Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

0634

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:42:43
Klopt, het seizoen is nog lang en in die zin heeft hij idd nog niet aan de titelstrijd meegedaan. Hamilton is daar alweer wat meer ervaren in, wat hem dus ook direct nog 'n voordeel geeft. Hij weet ondertussen hoe het is en wat hij moet doen om WK te worden, Nico niet.

Mwah, de enige race die hij om de titel reed was zo'n beetje het zwakste optreden dat ik ooit van hem gezien heb...

janke

Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:30:34
Citaat van: Tuesday op 07 april 2014 - 20:13:28
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:07:42
Dat laatste hoop ik dan weer niet, want daar komen brokken van. In dat soort gevechten moet er altijd iemand z'n verlies nemen, en dat gaat Lewis niet worden. ;)
nee, daarom. Leuk dat ze mogen vechten als ze aan elkaar gewaagd zijn, maar zoals ik het nu inschat gaat dan 9 vd 10 keer Hamilton winnen. Als gisteren de situatie exact omgekeerd was geweest, dan had Hamilton die race echt wel gewonnen.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Ik denk eerder aan een andere opite: een crash tussen beiden. Want toen Hamilton steeds naar buiten dreef, waar Rosberg zat, hield Rosberg in, dat had Lewis wellicht één keer gedaan, maar geen drie keer.

Maar zou Rosberg dat Hamilton kunnen flikken? Best wel, maar die is niet zo bijdehand, denk ik. Je kunt het onder de noemer mietje zetten. Wat er gisteren is gebeurt kun je in feite alleen maar Rosberg alle credits geven, of niet? Hamilton mag hem bedanken.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Toch ga ik wat die ervaring wel weer mee met het punt van Kootje. Wat voor fratsen Lewis destijds uithaalde weten we, maar we zijn inmiddels weer heel wat jaren verder. Denk dat we van Lewis sowieso geen hele gekke dingen hoeven te verwachten, mits hij tegen het einde van het jaar de WK-leiding in handen heeft.

0634

Citaat van: janke op 07 april 2014 - 22:48:13
Maar zou Rosberg dat Hamilton kunnen flikken? Best wel, maar die is niet zo bijdehand, denk ik. Je kunt het onder de noemer mietje zetten. Wat er gisteren is gebeurt kun je in feite alleen maar Rosberg alle credits geven, of niet? Hamilton mag hem bedanken.

Eens. Ik noem Rosberg ook verre van een mietje. Die gozer zit anders in elkaar, waarschijnlijk een geweldige gozer. Maar in een WK-strijd kan die hardheid in Lewis' voordeel werken, daar geef ik Kootje gelijk in.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 07 april 2014 - 22:49:01
Toch ga ik wat die ervaring wel weer mee met het punt van Kootje. Wat voor fratsen Lewis destijds uithaalde weten we, maar we zijn inmiddels weer heel wat jaren verder. Denk dat we van Lewis sowieso geen hele gekke dingen hoeven te verwachten, mits hij tegen het einde van het jaar de WK-leiding in handen heeft.

Ik ben daar niet van overtuigd om eerlijk te zijn. Dat vind ik Lewis' achilleshiel nog altijd: zijn mentale gestel (al is dat meer een gevoel, want ik ken hem niet uiteraard). Het is nog niet zolang terug dat hij telkens weer gekke fratsen uithaalde met Massa bijvoorbeeld en rare tweets de wereld in zond. In beide serieuze titelgevechten kwam hij beroerd over.

Misschien is hij heel erg gegroeid he, dat kan, vorig jaar deed hij niks geks, maar hoe hij nu reageert op titeldruk, dat weet ik niet. Zullen we moeten afwachten. Dat geldt trouwens ook voor Rosberg, daar niet van, maar die heeft iets minder capriolen op zijn naam staan. Is een wat minder heftige coureur zeg maar. 

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:44:53
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:35:05
Gezien Lewis' verleden denk ik dat hij ook dan z'n positie met hand en tand verdedigt had. Voor Rosberg geld het tegenovergestelde. Ook al had hij achter gestaan, dan nog doet hij geen do-or-die. Zit niet in hem. Maar idd, kudo's voor zijn aanvalsdrang.

Op zich ben ik dat dus ook met je eens. Aan de andere kant: stel ze gaan beiden serieus voor de titel, en Lewis deelt hier en daar een elleboog uit, dan kan het wel eens verzuren tussen die twee en dan heb ik geen idee hoe Rosberg reageert. Dan kan hij wel eens omslaan richting Lewis. Damon Hill was in principe ook een lieve man, maar toen zijn relatie met Schumacher verzuurde, ging hij ook anders rijden en kwamen er een aantal incidenten, op de baan en erbuiten.

Kan, maar ik denk het niet.


Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:45:42
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:42:43
Klopt, het seizoen is nog lang en in die zin heeft hij idd nog niet aan de titelstrijd meegedaan. Hamilton is daar alweer wat meer ervaren in, wat hem dus ook direct nog 'n voordeel geeft. Hij weet ondertussen hoe het is en wat hij moet doen om WK te worden, Nico niet.

Mwah, de enige race die hij om de titel reed was zo'n beetje het zwakste optreden dat ik ooit van hem gezien heb...

Oke ... ten eerste reed hij wel meerdere races om de titel dan slechts eentje. China 2007 was de eerste kans voor hem WK te worden. Naar mijn weten reed hij solide aan de leiding totdat z'n banden eraan gingen maar z'n team hem niet binnenhaalde. De beroemde grindbak DNF zie ik niet als zijn falen, maar als falen van het team. De race erop in Brazilië was idd dramatisch, maar kom op ... ik snap best dat de zenuwen je de baas kunnen worden als je als rooky WK kunt worden.

Het jaar erop kreeg hij z'n 2e kans om WK te worden. Wederom in Brazilië en ook hier zag hij er niet solide uit, dat geef ik grif toe. Toch pakte hij op de valreep de titel en de jaren erna, waarin hij meedeed om de titel, was het niet zijn falen wat ervoor zorgde dat hij de titel misliep. De concurentie was of gewoon net iets sterker, of z'n auto liet hem te vaak in de steek. Ik zie iig 'n veel volwassener Lewis dan in z'n beginjaren en heb sterk het gevoel dat hij nu wel met de druk om kan gaan.

janke

Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:51:22
Citaat van: janke op 07 april 2014 - 22:48:13
Maar zou Rosberg dat Hamilton kunnen flikken? Best wel, maar die is niet zo bijdehand, denk ik. Je kunt het onder de noemer mietje zetten. Wat er gisteren is gebeurt kun je in feite alleen maar Rosberg alle credits geven, of niet? Hamilton mag hem bedanken.

Maar in een WK-strijd kan die hardheid in Lewis' voordeel werken, daar geef ik Kootje gelijk in.

Ik ben het met alle respekt met jullie twee niet eens. Hamilton krijgt imo een zware dobber aan Rosberg. Mooi dat Lauda zegt: Laat ze maar racen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 23:00:16
Oke ... ten eerste reed hij wel meerdere races om de titel dan slechts eentje. China 2007 was de eerste kans voor hem WK te worden. Naar mijn weten reed hij solide aan de leiding totdat z'n banden eraan gingen maar z'n team hem niet binnenhaalde. De beroemde grindbak DNF zie ik niet als zijn falen, maar als falen van het team. De race erop in Brazilië was idd dramatisch, maar kom op ... ik snap best dat de zenuwen je de baas kunnen worden als je als rooky WK kunt worden.

Het jaar erop kreeg hij z'n 2e kans om WK te worden. Wederom in Brazilië en ook hier zag hij er niet solide uit, dat geef ik grif toe. Toch pakte hij op de valreep de titel en de jaren erna, waarin hij meedeed om de titel, was het niet zijn falen wat ervoor zorgde dat hij de titel misliep. De concurentie was of gewoon net iets sterker, of z'n auto liet hem te vaak in de steek. Ik zie iig 'n veel volwassener Lewis dan in z'n beginjaren en heb sterk het gevoel dat hij nu wel met de druk om kan gaan.

Voor mij heeft hij maar twee keer meegedaan in de eindfase, als de druk hoog is. Die andere jaren niet, haakte hij voortijdig af of stond hij zover achter dat er alleen een mathematische kans was en dus nauwelijks nog enige druk.

En die twee keer was beiden keren gewoon slecht. Nogmaals, hij kan daarin gegroeid zijn en het is een fantastisch coureur, maar tot nu toe kan ik niet zeggen dat hij onder WK-druk beter is gaan rijden, alleen maar slechter.

Maar misschien wordt hij dit jaar drie races van tevoren al champ, dan is er geen probleem (al lijkt mij dat lastig te realiseren door die debiele dubbele punten regel).

0634

Citaat van: janke op 07 april 2014 - 23:03:59
Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:51:22
Citaat van: janke op 07 april 2014 - 22:48:13
Maar zou Rosberg dat Hamilton kunnen flikken? Best wel, maar die is niet zo bijdehand, denk ik. Je kunt het onder de noemer mietje zetten. Wat er gisteren is gebeurt kun je in feite alleen maar Rosberg alle credits geven, of niet? Hamilton mag hem bedanken.

Maar in een WK-strijd kan die hardheid in Lewis' voordeel werken, daar geef ik Kootje gelijk in.

Ik ben het met alle respekt met jullie twee niet eens. Hamilton krijgt imo een zware dobber aan Rosberg. Mooi dat Lauda zegt: Laat ze maar racen.

Ik hoop het. Maar zoals eerder gezegd: ik twijfel meer aan Rosberg's constante presteren, dan aan of hij wel of niet hard genoeg is. Ik zie dat althans als een groter probleem.

Kootje

Citaat van: janke op 07 april 2014 - 23:03:59
Ik ben het met alle respekt met jullie twee niet eens. Hamilton krijgt imo een zware dobber aan Rosberg. Mooi dat Lauda zegt: Laat ze maar racen.

Oh ... maar dan begrijp je me sowieso verkeerd. Ik zeg nergens dat Hammi wel ff over Nico heen zal walsen, slechts dat hij aan het langste eind zal trekken. :P

janke

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 23:15:41
Citaat van: janke op 07 april 2014 - 23:03:59
Ik ben het met alle respekt met jullie twee niet eens. Hamilton krijgt imo een zware dobber aan Rosberg. Mooi dat Lauda zegt: Laat ze maar racen.

Oh ... maar dan begrijp je me sowieso verkeerd. Ik zeg nergens dat Hammi wel ff over Nico heen zal walsen, slechts dat hij aan het langste eind zal trekken. :P

Dat was me duidelijk. maar ben het niet met je eens. :P :P :P
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 22:30:34
Citaat van: Tuesday op 07 april 2014 - 20:13:28
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:07:42
Dat laatste hoop ik dan weer niet, want daar komen brokken van. In dat soort gevechten moet er altijd iemand z'n verlies nemen, en dat gaat Lewis niet worden. ;)
nee, daarom. Leuk dat ze mogen vechten als ze aan elkaar gewaagd zijn, maar zoals ik het nu inschat gaat dan 9 vd 10 keer Hamilton winnen. Als gisteren de situatie exact omgekeerd was geweest, dan had Hamilton die race echt wel gewonnen.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Ik denk eerder aan een andere opite: een crash tussen beiden. Want toen Hamilton steeds naar buiten dreef, waar Rosberg zat, hield Rosberg in, dat had Lewis wellicht één keer gedaan, maar geen drie keer.
ik vraag me sowieso af of Hamilton het daar wel geprobeerd zou hebben aan de buitenkant, zeker niet do or die. Maar in bocht 1 zou hij m gewoon overtuigend aan de binnenkant hebben gezet en niet doorgeschoten zijn zoals Rosberg. Tja, k weet het niet precies natuurlijk, maar ik vond het inhaalwerk van Rosberg totaal niet overtuigend en van Lewis is dat het doorgaans wel.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 23:15:41
Citaat van: janke op 07 april 2014 - 23:03:59
Ik ben het met alle respekt met jullie twee niet eens. Hamilton krijgt imo een zware dobber aan Rosberg. Mooi dat Lauda zegt: Laat ze maar racen.

Oh ... maar dan begrijp je me sowieso verkeerd. Ik zeg nergens dat Hammi wel ff over Nico heen zal walsen, slechts dat hij aan het langste eind zal trekken. :P
tja, hij heeft een betere kans, maar hij staat vooralsnog 11 punten achter, dus daar zullen nog 61 punten bij wil hij niet afhankelijk zijn van de laatste race. Hij zal daar maar net (weer) pech hebben. Alleen dit voorbeeld geeft al aan dat Rosberg zeker niet totaal kansloos is, juist ook gezien de dominantie.

Kootje

Hij staat 11 punten achter omdat hij al pech had, niet door de kwaliteiten van Nico. En natuurlijk kan hij zomaar weer pech krijgen, maar dat kan Rosberg ook overkomen. Ik kijk nu iig alleen naar 'n scenario waarbij de auto's gewoon heel blijven en het aan de coureurs zelf ligt.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 23:45:28
Hij staat 11 punten achter omdat hij al pech had, niet door de kwaliteiten van Nico. En natuurlijk kan hij zomaar weer pech krijgen, maar dat kan Rosberg ook overkomen. Ik kijk nu iig alleen naar 'n scenario waarbij de auto's gewoon heel blijven en het aan de coureurs zelf ligt.
ja, dan is zn kans groter. Maar vorig jaar had Rosberg meer pech en was het verschil uiteindelijk ook niet groot. Als je een pechcorrectie zou toepassen, zouden ze nog dichterbij elkaar zitten. Beiden hadden hoogte en dieptepunten, zeker ook in pace. Ik vind beide coureurs te wisselvallig om één van twee als grote favoriet uit te roepen. Als ik mn geld op iemand moet zetten dan wel zeker op Hamilton, maar ik ga er niet vrijwillig heel veel geld op in zetten.