dan pas oordelen);
2) tegen beide;
3) misschien ook wel omdat de heren in hun onderlinge race bezig waren de motor te ver te duwen.

Vulture

Citaat van: mike op 19 juni 2005 - 22:43:09
Citaat van: Vulture op 19 juni 2005 - 22:34:10

WAT NU?

Als er de race dan toch start, laat ze dan RACEN en vergeet niet dat het publiek mee kan luisteren ("I want 2 cars at the finish"), Mr Brown....


Wie zou er  verdorie niet willen dat zijn beide wagens het einde halen...

Met die woorden vroor de wedstrijd helemaal dicht, nu ja, wedstrijd....

Ahja, de FIA voert de nieuwe regels in ivm de veiligheid, mooie praatjes allemaal.
Maareuh..veiligheid, heeft dat ook iets te maken met flesjes die op de baan terechtkomen?
Een flesje tegen uwe appel krijgen op een voetbalveld en je ziet al sterretjes, wat als...ik wil er niet eens aan denken.
Het is meer dan eens in beeld geweest, Barri reed er over, daarna vloog er een (waarschijnlijk nog meer, maar niet in beeld gebracht) vlak naast een Ferrari (1 kans op 3 natuurlijk).
The show must go on, voor alles, vooral voor het geld.
Close The World, Open The Next..