Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Perton

Volgens mij (maar daar kan ik me in vergissen hoor, heb de cijfers niet bij de hand) kreeg Rosberg vaak pech als hij op een wat lagere positie lag, terwijl de pech bij Hamilton vooral kwam als hij wat meer vooraan zat (denk aan Engeland, al werd ie daar alsnog vierde natuurlijk). Maar ik kan in de war zijn met een ander seizoen van Hamilton.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 april 2014 - 00:04:35
Volgens mij (maar daar kan ik me in vergissen hoor, heb de cijfers niet bij de hand) kreeg Rosberg vaak pech als hij op een wat lagere positie lag, terwijl de pech bij Hamilton vooral kwam als hij wat meer vooraan zat (denk aan Engeland, al werd ie daar alsnog vierde natuurlijk). Maar ik kan in de war zijn met een ander seizoen van Hamilton.
klopt maar Engeland was volgens mij ook zn enige pechmoment volgens mij. Rosberg had er 3 + de teamorder in Maleisië. Als je t omrekend in punten scheelt het niet heel veel, maar toch wel in het nadeel van Rosberg. Maar met of zonder pech het verschil was vrij minimaal, dus als je vorig seizoen als uitgangspunt neemt en ook meeneemt dat beiden vrij wisselvallig waren, zou ik niet een uitgesproken favoriet aan kunnen wijzen.

Kootje

Klopt, ze ontliepen elkaar vorig jaar nauwelijks tot niets. Zonder pech en teamorder in Maleisië is het zelfs maar de vraag of Rosberg niet nipt gewonnen zou hebben. Echter moet je ook niet vergeten dat Rosberg al 3 jaar voor de silberpfeilen reed en die auto mede ontwikkeld had, terwijl Lewis zich nog helemaal aan moest passen aan zijn nieuwe omgeving. Nu Lewis gesetteld is en de auto door beide heren ontwikkeld is, verwacht ik dat hij wel de boventoon zal gaan voeren.

Sabai

Mercedes heeft nu drie keer op een rij een 1,2 gescoord. Nu heb ik een vraag die SDG of iemand anders vast wel weet. Wat is het meest aantal 1,2 op een rij door 1 team gescoord. Volgens mij is het namelijk vrij uniek wat het Mercedes team gepresteerd heeft.

Perton

Ferrari had er vijf in de laatste vijf races van 2002. Of dat het record is, weet ik niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 april 2014 - 19:44:06
Ferrari had er vijf in de laatste vijf races van 2002. Of dat het record is, weet ik niet.
waarvan er 3 door Barichello gewonnen zijn ;) Dit zou idd het record moeten zijn, t is iig het hoogste aantal dubbels op rij sinds 1980. Voor 2000 waren er sowieso veel meer uitvalbeurten, dus dan is 5 op een rij haast al niet te doen.

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 22 april 2014 - 19:51:26
Citaat van: Perton op 22 april 2014 - 19:44:06
Ferrari had er vijf in de laatste vijf races van 2002. Of dat het record is, weet ik niet.
waarvan er 3 door Barichello gewonnen zijn ;) Dit zou idd het record moeten zijn, t is iig het hoogste aantal dubbels op rij sinds 1980. Voor 2000 waren er sowieso veel meer uitvalbeurten, dus dan is 5 op een rij haast al niet te doen.
schijnbaar deed Ferrari hetzelfde in 1952, maar dan wel met 3 auto's.

0634

Ik dacht meteen aan 88, maar ik zie dat Prost één uitvalbeurt had in een reeks van 8 1-2's op rij... dus waren het er maar vier op rij en daarna nog eens drie.

Wat een losers waren dat eigenlijk ;D.

0634

Citaat van: Tuesday op 22 april 2014 - 20:12:08
schijnbaar deed Ferrari hetzelfde in 1952, maar dan wel met 3 auto's.

Maar wel in maar 7 races zie ik. Wow, 5 1-2's in 7 races... over dominantie gesproken zeg :P

Perton

Teamorders gaan er aankomen bij Mercedes als de concurrentie het gat dicht.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113623. Natuurlijk jammer, maar hadden we allemaal wel aan zien komen natuurlijk

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 april 2014 - 15:36:31
Teamorders gaan er aankomen bij Mercedes als de concurrentie het gat dicht.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113623. Natuurlijk jammer, maar hadden we allemaal wel aan zien komen natuurlijk
tja, orders geven is één ding, luisteren is weer een heel ander verhaal. Maar goed, eerst maar eens zien of die concurrentie echt dichterbij kan komen en dan nog maar eens zien of Rosberg bij Hamilton aan kan haken. Maar verstandig van Mercedes om al vast ff op de zaken voor uit te lopen. Anders gaan mensen zich weer allemaal rechten ontlenen aan eerder gedane uitspraken.

gloudiesaurus

Niet echt verrassend en ik moet nog zien of Hamilton of Rosberg dan luisteren  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Citaat van: gloudiesaurus op 24 april 2014 - 15:51:44
Niet echt verrassend en ik moet nog zien of Hamilton of Rosberg dan luisteren  ;)

Ik vrees dat we allemaal wel weten dat Nico wel zal luisteren. Van Lewis weet ik het niet.

Kootje

Citaat van: Figge op 24 april 2014 - 15:56:29
Citaat van: gloudiesaurus op 24 april 2014 - 15:51:44
Niet echt verrassend en ik moet nog zien of Hamilton of Rosberg dan luisteren  ;)

Ik vrees dat we allemaal wel weten dat Nico wel zal luisteren. Van Lewis weet ik het niet.

Precies.
Nico heeft al eerder geluisterd, en ik zie geen reden waarom hij dan niet weer zou doen.
Lewis heeft echter nog nooit 'n teamorder gehad, dus hoe hij erop reageert blijft zolang 'n vraagteken.

0634

Als Lewis het WK straks leidt, zal hij heus niet aan de kant hoeven. Dus ik vrees dat we die order voorlopig niet zullen krijgen.