De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Geweldige race om naar te kijken. Het tactisch steekspel dat de teams nu spelen voegt zonder twijfel bij aan de spanning in de race. Dank u Pirrelli!

Hamilton, wat een start van zijn GP trouwens, is een verdiende winnaar, al waren er wel meer deze race. Vettel, Rosberg, Massa, Button, Webber waren allemaal geweldig op dreef vandaag. Lotus die de rest goed kon volgen, geweldig voor dat team. Perez is voor mij de idioot van de race, wat was die allemaal van plan?  

Kootje

Toprace !!!

Als ze allemaal zo worden dan hebben we 't mooiste seizoen ooit.
Races 1 en 2 vond ik al erg leuk ,maar dit is voor mij nu al 'n klassieker.

Top:  Bijna alles ,maar voornamelijk Hamilton en Webber  -  reden beide 'n magistrale race
Flop: Heidfeld  -  liet zich toch wel erg makkelijk passeren

Ennuh ,wat deed die Button nou toch bij de Red Bull box ??
Zou hij ook mee willen in de geruchtenstroom omtrend hun 2e stoeltje ??

Jozef

Nog een geluk voor McLaren dat ze bij Red Bull zo stom waren om de strategie van Rosberg niet te kopiëren, anders had Vettel weer gewoon gewonnen met 20 seconden voorsprong (cf. de snelheid van Webber)...

Kootje

Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 11:35:20
Nog een geluk voor McLaren dat ze bij Red Bull zo stom waren om de strategie van Rosberg niet te kopiëren, anders had Vettel weer gewoon gewonnen met 20 seconden voorsprong (cf. de snelheid van Webber)...
Horner dacht daar toch duidelijk anders over.
Die zei tegen de BBC dat ze anders zowel Button als Hamilton voor Vettel hadden gehad.
maw: 1, Hamilton 2, Webber 3,Button en dan pas Vettel.
Zelf denk ik dat Vettel dan zelfs nog achter Rosberg had gezeten ,zoals dat na stop 1 al het geval was.

Jozef

Christian Horner zal ook niet zomaar effe voor de camera gaan verkondigen dat zijn strategische jongens de blunder van hun leven hebben gemaakt, voordat ze het intern besproken hebben hé. ::)

De uitleg van Horner raakte kant noch wal, want hij zei: "We reden achter de McLarens, dus probeerden we iets anders te doen dan zij, in de hoop dat we hen zo konden passeren." Nice try Christian maar ofwel had ik stront in mijn ogen ofwel reed Vettel echt wel vóór de McLarens na de eerste stops. ;D

McLaren_über_alles

Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 11:43:58
Christian Horner zal ook niet zomaar effe voor de camera gaan verkondigen dat zijn strategische jongens de blunder van hun leven hebben gemaakt, voordat ze het intern besproken hebben hé. ::)

De uitleg van Horner raakte kant noch wal, want hij zei: "We reden achter de McLarens, dus probeerden we iets anders te doen dan zij, in de hoop dat we hen zo konden passeren." Nice try Christian maar ofwel had ik stront in mijn ogen ofwel reed Vettel echt wel vóór de McLarens na de eerste stops. ;D

²

Leek mij eveneens geweldige (Red) bullshit
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jozef

Bij McLaren mogen ze trouwens ook wel eens boos worden op Button. Doordat hij een ronde langer buiten blijft, moet Hamilton een ronde meer op versleten banden waardoor hij een positie verliest aan Massa. :o

Volgende keer als Button een rondje langer wil blijven rijden, mag hij wat mij betreft ineens nóg een ronde langer blijven rijden en wachten tot Hamilton zijn stop heeft gehad in de voor hem voorziene ronde...

Kootje

Z'n uitleg was inderdaad 'n lulverhaal.
Want die tactiek is pas tijdens de race uitgedacht.
Hij zei namelijk ook dat Webber dezelfde strategie in omgekeerde volgorde had.
Webber is wel 3x gestopt.

Maar omdat ze het tempo van Rosberg na zijn eerste stop niet konden volgen ,hebben ze dat veranderd.
Daarom denk ik wel dat het resultaat bij 'n 3 stopper was geweest zoals Horner het verwoordde.
Vettel had dan het podium niet gehaald voor mijn gevoel.

Kootje

Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 11:49:58
Bij McLaren mogen ze trouwens ook wel eens boos worden op Button. Doordat hij een ronde langer buiten blijft, moet Hamilton een ronde meer op versleten banden waardoor hij een positie verliest aan Massa. :o

Volgende keer als Button een rondje langer wil blijven rijden, mag hij wat mij betreft ineens nóg een ronde langer blijven rijden en wachten tot Hamilton zijn stop heeft gehad in de voor hem voorziene ronde...
Daar gaat Jenson ook echt nog wel wat over horen.
En dan nog stoppen bij de verkeerde box ook ,ik weet niet waar hij met z'n hoofd zat.
Zijn uitleg voor dat incident: Ik keek naar beneden.
Nou ,schiet mij maar lek.  ;)

Jozef

Citaat van: Kootje op 17 april 2011 - 11:53:12
Z'n uitleg was inderdaad 'n lulverhaal.
Want die tactiek is pas tijdens de race uitgedacht.
Hij zei namelijk ook dat Webber dezelfde strategie in omgekeerde volgorde had.
Webber is wel 3x gestopt.

Maar omdat ze het tempo van Rosberg na zijn eerste stop niet konden volgen ,hebben ze dat veranderd.
Daarom denk ik wel dat het resultaat bij 'n 3 stopper was geweest zoals Horner het verwoordde.
Vettel had dan het podium niet gehaald voor mijn gevoel.

De McLarens zijn ook allebei voorbij Rosberg geraakt, en Vettel reed voor de McLarens, dus ja...

gloudiesaurus

Geweldige race, en Button, tsjah snap dat ook niet....
Zou het toch de spanning zijn? Kan het maar moeilijk geloven, hij is niet voor niets ex-wereldkampioen...

En Heidfeld, dat was met een goede Kubica zo niet gebeurd :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

De OPDRACHT VAN MCLAREN EN WHITMARSH vanaf NU::::

Niet voluit gaan in kwalificatie. Lekker maar 10 rondes rijden. Banden sparen. 2. Altijd 3 stops GAAN
PLEASEEEEEEEEEEEE >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Gerard

Wow, wat een race zeg!! Deze komt toch wel in mijn top 10 beste races ooit gezien! :D
Het aantal acties, de spanning van begin tot eind, de geweldige race van Hamilton, Webber, Rosberg,(Massa) en niet te vergeten natiuurlijk ook Vettel!! 8)

En wat te denken van de betrouwbaarheid tegenwoordig ???

1 uitvaller, en wel door een wiel wat voor zichzelf wilde beginnen!!! TOP!!!

Button maakte het zichzelf en Red Bull nog lastig door ongeconcentreerd op het stuurtje bezig te zijn en blind bij het eerste het beste team te stoppen die hij zag!  ;D

McLaren_über_alles

#88
Citaat van: rafael25 op 17 april 2011 - 12:03:22
De OPDRACHT VAN MCLAREN EN WHITMARSH vanaf NU::::

Niet voluit gaan in kwalificatie. Lekker maar 10 rondes rijden. Banden sparen. 2. Altijd 3 stops GAAN
PLEASEEEEEEEEEEEE >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Dat is inderdaad een groot probleem (iets wat Webber ook al lachend aanhaalde in het post-race interview: Het is misschien beter om steeds na Q1 er uit te vliegen, en zo banden te sparen).

Hierdoor verliest de kwalificatie enorm veel van z'n pluimen. Nieuwe bandenregels kunnen dit misschien verhelpen (ofwel meer banden per weekend, of wel krijgt men bv. nieuwe banden voor de race, en moeten de banden die ze hebben gebruikt tijdens de kwalificatie later nog dienst doen tijdens de vrije trainingen de volgende race dat ze met dat type banden rijden (om de kosten voor de bandenleverancier niet te doen stijgen).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

gloudiesaurus

Ja aan de kwalificatie moeten ze wat doen. Gewoon nieuwe banden geven voor de race dan is er niets aan de hand. Anders krijg je weer kromme kwalificaties waarin sommige teams banden gaan sparen of juist voluit gaan...
Aan de andere kant brengt het ook wel weer spanning en actie als een snelle wagen zoals de Red Bull van Webber van P18 start ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is