Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Sabai

In dit topic kan alles besproken over het team van Mercedes , Hamilton en Rosberg in de ruimste zin des woords ;)





Wat vinden jullie van Mercedes Underdog of Favoriet.?

0634

#1
Favoriet, maar wel een mede-favoriet. Voor een outsidersrol komen ze m.i. niet in aanmerking. Dat is meer een team als Williams, of in wellicht iets mindere mate McLaren.

In de basis heb ik Lewis ook getipt als nieuwe kampioen maar wie weet wat we van Rosberg kunnen verwachten. Zo groot was het verschil niet vorig jaar.

Tuesday

als ik persé één team zou moeten aanwijzen als favoriet, dan zou dat Mercedes zijn. Maar ik zou er niet veel geld op durven inzetten. En mochten ze idd het te kloppen team blijken te zjin dan krijgen we (hopelijk) een mooie strijd tussen Rosberg en Hamilton. Van die 2 zou ik uiteindelijk mn geld toch op Hamilton zetten, al hoop ik stiekem op Rosberg ;)

Perton

Anders, namelijk: het topteam in de beginfase van het seizoen, maar zeker zodra we in Europa komen, gewoon een van de topteams (zoals Jeroen al stelt).

T.Nuvolari

Citaat van: Perton op 04 maart 2014 - 19:39:35
Anders, namelijk: het topteam in de beginfase van het seizoen, maar zeker zodra we in Europa komen, gewoon een van de topteams (zoals Jeroen al stelt).

Same here...

Arthur

Citaat van: Perton op 04 maart 2014 - 19:39:35
Anders, namelijk: het topteam in de beginfase van het seizoen, maar zeker zodra we in Europa komen, gewoon een van de topteams (zoals Jeroen al stelt).

Eens, eens, eens!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Anders, namelijk ...

Ze worden een vd teams waar rekening mee moet worden gehouden, maar zijn zeker geen topfavoriet. Ik denk niet dat er dit jaar 'n topfavoriet is namelijk.

Arthur

En Williams staat er ook goed voor, maar wat zegt dat....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik ben het ook eens met Tuesday én met Perton. Ik zie Mercedes als het te kloppen team voor de eerste 4 races. Maar eens we Europa ingaan kan het er anders uitzien omdat ik dan met name van Ferrari en Red Bull verwacht dat ze voorwaartse stappen zullen zetten.

De andere teams met Mercedes-motoren zullen ook met grote regelmaat op het podium of in de punten rijden dus wie weet zijn zij ook vooraan in de WK-klassementen terug te vinden.

gloudiesaurus

Ik verwacht ook Mercedes aan top in Bahrein. En dan verwacht ik meer van Hamilton dan Rosberg.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 04 maart 2014 - 23:07:33
Ik verwacht ook Mercedes aan top in Bahrein. En dan verwacht ik meer van Hamilton dan Rosberg.


Daar sluit ik mij bij aan!

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 maart 2014 - 19:09:55
In de basis heb ik Lewis ook getipt als nieuwe kampioen maar wie weet wat we van Rosberg kunnen verwachten. Zo groot was het verschil niet vorig jaar.

Klopt. Maar als de titelkoers wordt ingezet ben ik bang dat Hamilton een sprint zal trekken waardoor het contrast groter wordt. Op de één of andere manier zijn de verschillen tussen teamgenoten het grootst als het maximaal haalbare het hoogst is. Kijk maar naar Patrese en Mansell of naar Senna en Berger.

0634

Ligt aan kwaliteit. Meer niet. Zie maar Prost en Senna of Piquet en Mansell. Dan trekt het weer gelijk. Het ligt dus een beetje aan hoe goed Rosberg nu eigenlijk is. Persoonlijk denk ik dat hij iets te kort komt tov Hamilton maar dat hij (veel) dichterbij zal zitten dan Patrese bij Mansell.

Het verschil zit hem erin dat Rosberg weliswaar net zo snel, net zo foutloos en alles kan zijn, maar hij heeft te vaak weekenden waarin hij rijdt als een drol. Op goede dagen doet hij niets voor Lewis onder, maar hij heeft simpelweg niet genoeg goede dagen.

Wings

Anders gezegd, de contouren worden beter zichtbaar als de auto beter wordt. Als ze nagenoeg even goed/snel zijn gaat het natuurlijk niet op.

0634

True. Maar ik denk dat het verschil tussen NR en LH niet zo groot is als tussen Patrese en Mansell bijvoorbeeld. Maar wie weet. En bovendien moet Merc zijn favorol eerst nog waarmaken. Een hoop interessante onduidelijkheden vooralsnog dit jaar!