Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Kootje

Zou kunnen, maar dat denk ik niet. Ik heb Nico nooit die killersmentaliteit zien hebben, Lewis heeft deze wel.

janke

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 21:52:01
Zou kunnen, maar dat denk ik niet. Ik heb Nico nooit die killersmentaliteit zien hebben, Lewis heeft deze wel.

Zijn vader zal hem dat wel duidelijk hebben gemaakt. Wat Rosberg deed was prima. Hij had hem ook kunnen laten staan, gaat vrijwillig breed. Hamilton mag blij zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Deed hij op zich ook goed, anders had het voor beiden in tranen geëindigd. Maar toch ... daarom wordt Lewis WK en niet hij. ;)

janke

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:05:40
Deed hij op zich ook goed, anders had het voor beiden in tranen geëindigd. Maar toch ... daarom wordt Lewis WK en niet hij. ;)

En dat staat naar nog pas drie races??  Lewis gaat er mee aan de haal? Zou kunnen, maar ik deel je mening niet.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 21:52:01
Zou kunnen, maar dat denk ik niet. Ik heb Nico nooit die killersmentaliteit zien hebben, Lewis heeft deze wel.
Rosberg heeft ook nog nooit meegedaan in de titelstrijd. Wat hij in een dergelijke situatie zou doen weten we niet. Waarmee ik niet zeg dat hij dan agressiever gaat rijden, maar uitsluiten doe ik het ook niet.

Jehoentelaar

Aan de andere kant: een echte Rosberg heeft aan één zege genoeg om wereldkampioen te worden.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 07 april 2014 - 22:18:09
Aan de andere kant: een echte Rosberg heeft aan één zege genoeg om wereldkampioen te worden.

;D Maar wel verdiend, toch??
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

@Janke,

Tsja ... gezien de dominantie van Mercedes, ja! Ik zie de overige teams dat gat niet zo één-twee-drie dichten, dus die zijn imo nu al kansloos. Die mogen de kruimels rapen die Mercedes laat liggen. De titel zal dus naar één van de Mercedes boys gaan en Hamilton is gewoon de snellere van de twee. Op de dagen dat hij dat niet is, zoals gisteren, is hij de agressievere waardoor hij nog steeds de boventoon voert. Rosberg gaat hem echt niet verschalken over het gehele seizoen.


@Jehoentelaar,

Hij zit nu in die titelstrijd en je zag het gisteren, keer op keer was hij het die ervoor zorgde dat beiden in leven bleven. Als hij over diezelfde killersmentaliteit als Lewis had beschikt, dan was het gevecht in tranen geëindigd.

Wat die ene zege betreft heb je gelijk, en die is al binnen. Dus ... wie weet. ;D

0634

Citaat van: Tuesday op 07 april 2014 - 20:13:28
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 20:07:42
Dat laatste hoop ik dan weer niet, want daar komen brokken van. In dat soort gevechten moet er altijd iemand z'n verlies nemen, en dat gaat Lewis niet worden. ;)
nee, daarom. Leuk dat ze mogen vechten als ze aan elkaar gewaagd zijn, maar zoals ik het nu inschat gaat dan 9 vd 10 keer Hamilton winnen. Als gisteren de situatie exact omgekeerd was geweest, dan had Hamilton die race echt wel gewonnen.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Ik denk eerder aan een andere opite: een crash tussen beiden. Want toen Hamilton steeds naar buiten dreef, waar Rosberg zat, hield Rosberg in, dat had Lewis wellicht één keer gedaan, maar geen drie keer.


janke

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:27:36
@Janke,

. Rosberg gaat hem echt niet verschalken over het gehele seizoen.



Daar hebben we het nog over tzt. ;)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:27:36

@Jehoentelaar,

Hij zit nu in die titelstrijd en je zag het gisteren, keer op keer was hij het die ervoor zorgde dat beiden in leven bleven. Als hij over diezelfde killersmentaliteit als Lewis had beschikt, dan was het gevecht in tranen geëindigd.

Weet ik niet. Ik ben het wel met je eens dat Lewis een killermentaliteit heeft die Rosberg niet bezit hoor, daarover geen discussie, maar als Lewis het WK had aangevoerd, vraag ik me af of hij dat risico zou hebben genomen. Rosberg (in dat geval dus Lewis) wist namelijk dat hij nog steeds bovenaan zou staan als hij tweede zou worden en dat is de volgende race overigens nog steeds het geval.

Maar het blijft interessant om te volgen. Wie weet gaan we het meemaken, maar ik twijfel nog steeds of Rosberg constant zo snel kan zijn als gisteren tov Lewis. In vorige jaren vond ik hem vaak  een aantal weekenden niet thuisgeven. Hamilton heeft dat minder.

Ik vond het overigens geweldig van Nico dat hij het bleef proberen gister. Hij maakte de wedstrijd wel extra leuk daardoor. Dikke complimenten voor zijn snelheid en aanvalslusten.

Kootje

#86
@ Janke,

Is goed.  ;D



@ Jeroen,

Gezien Lewis' verleden denk ik dat hij ook dan z'n positie met hand en tand verdedigt had. Voor Rosberg geld het tegenovergestelde. Ook al had hij achter gestaan, dan nog doet hij geen do-or-die. Zit niet in hem. Maar idd, kudo's voor zijn aanvalsdrang.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:27:36
@Jehoentelaar,

Hij zit nu in die titelstrijd en je zag het gisteren, keer op keer was hij het die ervoor zorgde dat beiden in leven bleven. Als hij over diezelfde killersmentaliteit als Lewis had beschikt, dan was het gevecht in tranen geëindigd.

Wat die ene zege betreft heb je gelijk, en die is al binnen. Dus ... wie weet. ;D
Ja, na welgeteld drie races. Hamilton was in de openingsfase van 2007 een bijzonder stabiele coureur. Wat ik daarmee wil zeggen is dat als het écht spannend wordt, coureurs zich anders kunnen gaan gedragen (op het circuit) dan we gewend zijn. En dat weten we van Nico niet.

Kootje

Klopt, het seizoen is nog lang en in die zin heeft hij idd nog niet aan de titelstrijd meegedaan. Hamilton is daar alweer wat meer ervaren in, wat hem dus ook direct nog 'n voordeel geeft. Hij weet ondertussen hoe het is en wat hij moet doen om WK te worden, Nico niet.

0634

Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 22:35:05
@ Janke,

Is goed.  ;D



@ Jeroen,

Gezien Lewis' verleden denk ik dat hij ook dan z'n positie met hand en tand verdedigt had. Voor Rosberg geld het tegenovergestelde. Ook al had hij achter gestaan, dan nog doet hij geen do-or-die. Zit niet in hem. Maar idd, kudo's voor zijn aanvalsdrang.

Op zich ben ik dat dus ook met je eens. Aan de andere kant: stel ze gaan beiden serieus voor de titel, en Lewis deelt hier en daar een elleboog uit, dan kan het wel eens verzuren tussen die twee en dan heb ik geen idee hoe Rosberg reageert. Dan kan hij wel eens omslaan richting Lewis. Damon Hill was in principe ook een lieve man, maar toen zijn relatie met Schumacher verzuurde, ging hij ook anders rijden en kwamen er een aantal incidenten, op de baan en erbuiten.