Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Gerard op 20 juni 2011 - 13:36:57
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/mclaren-wil-optie-op-button-lichten/

Wat ik hieruit opmaak is dat McLaren een OPTIE heeft op Button voor komend seizoen, en niet dat Jens al een contract heeft voor 2012 ???
In het artikel over z'n overstap naar Ferrari staat duidelijk dat hij voor 2012 nog onder contract staat.
Maar ja .... hij zal 't zelf het beste weten ,en in dat artikel zegt hij inderdaad dat de optie voor 2012 is.

Gerard

Vandaar mijn opmerking Kootje.. ;)
Heeft Button nou al een contract op zak voor 2012 of alleen een optie op 2012 bij McLaren?
Blijkbaar het laatste ???

Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat er weinig tot niets veranderd bij de topteams...

Vettel gaat nergens heen, Webber blijft als het aan hem èn Horner ligt..

Lewis gaat nergens heen,Button ook niet blijkt uit dit artikel

Massa en Alonso blijven bij Ferrari, evenals Rosberg en Schumacher dat bij Mercesdes doen..

Enige verschuiveng verwacht ik in het middenveld en evt bij Renault,
al is het weinig verschuiving als Kubica terugkomt ;)

0634

Button heeft geen vast contract voor 2012 maar McLaren heeft inderdaad een eenzijdige optie. En indien ze die lichten zit JB vast.

Kootje

Daar kun je weleens deels gelijk in krijgen.
Bij de topteams zijn alle plekjes voor volgend jaar gewoon vergeven dmv lopende contracten en opties die gelicht worden.
Alleen Webber z'n plekje is niet zeker ,maar zoals je al zegt is dat 'n kwestie van tijd.

In het middenveld zie ik ok niet zoveel gebeuren.
Wie zou waarheen moeten ??
Bij Renault gebeurt niets ,behalve dan dat Kubica z'n plekje weer inneemt.
Bij Mercedes zittenm Rosberg en Schumacher volgend jaar nog.
De talenten kunnen dus nog niet bij 'n (sub)topteam terecht

Zoals het er voor mijn gevoel nu voorstaat veranderd er hooguit iets bij Virgin en HRT.
De echte rijderscarrousel zal pas halverwege 2012 plaatsvinden.

com

Ik denk dat massa toch ook wel een beetje moet vrezen voor zijn plekje. Hoorde laatst dat ze ook wel in rosberg geïnteresseerd zijn bij Ferrari . En aangezien massa al 2 jaar niet zo best presteerd zie ik dat nog wel gebeuren.

Kootje

Klopt ja.
Maar zowel Massa als Rosberg hebben nog wel 'n contract voor 2012.
Zouden ze bij Ferrari echt bereid zijn om 2 contracten af te kopen ??

_Makke_

Citaat van: Kootje op 20 juni 2011 - 19:29:00
Klopt ja.
Maar zowel Massa als Rosberg hebben nog wel 'n contract voor 2012.
Zouden ze bij Ferrari echt bereid zijn om 2 contracten af te kopen ??

Ik denk het wel. Massa rijd nogal vaak rond als een comapatiënt. Zijn prestaties beantwoorden niet aan de verwachtingen van een team als Ferrari. Ik zou er echt niet van verschieten moest dit zijn laatste seizoen zijn. Sterker nog, ik vermoed dat hij dit jaar maar net zijn zitje heeft kunnen behouden.

T.Nuvolari

Ben helemaal geen fan maar moet toegeven dat er vorderingen te zien zijn bij Massa.

Kootje

Tsja ..... ik vind Massa het dit seizoen ook nog helemaal niet zo slecht doen.  ::)

Maar goed ,zelfs als ze bij Ferrari hem afkopen dan blijft nog steeds de vraag of ze Rosberg los kunnen en willen weken bij Mercedes.
Het afkopen van Massa gaat al 'n vermogen kosten ,maar ik denk dat ze voor Rosberg nog meer moeten betalen aangezien Mercedes Rosberg graag wil behouden.

Maar aangezien volgend jaar de contracten van Massa ,Button ,Hamilton ,Rosberg ,Schumacher ,Kubica en Petrov aflopen ,verwacht ik dat er tot die tijd niet veel zal veranderen.
Waarom nu 'n vermogen betalen om Massa te lozen Rosberg los te weken terwijl je 'm volgend jaar gratis kunt krijgen ??

com

Citaat van: Kootje op 20 juni 2011 - 19:49:05
Tsja ..... ik vind Massa het dit seizoen ook nog helemaal niet zo slecht doen.  ::)

Maar goed ,zelfs als ze bij Ferrari hem afkopen dan blijft nog steeds de vraag of ze Rosberg los kunnen en willen weken bij Mercedes.
Het afkopen van Massa gaat al 'n vermogen kosten ,maar ik denk dat ze voor Rosberg nog meer moeten betalen aangezien Mercedes Rosberg graag wil behouden.

Maar aangezien volgend jaar de contracten van Massa ,Button ,Hamilton ,Rosberg ,Schumacher ,Kubica en Petrov aflopen ,verwacht ik dat er tot die tijd niet veel zal veranderen.
Waarom nu 'n vermogen betalen om Massa te lozen Rosberg los te weken terwijl je 'm volgend jaar gratis kunt krijgen ??

Hij doet het misschien beter dan vorig jaar , maar voor mij is hij niet echt Ferrari waardig hij doet me erg vaak aan Barichello denken in zijn Ferrari tijd.

Of ze het geld er voor over hebben dat weet ik wel zeker, Ze hebben het ook bij Kimi gedaan met Alonso en de prestaties wegen volgens mij zwaarder bij Ferrari dan de Euro's.


Kootje

Citaat van: com op 20 juni 2011 - 19:57:39
Hij doet het misschien beter dan vorig jaar , maar voor mij is hij niet echt Ferrari waardig hij doet me erg vaak aan Barichello denken in zijn Ferrari tijd.

Of ze het geld er voor over hebben dat weet ik wel zeker, Ze hebben het ook bij Kimi gedaan met Alonso en de prestaties wegen volgens mij zwaarder bij Ferrari dan de Euro's.
Een coureur als Barrichello is precies wat Ferrari altijd graag wou.
Iemand die races kan winnen wanneer 't moet ,maar voornamelijk in dienst rijdt van team en 1e coureur.
In die zin past hij dus uitstekend bij Ferrari.

Klopt ..... ze hebben Raikkonen ook afgekocht.
Het grote verschil is echter dat ze nu minimaal het dubbele neer moeten tellen.
Ze hebben namelijk 2 contracten af te kopen.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze dit gewoon doen ,maar ik zie het niet gebeuren.

Maar ja ..... in de wondere wereld die F1 heet is niets zeker ,dus .....  ::)

_Makke_

Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 19:37:52
Ben helemaal geen fan maar moet toegeven dat er vorderingen te zien zijn bij Massa.

In mijn ogen maakt dat mijn punt sterker. Zeker tegenover vorig jaar is er beterschap, maar zelfs dan haalt hij nog niet de helft van het aantal punten van Alonso.

Nop, ik vind niet dat die man een plek kan opeisen bij een topteam. Het verschil tussen hem en Alonso is enorm. Het verschil tussen Vettel - Webber en Hamilton - Button is lang zo groot niet. Zéker in het constructeurskampioenschap moet je dan al niet te veel hopen. Tenzij je natuurlijk een monster van een bolide bouwt.

Dan kan je in mijn ogen beter een piloot genre Kobayashi, Perez,... in die rode bolide steken. Als ze al minder punten zouden halen zal het echt niet zoveel zijn. Daarenboven heb je dan nog eens een talent vastgelegd dat kan groeien in het team.

0634

McLaren is blijkbaar erg gesteld op Button. Misschien zelfs extra omdat ze ook kans lopen Hamilton kwijt te raken...

http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_wil_button_langer_binden/

_Makke_

Citaat van: Kootje op 20 juni 2011 - 20:26:24
Citaat van: com op 20 juni 2011 - 19:57:39
Hij doet het misschien beter dan vorig jaar , maar voor mij is hij niet echt Ferrari waardig hij doet me erg vaak aan Barichello denken in zijn Ferrari tijd.

Of ze het geld er voor over hebben dat weet ik wel zeker, Ze hebben het ook bij Kimi gedaan met Alonso en de prestaties wegen volgens mij zwaarder bij Ferrari dan de Euro's.
Een coureur als Barrichello is precies wat Ferrari altijd graag wou.
Iemand die races kan winnen wanneer 't moet ,maar voornamelijk in dienst rijdt van team en 1e coureur.

Nja, daar wringt volgens mij nu net het schoentje. Ik zie die brave man echt niet meer in staat om een race te winnen. Vettel, Webber, Hamilton of Button kan hij volgens mij enkel kloppen als hij materiaal heeft dat beduidend beter is.

Kootje

#794
Alonso legt het toch ook af tegen deze mannen.
Dat Massa het dan nog iets slechter doet is in mijn ogen niet zo vreemd.

Ennuh ..... zoveel slechter is dat ook niet.
In 3 van de 7 races heeft hij Alonso gewoon verslagen.