De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:39:50
Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 20:32:52
Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:26:34
Ja. Had gekund (dat maakt het overigens niet zijn schuld, maar als ik het zo terug haal in mijn gedachten had het wél gekund).
Nope. Had niet gekund. :) Zijn linker voorwiel zat tussen die van Grosjean in, liften had ook geresulteerd in een crash. Of hij had vlak na de start(zo'n 2 seconde na de start) al op de rem moeten staan. Was hij veilig door de bocht gekomen, als 26ste.

Nee. Dat had gekund. Grosjean kwam eerst aanslingeren Lewis' kant op en maakte daarna nog een klein (en fataal knikje). Lewis kon dus liften.

Nogmaalshet is absoluut niet zijn schuld hoor! Don't get me wrong. Grosjean moet opletten, Lewis hoeft niet te liften, maar de vraag was of het kón. En ja: het kon.


Idd. maakte Grosjean twee keer een beweging richting Lewis...En idd. kon Lewis liften, maar hij had ook vast niet verwacht dat Grosjean een tweede keer zijn kant op zou sturen.


Kijk maar goed naar de bewegingen van Grosjean vanuit de McLaren.

Sabai

Hoop dat de FIA niet weer onnodige straffen gaat uitdelen vond geen  van de incidenten een penalty waard.

Wizard

Zal wel meevallen. Vandaag zaten ze continue goed. Heb vertrouwen.

Fabian


0634

Sja, van mij hoeft dat allemaal niet. Maar ja, van mij hoefde Grosjean ook geen ban te krijgen.

Kootje

Citaat van: Fabian op 23 september 2012 - 20:11:21
http://www.gppits.net/nieuws/gridpenalty_schumacher/

Roep maar!

Tsja .... als hij echt mechanische problemen heeft gehad, dan zouden ze dat dmv telemetrie aan moeten kunnen tonen.
Hebben ze dat gedaan, dan is die straf ronduit belachelijk.
Is het idd de fout van Schumi zelf, dan is die straf niet meer dan terecht.
Zeker gezien de eerdere straffen die de FIA uit heeft gedeeld en de reprimande die hij vorig jaar voor eenzelfde "vergrijp" kreeg opgelegd.

Wizard

En Vettel gaat vrijuit lees ik net! Op een ander forum sprak ik deze verwachting al uit.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:19:41
Sja, van mij hoeft dat allemaal niet. Maar ja, van mij hoefde Grosjean ook geen ban te krijgen.

Wanneer wel?

0634

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 20:54:02
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:19:41
Sja, van mij hoeft dat allemaal niet. Maar ja, van mij hoefde Grosjean ook geen ban te krijgen.

Wanneer wel?

Als hij iemand neer steekt of zo.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 21:32:03
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 20:54:02
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:19:41
Sja, van mij hoeft dat allemaal niet. Maar ja, van mij hoefde Grosjean ook geen ban te krijgen.

Wanneer wel?

Als hij iemand neer steekt of zo.


Net als Sutil dus? ;) ;) ;)

0634

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 20:53:09
En Vettel gaat vrijuit lees ik net! Op een ander forum sprak ik deze verwachting al uit.

Waarom zou Vettel dan in hemelsnaam gestraft moeten worden? Voor dat Button-niemendalletje?

Ik vind dat hij alleen al niet gestraft zou moeten worden omdat Button meteen al begint te zeiken om straffen. Schei toch eens uit met dat gemekker, besef dat iedereen het doet, houdt je kwek verder en ga racen.


Wizard

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 21:34:04
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 20:53:09
En Vettel gaat vrijuit lees ik net! Op een ander forum sprak ik deze verwachting al uit.

Waarom zou Vettel dan in hemelsnaam gestraft moeten worden? Voor dat Button-niemendalletje?

Ik vind dat hij alleen al niet gestraft zou moeten worden omdat Button meteen al begint te zeiken om straffen. Schei toch eens uit met dat gemekker, besef dat iedereen het doet, houdt je kwek verder en ga racen.

Laat ik vooropstellen dat ik het met je eens ben. Maar, als je dan straffen gaat uitdelen, moeten deze wel in verhouding tot de overtreding staan en consequent zijn. Een manfout of iets te hard verdedigen mag je best bestraffen, maar waarom een niks toevoegende breaktest vrijuit laten gaan? Omdat Button niet achterop is geklapt? Had eens moeten gebeuren, dan had de Formule 1 wereld weer geschudt op haar grondvesten. Kijk, wat Vettel deed, is over nagedacht, dat gebeurt extra. Schumacher maakt een inschattingsfout. Mijn inziens kun je niet een fout wel bestraffen en een bewuste actie niet. Dan ben je pas verkeerd bezig!! Maar, nogmaals, in de basis ben ik het met je eens dat deze straffen compleet onnodig waren. Een waarschuwing voor Button en Pérez was afdoende.

0634

Een warschuwing voor Button en Perez... alletwee snap ik niet...

Wizard

Voor het zwaaien (Pérez) en vragen om een straf (Button)!