De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

0634

daar staat geen straf op natuurlijk en dus kan je ze ook geen berisping geven.

Wizard

Gekkigheid! Ik vind het hooguit irritant maar bestraffen zou wel erg ver gaan hé. ;)

rafael25



FIA straft te vaak! Nou, bij deze niet..........

Wizard

Een winnende Vettel komt de spanning in het kampioenschap ten goede. ;)

rafael25

Blokkeren is blokkeren, iedereen gelijk = gridstraf :-X

Kootje

Citaat van: rafael25 op 06 oktober 2012 - 14:31:44
Blokkeren is blokkeren, iedereen gelijk = gridstraf :-X

Moet Vettel dan in het niets verdwijnen ofzo ??

0634

Precies. Ik zie niet wat Vettel hier had moeten doen. Dit is echt geen blokkeren en zeker geen straf waard.

rafael25

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 14:36:19
Precies. Ik zie niet wat Vettel hier had moeten doen. Dit is echt geen blokkeren en zeker geen straf waard.
Stel was Hamilton geweest wat dan??? Zie Vergne en Bruna senna, precies hetzelfde,maarja, wij kunnen lang discussiëren blijft mijn meningen  ;)

0634

Citaat van: rafael25 op 06 oktober 2012 - 14:44:24
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 14:36:19
Precies. Ik zie niet wat Vettel hier had moeten doen. Dit is echt geen blokkeren en zeker geen straf waard.
Stel was Hamilton geweest wat dan??? Zie Vergne en Bruna senna, precies hetzelfde,maarja, wij kunnen lang discussiëren blijft mijn meningen  ;)

Ja wat dan? Wat maakt het uit of het Hamilton is dan? Dit is absoluut geen blokken.

Vergne en Senna heb ik niet gezien, kan ik niets over zeggen helaas.

Kootje

#114
Citaat van: rafael25 op 06 oktober 2012 - 14:44:24
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 14:36:19
Precies. Ik zie niet wat Vettel hier had moeten doen. Dit is echt geen blokkeren en zeker geen straf waard.
Stel was Hamilton geweest wat dan??? Zie Vergne en Bruna senna, precies hetzelfde,maarja, wij kunnen lang discussiëren blijft mijn meningen  ;)

Had ik ervan gebaald, want ja .... Vettel rijdt idd in de weg.
Maar feit blijft dat Vettel daar moeilijk in het niets kon verdwijnen, en dus niet opzettelijk blokkeert.
Dus of het nou bij m'n favoriete coureur (Hamilton) of minst favoriete coureur (Alonso) gebeurt maakt niets uit.

Enige dat hij had kunnen doen, was de chicane afsteken.
Maar ja ...... dan loop je weer 't risico daarvoor bestraft te worden.

Jehoentelaar

Vettel rijdt in de weg, maar dit is een logisch gevolg van meerdere auto's die allemaal de ruimte willen hebben om een tijd te kunnen zetten. Daarbij gaat hij wel zoveel mogelijk aan de kant, en snijdt hij zelfs de chicane af. Ik vond het eerst vreemd dat Vettel geen straf kreeg, maar nu ik deze beelden heb gezien is het niet meer dan logisch om geen straf uit te delen - zelfs een reprimande gaat mij te ver.

Vergne zat Senna wel meer in de weg, maar ook dit is het risico van het vak. Eigenlijk zouden de heren voor de aardigheid allemaal vrij moeten nemen en over twee weken mee moeten doen aan de kwalificatie van Petit Le Mans, dan hoor je ze niet meer.

Fabian

Mwa. Vind dit ook geen straf waard. Vettel kan niet onder het asfalt verdwijnen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2012 - 14:32:49
Citaat van: rafael25 op 06 oktober 2012 - 14:31:44
Blokkeren is blokkeren, iedereen gelijk = gridstraf :-X

Moet Vettel dan in het niets verdwijnen ofzo ??

Vettel hoeft niet te verdwijnen maar heeft op dat moment niks verloren op de racelijn. En zoals te zien op de onboardbeelden was er ruimte genoeg om plaats te maken en Alonso verder niet te hinderen. Voor minder zijn al straffen uitgedeeld. Dus waarom nu niet? Straf dan niet (meer).

Wizard

Citaat van: rafael25 op 06 oktober 2012 - 14:44:24
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 14:36:19
Precies. Ik zie niet wat Vettel hier had moeten doen. Dit is echt geen blokkeren en zeker geen straf waard.
Stel was Hamilton geweest wat dan??? Zie Vergne en Bruna senna, precies hetzelfde,maarja, wij kunnen lang discussiëren blijft mijn meningen  ;)

Dat bedoel ik. Straf of straf niet. Vettel zat niet in een snel rondje dus had gewoon moeten schuiven. Alonso was immers sneller en bezig met een snel rondje.

Folkert

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2012 - 14:32:49
Citaat van: rafael25 op 06 oktober 2012 - 14:31:44
Blokkeren is blokkeren, iedereen gelijk = gridstraf :-X

Moet Vettel dan in het niets verdwijnen ofzo ??
Het liefste wel ja. Soort The outerlimits geval.

Trotse vader van Rosalie(L)