Mclaren komt er goed mee weg....

Gestart door kaisz, 29 april 2009 - 13:17:34

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 20:52:58
volgens mij is die voorwaardelijke schorsing al afgelopen...
Voila, belachelijk, zo'n voorwaardelijke schorsing, want de spionage is nog niet vergeten of ze flikken al iets anders. Maar gestraft worden? Neen, want die vorige voorwaardelijke straf is afgelopen. Voorwaardelijk voor 12 maanden, hoe belachelijk is dat?!?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 30 april 2009 - 08:54:55
Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 18:47:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:59:15
Moet ik even de citaten van Alonso enzo bovenhalen? Ze hebben het getest op de simulator. Dus ze hadden niet enkel die info in bezit, ze gebruikten ze ook effectief. En daarnaast hebben ze ook toen nogal wat afgelogen bleek later. Vertel alles of vertel niets hé ::)

De citaten van Alonso interesseren me niet echt. Het is al langer bekend wat voor een klein persoon die man kan zijn naast de baan. Dat McLaren de info gebruikte weet iedereen, daar zijn bewijzen genoeg van. Maar ben je nu echt zo naïef om te stellen dat ze die info bij Renault niet gebruikt hebben? ::) Er is naar Renault trouwens ook nooit een deftig onderzoek geweest.
Heb ik het ergens over Renault gehad? Neen.

Logisch redeneren en verbanden leggen zijn niet jouw sterkste kant?

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?

Om maar aan te tonen dat die post, voor geen meter met de waarheid overeenkomt. McLaren is véél zwaarder gestraft dan Renault voor DEZELFDE feiten. Want als je echt denkt dat de info bij Renault niet door verschillende handen is gegaan ben je zelfs niet enkel naïef meer. Er is trouwens zelfs geen onderzoek naar geweest.

McLaren is de laatste jaren véél te hard aangepakt door de FIA. Behalve deze keer, de straf is rechtevenredig met het vergrijp. Ik vind de aftrek van 8punten voor zowel Hamilton en McLaren en een voorwaardelijke straf helemaal niet zo mild... Je moet rekening houden met de aard van het vergrijp. En doe nu niet alsof McLaren daar de meest criminele daad van 2009 heeft gesteld....  ::)

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2009 op 30 april 2009 - 09:00:03
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 20:52:58
volgens mij is die voorwaardelijke schorsing al afgelopen...
Voila, belachelijk, zo'n voorwaardelijke schorsing, want de spionage is nog niet vergeten of ze flikken al iets anders. Maar gestraft worden? Neen, want die vorige voorwaardelijke straf is afgelopen. Voorwaardelijk voor 12 maanden, hoe belachelijk is dat?!?

Ben je zo gefrustreerd omdat McLaren niet meer gestraft (race uitsluitingen) werd zodat Ferrari eindelijk es wat punten kon sprokkelen?
Get real!

McLaren werd voldoende gestraft. 6 punten verlies kan veel betekenen op een einde an een seizoen. Er zijn een aantal mensen hier die van een mug en olifant maken. Zo'n dingen gebeuren elke race, alleen komt het gewoon niet uit. McLaren had pech.
En alle verontschuldigingen van McLaren jegens de FIA hebben er ook veel aan gedaan denk ik. McLaren is belangrijk voor de F1. Hoe je het nu draait of keert, voor de FIA tellen de fans niet, enkel het geld!

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 30 april 2009 - 14:20:31
Citaat van: Ferrari 2009 op 30 april 2009 - 08:54:55
Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 18:47:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:59:15
Moet ik even de citaten van Alonso enzo bovenhalen? Ze hebben het getest op de simulator. Dus ze hadden niet enkel die info in bezit, ze gebruikten ze ook effectief. En daarnaast hebben ze ook toen nogal wat afgelogen bleek later. Vertel alles of vertel niets hé ::)

De citaten van Alonso interesseren me niet echt. Het is al langer bekend wat voor een klein persoon die man kan zijn naast de baan. Dat McLaren de info gebruikte weet iedereen, daar zijn bewijzen genoeg van. Maar ben je nu echt zo naïef om te stellen dat ze die info bij Renault niet gebruikt hebben? ::) Er is naar Renault trouwens ook nooit een deftig onderzoek geweest.
Heb ik het ergens over Renault gehad? Neen.

Logisch redeneren en verbanden leggen zijn niet jouw sterkste kant?

Oooh jawel, het probleem is dat zaken gescheiden niet jouw sterkste kant is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

We moeten wel relativeren hier. Deze kwestie gaat over onsportief gedrag en een leugen van McLaren. Een diskwalificatie en een voorwaardelijke schorsing is niet een heel zware straf, maar het was ook geen heel zwaar vergrijp.

robbert

Citaat van: McLaren_über_alles op 29 april 2009 - 21:54:41
Citaat van: robbert op 29 april 2009 - 21:45:08
voorwaardelijk, jaja, das weer makkelijk. Dus als mclaren nog iets gelijkaardigs doet, dan zijn ze geschorst voor 3 races. Tot dat het moment daar is natuurlijk. Dus de fia omzeilen mag dus. Ze worden op het matje geroepen en moeten gewoon hun excuses aanbieden en krijgen daarna een voorwaardelijke straf die 12 maanden geldig is.
Oe? Was FIA niet gewoon voor Ferrari??? Dan moesten ze Mclaren onmiddellijk bestraffen

Ah  :o. En ik die dacht dat ze al een zware straf gekregen hadden voor het vergrijp. Of vind je het schrappen van het volledige team uit de uitslag geen straf?  :o
en toch reden ze nog mee en mochten de piloten nog strijden om de wereldtitel. Dus das geen zware straf, hebben ze zelf nog toegegeven

robbert

Citaat van: Mikacouli op 30 april 2009 - 14:52:33
Citaat van: Ferrari 2009 op 30 april 2009 - 09:00:03
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 20:52:58
volgens mij is die voorwaardelijke schorsing al afgelopen...
Voila, belachelijk, zo'n voorwaardelijke schorsing, want de spionage is nog niet vergeten of ze flikken al iets anders. Maar gestraft worden? Neen, want die vorige voorwaardelijke straf is afgelopen. Voorwaardelijk voor 12 maanden, hoe belachelijk is dat?!?

Ben je zo gefrustreerd omdat McLaren niet meer gestraft (race uitsluitingen) werd zodat Ferrari eindelijk es wat punten kon sprokkelen?
Get real!

McLaren werd voldoende gestraft. 6 punten verlies kan veel betekenen op een einde an een seizoen. Er zijn een aantal mensen hier die van een mug en olifant maken. Zo'n dingen gebeuren elke race, alleen komt het gewoon niet uit. McLaren had pech.
En alle verontschuldigingen van McLaren jegens de FIA hebben er ook veel aan gedaan denk ik. McLaren is belangrijk voor de F1. Hoe je het nu draait of keert, voor de FIA tellen de fans niet, enkel het geld!

Maar moest het ferrari zijn in de plaats, dan was het kot te klein  en moesten ze gestraft worden

Tim C

De voorwaardelijke schorsing was voor twee jaar en loopt eind dit seizoen af.

TheIceman

Citaat van: Tim op 01 mei 2009 - 01:41:56
De voorwaardelijke schorsing was voor twee jaar en loopt eind dit seizoen af.
Maar dat had zeker geen betrekking op dit incident dan...

scho0634

Citaat van: robbert op 01 mei 2009 - 01:34:52

Maar moest het ferrari zijn in de plaats, dan was het kot te klein  en moesten ze gestraft worden
En was het Ferrari geweest, dan had jij ook anders gepraat. Iedereen hier is hypocriet en heeft een gekleurde mening. Dus laten we daarover maar niet beginnen.

Overigens vind ik de straf van Mac ook wel wat lichtjes, maar we moeten het ook weer niet overdrijven. Zo spannend was het allemaal niet als je de randverhalen weglaat. McLaren probeerde met een onsportieve actie een punt extra te scoren en ontkende dat na afloop ten onrechte. That's it. Niet netjes. Integendeel zelfs. Maar bij sommigen heb ik het idee dat McLaren moet hangen aan de hoogste boom. Uitsluiting voor het WK zou buiten alle proporties zijn geweest. 

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 30 april 2009 - 16:17:57
Oooh jawel, het probleem is dat zaken gescheiden niet jouw sterkste kant is.

;D

Je begint over 2 maten en gewichten zonder die stelling zelfs nog maar te beetje onderbouwen. Als ik u dan aantoon dat uw stelling bijgevolg ook geen steek houd, dan moeten we die zaken strikt gescheiden houden. ;D Ja man..

Tim C

Citaat van: Luc. op 01 mei 2009 - 08:07:08
Citaat van: Tim op 01 mei 2009 - 01:41:56
De voorwaardelijke schorsing was voor twee jaar en loopt eind dit seizoen af.
Maar dat had zeker geen betrekking op dit incident dan...
Zal wel door de vingers zijn gezien, de FIA en Bernie zijn niet gek, ze gaan niet een populaire wereldkampioen van de baan halen...

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 01 mei 2009 - 10:00:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 30 april 2009 - 16:17:57
Oooh jawel, het probleem is dat zaken gescheiden niet jouw sterkste kant is.

;D

Je begint over 2 maten en gewichten zonder die stelling zelfs nog maar te beetje onderbouwen. Als ik u dan aantoon dat uw stelling bijgevolg ook geen steek houd, dan moeten we die zaken strikt gescheiden houden. ;D Ja man..
Ik dacht dat je daarover wilde gaan discussiëren ofzo, en dat was mijn bedoeling niet. De zaak rond Renault had blijkbaar heel wat minder voeten in de aarde. En laat het duidelijk wezen, ook zij zouden voor mijn part gestraft moeten zijn geweest naar wat ze gedaan hadden. Ook als Ferrari zoiets uitsteekt, zou ik een strenge straf niet onterecht vinden. Maar het is toch gewoon belachelijk dat je met een wagen die opgebouwd is met illegale informatie, wk zou mogen worden? Zoals destijds bij McLaren, het was belachelijk, ze waren veel te licht gestraft op sportief vlak. En nu weer een voorwaardelijke straf, net als toen, dat haalt niets uit. Er moet gewoon eens een duidelijke lijn worden getrokken, de huidige bestraffingen zijn gewoonweg natte vinger werk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

#58
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
De zaak rond Renault had blijkbaar heel wat minder voeten in de aarde.

Tja, die zaak is nooit onderzocht geweest, nogal logisch dat die zaak minder erg leek. Maar bezit van illegale informatie is bezit van illegale informatie, zo simpel isdat.

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
Maar het is toch gewoon belachelijk dat je met een wagen die opgebouwd is met illegale informatie, wk zou mogen worden?

De McLaren was niet opgebouwd met illegale informatie. De wagen van McLaren was al volledig gebouwd. Uit de bewijsstukken bleek trouwens dat McLaren niets van die info effectief heeft gebruikt op de wagen. Bij alle info dat ze hadden van Ferrari hadden ze hun twijfels of het de wagen iets kon bijbrengen. Dat is achteraf trouwens bewezen aangezien ze niets op de McLaren gevonden hebben dat zijn oorsprong bij Ferrari had.

Trouwens, McLaren is ook geen wereldkampioen geworden door die affaire, wat ze anders wél waren geweest. En laat ons niet vergeten dat McLaren door die affaire een verlies leed van 100M euro. Kom me nu niet zeggen dat McLaren dat niet gevoeld heeft eh.

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
Zoals destijds bij McLaren, het was belachelijk, ze waren veel te licht gestraft op sportief vlak. En nu weer een voorwaardelijke straf, net als toen, dat haalt niets uit.

Je vergeet dat er een effectieve straf én een voorwaardelijke straf is uitgesproken. 6 punten verlies voor zowel Hamilton én McLaren. Ik denk niet dat ik u moet vertellen wat 6punten kunnen doen in de eindafrekening. Daarenboven hebben ze nog een voorwaardelijke straf gekregen. Die straf lijkt me gepast voor de aard van het misdrijf.

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
Er moet gewoon eens een duidelijke lijn worden getrokken, de huidige bestraffingen zijn gewoonweg natte vinger werk.

Tja, dat is waar, maar ik vrees dat daar niet zoveel van in huis zal komen...

robbert

Citaat van: Makke op 01 mei 2009 - 13:36:21
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
De zaak rond Renault had blijkbaar heel wat minder voeten in de aarde.

Tja, die zaak is nooit onderzocht geweest, nogal logisch dat die zaak minder erg leek. Maar bezit van illegale informatie is bezit van illegale informatie, zo simpel isdat.

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
Maar het is toch gewoon belachelijk dat je met een wagen die opgebouwd is met illegale informatie, wk zou mogen worden?

De McLaren was niet opgebouwd met illegale informatie. De wagen van McLaren was al volledig gebouwd. Uit de bewijsstukken bleek trouwens dat McLaren niets van die info effectief heeft gebruikt op de wagen. Bij alle info dat ze hadden van Ferrari hadden ze hun twijfels of het de wagen iets kon bijbrengen. Dat is achteraf trouwens bewezen aangezien ze niets op de McLaren gevonden hebben dat zijn oorsprong bij Ferrari had.

Trouwens, McLaren is ook geen wereldkampioen geworden door die affaire, wat ze anders wél waren geweest. En laat ons niet vergeten dat McLaren door die affaire een verlies leed van 100M euro. Kom me nu niet zeggen dat McLaren dat niet gevoeld heeft eh.

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
Zoals destijds bij McLaren, het was belachelijk, ze waren veel te licht gestraft op sportief vlak. En nu weer een voorwaardelijke straf, net als toen, dat haalt niets uit.

Je vergeet dat er een effectieve straf én een voorwaardelijke straf is uitgesproken. 6 punten verlies voor zowel Hamilton én McLaren. Ik denk niet dat ik u moet vertellen wat 6punten kunnen doen in de eindafrekening. Daarenboven hebben ze nog een voorwaardelijke straf gekregen. Die straf lijkt me gepast voor de aard van het misdrijf.

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 mei 2009 - 12:57:29
Er moet gewoon eens een duidelijke lijn worden getrokken, de huidige bestraffingen zijn gewoonweg natte vinger werk.

Tja, dat is waar, maar ik vrees dat daar niet zoveel van in huis zal komen...

nee ze hebben dat niet gevoeld, want het jaar nadien (2008) was hamilton wereldkampioen