Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 16:51:23
Als Lewis het WK straks leidt, zal hij heus niet aan de kant hoeven. Dus ik vrees dat we die order voorlopig niet zullen krijgen.

Mwah ... weet ik niet. Als hij beduidend langzamer is dan Nico (kan gebeuren ;)) en/of ze zitten op 'n andere strategie, dan kan ik me niet voorstellen dat Rosberg achter hem moet blijven hangen. Tenminste ... niet zolang de titelstrijd verder gewoon nog open is.

Tuesday

volgens mij moet je toch meer denken aan teamorders in de trend van niet aanvallen, dit nieuws is nl een reactie op eerdere uitspraken dat ze vrij zijn om met elkaar te racen.

Kootje

Klopt, maar zelfs teamorders als "Laat 'm passeren" acht ik ook niet uitgesloten. Het is niet dat Mercedes dat nooit eerder heeft gedaan. ::)

Breaktest

Ik vind het tamelijk schaamteloos hoe Mercedes nu al openlijk over teamorders praat. De FIA zou ogenblikkelijk een fikse reprimande moeten geven, en het vooruitzicht van een torenhoge boete als manipulatie ooit uitkomt.
Nodeloos te zeggen dat daarnaast haaks staan op het 'wassen neus' voornemen van de Strategy Group om het spektakel te vergroten.

Perton

Waarom moet de FIA dat? Teamorders zijn legaal. Kan je het mee eens of oneens zijn, maar het is een beetje raar dat de FIA zich met iets wat volkomen legaal is moet bemoeien. Verder vermoed ik niet dat Mercedes 'openlijk' over teamorders praat, maar dat het Wolff is gevraagd in een interview en hij beter eerlijk kan zijn over mogelijke scenario's dan niks zeggen en dan de volledige verontwaardiging straks over zich heen krijgen. Volledig eens met Tuesday dus hierover.

Breaktest

Citaat van: Perton op 24 april 2014 - 17:54:15
Waarom moet de FIA dat? Teamorders zijn legaal.
Is dat zo?
Rule 39.1: "Team orders which interfere with a race result are prohibited"

Breaktest

In het verleden is Ferrari ook beboet, zie http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8852918.stm
Misschien is er iets veranderd, maar dat heb ik dan gemist.
Maar zelfs al zou het tegenwoordig zijn toegestaan, dan vind ik het een morele schande. Je teamgenoot hoort je eerste en grootste concurrent te zijn. Alleen in het geval de coureur dit op geheel vrijwillige basis doet, bv in de laatste race om je teamgenoot aan de wereldtitel te helpen, kan ik er nog enigszins begrip voor opbrengen.

0634

Het is inderdaad veranderd ja. Teamorders zijn legaal. Terecht ook in mijn ogen.


Breaktest

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:26:17
Het is inderdaad veranderd ja. Teamorders zijn legaal. Terecht ook in mijn ogen.
Door de ogen van een teambaas  misschien, maar ik zit hier niet om me te verdiepen in de positie van een teambaas. Ik bekijk het door de ogen van een race fan.

0634

Ik ben ook geen teambaas hoor.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:50:41
Ik ben ook geen teambaas hoor.
Maar wat vind je dan zo prettig aan teamorders?

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 24 april 2014 - 18:49:55
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:26:17
Het is inderdaad veranderd ja. Teamorders zijn legaal. Terecht ook in mijn ogen.
Door de ogen van een teambaas  misschien, maar ik zit hier niet om me te verdiepen in de positie van een teambaas. Ik bekijk het door de ogen van een race fan.
maar de uitspraak kwam van een teambaas. Beter dat teams daar open en eerlijk in zijn dan dat het heel geniepig gebeurd. Als ze t zouden kunnen verbannen, dan moeten ze dat doen, maar zo lang dat niet haalbaar is kunnen ze t beter gewoon toestaan.

Jehoentelaar

Citaat van: Breaktest op 24 april 2014 - 18:58:05
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:50:41
Ik ben ook geen teambaas hoor.
Maar wat vind je dan zo prettig aan teamorders?
Als je het verbiedt gebeurt het stiekem, en dan zijn de rapen helemaal gaar. Verder zijn F1-teams niet voor niets 'teams'; je werkt samen naar het beste resultaat.

Perton

#133
Ik ben ook geen voorstander van teamorders, maar ik heb liever dat het open en bloot gebeurt dan "Felipe, Fernando is faster than you, do you understand the message." Het is niet alsof het niet gebeurt als je het verbiedt... dat is werkelijk waar naïef om te denken dat dat zou werken. We hebben namelijk al meegemaakt dat het niet werkt.

En je kan wel met hoge straffen dreigen, maar de FIA kon het toen in Duitsland ook niet bewijzen dat Ferrari teamorders gebruikte, terwijl zelfs een kleuter van 4 wist dat daar teamorders waren uitgevoerd. Zo lastig is het dus te bewijzen.

Breaktest

Citaat van: Jehoentelaar op 24 april 2014 - 19:17:13
Citaat van: Breaktest op 24 april 2014 - 18:58:05
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:50:41
Ik ben ook geen teambaas hoor.
Maar wat vind je dan zo prettig aan teamorders?
Als je het verbiedt gebeurt het stiekem, en dan zijn de rapen helemaal gaar. Verder zijn F1-teams niet voor niets 'teams'; je werkt samen naar het beste resultaat.
Klinkt in mijn oren een beetje als: laten we de doping maar vrijgeven, anders gebeurt het toch stiekem. Maar daar waar het wielrennen pogingen doet ongewenste toestanden uit te bannen zie je in de F1 dus kennelijk het omgekeerde. Word ik niet echt blij van.