Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

RadioActiveMan

Volgens mij was Briatore bij de wedstrijdleiding langstgeweest na het incident met Alonso. Het is duidleijk dat iedereen zomaar aanneemt wat men op TV of ergens anders rondbazuind.

Forza F1

Citaat van: Beco op 26 juli 2009 - 23:15:21
Volgens mij was Briatore bij de wedstrijdleiding langstgeweest na het incident met Alonso. Het is duidleijk dat iedereen zomaar aanneemt wat men op TV of ergens anders rondbazuind.

Flavio met zijn valieske, gevolgd door beelden van Piquet Sr. die maar vies kijkt? I don't think so  :)

Forza F1

CitaatVeelzeggend was misschien wel dat Briatore meteen na het uitvallen van Fernando Alonso de pitmuur verliet, terwijl Piquet nog bezig was aan zijn race. Briatore zei tegen het Italiaanse Autosprint: "Ik had meer van Piquet verwacht, aangezien hij nu aan zijn tweede seizoen bezig is.

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/28/spanningen-tussen-piquet-en-briatore-lopen-op/

flupke3

Dat wordt dus heel moeilijk...

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 28 juli 2009 - 20:20:56
CitaatVeelzeggend was misschien wel dat Briatore meteen na het uitvallen van Fernando Alonso de pitmuur verliet, terwijl Piquet nog bezig was aan zijn race. Briatore zei tegen het Italiaanse Autosprint: "Ik had meer van Piquet verwacht, aangezien hij nu aan zijn tweede seizoen bezig is.

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/28/spanningen-tussen-piquet-en-briatore-lopen-op/

Briatore moet niet zo zeuren. Dat Piquet te licht is voor deze sport, moge duidelijk zijn. Dat Briatore zijn coureur na een slecht jaar niet meteen afschrijft en hem  nog een kans wil geven kan ik waarderen maar sta dan ook in voor de consequenties. De kans dat Piquet zich zou ontpoppen tot een talent was wel enorm klein.

gloudiesaurus

zou gaat dat nu eenmaal in de f1/ grote mensenwereld...mensen krijg een kans en als het dan niet lukt laat men diezelfde mensen weer even keihard vallen... Er zijn meer coureurs die Briatore zo heeft laten vallen... ene J. Verstappen of JJ Letho bijv ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Ik was vroeger fan van zijn vader en verwachte natuurlijk wel wat van hem,maar nu vind ik dat hij meer dan zijn kans gehad heeft,dus hoog tijd voor iemand anders en hopenlijk beter.De f1 wereld is gewoon een harde wereld en als je niet voldoet moet je niet zeuren, hij heeft mede dankzij zijn naam een kans gekregen die vele hem benijden en was gewoon niet goed genoeg,einde verhaal.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

F_A_Diaz

Tsja Piquet, ik denk dat Alonso ook vaak wel met betere spullen reed. Maar goed, ze verwachten ook niet dat hij Alonso verslaat. Contractueel hebben ze vastgelegd dat hij minimaal 40 % van het aantal punten van Alonso moet scoren. Anders kunnen ze van hem af. Nou ja, dat is toch geen extreem hoge eis lijkt me.

Ik denk dat Piquet best een goede coureur is die beter bij een achterhoede team in de luwte had kunnen debuteren waar je doorgaans ook niet naast een tweevoudig WK-winnaar debuteert. Dan had ie zich rustig kunnen ontwikkelen en zelfvertrouwen op kunnen bouwen, zoals Alonso zelf ook gedaan heeft bij Minardi.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Forza F1

Ik blijf het toch een grappig kereltje vinden:

Citaat
I have never needed threats before to get results. In 2008 I scored 19 points, finished once on the podium in second place, having the best debut year of a Brazilian driver in F1.
:D :D :D

Daar zou ik nu toch niet zo over stoefen als ik van hem was, dat podium was pure chance  :P

Of deze:

Citaat
If I look at Germany (where I out-qualified my teammate despite that), if I had that advantage in qualifying I would be fifth and not tenth.

Of deze!

Citaat
I can now move on and put my career back on the right track and try to recover my reputation of a fast, winning driver.

:D

Citaat
Anyone who knows my history knows that the results I am having in F1 do not match my CV and my ability. The conditions I have had to deal with during the last two years have been very strange to say the least - there are incidents that I can hardly believe occurred myself. If I now need to give explanations, I am certain it is because of the unfair situation I have been in the past two years.

Over z'n eigen stuurfouten e.d. zegt hij niks...vreemd! Ik herinner me een 2009 race waarbij hij meer naast het circuit reed dan erop!  :o

DE BESTE VAN ALLEMAAL:

Citaat
I have had criticism throughout my career, and have also had a lot of expectations put on me due to my name. Up until now I always met those expectations - surpassed them even.

Hier zegt ie dus eigenlijk dat hij beter gedaan heeft dan z'n vader  ;D

Ik ga hem toch missen, zo ne grappige jongen  :P

Bron: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/08/03/furious-piquet-renault-wants-to-ditch-me/

Folkert

Piquet vind ik altijd wel apart verhaal. Ik ben nooit echt overtuigd geweest van zijn talent en hij heeft het ook zelden waar gemaakt. Maar hij kan misschien wel sneller dan dat hij nu kan rijden in de Renault. Dat zeuren heeft hij volgens mij ook echt van zijn vader en als ik me niet vergis duurde het ook even voor Piquet succesvol werd in de F1.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Er zijn geruchten de ouwe Piquet BMW wil overnemen, dus dan krijg junior waarschijnlijk nog een tweede kans.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 04 augustus 2009 - 20:17:28
Er zijn geruchten de ouwe Piquet BMW wil overnemen, dus dan krijg junior waarschijnlijk nog een tweede kans.
Als dat zo is, ben ik wel eens benieuwd hoe hij het eraf zal brengen met gelijke wapens. Want dat is toch steeds zijn excuus geweest: geen gelijke wagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 05 augustus 2009 - 15:02:56
Citaat van: F_A_Diaz op 04 augustus 2009 - 20:17:28
Er zijn geruchten de ouwe Piquet BMW wil overnemen, dus dan krijg junior waarschijnlijk nog een tweede kans.
Als dat zo is, ben ik wel eens benieuwd hoe hij het eraf zal brengen met gelijke wapens. Want dat is toch steeds zijn excuus geweest: geen gelijke wagen.
Ik weet niet, denk dat Piquet nog wel eens kan verrassen. Is ook niet moeilijk, tot nu toe heeft hij alleen maar teleur gesteld. Over Piquet ben ik eigenlijk nog niet helemaal uit. Hij heeft het nadeel gehad tegen Alonso te moeten rijden in het team. Maar wat Alonso doet met die auto is toch wel paar stappen beter dan wat Piquet laat zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Citaat van: Burorri op 05 augustus 2009 - 15:42:13
Hij heeft het nadeel gehad tegen Alonso te moeten rijden in het team.

Het nadeel, maar ook het voordeel. Hamilton heeft ook meermaals verklaard veel van Alonso geleerd te hebben, is gewoon iets dat Piquet minder goed kon.

F_A_Diaz

Mwoah goed, Hamilton was wel een McLaren boy natuurlijk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."