Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 12:35:27
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 10:30:05En in ander topic zeg je al dat hij in compleet vijandig team werkte, waar dus ook geen bewijs van is.

Ja, ze gaan na 1 seizoen al uit elkaar omdat het ze het zo geweldig met elkaar konden vinden....  ::)
Dat is heel wat anders dan een compleet vijandig team. Jij deed het voorkomen als of Alonso de vijand was, maar in werkelijkheid liep het gewoon niet lekker tussen Alonso en Mclaren. Dat hij aan het eind van het seizoen vertrok, wilt niet zeggen dat het vijandig was. Als dat wel zo was geweest had Mclaren wel een of andere naaistreek bedacht om Alonso aan zijn contract vast te houden maar niet naar ander team kon of iets dergelijks. Vijandig vind ik daarom ook wat overdreven gesteld.

Er waren wat wrijvingen en onenigheden en Alonso gaf in het begin van het seizoen al aan dat hij er zich niet thuis voelde.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Gaan we nou op 2 topics dezelfde discussie voeren?

Lijkt mij niet handig.

Folkert

Citaat van: 0634 op 08 juni 2009 - 13:09:56
Gaan we nou op 2 topics dezelfde discussie voeren?

Lijkt mij niet handig.
Nee, dat is inderdaad niet handig, mijn excuus, had mijn laatste bericht per ongeluk in dit topic gepost terwijl ik dat in Alonso naar Ferrari? topic wilde plaatsen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 12:44:39Jij deed het voorkomen als of Alonso de vijand was, maar in werkelijkheid liep het gewoon niet lekker tussen Alonso en Mclaren.

Als zoiets in de media al bekend wordt gemaakt dan kun je er donder op zeggen dat er heel wat aan de hand is geweest anders brengt een team dat niet naar buiten.

CitaatAls dat wel zo was geweest had Mclaren wel een of andere naaistreek bedacht om Alonso aan zijn contract vast te houden maar niet naar ander team kon of iets dergelijks.

Ze gaan hem miljoenen per jaar betalen om hem dwars te zitten...? Doe mij zo'n baas.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 13:13:24
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 12:41:16
Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 12:37:54
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 11:09:25
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_verwacht_gelijke_behandeling/Zo compleet vijandig was het niet dus, het was niet ideaal, maar er werd wel proffesioneel gewerkt bij mclaren voor beide coureurs.

Ehh ja, dat zei ik toch...  ::)

Ik zeg overigens niet dat McLaren geen WK wilde worden met Alonso, ik zeg dat ze het LIEVER werden met Hamilton omdat die bleef in 2008 en goed binnen het team lag.
Nee, je zei dat Alonso in een compleet vijandig team zat.

...en dat de relatie puur professioneel was, lees maar terug.

CitaatJij wees er ons eerder op dat het Alonso was die van mening was dat Hamilton werd bevoordeeld.

Klopt, en daarom zei hij toen dat hij 1e coureur moest worden want hij was tweevoudig WK terwijl Hamilton zich nog moest bewijzen in die rol en dus uiteindelijk ook faalde.
De Engelse pers heeft dat verdraaid en ten onrechte gezegd dat Alonso zomaar ineens 1e coureur wilde worden. Als dat zo was had hij dat direct wel in zijn contract laten zetten of was hij helemaal niet naar McLaren gegaan.
Ja maar dat van vijandig team was dus onzin, en dat is niet wat jij zei. Jij beweerde het tegenover gestelde. Compleet vijandig team is ook dat ze hem moetwillig tegen werken he, en hem dus geen gelijke behandeling gaan geven. Compleet vijandig en Proffessioneel is beetje tegenstrijdig. Maar goed kennelijk bedoelde je het anders?

Maar geef maar eens een bron waarin de engelse media de woorden van Alonso verdraaide. Alonso heeft niet stil gestaan bij de mogelijkheid dat Hamilton zo goed zou presteren.


Om het terug te brengen naar 1 topic, heb ik wat uit het andere topic gereageerd en hier geplaatst.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 13:18:47
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 12:44:39Jij deed het voorkomen als of Alonso de vijand was, maar in werkelijkheid liep het gewoon niet lekker tussen Alonso en Mclaren.

Als zoiets in de media al bekend wordt gemaakt dan kun je er donder op zeggen dat er heel wat aan de hand is geweest anders brengt een team dat niet naar buiten.

CitaatAls dat wel zo was geweest had Mclaren wel een of andere naaistreek bedacht om Alonso aan zijn contract vast te houden maar niet naar ander team kon of iets dergelijks.

Ze gaan hem miljoenen per jaar betalen om hem dwars te zitten...? Doe mij zo'n baas.
Dat er iets mis is, is echt wel iets anders dan een compleet vijandig team hoor. Maar ik bedoel niet dat ze hem betalen, maar hem naaien. Ga ik er wel van uit dat ze hem niet veel betalen en dat hij noodgedwongen maar langs de kant moet zitten.

Punt is dat je ene keer stelde dat het Alonso's mening(Je haalde aan dat Alonso zei: In zijn ogen) was en andere moment dat het jou mening was. (hij zat in compleet vijandig team die Hamilton voortrok.)
Dat zei je ongeveer in die woorden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 13:15:12
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 10:04:53misschien was de kans groter dat Alonso WK was geworden als hij NR 1 werd gemaakt, maar dat zullen we nooit weten.

Nee, maar dat kunnen we wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen gezien het verleden.
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 13:26:56Compleet vijandig team is ook dat ze hem moetwillig tegen werken he,

Dat is jouw interpretatie, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat de relatie strikt professioneel was.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 10:00:01
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logische_implicatie
Het is niet omdat A, B zou veroorzaken, dat A nodig is voor B hé. Dus hij impliceert hier niets.

In dit geval wel, want zonder A (voorkeur voor Alonso) gebeurde B niet (Alonso wereldkampioen).

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 08 juni 2009 - 15:21:27
Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 10:00:01
Citaat van: Wizard op 05 juni 2009 - 21:21:51
Dus heeft Alonso een voorkeursbehandeling nodig om WK te worden?? Dat impliceer je namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logische_implicatie
Het is niet omdat A, B zou veroorzaken, dat A nodig is voor B hé. Dus hij impliceert hier niets.

In dit geval wel, want zonder A (voorkeur voor Alonso) gebeurde B niet (Alonso wereldkampioen).
Alonso had in dat wk met een voorkeursbehandeling wk geworden ja, maar hij heeft over het algemeen geen voorkeursbehandeling nodig hé. En dat is wel hoe ik Wizard's post opvat. Dus ja, in dat specifieke seizoen wel, maar in het algemeen niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 15:10:38
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 13:26:56Compleet vijandig team is ook dat ze hem moetwillig tegen werken he,

Dat is jouw interpretatie, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat de relatie strikt professioneel was.
Maar vijandig en dat is gewoon niet waar. Je hebt weldegelijk zelf gezegd dat hij in een compleet vijandig team zat en dat heb ik met persberichten al ontkracht. En ja het was proffessioneel, maar dat is wat anders dan compleet vijandig. Mijn vijanden ga ik niet helpen, die kunnen maar lekker de tering krijgen, zelfs als ik met ze samen moet werken. En wat voor nut had Alonso bij Mclaren als hij vijand was? wat ik dus zei is dat de term "Compleet vijandig team" wat overdreven was en dat Hamilton ook helemaal niet een voorkeurs behandeling kreeg. Iets wat jij aantal keer wel heb beweerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ik zou niet weten waarom je in het algemene belang niet kunt samenwerken met een 'vijand' op een professionele manier.

Alonso heeft er baat bij zo hoog mogelijk te eindigen en McLaren ook dus hebben ze een gezamelijk doel, een professioneel iemand kan dan zijn eigen persoonlijke gevoelens opzij zetten en streven naar dat doel maar daarom is men nog wel 'vijand' van elkaar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

PiquetJr had overigens wel een hele mooie inhaal actie op Hamilton.
Dat was de eerste mooie actie sinds een lange tijd die ik van hem gezien heb.


Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 09:50:15
Dat eiste hij helemaal niet, althans, niet op de manier zoals jij het voorstelt. Zie verder mijn post hierboven.

Hij eiste wel degelijk een voorkeurstatus (zie linkjes Burorri).

Citaat
Dat impliceer ik helemaal niet. Het enige wat ik impliceer is dat iedere coureur meer kans heeft om WK te worden met een voorkeursbehandeling dan zonder.

Dat impliceer je weldegelijk. Je zegt letterlijk:
En gelijk had hij want Hamilton liet het afweten daar waar Alonso met een 1e coureurs status hoogstwaarschijnlijk wel de rijderstitel had binnengehaald aangezien hij zonder die status toch nog evenveel punten scoorde als Hamilton.

Zonder die voorkeurstatus heeft hij het niet gered, met hoogstwaarschijnlijk wel. Dus dan heeft hij die nodig om het wel te redden aldus jou. Dat je het waarschijnlijk anders bedoelt dan dat je vermeldt is een tweede.


Citaat
Tjsa, McLaren riep in 2007 wel vaker wat... Niet echt het meest betrouwbare stel daar.

Sommige dingen waren anders weldegelijk duidelijk. Niet voor niks dat Alonso en McLaren na één seizoen afscheid hebben genomen van elkaar.

CitaatAnyway, het gaat mij er ook niet om Alonso te verdedigen of Hamilton aan te vallen ofzo. Ben geen fan van beide coureur, je moet alleen wel de zaken vertellen zoals ze zijn gegaan en niet de roddels van de Engelse pers.

Ik baseer mijn mening dan ook op quotes van McLaren personeel en niet op datgeen wat de pers schrijft.

Wizard

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 11:00:02
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_gelijke_status_accepteren/
Dit is wat ik zo ver heb kunnen vinden, maar Alonso verwachte die status wel. En volgens Lauda was Alonso daar te druk mee bezig om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_moet_stoppen_met_politieke_spelletjes/


Zo klaar als een klontje, toch?