De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

Kootje

#90
Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 11:56:09
De McLarens zijn ook allebei voorbij Rosberg geraakt, en Vettel reed voor de McLarens, dus ja...
En één van de McLarens is ook weer voor Vettel geraakt ,dus....

Dat zegt allemaal niets natuurlijk.
Zeker weten zullen we 't ook nooit ,maar ik heb wel sterk 't gevoel dat ze bij Vettel de juiste keuze hebben gemaakt.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 17 april 2011 - 12:15:43
Ja aan de kwalificatie moeten ze wat doen. Gewoon nieuwe banden geven voor de race dan is er niets aan de hand. Anders krijg je weer kromme kwalificaties waarin sommige teams banden gaan sparen of juist voluit gaan...
Aan de andere kant brengt het ook wel weer spanning en actie als een snelle wagen zoals de Red Bull van Webber van P18 start ;)
Van mij hoeven ze daar niets aan te veranderen.
We hebben één van de mooiste races in jaren gezien mede door de huidige opzet.
Ik kan alleen maar hopen dat elke race zo wordt.

Enzo


Wat vinden jullie hiervan, onrechtmatig gebruik van DRS?? ???
Opzettelijk of glitch?
Straf of niet?

0634

Kan ie zelf bar weinig aan doen toch?

Enzo

Citaat van: Jeroen op 17 april 2011 - 13:43:31
Kan ie zelf bar weinig aan doen toch?

Weet ik dus niet, heb er nog niks over gehoord van Ferrari of de stewards, ook geen protest van Mercedes.
Zou niet moeten kunnen iig...

Kootje

In principe duwt de luchtdruk hem juist dicht.
Daarom zou de vleugel alleen maar open kunnen door 'n externe bediening.
Als het éénmalig was ,dan zou het idd 'n foutje in hun systeem kunnen zijn.
Sowieso heeft hij al eerder last gehad van 'n falend DRS systeem.
Het was mij iig niet opgevallen ,totdat Olaf erover begon.
Daarna heb ik er extra opgelet en heb ik 't ook niet meer gezien.
Daarom denk ik 'n software foutje ,maar ook dat is reden genoeg voor 'n protest.

McLaren_über_alles

Citaat van: Enzo op 17 april 2011 - 13:42:26

Wat vinden jullie hiervan, onrechtmatig gebruik van DRS?? ???
Opzettelijk of glitch?
Straf of niet?

Mja, los van het feit dat er een straf hier nodig was of niet, blijft het vaak problematisch met de straffen van de FIA. Vaak wordt er te veel bestraft, terwijl vandaag duidelijk het reglement 2 x (Massa over de witte lijn bij uitrijden pits + vleugen FA) overtreden werd een geen straf volgde. Blijf erbij dat ze toch stukken consequenter moeten worden, en een DUIDELIJKE lijn moeten stellen wat kan en wat niet (beide moeten van mij geen straf krijgen, maar dan moet je volgende race iemand die iets gelijkaardig doet ook niet straffen natuurlijk...)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Enzo

#97
Citaat van: McLaren_über_alles op 17 april 2011 - 13:58:33
Citaat van: Enzo op 17 april 2011 - 13:42:26

Wat vinden jullie hiervan, onrechtmatig gebruik van DRS?? ???
Opzettelijk of glitch?
Straf of niet?

Mja, los van het feit dat er een straf hier nodig was of niet, blijft het vaak problematisch met de straffen van de FIA. Vaak wordt er te veel bestraft, terwijl vandaag duidelijk het reglement 2 x (Massa over de witte lijn bij uitrijden pits + vleugen FA) overtreden werd een geen straf volgde. Blijf erbij dat ze toch stukken consequenter moeten worden, en een DUIDELIJKE lijn moeten stellen wat kan en wat niet (beide moeten van mij geen straf krijgen, maar dan moet je volgende race iemand die iets gelijkaardig doet ook niet straffen natuurlijk...)
Eens, ze moeten consequent zijn. Maar helemaal zwijgen vind ik nog erger...
Misschien komt er nog een reactie...?

Niels_

Webber, wat een toprace van die gast. Verder snap ik echt niet dat Button verkeerd stopt, het verschil tussen mensen van McLaren en Red Bull is toch duidelijk?

T.Nuvolari

Als hij uit die 0,5sec of zelfs minder DRS voordeel heeft gehaald mag hij bestraft worden, maar ik betwijfel het. Een straf is hier niet nodig volgens mij.
Massa heb ik niet op gelet.

Wat de kwali's betreft, kromme situaties zou ik het niet noemen. De mannen die normaal vooraan rijden gaan volgende race echt niet op de rem staan om er in Q1 uit te vliegen. Webber heeft nu geluk gehad, volgende keer wordt hij misschien gewoon 11de.

Jozef

Citaat van: Kootje op 17 april 2011 - 12:28:09
Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 11:56:09
De McLarens zijn ook allebei voorbij Rosberg geraakt, en Vettel reed voor de McLarens, dus ja...
En één van de McLarens is ook weer voor Vettel geraakt ,dus....

Dat zegt allemaal niets natuurlijk.
Zeker weten zullen we 't ook nooit ,maar ik heb wel sterk 't gevoel dat ze bij Vettel de juiste keuze hebben gemaakt.

Ja JUIST door de andere strategie is één McLaren voorbij Vettel geraakt, dat is net het hele punt. ::)

Jozef

Citaat van: McLaren_über_alles op 17 april 2011 - 13:58:33
Citaat van: Enzo op 17 april 2011 - 13:42:26

Wat vinden jullie hiervan, onrechtmatig gebruik van DRS?? ???
Opzettelijk of glitch?
Straf of niet?

Mja, los van het feit dat er een straf hier nodig was of niet, blijft het vaak problematisch met de straffen van de FIA. Vaak wordt er te veel bestraft, terwijl vandaag duidelijk het reglement 2 x (Massa over de witte lijn bij uitrijden pits + vleugen FA) overtreden werd een geen straf volgde. Blijf erbij dat ze toch stukken consequenter moeten worden, en een DUIDELIJKE lijn moeten stellen wat kan en wat niet (beide moeten van mij geen straf krijgen, maar dan moet je volgende race iemand die iets gelijkaardig doet ook niet straffen natuurlijk...)

Inderdaad, en als Hamilton in Maleisië gestraft werd voor meer dan 1 keer afwijken van zijn lijn, wat dan met de actie van Vettel bij de start? :o

T.Nuvolari

Bij de start is afwijken van de lijn toegelaten. Als je bij de start straffen voor afwijken van de racelijn gaat uitdelen, deel je 24 straffen uit.

0634

Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 14:18:34

Inderdaad, en als Hamilton in Maleisië gestraft werd voor meer dan 1 keer afwijken van zijn lijn, wat dan met de actie van Vettel bij de start? :o
Werd vooraf door Brundle al gezegd: bij de start geldt die regel niet en mag je zo vaak van je lijn als je wilt. ;)

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 17 april 2011 - 14:24:07
Citaat van: Jozef op 17 april 2011 - 14:18:34

Inderdaad, en als Hamilton in Maleisië gestraft werd voor meer dan 1 keer afwijken van zijn lijn, wat dan met de actie van Vettel bij de start? :o
Werd vooraf door Brundle al gezegd: bij de start geldt die regel niet en mag je zo vaak van je lijn als je wilt. ;)

Maar goed ook. Stel je voor dat die regel er bij de start ook zou zijn... Dat zou meteen de start wat minder aantrekkelijk maken. Nu, op zich vind ik het ook jammer dat een piloot maar 1 keer van zijn lijn mag afwijken. Langs de andere kant zorgt dat wel voor duidelijkheid. Anders zou je weer zien dat de ene wat meer mag dan de andere.