Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Wat stellen reserve-coureurs voor in de Formule 1 (als ze al ooit wat hebben voorgesteld?).

Ik bedoel Sauber passeert Gutierrez, en bij Lotus Renault werd ook het hele rijtje aan reserve - en testcoureurs gepasseerd voor Nick Heidfeld...

Maar was het eerder al niet zo? In 1999 toen Schumacher crashte werd ook Badoer gepasseerd door Ferrari voor Mika Salo. En zo zijn er legio voorbeelden...

De titel reserve-coureur is alleen in het leven geroepen door de teams om nog wat extra sponsorgeld van coureurs te kunnen innen ;)

En ik denk dat Bruno Senna iig. te licht is, dacht dat al in de Formule 3 toen hij op Zandvoort reed. Maar zijn jaar bij HRT heeft dat echt aangetoond...
Heidfeld zal het uiteindelijk toch beter doen dan Senna, al is het maar omdat de Duitser meer ervaring heeft. Maar ik heb ook het idee dat Heidfeld niet alles uit de auto haalt, het is iig. geen Kubica....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 20:46:51
Zeker weten, maar daarom hoeft Senna's uitspraak nog niet direct in twijfel getrokken te worden. ;)
Op het moment dat Senna die uitspraak deed ,zal hij best 'n punt gehad hebben.
Maar nogmaals: Het was sarcastisch bedoeld ,maar ik zal er nog ff 'n smiley aan toe voegen.

Kootje

Citaat van: GloudyDe titel reserve-coureur is alleen in het leven geroepen door de teams om nog wat extra sponsorgeld van coureurs te kunnen innen

Daar lijkt 't inderdaad wel op.
Vraag me overigens wel af hoelang sponsors nog bereid zijn te betalen voor 'n reservezitje ,als op het moment supreme dat zitje naar 'n ander gaat.  :-\

gloudiesaurus

In het geval van Gutierrez kan ik het nog wel enigzins begrijpen, hij heeft ook nog wel erg weinig ervaring. Maar noem hem dan niet reserve-coureur ;)

Ik vind overigens testcoureur en reserve-coureur tegewoordig niet meer zoveel voorstellen. Vroeger kon je tijdens tests nog volop kilometers maken, ervaring op doen, en je in de kijker rijden.

Vind het daarom niet zo'n slecht idee om teams op vrijdag met drie bolides te laten rijden om ook de derde of reservecoureur te laten rijden... als de teams hier geld voor vragen moet dit toch makkelijk mogelijk zijn. En voor de fans is er dan weer wat meer actie op de baan. Win/ win - situatie ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#769
Citaat van: gloudiesaurus op 17 juni 2011 - 22:04:23
In het geval van Gutierrez kan ik het nog wel enigzins begrijpen, hij heeft ook nog wel erg weinig ervaring. Maar noem hem dan niet reserve-coureur ;)
Precies.
De motivatie van Sauber is niets mis mee ,zeker niet gezien de verwachtte omstandigheden ,maar ik kan me goed voorstellen dat die jongen zich gepasseerd voelt.

CitaatIk vind overigens testcoureur en reserve-coureur tegewoordig niet meer zoveel voorstellen. Vroeger kon je tijdens tests nog volop kilometers maken, ervaring op doen, en je in de kijker rijden.
Daarom snap ik ook niet zo goed dat sommigen zo'n rol aannemen.
Ben je 'n opkomend talent .....oke.... weinig andere keus ,maar dat bv DeLaRosa en Heidfeld dat doen vind ik onbegrijpelijk.

CitaatVind het daarom niet zo'n slecht idee om teams op vrijdag met drie bolides te laten rijden om ook de derde of reservecoureur te laten rijden... als de teams hier geld voor vragen moet dit toch makkelijk mogelijk zijn. En voor de fans is er dan weer wat meer actie op de baan. Win/ win - situatie ;)
Dat zou iig de talenten wat beter klaarstomen voor 't echte werk.
Nu mogen sommigen dan nog op de vrijdagochtend rijden ,maar er zijn er ook genoeg die die kans niet krijgen.
Zeker de echte rookys hebben zo wat meer kans ,ipv dat ze 't met de rookytest moeten doen.

0634


JimmySPA

Laat maar komen!!! Maar vorige week werd Hamilton al geroepen. Hmmm Button zou wel echt gaaf zijn!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Ik zie het niet zo snel gebeuren.
Enerzijds denk ik niet dat Fernando akkoord zal gaan met 'n teamgenoot van dat kaliber.
Anderzijds denk ik ook niet dat  iemand van dat kaliber bewust 2e viool gaat spelen.

0634

Waarom tweede viool? Moeten ze zelf maar uitvechten. Button is wel een teamplayer en zal zijn teamgenoot wel helpen als hij zelf geen kans meer maakt. Maar vooralsnog loopt Massa's contract nog een jaar door. ;)

Kootje

#774
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 17:55:41
Waarom tweede viool? Moeten ze zelf maar uitvechten.
Omdat dat de manier is waarop ze al jaren werken bij Ferrari ??  ::)

CitaatButton is wel een teamplayer en zal zijn teamgenoot wel helpen als hij zelf geen kans meer maakt.
Weet niet of dat wel waar is.
Vorig jaar toen hij alleen op papier nog kans maakte hielp hij Lewis ook niet ,terwijl die ook realistisch gezien nog kans had.

CitaatMaar vooralsnog loopt Massa's contract nog een jaar door. ;)
Het gaat ook pas over 2013 hé.  ;)

Gerard

Ik zie Jens ook niet de stap naar Ferrari zetten.. Ik kan niet in de toekomst kijken,maar de typisch Britse Button bij de gepassioneerde italianen? Nee....

0634

Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 18:06:23

Het gaat ook pas over 2013 hé.  ;)
Dat zou kunnen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 19:30:19
Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 18:06:23

Het gaat ook pas over 2013 hé.  ;)
Dat zou kunnen.
Dat is iig wel wat ik uit 't artikeltje opmaak.
Zowel Button als Massa staan nog t/m 2012 onder contract ,dus......
Tenzij ze ruilen natuurlijk ,maar dat zie ik McLaren niet zo gauw doen.

0634

Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 19:34:40
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 19:30:19
Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 18:06:23

Het gaat ook pas over 2013 hé.  ;)
Dat zou kunnen.
Dat is iig wel wat ik uit 't artikeltje opmaak.
Zowel Button als Massa staan nog t/m 2012 onder contract ,dus......
Tenzij ze ruilen natuurlijk ,maar dat zie ik McLaren niet zo gauw doen.
Tja, zou kunnen inderdaad. Maar dat duurt nog 1,5 jaar, dat is een eeuwigheid in F1.

Gerard

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/mclaren-wil-optie-op-button-lichten/

Wat ik hieruit opmaak is dat McLaren een OPTIE heeft op Button voor komend seizoen, en niet dat Jens al een contract heeft voor 2012 ???