Mclaren komt er goed mee weg....

Gestart door kaisz, 29 april 2009 - 13:17:34

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 15:04:38
Ja, wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken, zowat alles eh. McLaren is zwaar bestraft voor het in bezit hebben van gevoelige Ferrari informatie. Voor meer niet, want er is nooit iets gevonden op de McLaren wat zijn oorsprong bij Ferrari heeft. Niet zo lang later blijkt dat Renault over gevoelige info beschikt van McLaren, ra ra ra, geen straf voor Renault.


Moet je wel alles goed vertellen. McLaren is niet zwaar gestrafd gezien de straf die ze hadden kunnen krijgen. Ze hadden twee jaar uitgesloten kunnen worden.
Verder hebben ze stelselmatig gelogen en dingen verzwegen, dat er van alles niet in de haak was is overduidelijk.

Renault had inderdaad McLaren informatie maar lang niet van dezelfde hoeveelheid en zij hebben dat zelf onmiddellijk gemeld bij de FIA en alle medewerking verleend. McLaren werd erbij gelapt door een ijverige kopieer winkel medewerker. Die zaken vergelijken heeft geen zin.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 15:16:04Welke 3 races schorsing?

Ik heb gelezen dat de FIA oorspronkelijk drie races schorsing wilde opleggen, in de zitting hebben ze uitgelegd dat ze hiervan voorwaardelijk hebben gemaakt omdat McLaren excuses heeft aangeboden en verder goed heeft meegewerkt. Op zich ook een rare redenatie maar goed.

CitaatTuurlijk. Welcome in the real world.De aanwezigheid van McLaren en mercedes in het bijzonder is belangrijk voor de F1. Zoals ik al eerder ooit uitlegde doen ze veel uit oogpunt van commercie. Dit ook.

Maar goed, daarom hoef je het er niet mee eens te zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 april 2009 - 14:45:48
Jij vindt dat ze toen zeer licht gestraft zijn, maar iedereen die in staat is om een paar seconden nuchter na te denken, weet dat dat niet zo is. Ze hebben toen een titel verloren en 100 miljoen boete betaald, remember...
Wat heeft een boete met racen te maken? Niets, en die boete mochten ze dan nog eens afbetalen met geld dat ze met die illegaal gemaakte wagen binnen haalden. Belachelijk. En een titel verloren, als ze zelf hun wagen niet kunnen maken, hebben ze ook geen recht op de titel hé. Alonso en Lewis mochten wel rustig voor de titel gaan, belachelijk! Sorry, die straf was ondermaats zwak. Die boete was inderdaad niet mis, maar het draait niet om geld, het draait om sport. Op sportief vlak zijn ze véél te licht gestraft geweest, zowel toen als nu!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 15:16:04
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?
Tuurlijk. Welcome in the real world.De aanwezigheid van McLaren en mercedes in het bijzonder is belangrijk voor de F1. Zoals ik al eerder ooit uitlegde doen ze veel uit oogpunt van commercie. Dit ook.
Beslissingen die te maken hebben met het sportieve vlak, moeten vanuit een sportief oogpunt bekeken worden, niet op commercevlak. Ik besef zeer goed hoe belangrijk McLaren voor de F1 is, maar ze worden gewoonweg te zwak gestraft. Als morgen de wereldkampioen wielrennen betrapt wordt op doping, wordt hij ook gewoon 2 jaar geschorst. Iedereen gelijk voor de wet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 15:04:38
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:43:46
Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 14:38:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?

Ja jongen, inderdaad... Je zou beter de F1 eens wat beter volgen.  ::)
WTF? Wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken? Voor de spionage zijn ze al zeer licht gestraft, en ook daar hebben ze nogal wat afgelogen! En nu weer een hoop gelieg, ze komen er zeer makkelijk vanaf!

Ja, wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken, zowat alles eh. McLaren is zwaar bestraft voor het in bezit hebben van gevoelige Ferrari informatie. Voor meer niet, want er is nooit iets gevonden op de McLaren wat zijn oorsprong bij Ferrari heeft. Niet zo lang later blijkt dat Renault over gevoelige info beschikt van McLaren, ra ra ra, geen straf voor Renault.

Moet ik even de citaten van Alonso enzo bovenhalen? Ze hebben het getest op de simulator. Dus ze hadden niet enkel die info in bezit, ze gebruikten ze ook effectief. En daarnaast hebben ze ook toen nogal wat afgelogen bleek later. Vertel alles of vertel niets hé ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 14:55:24
Citaat van: EBX op 29 april 2009 - 13:35:37

De eerste wijze beslissing van de FIA dit jaar !

Omdat jij fan van McLaren bent?

Ze komen er weer gematst vanaf. Wat slijmerig kruipen in de media voor de WMSC en Whitmarsh naar voren schuiven als de ideale schoonzoon in de media heeft ze dit keer weer gered.

Beetje vreemd ook, ze gaan van 3 races schorsing ineens naar 3 races voorwaardelijk, volgens mij zit daar nog een heel aantal opties tussen. bijvoorbeeld 1 of 2 races schorsing + x aantal voorwaardelijk.

Ferrari mag dan heel af en toe een keer mazzel hebben bij de FIA, ik denk dat McLaren ze nu toch glansrijk ingehaald heeft. Een McLaren fan die nu nog het woord FIArrari durft te gebruiken is niet meer serieus te nemen.

Voor de sport kan het dan wel niet goed zijn dat McLaren een x aantal races niet mag meedoen, dat is dan nu eenmaal zo, feitelijk betekent deze uitspraak nu definitief na het spionage verhaal dat McLaren alles kan flikken. Terwijl teams zoals Honda en Toyota wel gestrafd worden.
Mclaren heeft wel wat geluk en heeft inderdaad ingehaald met dingen die ze mogen flikken, maar ik heb nog nooit zo'n klopjacht gezien naar een team. Bij Ferrari is daar nooit sprake van geweest, terwijl ook zij dubieze dingen hadden uitgehaald.

Laten we vooropstellen dat Mclaren geluk heeft gehad en ergens wel beetje harder had mogen worden gestraft, maar andere kant kan ik de reactie van mclarne prima begrijpen. Het gevoel altijd genaaid te worden door de FIA kan je tot rare acties drijven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 15:35:52
Citaat van: Makke op 29 april 2009 - 15:04:38
Ja, wat heeft dat met het volgen van de F1 te maken, zowat alles eh. McLaren is zwaar bestraft voor het in bezit hebben van gevoelige Ferrari informatie. Voor meer niet, want er is nooit iets gevonden op de McLaren wat zijn oorsprong bij Ferrari heeft. Niet zo lang later blijkt dat Renault over gevoelige info beschikt van McLaren, ra ra ra, geen straf voor Renault.


Moet je wel alles goed vertellen. McLaren is niet zwaar gestrafd gezien de straf die ze hadden kunnen krijgen. Ze hadden twee jaar uitgesloten kunnen worden.
Verder hebben ze stelselmatig gelogen en dingen verzwegen, dat er van alles niet in de haak was is overduidelijk.

Renault had inderdaad McLaren informatie maar lang niet van dezelfde hoeveelheid en zij hebben dat zelf onmiddellijk gemeld bij de FIA en alle medewerking verleend. McLaren werd erbij gelapt door een ijverige kopieer winkel medewerker. Die zaken vergelijken heeft geen zin.
Vergeet niet dat Renault er pas mee kwam NA dat Mclaren werd bestrafd. Maar goed, je hebt wel gelijk dat de straf licht is in vergelijking met wat ze hadden kunnen krijgen. Maar zo moet je volgens mij niet kijken. Je moet kijken wat ze verdiend hadden, en in mijn ogen was deze straf ook al behoorlijk zwaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:53:33
Citaat van: Jasper op 29 april 2009 - 14:45:48
Jij vindt dat ze toen zeer licht gestraft zijn, maar iedereen die in staat is om een paar seconden nuchter na te denken, weet dat dat niet zo is. Ze hebben toen een titel verloren en 100 miljoen boete betaald, remember...
Wat heeft een boete met racen te maken? Niets, en die boete mochten ze dan nog eens afbetalen met geld dat ze met die illegaal gemaakte wagen binnen haalden. Belachelijk. En een titel verloren, als ze zelf hun wagen niet kunnen maken, hebben ze ook geen recht op de titel hé. Alonso en Lewis mochten wel rustig voor de titel gaan, belachelijk! Sorry, die straf was ondermaats zwak. Die boete was inderdaad niet mis, maar het draait niet om geld, het draait om sport. Op sportief vlak zijn ze véél te licht gestraft geweest, zowel toen als nu!
Nou nou, dat is wel erg crue gesteld. Zoals ik het altijd heb begrepen is de informatie langzaam binnen Mclaren geslopen en is het veel te laat ontdekt hoe en wat er allemaal "Gestolen" was. Vergeet niet dat er 2 rogue medewerkers bezig waren. Ook Ferrari had een onbetrouwbare medewerker. Infeite kan je zeggen dat het niet gestolen is, maar gekregen. Het feit dat FIA/FOTA/WMC/FOM er ver niks mee deed, toen Nigel beweerde dat ook Ferrari gekregen informatie van mclaren had en gebruikte, zegt mij ook wel veel.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:56:17
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 15:16:04
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 14:31:13
Citaat van: 0634 op 29 april 2009 - 14:20:25
Nou, niet alweer, maar dit keer wel.

Beter voor iedereen.
Beter voor McLaren. Honda wordt voor iets 2 races geschorst, en McLaren mag blijkbaar alles uithalen zonder een GP te moeten missen. 2 maten, 2 gewichten?
Tuurlijk. Welcome in the real world.De aanwezigheid van McLaren en mercedes in het bijzonder is belangrijk voor de F1. Zoals ik al eerder ooit uitlegde doen ze veel uit oogpunt van commercie. Dit ook.
Beslissingen die te maken hebben met het sportieve vlak, moeten vanuit een sportief oogpunt bekeken worden, niet op commercevlak. Ik besef zeer goed hoe belangrijk McLaren voor de F1 is, maar ze worden gewoonweg te zwak gestraft. Als morgen de wereldkampioen wielrennen betrapt wordt op doping, wordt hij ook gewoon 2 jaar geschorst. Iedereen gelijk voor de wet.

Je moet wel goede vergelijkingen kunnen maken. Het enige wat McLaren hier heeft gedaan is liegen, er was niets illegaals aan de auto.
Over de stepney-gate was alles zo duidelijk als wat. Blijkbaar behandelde jou teampje haar medewerkers niet goed, waardoor er geheime informatie kwam naar Mclaren. Toen hebben de coureurs gewoon eerlijkheid gegeven over de zaak en daardoor zouden ze gewoon mee blijven doen met het kampioenschap. Alonso zou ook glashard kunnen liegen en dan had Mclaren waarschijnlijk geen straf gehad. Nu werden ze uit de kampioenschap gehaald + 100miljoen boete. Dat de coureurs de punten mochten houden was gewoon de afspraak. Een grotere straf bestaat er niet voor de team.

Over 2 maten gesproken, ja blijkbaar worden Ferrari EN Mclaren voorgetrokken. Vergeet niet dat Bernie jaarijks zo een 80 miljoen overmaakt naar Ferrari.

EBX

Och ja, nu Ferrari op de baan er niks meer van bakt, moeten ze hun frustraties toch ergens kwijt...

We kunnen zo oude koeien uit de sloot blijven halen. Ik vind ook dat BrawnGP de titel niet mag krijgen, want enkele jaren geleden reden ze met een illegale brandstoftank en ik vermoed at ze daar nog steeds een voordeel uit halen . Je moet gewoon zo fair zijn om elke zaak apart te behandelen en dit is ook hier gebeurd.

Uiteindelijk vind ik zelf dat het hele inhaalmanoeuvre had beoordeeld moeten worden op objectieve data. Trulli kon de gesprekken bij McLaren niet horen en is er toch voorbij gegaan. Op basis van de data zonder de interviews/radiogesprekken, was er geen probleem ... praat het liegen niet goed, maar plaats het geheel - inclusief de straf - in een bredere situatie.

PS. Ja McLaren fan, ongetwijfeld ergens bevooroordeeld, maar dat wil ook niet zeggen dat ik oogkleppen draag ...

F_A_Diaz

Die 100 miljoen was trouwens ook opgebouwd uit het wegvallen van het prijzengeld door de uitsluiting. Uiteindelijk hebben ze maar iets van 35 miljoen daadwerkelijk hoeven te betalen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 17:04:53
Die 100 miljoen was trouwens ook opgebouwd uit het wegvallen van het prijzengeld door de uitsluiting. Uiteindelijk hebben ze maar iets van 35 miljoen daadwerkelijk hoeven te betalen.
Nog veel geld. Maar de grootste straf was natuurlijk het missen van de titel, die Mclaren zonder straf wel had gehad.

Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: kaisz op 29 april 2009 - 16:29:50
Vergeet niet dat Bernie jaarijks zo een 80 miljoen overmaakt naar Ferrari.
Dat vergeet niemand want dat wordt iedere zoveel tijd hier tot vervelends toe weer naar boven gehaald. Alle teams, dus ook McLaren, hebben daarmee ingestemd. Dit is dus een volkomen non-argument.

Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 17:04:53
Die 100 miljoen was trouwens ook opgebouwd uit het wegvallen van het prijzengeld door de uitsluiting. Uiteindelijk hebben ze maar iets van 35 miljoen daadwerkelijk hoeven te betalen.
Maar de affaire heeft ze dus wel degelijk 100mln euro gekost.

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 29 april 2009 - 16:29:50
Je moet wel goede vergelijkingen kunnen maken. Het enige wat McLaren hier heeft gedaan is liegen, er was niets illegaals aan de auto.
Over de stepney-gate was alles zo duidelijk als wat. Blijkbaar behandelde jou teampje haar medewerkers niet goed, waardoor er geheime informatie kwam naar Mclaren. Toen hebben de coureurs gewoon eerlijkheid gegeven over de zaak en daardoor zouden ze gewoon mee blijven doen met het kampioenschap. Alonso zou ook glashard kunnen liegen en dan had Mclaren waarschijnlijk geen straf gehad. Nu werden ze uit de kampioenschap gehaald + 100miljoen boete. Dat de coureurs de punten mochten houden was gewoon de afspraak. Een grotere straf bestaat er niet voor de team.

Over 2 maten gesproken, ja blijkbaar worden Ferrari EN Mclaren voorgetrokken. Vergeet niet dat Bernie jaarijks zo een 80 miljoen overmaakt naar Ferrari.
De McLaren teamleden hadden dat direct moeten melden aan hun teambaas die vervolgens de FIA en Ferrari had moeten inlichten. En dat hebben ze niet gedaan. En de rijders, die hebben maar om één reden bekent: omdat men dreigde hen te schorsen ofzo als ze dingen zouden verzwijgen en omdat hen gratie werd aangeboden in ruil voor het open kaart spelen. Maar daarvoor speelde Alonso het spelletje toch maar mooi mee.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:59:15
Moet ik even de citaten van Alonso enzo bovenhalen? Ze hebben het getest op de simulator. Dus ze hadden niet enkel die info in bezit, ze gebruikten ze ook effectief. En daarnaast hebben ze ook toen nogal wat afgelogen bleek later. Vertel alles of vertel niets hé ::)

De citaten van Alonso interesseren me niet echt. Het is al langer bekend wat voor een klein persoon die man kan zijn naast de baan. Dat McLaren de info gebruikte weet iedereen, daar zijn bewijzen genoeg van. Maar ben je nu echt zo naïef om te stellen dat ze die info bij Renault niet gebruikt hebben? ::) Er is naar Renault trouwens ook nooit een deftig onderzoek geweest.