F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 08 februari 2009 - 17:32:18
Ik vind de opbouw eerlijk gezegd nogal logisch en vanzelfsprekend. Ze beginnen met de wagen van 2008 en dan tonen ze alles wat veranderd is aan de wagen van 2009. Kan je mi eigenlijk niet verkeerd opvatten.
Jawel, als je de beelden niet zou zien of de F1 niet echt volgt, dan is het helemaal verkeerd. "Dit is de wagen van 2008, de vleugel is lager, de flapjes kunnen versteld worden, ..."
Als je dit filmpje in 2025 ziet en je weet niet meer wanneer de regels verandert zijn, dan kan je interpreteren dat dat dus de wijzigingen naar 2008 toe zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 februari 2009 - 18:28:50
Citaat van: Makke op 08 februari 2009 - 17:32:18
Ik vind de opbouw eerlijk gezegd nogal logisch en vanzelfsprekend. Ze beginnen met de wagen van 2008 en dan tonen ze alles wat veranderd is aan de wagen van 2009. Kan je mi eigenlijk niet verkeerd opvatten.
Jawel, als je de beelden niet zou zien of de F1 niet echt volgt, dan is het helemaal verkeerd. "Dit is de wagen van 2008, de vleugel is lager, de flapjes kunnen versteld worden, ..."
Als je dit filmpje in 2025 ziet en je weet niet meer wanneer de regels verandert zijn, dan kan je interpreteren dat dat dus de wijzigingen naar 2008 toe zijn.

Er wordt gezegd, dit is de wagen van 2008, de voorvleugel is NU lager,....

Dus het is duidelijk dat hij het vanaf dan over de wagen van 2009 heeft. Als je iets of wat met F1 begaan bent moet je er toch meteen mee weg zijn, iemand die F1 niet volgt zal het filmpje ook niet bekijken, ik zie die nu nog niet meteen de redbull site of F1 site raadplegen.

Als je dat in 2025 ziet, dan kan je inderdaad nog twijfelen over welk jaar hij het heeft, maar ik denk dat je met wat logisch denkwerk dan zelfs in 2009 terecht komt ;)

Swat, het is een zinlonze discussie, zo eentje zoals er hier al (te) veel worden gevoerd.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 08 februari 2009 - 19:53:50
Swat, het is een zinlonze discussie, zo eentje zoals er hier al (te) veel worden gevoerd.
Ik denk dat deze zelf nog zinlozer is dan wat we hier al hebben gehad :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Vettel: Wagen vreemd, maar mooi

Sebastian Vettel heeft maandag in Spanje de nieuwe bolide van Red Bull Racing voor de Formule 1 onthuld. De bolide van Red Bull heeft een motor van Renault. De neusvleugel is breed en ligt laag bij de grond. Ventilatiekleppen op het chassis zijn verdwenen en de achtervleugel is smal en hoog. Vettel vond de wagen er 'vreemd', maar 'mooi' uitzien.

Teambaas Christian Horner was enthousiast over het ontwerp. ,,Onze auto is duidelijk anders." De Brit verwacht veel van het nieuwe seizoen, waarin tal van nieuwe kostenbesparende regels zijn doorgevoerd. Zo mogen teams tijdens het wedstrijdseizoen niet meer testen en moeten ze drie races met één motorblok doen. ,,Het wordt heel interessant om te zien hoe de teams de nieuwe regels hebben geïnterpreteerd. Ik verwacht zeker in de eerste races verrassende uitslagen en denk dat Red Bull het gat naar de topteams Ferrari en McLaren kan verkleinen."

Bron: De Telegraaf

gloudiesaurus

De RB5 is zeker niet lelijk, maar nog wel wennen! Kan me de reactie van Vettel goed voorstellen.. verwacht wel veel van hem voor 2009!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010









Smalle neus. Verder niets bijzonders tov andere getoonde wagens lijkt me.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Nee, inderdaad. Dat viel mij ook op. Ik dacht dat ze hadden geroepen dat ie zo anders zou zijn.

Mikacouli

Citaat van: 0634 op 09 februari 2009 - 17:47:11
Nee, inderdaad. Dat viel mij ook op. Ik dacht dat ze hadden geroepen dat ie zo anders zou zijn.

Bwa, kijk es waar de uitlaten uitkomen. Heel laag en ver in het bodywork. Uniek vergeleken met de andere teams lijkt me..

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 12 februari 2009 - 17:34:05
Citaat van: 0634 op 09 februari 2009 - 17:47:11
Nee, inderdaad. Dat viel mij ook op. Ik dacht dat ze hadden geroepen dat ie zo anders zou zijn.

Bwa, kijk es waar de uitlaten uitkomen. Heel laag en ver in het bodywork. Uniek vergeleken met de andere teams lijkt me..
Mja, iedereen heeft zen uitlaat ergens anders zitten, dusja...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Zoals ook iedereen een andere neus, bodywork, frontwing/endplates enz. heeft. Dus ja.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 12 februari 2009 - 18:37:40
Zoals ook iedereen een andere neus, bodywork, frontwing/endplates enz. heeft. Dus ja.
Ik vind dat er toch een verschil is daarbij. Ik kan het niet uitleggen, maar ik vind het verschil in neus en bodywork belangrijker dan waar de uitlaat naar buiten komt. Maar dat is uiteraard een persoonlijke mening.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Mikacouli op 12 februari 2009 - 17:34:05
Citaat van: 0634 op 09 februari 2009 - 17:47:11
Nee, inderdaad. Dat viel mij ook op. Ik dacht dat ze hadden geroepen dat ie zo anders zou zijn.

Bwa, kijk es waar de uitlaten uitkomen. Heel laag en ver in het bodywork. Uniek vergeleken met de andere teams lijkt me..
En jij vind het daardoor een 'unieke auto die heel anders is dan de rest' ?

janke

Nee, dat zegt hij niet. Hij vindt het uniek hoe die uitlaat zo laag en achter in het bodywork ingebouwd is, volgens mij. Heb ik bij anderen ook nog niet gezien.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Inderdaad, je kunt wel zeggen dat ieder team de uitlaten ergens anders heeft zitten en dat dat dus echt niet speciaal is. Maar van McLaren kan toch gerust gezegd worden dat ze een heel nieuw concept hebben voor hun uitlaten.

scho0634

Citaat van: janke op 12 februari 2009 - 22:27:35
Nee, dat zegt hij niet. Hij vindt het uniek hoe die uitlaat zo laag en achter in het bodywork ingebouwd is, volgens mij. Heb ik bij anderen ook nog niet gezien.
Ja, dat snap ik Janke. Ik kan ook lezen. Maar ik haakte in op het feit dat er vantevoren werd gezegd dat de RedBull zo'n apart en uniek ontwerp zou zijn. Als er dan wordt gezegd: kijk maar naar de uitlaat, dan vind ik dat nog wel meevallen.

Iedere auto is hier en daar anders. De Ferrari en de Mclaren verschillen net zoveel van elkaar als de RedBull en de Williams, bij wijze van spreken. Dan vind ik de Renault aparter.