De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

SDG

En Petrov die buiten zijn eigen schuld om de race van zijn teamgenoot nu al zo goed als om zeep helpt. Wat een afgang voor Renault in Q2...

SDG

Allemachtig, wat een kanonchrono van Vettel weer...

0634

Rosberg gewoon voor de Ferrari's.  :)

robbert

ja ferrari zal moeten knokken. In plaats van zich te concentreren om vooruit te geraken, zullen ze nog mogen verdedigen.
Vettel lijkt de race al gewonnen hebben, als zijn kers het volhoud natuurlijk, anders zal het naar button of hamilton gaan

0634

http://www.f1pits.net/nieuws/gp_china_uitslag_kwalificatie1/

Buiten Rosberg, ook erg knap van STR en van Di Resta die weer sneller is dan Sutil.

_Makke_

Ik denk, enfin hoop, dat Hamilton ook voor die P3 ging. De tijd van Vettel was toch niet haalbaar. Door die 3de plek staat hij morgen op het propere stuk. Dat zou dan ook inhouden dat Hamilton nog iets sneller kan. Maar bon, het zal in de race sowieso beter moeten zijn, of Vettel gaan opnieuw met de bloemen aan de haal.

Webber zal nu ongetwijfeld wel balen als een stekker...

Edwin90

Wat een afgang voor Webber zeg, als je ziet waar die auto toe in staat is...zal ongetwijfeld ergens iets hebben gehad. Ik kan me niet voorstellen dat hij zomaar niet harder kan.

Leuke kwali wat dat betreft, veel verassingen.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 16 april 2011 - 09:31:27
Wat een afgang voor Webber zeg, als je ziet waar die auto toe in staat is...zal ongetwijfeld ergens iets hebben gehad. Ik kan me niet voorstellen dat hij zomaar niet harder kan.

Leuke kwali wat dat betreft, veel verassingen.

Het antwoord van Horner aan de 'Beeb' was dat ze verwachtten dat Webber met de prime (harde band) zich de Q2 in kon rijden...maar dat de banden geen temp hadden en blijkbaar slechter waren dan gedacht...

Maar in de vorige race deed Webber het ook niet zo goed, waarbij hij nog net de Q2 kon halen...Iets zit fundamenteel fout in het chassis van Webber. Alsof de monocoque is beschadigd.

0634

Harde banden of niet, Webber moet zich met deze wagen met twee vingers in de neus en maar één hand aan het stuur naar Q2 rijden. Dit is een afgang van jewelste.

Gerard

#54
Ik heb de qualy niet gezien,maar aan de uitslag te zien heb ik wel wat gemist...
wat is er met Webber?? Eigen schld? Of weigerde de auto dienst ???
Schumacher 14!!  ;DROSBERG 4??  :D en de Renaults?? Ik geloof dat ik de HH maaar moet opnemen..

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 april 2011 - 11:51:26
Harde banden of niet, Webber moet zich met deze wagen met twee vingers in de neus en maar één hand aan het stuur naar Q2 rijden. Dit is een afgang van jewelste.

Nu doe je hetzelfde als Webber en Horner...nml. onderschatten van de concurrentie in Q1.

Geen KERS en dan toch nog op harde banden willen rijden.

Volgens mij was het gat met de P1 1,2sec. De P17 zat maar op 1,1 sec van de P1, dus het veld zat behoorlijk dicht bij elkaar. Natuurlijk reden de 'kleine teams' op zachte banden, maar daar hadden Webber en Horner maar rekening mee moeten houden!

Om dan nog zonder KERS de strijd aan te gaan op harde banden, is gewoon dom! Maar goed, Horner staat ook niet bekend als een slimme strateeg...

CitaatVoeg citaat toe
Ik heb de qualy niet gezien,maar aan de uitslag te zien heb ik wel wat gemist...
wat is er met Webber?? Eigen schld? Of weigerde de auto dienst
Schumacher 14!!  ;DROSBERG 4??   en de Renaults?? Ik geloof dat ik de HH maaar moet opnemen..

Daarom dus... ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 16 april 2011 - 12:05:41
Nu doe je hetzelfde als Webber en Horner...nml. onderschatten van de concurrentie in Q1.

Geen KERS en dan toch nog op harde banden willen rijden.

Nee, sorry. Onder deze omstandigheden mag Webber nooit uit Q1 gewipt worden. Dat zijn Lotussen, Virgins en HRT's. Je moet F1-onwaardig rijden wil je dan toch nog gewipt worden in een auto als de RBR.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 april 2011 - 12:18:35
Citaat van: Franky R. op 16 april 2011 - 12:05:41
Nu doe je hetzelfde als Webber en Horner...nml. onderschatten van de concurrentie in Q1.

Geen KERS en dan toch nog op harde banden willen rijden.

Nee, sorry. Onder deze omstandigheden mag Webber nooit uit Q1 gewipt worden. Dat zijn Lotussen, Virgins en HRT's. Je moet F1-onwaardig rijden wil je dan toch nog gewipt worden in een auto als de RBR.

Mee eens, maar dan had Webber maar op zachte banden moeten rijden... ;)
Of dat chassis heeft zware schade...iets wat ik eerder heb gezien in de F1.

Enzo

Er zaten zeker een aantal verassingen in deze quali, slecht voor mijn teamboss voorspellingen.... :(
Erg jammer dat Schumacher weer problemen kende, zeker nu duidelijk is waar de Mercedes toe in staat is als ze wel optimaal werkt.
Webber's plek is in mijn ogen gewoon een tactische fout van Red Bull, arrogant denken dat hij het op hard wel zou redden.
Heidfeld heeft tot nu toe een slecht weekend, evenals Petrov.

Gerard

Horner heeft de schuld op zich genomen, over Webber... En zou Red Bull niet willen dat de andere coureurs in de auto kunnen kijken??? Waarom bleef Vettel anders zitten tot er monteurs waren na de qualy????