Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 10:00:01
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logische_implicatie
Het is niet omdat A, B zou veroorzaken, dat A nodig is voor B hé. Dus hij impliceert hier niets.

Zo staat het er wel. Zonder A heeft hij B niet kunnen realiseren, met A hoogstwaarschijnlijk wel. Dus je impliceert dat je A nodig hebt om B te realiseren.

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 17:20:07
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 11:00:02
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_gelijke_status_accepteren/
Dit is wat ik zo ver heb kunnen vinden, maar Alonso verwachte die status wel. En volgens Lauda was Alonso daar te druk mee bezig om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_stoppen_met_politieke_spelletjes/


Zo klaar als een klontje, toch?
Voor mij iig wel. En dan ga ik er van uit dat je dit keer niet cynisch bent :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 16:12:33
Ik zou niet weten waarom je in het algemene belang niet kunt samenwerken met een 'vijand' op een professionele manier.

Alonso heeft er baat bij zo hoog mogelijk te eindigen en McLaren ook dus hebben ze een gezamelijk doel, een professioneel iemand kan dan zijn eigen persoonlijke gevoelens opzij zetten en streven naar dat doel maar daarom is men nog wel 'vijand' van elkaar.
Algemeen belang? Welk belang zou Mclaren hebben bij proffessionele omgang met Alonso? Hamilton moest kreeg volgens jou en Alonso de voorkeur en logischer wijs zou hij dan ook WK moeten worden. Mclaren had niet zo heel veel aan de diensten van Alonso. Hamilton ging met een voorsprong van 4 en 7 punten voorsprong de laatste race in(volgens mij, weet niet helemaal zeker meer.) Enige wat Hamilton had moeten doen is in de buurt van Alonso Finishen. Mclaren had Alonso echt niet nodig.

Ik vraag vraag me af waar jij de term "Compleet Vijandige Team" vandaan haalt. Dat kan dus niet samen met proffessioneel, waar zouden ze dan vijanden moeten zijn? En buiten de F1 is dat ook totaal niet boeiend en geen reden waarom Hamilton werd voor getrokken en hij de titel dus ook niet binnen haalde. Want dat is wat je impliceerde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 17:27:54
Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 17:20:07
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 11:00:02
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_gelijke_status_accepteren/
Dit is wat ik zo ver heb kunnen vinden, maar Alonso verwachte die status wel. En volgens Lauda was Alonso daar te druk mee bezig om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_stoppen_met_politieke_spelletjes/


Zo klaar als een klontje, toch?
Voor mij iig wel. En dan ga ik er van uit dat je dit keer niet cynisch bent :P

Als je mjn overige posts zou hebben gelezen, zou je ook weten dat ik dit keer oprecht was. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 17:21:45
Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 10:00:01
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logische_implicatie
Het is niet omdat A, B zou veroorzaken, dat A nodig is voor B hé. Dus hij impliceert hier niets.

Zo staat het er wel. Zonder A heeft hij B niet kunnen realiseren, met A hoogstwaarschijnlijk wel. Dus je impliceert dat je A nodig hebt om B te realiseren.
In die situatie had dat inderdaad nodig geweest. Maar je stelt dat Alonso een voorkeursbehandeling nodig heeft om wk te worden, en dat is niet zo. Want dan zou Alonso niet wk zijn geworden in 2005 en 2006 als hij hetzelfde materiaal zou hebben gehad als de andere piloot die toen voor Renault reed.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

We hebben het ook over die situatie. Om het specifieker weg te zetten: Diaz impliceert dat Alonso een voorkeurstatus nodig had, om in 2007 WK te worden.

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 17:27:54
Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 17:20:07
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 11:00:02
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_gelijke_status_accepteren/
Dit is wat ik zo ver heb kunnen vinden, maar Alonso verwachte die status wel. En volgens Lauda was Alonso daar te druk mee bezig om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_stoppen_met_politieke_spelletjes/


Zo klaar als een klontje, toch?
Voor mij iig wel. En dan ga ik er van uit dat je dit keer niet cynisch bent :P

Als je mjn overige posts zou hebben gelezen, zou je ook weten dat ik dit keer oprecht was. ;)
hahah, ja vandaar dat ik er ook van uitging dat je niet cynisch was ;). Zie je wel, je krijgt langzamerhand nog verstand van auto sport ;D :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Enzo op 08 juni 2009 - 17:00:51
PiquetJr had overigens wel een hele mooie inhaal actie op Hamilton.
Dat was de eerste mooie actie sinds een lange tijd die ik van hem gezien heb.



Deze bocht lijkt piquet Jr wel te liggen, want in 2008 acht haalt hij hier Button in op een soortgelijke wijze in dezelfde bocht. 8)


flupke3

Het blijft jammer dat hij zo jong en dan nog bij renault debuteerde.
Zijn f1 carriere duurt al te lang want je kan niet blijven aanmodderen!

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 09:50:15
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21
Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden.

Dat eiste hij anders wel.

Dat eiste hij helemaal niet, althans, niet op de manier zoals jij het voorstelt. Zie verder mijn post hierboven.

Citaat

Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.

Dat impliceer ik helemaal niet. Het enige wat ik impliceer is dat iedere coureur meer kans heeft om WK te worden met een voorkeursbehandeling dan zonder.

CitaatOverigens is het behoorlijk suggestief dat Hamilton daadwerkelijk een voorkeursbehandeling kreeg. De enige die dit vermoedde was Alonso nadat Hamilton hem een aantal malen versloeg. McLaren heeft dit tegengesproken en er is zelfs neutrale controle op geweest, hoe triest.

Tjsa, McLaren riep in 2007 wel vaker wat... Niet echt het meest betrouwbare stel daar.

Anyway, het gaat mij er ook niet om Alonso te verdedigen of Hamilton aan te vallen ofzo. Ben geen fan van beide coureur, je moet alleen wel de zaken vertellen zoals ze zijn gegaan en niet de roddels van de Engelse pers.
Je blijft trouwens wel beetje heen en weer stuiteren tussen wel of geen bevooroordeling van Hamilton. Ene keer zeg je dat het niet zo was en dat Alonso dat vond en nu zeg je dat Mclaren neit betrouwbaar is als ze zeggen dat niemand werd bevooroordeeld. Waar mee je eigenlijk aan geeft dat Hamilton wel degelijk is bevoordeeld door Mclaren.
Dan zeg je dat het logisch was dat Alonso nr 1 status zou krijgen en dan zeg je weer dat Hamilton die had omdat hij goed debuut had.
Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21


Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden. Alonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken. Pas toen zei Alonso dat als er iemand 1e coureur zou moeten zijn, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig WK. En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.
Daarna zij je weer dat het in de ogen van Alonso was. En dat jij het niet vond. En je zei dat hij in compleet vijandig team zat. Dus af en toe is beetje lastig te bepalen wat jij vind.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Het is voor jou af en toe een beetje lastig te begrijpen was ik zeg.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Darth

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 14:16:01
Het is voor jou af en toe een beetje lastig te begrijpen was ik zeg.
Kan me anders best wel beetje voorstellen waarom hij of andere mensen jou beetje lastig begrijpen. Heb niet alles gelezen, maar sommige dingen zeg je elke keer net weer beetje anders.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 14:16:01
Het is voor jou af en toe een beetje lastig te begrijpen was ik zeg.
Dat is het zeker, helemaal als je "was" gaat gebruiken in plaats van wat.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Denk je nu nog steeds dat niemand door heeft dat Darth  en Burorri dezelfde persoon zijn...  ;D
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 10 juni 2009 - 15:48:24
Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 14:16:01
Het is voor jou af en toe een beetje lastig te begrijpen was ik zeg.
Dat is het zeker, helemaal als je "was" gaat gebruiken in plaats van wat.  ;D

JIJ gaat mij op typfouten wijzen ??  ;D ;D ;D
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."