Mclaren komt er goed mee weg....

Gestart door kaisz, 29 april 2009 - 13:17:34

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:53:33
Citaat van: Jasper op 29 april 2009 - 14:45:48
Jij vindt dat ze toen zeer licht gestraft zijn, maar iedereen die in staat is om een paar seconden nuchter na te denken, weet dat dat niet zo is. Ze hebben toen een titel verloren en 100 miljoen boete betaald, remember...
Wat heeft een boete met racen te maken? Niets, en die boete mochten ze dan nog eens afbetalen met geld dat ze met die illegaal gemaakte wagen binnen haalden. Belachelijk. En een titel verloren, als ze zelf hun wagen niet kunnen maken, hebben ze ook geen recht op de titel hé. Alonso en Lewis mochten wel rustig voor de titel gaan, belachelijk! Sorry, die straf was ondermaats zwak. Die boete was inderdaad niet mis, maar het draait niet om geld, het draait om sport. Op sportief vlak zijn ze véél te licht gestraft geweest, zowel toen als nu!
Racen is de duurste sport ter wereld, dus een boete heeft heel veel met racen te maken. Bovendien doe je alsof die McLaren een Ferrari was terwijl hij al honderden zo niet duizenden kilometers had gereden toen McLaren de Ferrari-documenten kreeg.

Tim C

Ze komen er goed van af, ze waren namelijk al voorwaardelijk geschorst voor Stepneygate... Nu dus voorwaardelijk²

TheIceman

Citaat van: Tim op 29 april 2009 - 19:49:56
Ze komen er goed van af, ze waren namelijk al voorwaardelijk geschorst voor Stepneygate... Nu dus voorwaardelijk²

Telde de voorwaardelijke schorsing voor Stepneygate ook maar voor 12 maanden? :)

scho0634

volgens mij is die voorwaardelijke schorsing al afgelopen...

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 17:49:02Maar de affaire heeft ze dus wel degelijk 100mln euro gekost.
Neen, 35 miljoen.

Wederom een lachtertje van de FIA. Liegen tegen de stewards mag bij deze, zolang je daarna maar enkele topmannen de deur wijst en kan beloven het nooit meer te doen. Knap van McLaren dat ze twee heren met een dergelijke staat van dienst, Ryan en Dennis, de ultieme zondebok hebben laten worden. Beetje respectloos.

Weet alleen niet wat te denken, wie is het meest triest in heel dit verhaal?
McLaren en Hamilton omwille van het ten grave dragen van Ryan en Dennis?
Of de FIA, die op deze manier een beetje té duidelijk zegt "Dennis is weg dus laten we die vete ook maar zitten".

Voor het spionage-schandaal kreeg McLaren met het oog op het sportieve een zeer lichte straf. Ze mochten met mogelijke data van de rechtstreekse tegenstander nog strijden om de titel bij de piloten. Nu kan je interessant proberen doen en zeggen dat het WCC belangrijker is voor een team. Nice try, helaas is dat niet meer dan excuses zoeken.

Soit, een gevaarlijk precedent. Maar voor de sport een goede beslissing lees ik overal. En eigenlijk is dat ook bullshit, toch?
Het is niet omdat je belangrijk bent voor de sport dat je het recht hebt om andere piloten (Trulli) een onterechte straf aan te smeren.


McLaren_über_alles

Een bijkomende straf was na de zeer zware straf in Australië (geschrapt in de uitslag terwijl ze recht hadden op derde plaats) niet meer dan normaal voor een dergelijk vergrijp.

Natuurlijk was het een fout van (een medewerker van) Mclaren, maar ik zie echt geen nut om iemand zwaar te straffen voor zo iets. Iedereen verdraait de waarheid wel eens zodat hij er beter zou uitkomen. McLaren had namelijk recht op die derde plaats, maar door de nalatigheid van de race control en de vele belachelijke straffen die ze vorig jaar gekregen hebben lieten ze voor alle zekerheid de plaats terug aan Trulli. Als dan achteraf blijkt dat dat ze wel recht hadden op de derde plaats, dan smaakt dat natuurijk wrang waardoor de McLaren medewerker dan maar besloot de werkelijkheid een beetje te verdraaien. Was dat een fout? Ja natuurlijk! Was dat een zware fout die zeker een schorsing verdient? Natuurlijk niet!

Als je voor zo'n zaken schorsingen moet geven, dan moet je als het ware niks anders doen in de sportwereld. Denk maar een voetballers die de bal het laatst raken, maar toch claimen voor een corner, zich laten vallen en dan zeggen tegen de scheids dat het een fout was, of achteraf in een interview verkondigen dat het echt wel een overduidelijke fout was... Of Schumacher die tijdens de kwalificaties in Monaco zich doelbewust "parkeert" zodat niemand nog een snelle ronde kan afwerken, terwijl hij dit nooit toegaf. Ook hij en / of Ferrari zijn nooit gestraft hiervoor (wel voor het vergrijp, niet voor het liegen)...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Citaat van: FerrariMan op 29 april 2009 - 21:04:00
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 17:49:02Maar de affaire heeft ze dus wel degelijk 100mln euro gekost.
Voor het spionage-schandaal kreeg McLaren met het oog op het sportieve een zeer lichte straf. Ze mochten met mogelijke data van de rechtstreekse tegenstander nog strijden om de titel bij de piloten. Nu kan je interessant proberen doen en zeggen dat het WCC belangrijker is voor een team. Nice try, helaas is dat niet meer dan excuses zoeken.

Soit, een gevaarlijk precedent. Maar voor de sport een goede beslissing lees ik overal. En eigenlijk is dat ook bullshit, toch?
Het is niet omdat je belangrijk bent voor de sport dat je het recht hebt om andere piloten (Trulli) een onterechte straf aan te smeren.



Dus geschrapt uit de uitslag van de race + een voorwaardelijke schorsing van 3 races vind jij een lichte straf voor zo'n "leugentje". Ik noem het vooral een strenge straf, waar ze een signaal geven dat zo'n gedrag niet geduld wordt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

#37
Citaat van: FerrariMan op 29 april 2009 - 21:04:00
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 17:49:02Maar de affaire heeft ze dus wel degelijk 100mln euro gekost.
Neen, 35 miljoen.

::)

Een schatting van die winstpremies zijn opgenomen als ze het budget opstellen bij McLaren. Dus ze rekenen dat ze X miljoen van de FIA zullen ontvangen. Door de straf hebben ze die nooit ontvangen, waardoor ze wel degelijk 100 miljoen € mislopen zijn (deel dat ze niet ontvangen aan premies + deel dat ze moeten betalen)...

Stel, je werkt en je verdient 1000 € per maand, maar je loon wordt om de 6 maand uitbetaald (hypothtisch voorbeeld maw). Je maakt een zware fout waardoor je werkgever beslist je een boete op te leggen van 6050 €. Het loon zal niet uibetaald worden (6000 €) en je moet het resterende bedrag nog zelf betalen (50 €). Hoeveel geld ben je dan verloren volgens u? Enkel die 50 €? Of toch wel het ganse bedrag? Namelijk 6050 € ?

Of wat als je maar 500 € boete krijgt, wat van je maandloon wordt afgehouden. Je krijgt dus maar 500 € ipv 1000 € voor deze maand. Volgens uw absurde redenering heb je dan niks betaald? Ben je maw geen geld kwijt...  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 29 april 2009 - 21:04:00
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 17:49:02Maar de affaire heeft ze dus wel degelijk 100mln euro gekost.
Neen, 35 miljoen.

Wederom een lachtertje van de FIA. Liegen tegen de stewards mag bij deze, zolang je daarna maar enkele topmannen de deur wijst en kan beloven het nooit meer te doen. Knap van McLaren dat ze twee heren met een dergelijke staat van dienst, Ryan en Dennis, de ultieme zondebok hebben laten worden. Beetje respectloos.

Weet alleen niet wat te denken, wie is het meest triest in heel dit verhaal?
McLaren en Hamilton omwille van het ten grave dragen van Ryan en Dennis?
Of de FIA, die op deze manier een beetje té duidelijk zegt "Dennis is weg dus laten we die vete ook maar zitten".

Voor het spionage-schandaal kreeg McLaren met het oog op het sportieve een zeer lichte straf. Ze mochten met mogelijke data van de rechtstreekse tegenstander nog strijden om de titel bij de piloten. Nu kan je interessant proberen doen en zeggen dat het WCC belangrijker is voor een team. Nice try, helaas is dat niet meer dan excuses zoeken.

Soit, een gevaarlijk precedent. Maar voor de sport een goede beslissing lees ik overal. En eigenlijk is dat ook bullshit, toch?
Het is niet omdat je belangrijk bent voor de sport dat je het recht hebt om andere piloten (Trulli) een onterechte straf aan te smeren.


Daar ga je dus de fout in. Ze wilde Trulli geen straf aan smeren. Ze wilde zorgen dat ze hun P3 niet kwijt raakte van wege een actie die ze zo goed mogelijk probeerde op te lossen. En heeft Ferrari ook niet meer maals geprobeerd andere straffen aan te smeren? Of systemen af te laten keuren? Als dit een lachertje is, wat is de FIA eerder geweest dan? Dit soort reacties zijn dus voor mij de reden waarom ik ook terug kom op Monaco 2006, Spa en Fuji 2008. Daar was de FIA een lachtertje. En nog wel meer situaties.

Maar goed, je geeft eigenlijk toe dat al die straffen meer waren om Ron Dennis te naaien. Dus eigenlijk niet eens te recht in veel opzichte.
Trotse vader van Rosalie(L)

TheIceman

Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 20:52:58
volgens mij is die voorwaardelijke schorsing al afgelopen...

Dan is dat dus 12 maanden geweest.

robbert

voorwaardelijk, jaja, das weer makkelijk. Dus als mclaren nog iets gelijkaardigs doet, dan zijn ze geschorst voor 3 races. Tot dat het moment daar is natuurlijk. Dus de fia omzeilen mag dus. Ze worden op het matje geroepen en moeten gewoon hun excuses aanbieden en krijgen daarna een voorwaardelijke straf die 12 maanden geldig is.
Oe? Was FIA niet gewoon voor Ferrari??? Dan moesten ze Mclaren onmiddellijk bestraffen

McLaren_über_alles

Citaat van: robbert op 29 april 2009 - 21:45:08
voorwaardelijk, jaja, das weer makkelijk. Dus als mclaren nog iets gelijkaardigs doet, dan zijn ze geschorst voor 3 races. Tot dat het moment daar is natuurlijk. Dus de fia omzeilen mag dus. Ze worden op het matje geroepen en moeten gewoon hun excuses aanbieden en krijgen daarna een voorwaardelijke straf die 12 maanden geldig is.
Oe? Was FIA niet gewoon voor Ferrari??? Dan moesten ze Mclaren onmiddellijk bestraffen

Ah  :o. En ik die dacht dat ze al een zware straf gekregen hadden voor het vergrijp. Of vind je het schrappen van het volledige team uit de uitslag geen straf?  :o
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 29 april 2009 - 21:04:00
Neen, 35 miljoen.
Dat slaat nergens op en dat weet jij best. Die verontwaardiging van Ferrari fans over de uitspraak van vandaag begrijp ik best, maar ga nou niet ineens feiten verdraaien. Als Stepneygate niet was voorgevallen had McLaren 100mln extra gehad. Dan kan je recht lullen wat krom is, maar je weet best hoe het zit.

Over vandaag: de commercie heeft weer gewonnen. Iedereen wint, want McLaren wordt niet geschorst en dat is goed voor het racen op de baan. Mercedes hoeft zijn dreigende woorden niet uit te voeren, wat weer erg fijn is voor Bernie. Dus tja, of het rechtvaardig is weet ik niet, maar het is wel logisch en begrijpelijk.

Iedereen viel over hem heen maar Fernando Alonso had groot gelijk een paar jaar terug: Formule 1 is geen sport meer.

kaisz

Citaat van: FerrariMan op 29 april 2009 - 21:04:00
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 17:49:02Maar de affaire heeft ze dus wel degelijk 100mln euro gekost.
Neen, 35 miljoen.

Wederom een lachtertje van de FIA. Liegen tegen de stewards mag bij deze, zolang je daarna maar enkele topmannen de deur wijst en kan beloven het nooit meer te doen. Knap van McLaren dat ze twee heren met een dergelijke staat van dienst, Ryan en Dennis, de ultieme zondebok hebben laten worden. Beetje respectloos.

Weet alleen niet wat te denken, wie is het meest triest in heel dit verhaal?
McLaren en Hamilton omwille van het ten grave dragen van Ryan en Dennis?
Of de FIA, die op deze manier een beetje té duidelijk zegt "Dennis is weg dus laten we die vete ook maar zitten".

Voor het spionage-schandaal kreeg McLaren met het oog op het sportieve een zeer lichte straf. Ze mochten met mogelijke data van de rechtstreekse tegenstander nog strijden om de titel bij de piloten. Nu kan je interessant proberen doen en zeggen dat het WCC belangrijker is voor een team. Nice try, helaas is dat niet meer dan excuses zoeken.

Soit, een gevaarlijk precedent. Maar voor de sport een goede beslissing lees ik overal. En eigenlijk is dat ook bullshit, toch?
Het is niet omdat je belangrijk bent voor de sport dat je het recht hebt om andere piloten (Trulli) een onterechte straf aan te smeren.



Ja lekker data van Ferrari halen maar ondertussen wel veel sneller zijn. Het is dat ze verloren hebben door onderlinge ruzies van Alonso en Hamilton, maar blijkbaar heeft de Ferrari data geen nut als andere erdoor sneller gaan rijden dan Ferrari zelf.


@0634,
ik haal de 80 miljoen die Ferrari niet erbij vanwege rancune, maar als redenering dat Ferrari en ook Mclaren nou eenmaal bevoorrechtte teams zijn.



Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 18:47:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:59:15
Moet ik even de citaten van Alonso enzo bovenhalen? Ze hebben het getest op de simulator. Dus ze hadden niet enkel die info in bezit, ze gebruikten ze ook effectief. En daarnaast hebben ze ook toen nogal wat afgelogen bleek later. Vertel alles of vertel niets hé ::)

De citaten van Alonso interesseren me niet echt. Het is al langer bekend wat voor een klein persoon die man kan zijn naast de baan. Dat McLaren de info gebruikte weet iedereen, daar zijn bewijzen genoeg van. Maar ben je nu echt zo naïef om te stellen dat ze die info bij Renault niet gebruikt hebben? ::) Er is naar Renault trouwens ook nooit een deftig onderzoek geweest.
Heb ik het ergens over Renault gehad? Neen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.