De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

robbert

mja, je kan gelijk hebben. Maar zou het ook niet te maken hebben met het feit dat de kers wat probleemachtig is. Dat Vettel wachtte tot de monteurs zeggen dat de wagen volledig ontladen is voor zijn eigen veiligheid?

gloudiesaurus

Citaat van: robbert op 16 april 2011 - 15:44:05
mja, je kan gelijk hebben. Maar zou het ook niet te maken hebben met het feit dat de kers wat probleemachtig is. Dat Vettel wachtte tot de monteurs zeggen dat de wagen volledig ontladen is voor zijn eigen veiligheid?

Had ook het gevoel dat er wat meer aan de hand was...hoop dat er morgen ook wat KERS probleempjes zijn anders wint Vettel makkelijk denk ik ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

#62
Citaat van: Jeroen op 16 april 2011 - 11:51:26
Harde banden of niet, Webber moet zich met deze wagen met twee vingers in de neus en maar één hand aan het stuur naar Q2 rijden. Dit is een afgang van jewelste.

Geen KERS = 0.6-0.7 seconde kwijt op dit circuit. Dus was hij eigenlijk maar 1 of 2 tienden langzamer dan Vettel! Red Bull is gewoon oliedom geweest.

Jozef

Goed kwali van D'Ambrosio trouwens, 6 tienden sneller dan Glock. :)

T.Nuvolari

Verrassend van Virgin, had het na gisteren anders verwacht.

Spijtig van Petrov voor Heidfeld en Schumacher, die hadden anders wel top 10 geweest.

JimmySPA

Alleen het einde gezien. En ik dacht dat ik naar de IRL zat te kijken. Wachten in de auto voordat je er pas uit mag ivm tv uitzending :P
Beetje typisch, mss KERS of zouden ze een trucje uithalen?  :-X

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

HT

Citaat van: robbert op 16 april 2011 - 15:44:05
mja, je kan gelijk hebben. Maar zou het ook niet te maken hebben met het feit dat de kers wat probleemachtig is. Dat Vettel wachtte tot de monteurs zeggen dat de wagen volledig ontladen is voor zijn eigen veiligheid?
Hij was gewoon aan wachten op  een teken van de FIA zodat hij eruit mocht komen.
interview : van formula1.com site
uitleg : Sebastian, you sat in the car for two minutes when you finally came into parce ferme before you were given the thumbs up to get out. What was the reason behind that?
SV: Well it was pretty easy. With the new regulations and the fixed weight distribution the FIA has the chance whenever they want to check that and unless I get a thumbs up and it is okay from an official that I can jump out of the car I have to remain seated. Otherwise, if I do it the other way around I might get into trouble. Maybe I didn't see him or didn't see the steward the first time so I ended up waiting and waiting until we clarified and someone said okay it is good to go out.

Gerard

Ah, duidelijk! Heb ik ook weer wat geleerd.. ???
Btw. Ik wist niet dat de heren eerst een OK moesten hebben voor ze de auto uitmogen? Ze wegen zichzelf toch na de qualy? En het gewicht van de. Auto wordt daarbij toch gewoon opgeteld???
@HT! WELKOM :)

Blommens

Citaat van: Jozef op 16 april 2011 - 18:50:48
Citaat van: Jeroen op 16 april 2011 - 11:51:26
Harde banden of niet, Webber moet zich met deze wagen met twee vingers in de neus en maar één hand aan het stuur naar Q2 rijden. Dit is een afgang van jewelste.

Geen KERS = 0.6-0.7 seconde kwijt op dit circuit. Dus was hij eigenlijk maar 1 of 2 tienden langzamer dan Vettel! Red Bull is gewoon oliedom geweest.

oliedom...

maar toch haalt Vettel voor de 3e x de pole, en mss morgen voor de 3e x de overwinning..  :D

dennisoranje

Naar mijn mening  heeft vertel zonder het kers ook weinig problemen om te winnen als het droog blijft. Als er regen komt zal dit alles kunnen veranderen. De qualificatie is , zoals alonso al vertelde, minder belangrijk. Het sparen van banden in qualificatie  kan je in de laatste fase van de wedstrijd veel voordeel geven. Het verschil kan per ronden zelfs in de seconden lopen.
Wat het gaat worden we zullen zien. Mijn top 3:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Alonso/button



Enzo

HT en Dennisoranje, welkom op de Pits!  8)

dennisoranje

Zal de auto van Lewis Hamilton heel blijven?

ibileon

Eindelijk gaan we is zien wat vettel nu echt waard is  :)
Ben benieuwd of hij er terug over gaat geraken

ibileon


ibileon

nice drive van lewis en mark  :o
En button die effe soliciteerde bij red bull was best wel grappig  ;D