Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Forza F1

Citaat van: Wizard op 04 juni 2009 - 06:51:31
Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 00:23:56
Misschien mag er niet gezegd worden dat ze "minder materiaal" krijgen, maar toch wel minder STEUN.

Had Kubica vorig seizoen meer STEUN gekregen had hij WK geweest. Maar men wou bij het Duitse BMW de Duitse publiekslieveling "quick-Nick" proberen redden. Iets waar ze nu wellicht al evenveel spijt van hebben als de beslissing om te stoppen met de doorevolutie van de 2008-wagen.

Heidfeld kon niet met de bolide overweg, dat die geen WK zou worden, werd al vroeg in het seizoen duidelijk. Lijkt me logisch dat men zich dan juist focust op Kubica.

Inderdaad, maar dat deden ze juist niet genoeg!! Heb er vandaag nog een leuke special over gelezen, zie:
Citaat
Vorig jaar om deze tijd deed Robert Kubica volledig mee in de strijd om de wereldtitel. De Pool scharrelde podiumplaatsen bij elkaar en waar Ferrari en McLaren elkaar de loef af probeerden te steken, bleef BMW stilletjes in hun spoor. De zege in Canada kwam niet tot stand door pure snelheid, maar was desondanks dik verdiend. Kubica hield de vingers gekruisd dat zijn team de auto bleef doorontwikkelen om hem in de titelstrijd te houden. Maar BMW had, geheel in Duitse stijl, een programma en ging daar niet van afwijken

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/06/04/special-het-weggegooide-jaar-van-bmw/

Ferrari 2010

Bwa ja, niet genoeg, tis hoe je het bekijkt. BMW was realistisch en realiseerde zich dat ze enkel door veel geluk op die eerste plek in het wk stonden. Ze gingen er vanuit dat ze die niet konden houden, wat ik eerlijk gezegd vrij logisch vind.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 05 juni 2009 - 05:59:30
Bwa ja, niet genoeg, tis hoe je het bekijkt. BMW was realistisch en realiseerde zich dat ze enkel door veel geluk op die eerste plek in het wk stonden. Ze gingen er vanuit dat ze die niet konden houden, wat ik eerlijk gezegd vrij logisch vind.
Dat is waar, maar dan nog als je zag hoe Ferrari en Mclaren aan het stuntelen waren. En je kan nu ook niet zeggen dat het goed heeft uitgepakt met ontwikkelen van nieuwe wagen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 23:38:43
Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 13:18:38
Ik denk niet dat er behalve materiaal veel zaken zijn waarop een coureur bevoordeeld kan worden.

Haha, vraag het eens aan Alonso hé  :P  Ik denk dat het een beetje naïef is om zo te denken, mocht het niet immers niet zoveel uitmaken had Alonso bij McLaren ook niet zo op z'n strepen gestaan hé.

Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden. Alonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken. Pas toen zei Alonso dat als er iemand 1e coureur zou moeten zijn, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig WK. En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21
Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 23:38:43
Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 13:18:38
Ik denk niet dat er behalve materiaal veel zaken zijn waarop een coureur bevoordeeld kan worden.

Haha, vraag het eens aan Alonso hé  :P  Ik denk dat het een beetje naïef is om zo te denken, mocht het niet immers niet zoveel uitmaken had Alonso bij McLaren ook niet zo op z'n strepen gestaan hé.

Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden. Alonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken. Pas toen zei Alonso dat als er iemand 1e coureur zou moeten zijn, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig WK. En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.
Is het al bewezen dan dat Hamilton betere behandeling kreeg? Dacht dat het nog altijd beetje nattevinger werk was om te stellen dat Hamilton voorang kreeg. Maar goed, volgens mij wilde Alonso wel die 1ste coureurs status hebben en had hij het gevoel dat hij werd tegen gewerkt.

Maar in principe zeg je dus dat er weldegelijk zaken zijn buiten materiaal waar op je een coureur kan bevoordelen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21
Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden.

Dat eiste hij anders wel.

CitaatAlonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken. Pas toen zei Alonso dat als er iemand 1e coureur zou moeten zijn, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig WK. En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.

Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk. Overigens is het behoorlijk suggestief dat Hamilton daadwerkelijk een voorkeursbehandeling kreeg. De enige die dit vermoedde was Alonso nadat Hamilton hem een aantal malen versloeg. McLaren heeft dit tegengesproken en er is zelfs neutrale controle op geweest, hoe triest.

Wizard

Citaat van: Burorri op 05 juni 2009 - 12:07:57
Is het al bewezen dan dat Hamilton betere behandeling kreeg? Dacht dat het nog altijd beetje nattevinger werk was om te stellen dat Hamilton voorang kreeg. Maar goed, volgens mij wilde Alonso wel die 1ste coureurs status hebben en had hij het gevoel dat hij werd tegen gewerkt.

Zo is het maar net!


Forza F1

By the way:

Citaat
Renault-rijder Nelson Piquet hoopt dat het over twee weken in Groot-Brittannië beter gaan dan dit weekend in Turkije. De Braziliaan spinde tijdens de kwalificatie van de baan, waardoor hij de race als zeventiende moest beginnen. Piquet finishte één plekje hoger, als zestiende, op een ronde achterstand van racewinaar Button.

"Ik had een vrij normale race vandaag", verklaarde Piquet na de wedstrijd. "Mijn lot was zaterdag eigenlijk al bezegeld, door de problemen die ik had in de kwalificatie. De wagen was wel goed vandaag en ik had een paar leuke gevechten, waaronder eentje met Hamilton, die ik wist te passeren. Het eindresultaat is echter wel teleurstellend. Ik hoop dat we onszelf kunnen verbeteren voor de volgende race in Silverstone."

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/06/07/piquet-hoopt-op-beterschap-in-engeland/

HAHA  :D
Moet wel toegeven: 1 mooie inhaalbeweging op Barrichello (maar die had natuurlijk wel problemen met z'n wagen en mistte 7de versnelling).

Toch... Piquet 16/18de over de finish... telkens weer "hopen dat het volgende keer beter gaat" ... hoe lang zou Flavio dit nog pikken? Ik ben geen Renault-fan, maar ik vind het toch beschamend voor Renault hoor... In het kampioenschap staat hij nu 19des (/20) met (gedeelde) 0 punten.

Ik kan het bijna niet geloven dat een grote naam & veel geld nog steeds belangrijker zijn dan talent... Zelfs bij Brawn koos met niet voor B. Senna !

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 05 juni 2009 - 12:07:57
Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21
Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 23:38:43
Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 13:18:38
Ik denk niet dat er behalve materiaal veel zaken zijn waarop een coureur bevoordeeld kan worden.

Haha, vraag het eens aan Alonso hé  :P  Ik denk dat het een beetje naïef is om zo te denken, mocht het niet immers niet zoveel uitmaken had Alonso bij McLaren ook niet zo op z'n strepen gestaan hé.

Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden. Alonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken. Pas toen zei Alonso dat als er iemand 1e coureur zou moeten zijn, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig WK. En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.
Is het al bewezen dan dat Hamilton betere behandeling kreeg?

Dat doet er niet toe, dat vond Alonso in ieder geval.

CitaatDacht dat het nog altijd beetje nattevinger werk was om te stellen dat Hamilton voorang kreeg.

Ik zeg dus ook... "in zijn ogen"....  ::)

CitaatMaar goed, volgens mij wilde Alonso wel die 1ste coureurs status hebben en had hij het gevoel dat hij werd tegen gewerkt.

Alonso heeft nooit gezegd dat hij 1e coureur wil zijn, hij heeft alleen gezegd dat als iemand daarvoor in aanmerking zou komen, dat hij dat zou zijn. De Engelse pers heeft zijn woorden verdraaid.

CitaatMaar in principe zeg je dus dat er weldegelijk zaken zijn buiten materiaal waar op je een coureur kan bevoordelen.

Nou nee, dat zeg ik in principe helemaal niet.  ???
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#69
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21
Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden.

Dat eiste hij anders wel.

Dat eiste hij helemaal niet, althans, niet op de manier zoals jij het voorstelt. Zie verder mijn post hierboven.

Citaat

Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.

Dat impliceer ik helemaal niet. Het enige wat ik impliceer is dat iedere coureur meer kans heeft om WK te worden met een voorkeursbehandeling dan zonder.

CitaatOverigens is het behoorlijk suggestief dat Hamilton daadwerkelijk een voorkeursbehandeling kreeg. De enige die dit vermoedde was Alonso nadat Hamilton hem een aantal malen versloeg. McLaren heeft dit tegengesproken en er is zelfs neutrale controle op geweest, hoe triest.

Tjsa, McLaren riep in 2007 wel vaker wat... Niet echt het meest betrouwbare stel daar.

Anyway, het gaat mij er ook niet om Alonso te verdedigen of Hamilton aan te vallen ofzo. Ben geen fan van beide coureur, je moet alleen wel de zaken vertellen zoals ze zijn gegaan en niet de roddels van de Engelse pers.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logische_implicatie
Het is niet omdat A, B zou veroorzaken, dat A nodig is voor B hé. Dus hij impliceert hier niets.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 10:00:01
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logische_implicatie
Het is niet omdat A, B zou veroorzaken, dat A nodig is voor B hé. Dus hij impliceert hier niets.
Ik weet niet, het komt mij ook wel over. Je hebt het nu wel over logische implicatie, wat volgens mij alleen betrekking heeft tot bepaalde wiskunde.Als we er van uitgaan dat Alonso en Hamilton gelijke behandelingen hebben gekregen dat jaar en Alonso word derde zou je de opmerking van F_A_Diaz en Alonso samen kunnen opmaken dat F_A_Diaz dat wel impliceert. Maar dat is dan een mogelijke interpretatie van de opmerking van F_A_Diaz.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 09:44:51
Citaat van: Burorri op 05 juni 2009 - 12:07:57
Citaat van: F_A_Diaz op 05 juni 2009 - 11:55:21
Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 23:38:43
Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 13:18:38
Ik denk niet dat er behalve materiaal veel zaken zijn waarop een coureur bevoordeeld kan worden.

Haha, vraag het eens aan Alonso hé  :P  Ik denk dat het een beetje naïef is om zo te denken, mocht het niet immers niet zoveel uitmaken had Alonso bij McLaren ook niet zo op z'n strepen gestaan hé.

Alonso stond op zijn strepen bij McLaren omdat Hamilton in zijn ogen bevoordeeld werd, niet omdat hijzelf perse bevoordeeld wilde worden. Alonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken. Pas toen zei Alonso dat als er iemand 1e coureur zou moeten zijn, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig WK. En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.
Is het al bewezen dan dat Hamilton betere behandeling kreeg?

Dat doet er niet toe, dat vond Alonso in ieder geval.

CitaatDacht dat het nog altijd beetje nattevinger werk was om te stellen dat Hamilton voorang kreeg.

Ik zeg dus ook... "in zijn ogen"....  ::)

CitaatMaar goed, volgens mij wilde Alonso wel die 1ste coureurs status hebben en had hij het gevoel dat hij werd tegen gewerkt.

Alonso heeft nooit gezegd dat hij 1e coureur wil zijn, hij heeft alleen gezegd dat als iemand daarvoor in aanmerking zou komen, dat hij dat zou zijn. De Engelse pers heeft zijn woorden verdraaid.

CitaatMaar in principe zeg je dus dat er weldegelijk zaken zijn buiten materiaal waar op je een coureur kan bevoordelen.

Nou nee, dat zeg ik in principe helemaal niet.  ???
Dat doet er wel toe. Hij zegt iets dat niet bewezen is. Ik denk dat het dus ook niet waar is dat Hamilton is voor getrokken. En in ander topic zeg je al dat hij in compleet vijandig team werkte, waar dus ook geen bewijs van is.


Ja en daarna zei je
CitaatAlonso had bij McLaren geen 1e coureur status. Vanwege Hamiltons goede debuut en populariteit in Engeland werd hij binnen het Engelse team voorgetrokken.
Dus jij was wel degelijk van mening dat Alonso werd tegen gewerkt. En je zei al dat hij in compleet vijandig team zat.

Ik ga trouwens eens even kijken wat Alonso nou allemaal gezegd heeft, kan me niet meer voor de geest halen.



Je zegt het misschien niet letterlijk, maar je noemt niet iets anders van materiaal of dergelijke, maar over de behandeling van de coureur. En dat kan ook betrekking hebben op meer dan alleen materiaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_gelijke_status_accepteren/
Dit is wat ik zo ver heb kunnen vinden, maar Alonso verwachte die status wel. En volgens Lauda was Alonso daar te druk mee bezig om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_stoppen_met_politieke_spelletjes/
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 10:30:05En in ander topic zeg je al dat hij in compleet vijandig team werkte, waar dus ook geen bewijs van is.

Ja, ze gaan na 1 seizoen al uit elkaar omdat het ze het zo geweldig met elkaar konden vinden....  ::)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."