De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Folkert

Ja, Senna en Rosberg waren in rondje 7? in gevecht en Rosberg liep wat naar buiten waar Senna zat. Maar dat was eerder een incident, dan naar buiten drukken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 10:59:45
Ja, Senna en Rosberg waren in rondje 7? in gevecht en Rosberg liep wat naar buiten waar Senna zat. Maar dat was eerder een incident, dan naar buiten drukken.
Of het rondje zeven was weet ik niet, maar dit incident vond ik wel mee vallen. Wel weer Senna direct zijn handje omhoog en uit de cockpit.

Folkert

Rondje 6 en vond dat ook wel mee vallen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 06:31:38
Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.


Hm?
Senna kon geen kant op. Maar ik ben het eens dat Alonso zelf het risico opzocht door buitenom bij Vettel te willen rijden. Echter is het verschil met 2011, dat Vettel niet hoefde te rallycrossen mede doordat Alonso hem net op tijd genoeg ruimte gaf.


Dat plus het gewijzigde reglement op dit gebied.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 14:30:32
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 06:31:38
Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.

Hm?
Senna kon geen kant op.

Hij had gewoon kunnen liften ::), toen DiResta de deur dichtgooide zat hij er nog niet naast maar maakte hij net pas aanstalte het gat in te duiken.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 16:31:18
Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 14:30:32
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 06:31:38
Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.

Hm?
Senna kon geen kant op.

Hij had gewoon kunnen liften ::) , toen DiResta de deur dichtgooide zat hij er nog niet naast maar maakte hij net pas aanstalte het gat in te duiken.


DiResta veranderde vlak voor de remzone van richting, dus zelfs liften zou geen soelaas hebben geboden...Want wat doe je als je in de remzone zit?


Juist... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 17:05:14
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 16:31:18
Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 14:30:32
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 06:31:38
Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.

Hm?
Senna kon geen kant op.

Hij had gewoon kunnen liften ::) , toen DiResta de deur dichtgooide zat hij er nog niet naast maar maakte hij net pas aanstalte het gat in te duiken.


DiResta veranderde vlak voor de remzone van richting, dus zelfs liften zou geen soelaas hebben geboden...Want wat doe je als je in de remzone zit?


Juist... ;)

Je zegt 't zelf, hij veranderde vóór de remzone van richting, dus niet erin. ::)
Aangezien Senna daar nog achter reed zat hij al helemaal nog niet in z'n remzone.  ;) :-*

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 17:12:37
Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 17:05:14
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 16:31:18
Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 14:30:32
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 06:31:38
Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.

Hm?
Senna kon geen kant op.

Hij had gewoon kunnen liften ::) , toen DiResta de deur dichtgooide zat hij er nog niet naast maar maakte hij net pas aanstalte het gat in te duiken.


DiResta veranderde vlak voor de remzone van richting, dus zelfs liften zou geen soelaas hebben geboden...Want wat doe je als je in de remzone zit?


Juist... ;)

Je zegt 't zelf, hij veranderde vóór de remzone van richting, dus niet erin. ::)
Aangezien Senna daar nog achter reed zat hij al helemaal nog niet in z'n remzone.  ;) :-*


Hm, ja...ok! Maar bekijk het op je eigen manier...Stel, jij rijdt op een stoplicht af dat rood oplicht. Iemand anders knalt jou voorbij en gaat voor je rijden, net voordat je wil remmen voor dat rode licht. Dan moet je veel harder remmen dan dat je normaal zou doen. En dan drukt diegene je nog niet eens aan de kant... :P


Zo dacht ik erover.


Maar men praat nogal makkelijk over liften...Zo ook over Hamilton op Spa...waarom hij niet liftte toen Grosjean zijn kant uit kwam...


Maar nuchter beschouwd heb je wel een punt.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 17:23:19
Hm, ja...ok! Maar bekijk het op je eigen manier...Stel, jij rijdt op een stoplicht af dat rood oplicht. Iemand anders knalt jou voorbij en gaat voor je rijden, net voordat je wil remmen voor dat rode licht. Dan moet je veel harder remmen dan dat je normaal zou doen. En dan drukt diegene je nog niet eens aan de kant... :P

Zo dacht ik erover.

Wellicht was liften idd niet voldoende geweest, want wat jij hier omschrijft is ongeveer wat er gebeurde.
Echter neemt dat niet weg dat Senna zelf de keuze maakt niet te liften/remmen, maar alsnog het inmiddels verdwenenen gat in te duiken.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 16:31:18
Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 14:30:32
Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 06:31:38
Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.

Hm?
Senna kon geen kant op.

Hij had gewoon kunnen liften ::), toen DiResta de deur dichtgooide zat hij er nog niet naast maar maakte hij net pas aanstalte het gat in te duiken.


Had Hamilton dan ook kunnen liften in Spa?

0634

Ja. Had gekund (dat maakt het overigens niet zijn schuld, maar als ik het zo terug haal in mijn gedachten had het wél gekund).

Folkert

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:26:34
Ja. Had gekund (dat maakt het overigens niet zijn schuld, maar als ik het zo terug haal in mijn gedachten had het wél gekund).
Nope. Had niet gekund. :) Zijn linker voorwiel zat tussen die van Grosjean in, liften had ook geresulteerd in een crash. Of hij had vlak na de start(zo'n 2 seconde na de start) al op de rem moeten staan. Was hij veilig door de bocht gekomen, als 26ste.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:26:34
Ja. Had gekund (dat maakt het overigens niet zijn schuld, maar als ik het zo terug haal in mijn gedachten had het wél gekund).

En daar sluit ik me geheel bij aan.

0634

Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 20:32:52
Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:26:34
Ja. Had gekund (dat maakt het overigens niet zijn schuld, maar als ik het zo terug haal in mijn gedachten had het wél gekund).
Nope. Had niet gekund. :) Zijn linker voorwiel zat tussen die van Grosjean in, liften had ook geresulteerd in een crash. Of hij had vlak na de start(zo'n 2 seconde na de start) al op de rem moeten staan. Was hij veilig door de bocht gekomen, als 26ste.

Nee. Dat had gekund. Grosjean kwam eerst aanslingeren Lewis' kant op en maakte daarna nog een klein (en fataal knikje). Lewis kon dus liften.

Nogmaalshet is absoluut niet zijn schuld hoor! Don't get me wrong. Grosjean moet opletten, Lewis hoeft niet te liften, maar de vraag was of het kón. En ja: het kon.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:39:50
Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 20:32:52
Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:26:34
Ja. Had gekund (dat maakt het overigens niet zijn schuld, maar als ik het zo terug haal in mijn gedachten had het wél gekund).
Nope. Had niet gekund. :) Zijn linker voorwiel zat tussen die van Grosjean in, liften had ook geresulteerd in een crash. Of hij had vlak na de start(zo'n 2 seconde na de start) al op de rem moeten staan. Was hij veilig door de bocht gekomen, als 26ste.

Nee. Dat had gekund. Grosjean kwam eerst aanslingeren Lewis' kant op en maakte daarna nog een klein (en fataal knikje). Lewis kon dus liften.

Nogmaalshet is absoluut niet zijn schuld hoor! Don't get me wrong. Grosjean moet opletten, Lewis hoeft niet te liften, maar de vraag was of het kón. En ja: het kon.
Zal het morgen dan eens na kijken, maar ik geloof dat Lewis al vrij snel "Klem" zat en niet meer kon liften. Overigens was het ook niet zo over gekomen dat jij de fout bij Lewis legde hoor. Snapte wat je bedoelde.
Trotse vader van Rosalie(L)