GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2007 - 10:33:41

« vorige - volgende »

scho0634

Met Alonso van P6. Kimi van P3 en MAssa P14 wordt de race iig wel leuk. :)

robbert

Ik hoop het, maar je kan niet inhalen in Hongarije en dat maakt het weer wat saaier :(

McLaren_über_alles

Wat maakt de FIA er toch weer een zooitje van  ;D :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

red76


Ferrari 2010

Gisterenavond de zaken niet kunnen volgen. Mijn persoonlijke mening is wel dat het is zoals Koningman zegt, we draaien maar aan een radje. Ze hadden hem beter achteraan gezet. Ferrari is nu wel dik gekl**t, als ze nu goed waren konden ze 18 punten inlopen op de mac's, dat kunnen ze nu wel vergeten, ik vrees dat ze met 10 punten al zeer tevreden zullen moeten zijn.

Ik begrijp dat als het team beslist dat de ene een rondje meer rijdt dan de adere, dat de rijders zich daar wel aan moeten houden, maar wat ze doen is gewoon volledig vreemd. Hoe lang heeft Alonso na die eerste stop in de pits gewacht? Vrij lang, na die laatste stop nog eens, daar alleen verliest hij al een hele ronde mee! Het is keer op keer dat Alonso in de kwali precies alle tijd heeft. Terwijl al de rest uiteraard zo veel mogelijk benzine er aan het doorjagen is, heeft Alonso rustig de tijd om een minuutje te wachten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

Ik ben nu helemaal niet meer mee,
Gisteren lees ik op een andere site dat dennis alonso verdedigt en hamilton een straf zou krijgen en nu zouden ze geen punten meer kunnen pakken ???
Waarom racen ze dan nog mee

dj Peter

Loontje komt om zijn boontje. Schumacher werd vorig jaar bestraft voor het hinderen tijdens de kwalificatie in Monaco en nu worden Alfonso en McLaren -terecht- bestraft voor hun wanpraktijken tijdens de kwali. Alleen vind ik 5 plaatsen achteruit iets te weinig, het hadden er 10 moeten zijn.
Het wordt tijd dat Alfonso eens op zijn nummer gezet wordt want zijn nek wordt iéts te dik dunkt mij, en ik heb ook de indruk dat de teamspirit ook stukken beter kan bij McLaren.

Supermariobros

Ook Fisichella wordt vijf plaatsen teruggezet, nadat hij tijdens de kwalificatie Sakon yamamoto in de weg heeft gereden. De Renault-coureur start daardoor als dertiende.

Supermariobros

Citaat van: SaffierFM op 05 augustus 2007 - 10:15:44
Loontje komt om zijn boontje. Schumacher werd vorig jaar bestraft voor het hinderen tijdens de kwalificatie in Monaco en nu worden Alfonso en McLaren -terecht- bestraft voor hun wanpraktijken tijdens de kwali. Alleen vind ik 5 plaatsen achteruit iets te weinig, het hadden er 10 moeten zijn.
Het wordt tijd dat Alfonso eens op zijn nummer gezet wordt want zijn nek wordt iéts te dik dunkt mij, en ik heb ook de indruk dat de teamspirit ook stukken beter kan bij McLaren.

Daar ben ik het volledig mee eens, ze hadden dezelfde straf moeten geven want telkens ging het om blokkeren van een tegenstander. Bij Alonso was het nog een stuk erger vind ik, want dit was tegenover zijn teamgenoot. Een goede straf had geweest: Alonso helemaal achteraan laten starten en de punten die McLaren vandaag behaald laten behouden.

FerrariMan

#129
Alonso is na 1 ronde zo weer op P4 hoor.

Maar toch, hoeveel slechte reklame kan het McLaren team nog incasseren? De sponsors zullen lachen.

Dat hele verhaal van Dennis blijkt dus de grootste onzin te zijn. Een verhaal om Alonso te redden van een straf, ten koste van Lewis, lijkt me.
Als je de beelden bekijkt lijkt het me toch duidelijk dat Dennis vrij slecht gezind is op Alonso, en niet op Hamilton. Wie zal het zeggen?

Het feit alleen al dat ze meer dan 4 uur nodig hebben om het te verduidelijken.

scho0634

Citaat van: alonsolover op 05 augustus 2007 - 10:08:13
Ik ben nu helemaal niet meer mee,
Gisteren lees ik op een andere site dat dennis alonso verdedigt en hamilton een straf zou krijgen en nu zouden ze geen punten meer kunnen pakken ???
Waarom racen ze dan nog mee

Omdat alleen de punten voor McLaren worden afgenomen. Niet die van Hamilton en Alonso. Die kunnen gewoon punten pakken.

Citaat van: robbert op 05 augustus 2007 - 09:28:10
Ik hoop het, maar je kan niet inhalen in Hongarije en dat maakt het weer wat saaier :(

Heb je wel gelijk in, maar toch is Hongarije vaak wel leuk.

Citaat van: Supermariobros op 05 augustus 2007 - 10:24:04
Ook Fisichella wordt vijf plaatsen teruggezet, nadat hij tijdens de kwalificatie Sakon yamamoto in de weg heeft gereden. De Renault-coureur start daardoor als dertiende.

Alsof het hinderen van Yamamoto invloed heeft op zijn startplaats ;D

Maar goed, Alonso laat zich weer eens  van zijn mindere kant zien. MAar ja, als hij een echte grote wil worden dient hij, in de mooie traditie van rijders als Prost, Senna, MAnsell en Schumi, ook af en toe dit soort streken te leveren :D :D.

Edit: Ik haal nooit meer berichtjes van GrandPrix.com, want daarop zeiden ze dat er geen straffen zouden volgen en dat was toch niet helemaal waar .... :-\

KVDracer

Die 5 plaatsen achteruit van Alonso vind ik te licht, Schumacher hebben ze vanachter laten starten. Dat McLaren dan weer geen punten krijgt vind ik een rare beslissing. Ofwel diskwalificeren ze het team voor dit weekend ofwel mag McLaren gewoon hun punten behouden. Vind eigenlijk ook wel dat ze Alonso eens een voorwaardelijke straf van een race of twee mogen geven, want hij denkt dat de F1 teveel rond hem draait.

McLaren_über_alles

Citaat van: Supermariobros op 05 augustus 2007 - 10:32:16
Daar ben ik het volledig mee eens, ze hadden dezelfde straf moeten geven want telkens ging het om blokkeren van een tegenstander. Bij Alonso was het nog een stuk erger vind ik, want dit was tegenover zijn teamgenoot. Een goede straf had geweest: Alonso helemaal achteraan laten starten en de punten die McLaren vandaag behaald laten behouden.

Als het de schuld van Alonso was, dan had men idd die straf moeten geven.
De straf dat McLaren nu krijgt is eigenlijk weer belachelijk zwaar. Waarom moet je al de punten afnemen van McLaren in het constructeurskampioenschap deze GP ::). Dat lijkt mij een geweldig zware straf die in mijn ogen enkel zou mogen toegepast worden bij zeer zware fouten van een bepaald team. Bv bewust met een illegale wagen rondrijden of zo. Dan is het een normale straf.

Maar toch niet voor zo'n gevalletje, waarbij de FIA zich enkel baseert op vermoedens dat McLaren niet de waarheid spreekt... Feit is dat zo'n toestanden bij McLaren haast elke kwalificatie voorkomen, en ik heb meer en meer het vermoeden dat de engenieur van Alonso zich gewoon hield aan de afspraken die vooraf gemaakt werden, en dus hierdoor geen rekening wou houden met Hamilton die achter Alonso stond te wachten.
Ok, dit is idd een fout. Maar eerder een fout die binnen het team moet opgelost worden (boetes of zo) dan dat de FIA weer een geweldig strenge en inconsequente straf moet verzinnen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

red76

Citaat van: Supermariobros op 05 augustus 2007 - 10:24:04
Ook Fisichella wordt vijf plaatsen teruggezet, nadat hij tijdens de kwalificatie Sakon yamamoto in de weg heeft gereden. De Renault-coureur start daardoor als dertiende.

Dit staat toch helemaal niet in verhouding, wat Alonso heeft gedaan is veel onsportiever.
En dan nog de zelfde straf. :o

McChouffe

Alonso die Dennis straal negeert na de kwali :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.