Mclaren komt er goed mee weg....

Gestart door kaisz, 29 april 2009 - 13:17:34

« vorige - volgende »

kaisz

Phew...was ff zenuwachtig dat Mclaren eruit zou worden gegooit, maar 3 wedstrijden voorwaardelijk is een appeltje eitje!
Zelfs met 3 wedstrijden schorsing zou ik nog tevree zijn geweest!

Toch iets positiefs aan FIA (hoewel het ook wel had kunnen voorkomen)

Folkert

Dat is inderdaad gelukje. Mooi dat ze er goed mee weg komen. Maar hebben ze dat ook snel besloten en vrij gegeven. Normaal duurt zoiets wel een tijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

EBX

Toegegeven, dat is een veredelde " waarschuwing ".

Ik vraag me wel af hoelang deze 'voorwaardelijke is', slaat dit op huidig seizoen ? Of kan deze straf (bij overtreding van de voorwaarden) ook in een volgend seizoen utigevoerd worden ?
Al bij al is het een stommiteit; de radiogesprekken tonen duidelijk aan dat er vooral verwarring en onduidelijkheid heerste. Het lijkt dan ook meer op een leugentje 'om zelf geen straf' te krijgen, dan een leugen om echt voordeel uit te halen ...

De eerste wijze beslissing van de FIA dit jaar !

kaisz

voorwaardelijk voor 12 maanden vanaf vandaag, www.gpupdate.nl = bron

RadioActiveMan

Een eventuele straf is dus gemakkelijk te vermijden.
Don't cheat!  :)

Ferrari 2010

Pfff, weer zo'n zwakke straf. Ze komen er alweer enorm licht vanaf.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?

Ja jongen, inderdaad... Je zou beter de F1 eens wat beter volgen.  ::)

Swat, ze kunnen McLaren niet steeds ridicuul zware straffen blijven opleggen. Met andere woorden is de straf feitelijk het verlies van 6punten voor zowel Hamilton als McLaren. Ik neem aan dat ze zo'n domme fout de volgende 12 maanden niet meer gaan maken ???

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 14:38:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?

Ja jongen, inderdaad... Je zou beter de F1 eens wat beter volgen.  ::)
WTF? Wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken? Voor de spionage zijn ze al zeer licht gestraft, en ook daar hebben ze nogal wat afgelogen! En nu weer een hoop gelieg, ze komen er zeer makkelijk vanaf!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Jij vindt dat ze toen zeer licht gestraft zijn, maar iedereen die in staat is om een paar seconden nuchter na te denken, weet dat dat niet zo is. Ze hebben toen een titel verloren en 100 miljoen boete betaald, remember...

F_A_Diaz

Citaat van: EBX op 29 april 2009 - 13:35:37

De eerste wijze beslissing van de FIA dit jaar !

Omdat jij fan van McLaren bent?

Ze komen er weer gematst vanaf. Wat slijmerig kruipen in de media voor de WMSC en Whitmarsh naar voren schuiven als de ideale schoonzoon in de media heeft ze dit keer weer gered.

Beetje vreemd ook, ze gaan van 3 races schorsing ineens naar 3 races voorwaardelijk, volgens mij zit daar nog een heel aantal opties tussen. bijvoorbeeld 1 of 2 races schorsing + x aantal voorwaardelijk.

Ferrari mag dan heel af en toe een keer mazzel hebben bij de FIA, ik denk dat McLaren ze nu toch glansrijk ingehaald heeft. Een McLaren fan die nu nog het woord FIArrari durft te gebruiken is niet meer serieus te nemen.

Voor de sport kan het dan wel niet goed zijn dat McLaren een x aantal races niet mag meedoen, dat is dan nu eenmaal zo, feitelijk betekent deze uitspraak nu definitief na het spionage verhaal dat McLaren alles kan flikken. Terwijl teams zoals Honda en Toyota wel gestrafd worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#12
Citaat van: Jasper op 29 april 2009 - 14:45:48
Jij vindt dat ze toen zeer licht gestraft zijn, maar iedereen die in staat is om een paar seconden nuchter na te denken, weet dat dat niet zo is. Ze hebben toen een titel verloren en 100 miljoen boete betaald, remember...

De straf moet wel in verhouding staan met het vergrijp. Als je 100 miljoen boete krijgt voor een illegale voorvleugel dan is het zwaar. Als Honda twee races krijgt voor een te lichte auto dan had McLaren dat nu ook moeten krijgen, helemaal met de spionage affaire in het achterhoofd. Toen kregen ze ook al een waarschuwing, wat dus blijkbaar gebakken lucht was want nu krijgen ze nog niks.

Je kan ook zeggen dat ze 100 miljoen geïnvesteerd hebben in een technisch document van 700 pagina's van de voornaamste concurrent die voor dit tijd altijd sneller was dan hen, daarna ineens niet meer.

Gezien de straf die ze toen hadden KUNNEN krijgen was het eens schijntje.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:43:46
Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 14:38:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?

Ja jongen, inderdaad... Je zou beter de F1 eens wat beter volgen.  ::)
WTF? Wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken? Voor de spionage zijn ze al zeer licht gestraft, en ook daar hebben ze nogal wat afgelogen! En nu weer een hoop gelieg, ze komen er zeer makkelijk vanaf!

Ja, wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken, zowat alles eh. McLaren is zwaar bestraft voor het in bezit hebben van gevoelige Ferrari informatie. Voor meer niet, want er is nooit iets gevonden op de McLaren wat zijn oorsprong bij Ferrari heeft. Niet zo lang later blijkt dat Renault over gevoelige info beschikt van McLaren, ra ra ra, geen straf voor Renault.

scho0634

#14
Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 14:55:24

Beetje vreemd ook, ze gaan van 3 races schorsing ineens naar 3 races voorwaardelijk, volgens mij zit daar nog een heel aantal opties tussen.
Welke 3 races schorsing?
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?
Tuurlijk. Welcome in the real world.De aanwezigheid van McLaren en mercedes in het bijzonder is belangrijk voor de F1. Zoals ik al eerder ooit uitlegde doen ze veel uit oogpunt van commercie. Dit ook.