De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Kootje

#45
Ik heb het ondertussen gevonden (sneller dan gedacht ,ik word nog handig op de PC ook  :D) ,maar over de break-zone kan ik niets vinden.

De regel is als volgt :

Manouvres liable to hinder other drivers ,such as more than one change of direction to defend a position ,deliberate crowding of a car to the edge of the track or any other abnormal change of direction ,are not permitted.

Vertaald (voor de mensen die geen Engels kunnen lezen) staat er dan het volgende :

Manouvres bedoeld om andere coureurs in de weg te zitten ,zoals het meer dan eens van richting veranderen ,het doelbewust dwingen van 'n auto naar de rand van de baan of elke andere abnormale richtingverandering ,zijn niet toegestaan.

Lijkt me vrij duidelijk.
In dat geval had Hamilton bestraft moeten worden.
Ik moet hier echter wel aan toe voegen dat dit de regels voor 2011 zijn en het dus mogelijk is dat deze regel aangepast is.
Helaas kon ik de reglementen van 2010 niet meer achterhalen.      

Overigens hier 'n link naar m'n bron.

http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html

Niels_

Als iedereen dat gaat doen dan zie je gewoon geen inhaalmanoeuvres meer in de F1. Dus nee, dat kan absoluut niet. ;)

robbert

ja vo mij moet dat ook niet bestraft worden.  Er wordt nu al geklaagd dat er weinig inhaalmaneuvres zijn

Kootje

Citaat van: robbert op 16 december 2010 - 20:10:00
ja vo mij moet dat ook niet bestraft worden.  Er wordt nu al geklaagd dat er weinig inhaalmaneuvres zijn
Moet dat dan niet juist bestraft worden ??  ???
Ongeacht dat het tegen de regels is ,heeft dat geslinger van Hamilton er toch juist voor gezorgd dat Petrov hem niet in kon halen ??
Of ben ik nu gek ??   :-\

robbert

nee ma de fia kennende zal dan bij iedere spectaculaire inhaalbeweging waar er wat geslingerd wordt een straf invoeren, en dat wil ik niet zien gebeuren.
We willen toch strijd op de baan??? Awel dat vond ik nu eens strijden. Petrov die streed om hamilton in te halen, en Hamilton die streed om zijn positie te verdedigen

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 16 december 2010 - 19:32:23
Als iedereen dat gaat doen dan zie je gewoon geen inhaalmanoeuvres meer in de F1. Dus nee, dat kan absoluut niet. ;)

Nou, ik weet het niet hoor....Ik kan mij nog een gevecht tussen Senna en Mansell herinneren, waarbij Senna de gehele baanbreedte gebruikte om Mansell achter zich te houden. Tevergeefs BTW... :D

Ik dacht Frankrijk 1991...

Kootje

Citaat van: robbert op 16 december 2010 - 22:40:23
nee ma de fia kennende zal dan bij iedere spectaculaire inhaalbeweging waar er wat geslingerd wordt een straf invoeren, en dat wil ik niet zien gebeuren.
We willen toch strijd op de baan??? Awel dat vond ik nu eens strijden. Petrov die streed om hamilton in te halen, en Hamilton die streed om zijn positie te verdedigen
Ach so.......das duidelijk.   :)
Al denk ik zelf dat wanneer Hamilton zich aan die 1x regel had gehouden......
.....Petrov ook daadwerkelijk z'n actie in had kunnen zetten.   ;)
Maar voor jou beredenering valt ook wat te zeggen.
Beweeg je door omstandigheden (bv controleverlies) 1x teveel ,dan heb je gelijk 'n drive-through of stop and go aan je reet hangen.   >:(
Dan zou je als coureur bijna niet meer durven verdedigen.

robbert

Citaat van: Kootje op 18 december 2010 - 11:23:30
Citaat van: robbert op 16 december 2010 - 22:40:23
nee ma de fia kennende zal dan bij iedere spectaculaire inhaalbeweging waar er wat geslingerd wordt een straf invoeren, en dat wil ik niet zien gebeuren.
We willen toch strijd op de baan??? Awel dat vond ik nu eens strijden. Petrov die streed om hamilton in te halen, en Hamilton die streed om zijn positie te verdedigen
Ach so.......das duidelijk.   :)
Al denk ik zelf dat wanneer Hamilton zich aan die 1x regel had gehouden......
.....Petrov ook daadwerkelijk z'n actie in had kunnen zetten.   ;)
Maar voor jou beredenering valt ook wat te zeggen.
Beweeg je door omstandigheden (bv controleverlies) 1x teveel ,dan heb je gelijk 'n drive-through of stop and go aan je reet hangen.   >:(
Dan zou je als coureur bijna niet meer durven verdedigen.
voila, en dan zal men zeggen, dat de 1 veel te makkelijk heeft ingehaald of dat de ander express de1 heeft voorbijgelaten voor bv invloed te hebben op het kampioenschap

Kootje

#53
Citaat van: robbert op 18 december 2010 - 12:05:34
Citaat van: Kootje op 18 december 2010 - 11:23:30
Citaat van: robbert op 16 december 2010 - 22:40:23
voila, en dan zal men zeggen, dat de 1 veel te makkelijk heeft ingehaald of dat de ander express de1 heeft voorbijgelaten voor bv invloed te hebben op het kampioenschap
Daar ben ik het niet mee eens.
En wel om de volgende redenen:

1, Die redenatie gaat alleen op wanneer het teamgenoten betreft.
   Aangezien teamorders volgend seizoen zijn toegestaan ,is dat dus ook geen discussie meer.
2, Eigenlijk worden zo'n beetje alle inhaalacties ingezet ,na één verdedigende beweging.
   In de meeste gevallen is dit naar de binnenkant om zo de binnenlijn af te schermen.
   Hierop volgen vaak gevechten waarbij 2 rijders meerdere bochten naast elkaar zitten.
   Iets wat we niet meer zullen zien ,als men eindeloos van racelijn mag veranderen.
3, Behalve in de achterhoede ,waar ze het soms zinloos vinden ,zal géén coureur zomaar zijn positie opgeven.

0634

Dankzij collega Kootje deze opinie:

http://www.gppits.net/nieuws/opinie_vettel_vs_alonso_11_-_12/

Ik vind het een belachelijke straf voor Vettel. Zeker omdat het vorig jaar ook gebeurde. En als je je dan beroept op de aanscherping van de regels dan moet je di Resta ook bestraffen. Dit slaat weer nergens op.

Sabai

Ik vind het ook een belachelijke straf en dit ruikt naar tour de france praktijken. Ik zal het proberen snel te vergeten want m'n bloed kookte ervan.

robbert

Citaat van: Sabai op 09 september 2012 - 19:23:24
Ik vind het ook een belachelijke straf en dit ruikt naar tour de france praktijken. Ik zal het proberen snel te vergeten want m'n bloed kookte ervan.

regels zijn regels, en die waren aangepast na de grote prijs van bahrain. Dus die moeten nageleefd worden

0634

Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 19:25:14
Citaat van: Sabai op 09 september 2012 - 19:23:24
Ik vind het ook een belachelijke straf en dit ruikt naar tour de france praktijken. Ik zal het proberen snel te vergeten want m'n bloed kookte ervan.

regels zijn regels, en die waren aangepast na de grote prijs van bahrain. Dus die moeten nageleefd worden

Maar hoezo maar half dan? Want had di Resta dan ook niet bestraft moeten worden voor het van de baan duwen van Senna?

robbert

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 19:26:33
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 19:25:14
Citaat van: Sabai op 09 september 2012 - 19:23:24
Ik vind het ook een belachelijke straf en dit ruikt naar tour de france praktijken. Ik zal het proberen snel te vergeten want m'n bloed kookte ervan.

regels zijn regels, en die waren aangepast na de grote prijs van bahrain. Dus die moeten nageleefd worden

Maar hoezo maar half dan? Want had di Resta dan ook niet bestraft moeten worden voor het van de baan duwen van Senna?

ja eigenlijk wel, di resta moest ook bestraft worden, en ik snap niet waarom dit niet gebeurd is. Daarom had ik schrik dat ze die actie van vettel ook zo ging laten

0634

Okee, dan zijn we het eens. Of allebei straffen, of allebei niet. Dit is gek.