De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 20:22:48
Okee, dan zijn we het eens. Of allebei straffen, of allebei niet. Dit is gek.

Allebei niet !!!
Wat zijn ze nu eenmaal aan het doen, racen of rondjes rijden?

robbert

allebei wel. Ok, het is racen, maar het moet geen dodenrace worden é. Dat vond ik gevaarlijk, dat is echt iemand van de baan rijden. Voor mij is dit geen racen meer hoor. Ik zou eigenlijk benieuwd geweest zijn, moest het maldonado ipv vettel geweest zijn, wat de reacties dan waren

0634

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 20:35:08
Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 20:22:48
Okee, dan zijn we het eens. Of allebei straffen, of allebei niet. Dit is gek.

Allebei niet !!!
Wat zijn ze nu eenmaal aan het doen, racen of rondjes rijden?
Klopt hoor. Moet niet bestraft worden!

0634

Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 20:44:52
allebei wel. Ok, het is racen, maar het moet geen dodenrace worden é. Dat vond ik gevaarlijk, dat is echt iemand van de baan rijden. Voor mij is dit geen racen meer hoor. Ik zou eigenlijk benieuwd geweest zijn, moest het maldonado ipv vettel geweest zijn, wat de reacties dan waren
Naja, racen verloopt soms wel eens op een manier dat het in tranen eindigt, en ja, als je het helemaal gaat analyseren is er meestal eentje die schuldig is. Maar dat is nou net racen. Dat mag best op het randje en soms ook best erover heen.

En dan iets anders: Alonso loopt over de radio te mekkeren, maar deed een jaar terug precies hetzelfde! Laat het dan. We vinden het allemaal vreselijk als een voetballer doorrolt en om een kaart vraagt, maar autocoureurs zijn precies eender. Vorige week met die mekkerende Hamilton en nu weer met Alonso. Vragen om represailles. Bah.

Kootje

Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 20:44:52
allebei wel. Ok, het is racen, maar het moet geen dodenrace worden é. Dat vond ik gevaarlijk, dat is echt iemand van de baan rijden. Voor mij is dit geen racen meer hoor. Ik zou eigenlijk benieuwd geweest zijn, moest het maldonado ipv vettel geweest zijn, wat de reacties dan waren

Vorig jaar was het Alonso die het bij Vettel flikte, had ik ook geen probleem mee.
Niet vanwege de uitkomst, ben geen Vettel fan, maar puur vanwege het niet zomaar afstaan van je positie.
Het is nu eenmaal 'n risicovol punt om in te halen, en dan moet je niet gaan piepen als er te weinig ruimte gegeven wordt.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 21:30:26
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 20:44:52
allebei wel. Ok, het is racen, maar het moet geen dodenrace worden é. Dat vond ik gevaarlijk, dat is echt iemand van de baan rijden. Voor mij is dit geen racen meer hoor. Ik zou eigenlijk benieuwd geweest zijn, moest het maldonado ipv vettel geweest zijn, wat de reacties dan waren
Naja, racen verloopt soms wel eens op een manier dat het in tranen eindigt, en ja, als je het helemaal gaat analyseren is er meestal eentje die schuldig is. Maar dat is nou net racen. Dat mag best op het randje en soms ook best erover heen.

En dan iets anders: Alonso loopt over de radio te mekkeren, maar deed een jaar terug precies hetzelfde! Laat het dan. We vinden het allemaal vreselijk als een voetballer doorrolt en om een kaart vraagt, maar autocoureurs zijn precies eender. Vorige week met die mekkerende Hamilton en nu weer met Alonso. Vragen om represailles. Bah.


Hier sluit ik me voledig bij aan. bah!!!

Folkert

#66
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:31:51
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 20:44:52
allebei wel. Ok, het is racen, maar het moet geen dodenrace worden é. Dat vond ik gevaarlijk, dat is echt iemand van de baan rijden. Voor mij is dit geen racen meer hoor. Ik zou eigenlijk benieuwd geweest zijn, moest het maldonado ipv vettel geweest zijn, wat de reacties dan waren

Vorig jaar was het Alonso die het bij Vettel flikte, had ik ook geen probleem mee.
Niet vanwege de uitkomst, ben geen Vettel fan, maar puur vanwege het niet zomaar afstaan van je positie.
Het is nu eenmaal 'n risicovol punt om in te halen, en dan moet je niet gaan piepen als er te weinig ruimte gegeven wordt.
Het probleem is dat er op een gegeven moment een grens moet komen. En waar trek je die? Alonso VS Vettel vond ik op het randje, waar DiResta wel erg afkneep en wel een straf verdiende.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Mwah ...... in beide gevallen werd gewoon de deur dicht gedaan voordat men ook maar 'n voet er tussen had. :-\
Geen van beiden strafwaardig imo.

0634

Komt bij, Alonso kruipt buitenlangs bij Vettel he, dat is altijd riskant, want auto's drijven naar buiten, plus de bocht gaat de andere kant op en de blik van de rijder dus ook vaak.

Matthijs

#69
Ik vond het direct al een straf waard en was blij dat hij gegeven werd. De ideale lijn is rechts en blijft rechts. De bocht is flauw genoeg om de auto helemaal niet naar buiten te hoeven laten lopen. Via de onboard kan je zien dat op het moment dat Alonso de auto er links naast steekt (wat prima kan omdat de ideale lijn van Vettel rechts is), Vettel opeens de auto naar links laat lopen. Vettel was gewoon te laat met de deur dicht te doen, waardoor hij Alonso van de baan duwde. In mijn ogen geen twijfel dat de straf terecht was.

Edit: hmm net wat onboards bekeken, de ideale lijn in die bocht loopt wel helemaal door naar links. Vettel reed dus wel degelijk de ideale lijn. Ik herzie mijn standpunt.

T.Nuvolari

#70
Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 21:30:26
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 20:44:52
allebei wel. Ok, het is racen, maar het moet geen dodenrace worden é. Dat vond ik gevaarlijk, dat is echt iemand van de baan rijden. Voor mij is dit geen racen meer hoor. Ik zou eigenlijk benieuwd geweest zijn, moest het maldonado ipv vettel geweest zijn, wat de reacties dan waren
En dan iets anders: Alonso loopt over de radio te mekkeren, maar deed een jaar terug precies hetzelfde! Laat het dan. We vinden het allemaal vreselijk als een voetballer doorrolt en om een kaart vraagt, maar autocoureurs zijn precies eender. Vorige week met die mekkerende Hamilton en nu weer met Alonso. Vragen om represailles. Bah.

Vind ik ook, Alonso slaat op dat vlak werkelijk alles.

Citaat van: Matthijs op 10 september 2012 - 08:17:14
Ik vond het direct al een straf waard en was blij dat hij gegeven werd. De ideale lijn is rechts en blijft rechts. De bocht is flauw genoeg om de auto helemaal niet naar buiten te hoeven laten lopen. Via de onboard kan je zien dat op het moment dat Alonso de auto er links naast steekt (wat prima kan omdat de ideale lijn van Vettel rechts is), Vettel opeens de auto naar links laat lopen. Vettel was gewoon te laat met de deur dicht te doen, waardoor hij Alonso van de baan duwde. In mijn ogen geen twijfel dat de straf terecht was.

Wat je vergeet te vermelden is dat Alonso zich verkijkt op Vettel en diens snelheid en zich, zo lijkt mij, iets of wat genoodzaakt ziet om links naast de Duitser op te duiken. Nee, vond er niet veel aan. Als Vettel gestraft wordt moeten ze Di Resta en als ik me niet vergis nog iemand ook straffen om Senna van de baan te duwen. Vriendjespolitiek ja.

Folkert

Het was Senna die door Diresta naar buiten werd gedrukt ;). Dus die had je al.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Senna werd daarna nog eens van de baan geduwt, kan me niet meer herinneren door wie.

Folkert

Citaat van: M@rc op 10 september 2012 - 10:20:53
Senna werd daarna nog eens van de baan geduwt, kan me niet meer herinneren door wie.
Oh, dan heb ik die niet gezien. Zal nu nog eens kijken, wil de race eens zien op sky.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: M@rc op 10 september 2012 - 10:20:53
Senna werd daarna nog eens van de baan geduwt, kan me niet meer herinneren door wie.
Senna en Rosberg? Ik zag in ieder geval een Mercedes en Williams met elkaar bakkeleien in de eerste bocht.