GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2007 - 10:33:41

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: bogief1 op 04 augustus 2007 - 22:33:58
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6187

,,Als er genoeg tijd is en je houdt je teamgenoot niet op, dan kun je rustig een paar seconden wachten. Maar niet een halve minuut.''


Zegt genoeg denk ik...

scho0634

Citaat van: alonsolover op 04 augustus 2007 - 22:31:14
Citaat van: Schumi till infinity op 04 augustus 2007 - 15:28:53
Citaat van: Eric op 04 augustus 2007 - 15:22:32
Ik zou niet graag in de schoenen willen staan van Alonso  :o  ;D

Nu ja...ergens heeft hij nu aangetoond dat ze bij McLaren een favoriet hebben, zie niet in waarom hij dat deed anders...

Misschien kunnen we nu een topic openen over Alonso zoals deze van Albers?  ;D
Alonso is gewoonweg zwak, hij is zoals een klein kind dat te weinig aandacht krijgt. Ik vind het in ieder geval zeer zwak van hem, dit is absoluut een, 2-voudige dan nog wel, wereldkampioen niet waardig!! Ik denk dat het daar nu wel oorlog is, als ik Hamilton was, kwam hij daar niet gemakkelijk mee weg.

Ron Dennis heeft een aardige geschiedenis als het gaat om het ombuigen van de waarheid. Waarom hij dat doet weet ik ook niet. Misschien om te voorkomen dat Alonso van achteraf moet starten morgen.

Gaat dat hier op dit forum?
Iedereen kaffert hier Alonso uit en als het uitkomt dat het niet zo is zeggen ze hier niets meer over hem,
Ik heb op een andere site gelezen dat het Hamilton zijn fout was dat hij heel het plan negeert heeft

scho0634

#107
De stewards in Hongarije hebben zopas naar buiten gebracht dat wereldkampioen Fernando Alonso geen straf krijgt. Dit naar aanleiding van het incident bij de laatste pitstop, waar Hamilton moest wachten om van banden voorzien te kunnen worden.

Tijdens Q3 kwam eerst Alonso binnen voor nieuwe banden om aan een laatste poging te beginnen. Ook Hamilton kwam binnen, maar moest wachten, omdat Alonso bleef staan, terwijl de lollypop omhoog was. Uiteindelijk kwam Hamilton een aantal seconden tekort om aan zijn laatste poging te kunnen beginnen. Hierdoor werd er een onderzoek ingesteld door de stewards.

Om 23:00 maakten de stewards in een statement bekend dat Fernando Alonso geen straf krijgt. De stewards hadden beide coureurs en teambaas Ron Dennis ondervraagt. Ook werd het radioverkeer en televisiebeelden geanalyseerd. Na een beraadslaging kwamen de stewards tot de conclusie dat Alonso niets verkeerd had gedaan.

Fernando Alonso start morgen de GP van Hongarije vanaf pole-position.


Bron: GrandPrix.com



Tja...het zal wel. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Alonso het niet met opzet deed. Maar goed, misschien gaan de komende weken eindelijk de mooie tijden met Prost en Senna herleven. Om met Louis van Gaal te spreken: Ik ben benieuwd hoe Ron Dennis dit allemaal gaat managen ..... ;)


Tim C

En daar komen de stewards naar het rad, tijd dus voor een nieuwe aflevering van: "Strafrad"!

Steward nummer 1 komt naar voor, hij geeft een goede draai aan het rad en daaaaaar gaaaaaan weeeeeeeee!

Snelste tijd weg wordt het alvast niet,
Daar komt schuld zonder boete die, tjaaaa, da's pech hebben die draait mooi voorbij
Tien plaatsen achteruit, neeee hooor, het wordt:
Plaats behouden zonder boeh of bah uitleg!


Een nieuwe winnaar, tot volgende race voor een nieuwe aflevering van: "Strafrad"!

scho0634

Tim , ik krijg sterk het idee dat jij de FIA in dit soort zaken niet heel erg serieus neemt .... ;) Hoe komt dat toch??

Tim C

Geen idee, waar het in ieder geval niet aan ligt is dat sterk gebrek aan regelmatigheid in hun beslissingen tijdens raceweekends. ;)

Tim C

#111
Blijkbaar had steward twee een Wicked Wango Card op zak, Alonso zak daardoor naar plaats 6 terug op de grid!

En zo komt er meteen weer een nieuwe straf bij op Strafrad: Vijf plaatsen zakken op de grid!


Edit:
Het rad wordt nog wat uitgebreider, McLaren kan morgen geen punten scoren voor het constructeurskampioenschap. Het team mag wel in beroep gaan.

robbert

amai 5 plaatsen!!! wat is dat nu voor een straf, de fia doet dit omdat ze dan geen kritiek zouden krijgen hé, Mclaren krijgt zelfs geen constructeurspunten


GO FERRARI!!!!!!!!!!!!!!!

Tim C


Schumivill

#114
Jammer,dit berooft de wedstrijd van zijn spanning denk ik,dat Mclaren geen constructeurs punten kan pakken vind ik overdreven..
En zomaar een coureur beginnen de grond in te boren zonder het fijne ervan te weten vind ik ook wel jammer...
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

robbert

Citaat van: Schumivill op 05 augustus 2007 - 01:08:18
Jammer,dit berooft de wedstrijd van zijn spanning denk ik,dat Mclaren geen constructeurs punten kan pakken vind ik overdreven..

Ik niet, Mclaren moet eens bestraft zijn hé, ze hebben al te veel dingen tegen het reglement gedaan die onbestraft zijn. Ze gaan zelfs in beroep tegen die uitspraak, dus de kans bestaat dat Mclaren hun punten van hongarije niet zal verliezen >:(

Schumivill

Het voorval is gebeurd in de kwalif,Mclaren moet bestraft worden in de kwalif (plaatsen verliezen),niet in de wedstrijd(constructeurspunten) ,maar dat is natuurlijk mijn mening :)
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

FerrariMan

De FIA kan ze kussen.

Met hun creatieve straffen altijd.

Doefie

Jee, ik volg de Formule 1 is even niet (de eerste keer sinds ik kijk) en ik mis weer vanalles... 't Is daar blijkbaar al een even grote klucht als hier in Phoenix.

redasian

Citaat van: KoningMan op 05 augustus 2007 - 04:16:00
De FIA kan ze kussen.
Met hun creatieve straffen altijd.


een van de betere replieken sinds een tijdje  :D

blijft idioot - als ze iets van opzettelijke hinder vermoeden -> achteraan;
lijkt wel een peutertuin bij de silver cans," hij deed dat en dus mocht ik dit doen". En dan uit die bak springen en tekeer gaan alsof je je 8ste wk gewonnen hebt

het incident: http://www.youtube.com/watch?v=SB6GFNyDHho&mode=related&search=

7 minuten durende reportage van een spaanse zender, met knappe beelden (en ik wil dieje zender op de satellite, ik word een fan van het nieuws, with a vengeance)
http://www.youtube.com/watch?v=ucKbF6Vw8ow&mode=related&search=