GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Burorri op 28 september 2008 - 18:28:17
Hahaha, tuurlijk hoorde die schuiver van Piquette er bij ;D

Dat is veel te ver gezocht.
t was het eerste wat ik dacht toen het gebeurde.. dus wat mij betreft is het niet zo ver gezocht.. k zeg niet dat het echt zo is, maar k vind het allemaal wel heel toevallig.. Alonso die als enige op de zachte (mindere) band start en dan als eerste stopt.. als Piquet 5 of 10 ronden later was gecrasht, was Alonso misschien net 10e geworden ofzo.. ik sluit het zeker niet uit dat het van te voren zo bedacht is, maar goed Piquet vliegt er ook vaak genoeg ongepland af, dus misschien was het gewoon toeval.. mooie overwinnig van Alonso iig... ook de 1e keer dat ik blij was dat hij won.. krijg steeds meer bewondering voor die man...

Forza F1

Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 17:48:45
Wie denkt er nog meer dat de crash van Piquet mogelijk bij de strategie van Renault hoorde?? Hij kwam wel precies op het juiste moment... ik kan me haast niet voorstellen dat een team zoiets plant, maar goed, k vind het wel heeeel erg toevallig.. een beetje zelfde als Schumacher in Monaco 2006, maar dan een stuk beter uitgevoerd... heel erg hard ging ie er trouwens ook weer niet vanaf..

goh, je moest eens weten  :P

Kubica pit, Rosberg pit
Stefano: "OK Charlie, our drivers need to refuel NOW, open the pitlane and call in the safety car"
Charlie: "OK, you've got it!"
Stefano: "Oh, and don't forget the 10s stop/go for Rosberg and Kubica!"

of:

Flavio: "Nelson, you need to help Fernando, I want you to crash into the wall... wait ... wait ... wait.... OK CRASH NOW !!"

:D

scho0634

Conspriracy theorie is een mooie film voor sommigen.... ;)

Onzin natuurlijk.

scho0634

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?

kaisz

Omdat McLaren een grotere bedreiging is voor Ferrari.

scho0634

Citaat van: kaisz op 28 september 2008 - 20:49:42
Omdat McLaren een grotere bedreiging is voor Ferrari.
haha, dat antwoord had ik ook al bedacht ;D.

Maar ik bedoelde eigenlijk de 'officiele' reden van de FIA.

Bart VD

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 16:25:49
Citaat van: Wizard op 28 september 2008 - 16:24:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 16:17:20
Ik denk dat je onder geel niet zou mogen crashen.

Dus onder geel kun je geen lekke band krijgen, geen stuurfout maken en mag je niet uitwijken (wat Sutil deed)??

Onzin natuurlijk. Sutil komt door de bocht en ineens staat er een Ferrari achterste voren die net wegrijdt. Als coureur reageer je daar dan op. Zou Massa niet gespint zijn, was Sutil daar niet gecrashed. Als iemand een boete moet krijgen, is het wel Massa. Mja, dan zou men wel moeten aantonen dat Massa niet van het gas ging.
Als hij een lekke band had, kon hij er niets aan doen. Had hij een lekke band? Anders had hij niet mogen crashen als de gele vlag er nog was.

Het is al een eeuwigheid geleden, maar heeft Schumacher destijds niet onder zijn voeten gekregen toen hij bij een gele vlag op een kletsnat circuit in Brazillië van de baan ging?
This space for rent

Ferrari 2010

Dat denk ik inderdaad ook BartVD. Er werd in ieder geval over gesproken, maar daar was er zware aqua planning. Waar dient een gele vlag nog voor als je gewoon voluit mag gaan en crashen enzo? Buiten niet inhalen wil dat ding dus niets zeggen? En waarom mag je in kwali je snelste tijd dan niet verbeteren onder gele vlag? Ik ben er van overtuigd dat crashen bij een gele vlag echt niet kan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:41:26
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?
de FIA is blijkbaar ook al hele goede vriendjes met BMW dan.. tenminste, volgens alle mensen die altijd met FIArrari conspiracy theoriën komen aanzetten zal dat vast wel de verklaring zijn... dat is pas allemaal vergezocht (en heel zielig en kinderachtig)....  wat ik zei over Renault is helemaal geen conspiracy theorie.. als dit hun strategie was, waarvan ik vind dat je het niet uit kunt sluiten dan vindt ik dat erg slim en dat maakt de overwinning alleen maar mooier.. aan de andere kant iemand opzettelijk laten crashen vind ik niet kunnen en da's ook de enige reden waarom ik toch denk dat het geen opzet was.. als Piquet binnenkort een contractverlenging krijgt, dan was het waarschijnlijk toch wel afgesproken werk  ;) maar goed, ik zal er verder over ophouden omdat dr blijkbaar toch niemand is die in eventuele opzet geloofd...

scho0634

Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 21:11:56
Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:41:26
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?
de FIA is blijkbaar ook al hele goede vriendjes met BMW dan.. tenminste, volgens alle mensen die altijd met FIArrari conspiracy theoriën komen aanzetten zal dat vast wel de verklaring zijn... dat is pas allemaal vergezocht (en heel zielig en kinderachtig)....  wat ik zei over Renault is helemaal geen conspiracy theorie.. als dit hun strategie was, waarvan ik vind dat je het niet uit kunt sluiten dan vindt ik dat erg slim en dat maakt de overwinning alleen maar mooier.. aan de andere kant iemand opzettelijk laten crashen vind ik niet kunnen en da's ook de enige reden waarom ik toch denk dat het geen opzet was.. als Piquet binnenkort een contractverlenging krijgt, dan was het waarschijnlijk toch wel afgesproken werk  ;) maar goed, ik zal er verder over ophouden omdat dr blijkbaar toch niemand is die in eventuele opzet geloofd...
Gek, he.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 21:10:50
Dat denk ik inderdaad ook BartVD. Er werd in ieder geval over gesproken, maar daar was er zware aqua planning. Waar dient een gele vlag nog voor als je gewoon voluit mag gaan en crashen enzo? Buiten niet inhalen wil dat ding dus niets zeggen? En waarom mag je in kwali je snelste tijd dan niet verbeteren onder gele vlag? Ik ben er van overtuigd dat crashen bij een gele vlag echt niet kan.
Dat zei Olaf Mol ook al... maar dit is wel een moeilijk te beoordelen geval.. hij crasht volgens eigen zeggen omdat ie uit moest wijken voor Massa, wat mij ook de meest logische verklaring lijkt.. dus als ie kan aantonen dat ie daar wel langzamer reed dan voorheen, dan kunnen ze m niks maken.. misschien had Massa nog een drive through moeten hebben daarvoor, maar ja, dat was ook vrij zinloos geweest..

NDCGN

Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 21:14:57
Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 21:11:56
Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:41:26
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?
de FIA is blijkbaar ook al hele goede vriendjes met BMW dan.. tenminste, volgens alle mensen die altijd met FIArrari conspiracy theoriën komen aanzetten zal dat vast wel de verklaring zijn... dat is pas allemaal vergezocht (en heel zielig en kinderachtig)....  wat ik zei over Renault is helemaal geen conspiracy theorie.. als dit hun strategie was, waarvan ik vind dat je het niet uit kunt sluiten dan vindt ik dat erg slim en dat maakt de overwinning alleen maar mooier.. aan de andere kant iemand opzettelijk laten crashen vind ik niet kunnen en da's ook de enige reden waarom ik toch denk dat het geen opzet was.. als Piquet binnenkort een contractverlenging krijgt, dan was het waarschijnlijk toch wel afgesproken werk  ;) maar goed, ik zal er verder over ophouden omdat dr blijkbaar toch niemand is die in eventuele opzet geloofd...
Gek, he.
ja, vind ik wel vreemd.. dat niemand het zelfs tot een mogelijkheid rekent vind ik erg raar.. precies op het moment dat Alonso de safetycar het best kan gebruiken komt die er dankzij zijn teamgenoot.. erg verdacht... oh ja, ik zou er over ophouden.. sorry..

Forza F1

Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 21:11:56
Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:41:26
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?
de FIA is blijkbaar ook al hele goede vriendjes met BMW dan.. tenminste, volgens alle mensen die altijd met FIArrari conspiracy theoriën komen aanzetten zal dat vast wel de verklaring zijn... dat is pas allemaal vergezocht (en heel zielig en kinderachtig)....  wat ik zei over Renault is helemaal geen conspiracy theorie.. als dit hun strategie was, waarvan ik vind dat je het niet uit kunt sluiten dan vindt ik dat erg slim en dat maakt de overwinning alleen maar mooier.. aan de andere kant iemand opzettelijk laten crashen vind ik niet kunnen en da's ook de enige reden waarom ik toch denk dat het geen opzet was.. als Piquet binnenkort een contractverlenging krijgt, dan was het waarschijnlijk toch wel afgesproken werk  ;) maar goed, ik zal er verder over ophouden omdat dr blijkbaar toch niemand is die in eventuele opzet geloofd...

Mjah, het was toch in Spa dat Kovalainen redelijk zwaar bestraft werd toen ie in duel was met Webber. Vandaag een gelijkaardig incident gezien tussen Kovalainen en Kubica, maar Kubica heeft daarvoor geen sanctie gekregen hoor... (niet dat het moet, want het is tenslotte niets meer dan racen, maar de sancties richting McLaren zijn wel sterk overdreven laatste tijd)

Ray Den

Citaat van: kaisz op 28 september 2008 - 19:43:04
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 17:20:53
Citaat van: kaisz op 28 september 2008 - 17:16:25
hehe, zijn wel rare races dit jaar. Vettel die wint, dan Alonso, lijkt alsof alle regels de "zwakke" teams echt sterker hebben gemaakt!
Super van Alonso hoe hij wegliep bij rosberg de laatste paar rondes! in 4 ronden meer dan 6 seconden, terwijl ze toch echt evenveel bezine erin hadden.

En Massa, tsja zoals ik al zo vaak zei; die heeft het niet in zich. Als hij zich niet lekker voelt kan hij geeneens op de baan blijven.
Hopelijk krijgt Sutil geen boete, want die heeft volgend jaar zeker weten geen stoeltje meer!

Raikonen heeft gewon geen zelfvertrouwen meer, zo een noob stuurfout. Als coureur weet je hoe hoog de kerbs daar zijn en dan nog proberen.



Als het team mij zo zou behandelen, ging ik waarschijnlijk ook niet meer op de baan blijven. Hoe kan je zeggen dat Massa het niet in zich heeft als je zijn kwalificatie gisteren zag? De jongen heeft gewoon pech, in contrast tot Hamilton. Ferrari ontgoochelt me meer en meer. Over kimi ga ik zelfs niet beginnen. Te grappig voor woorden.

Nogmaals, ik zeg het tegen iedereen en nu oo weer tegen jou: Massa kan hard rijden, maar als het even niet meer zit kan hij zichzelf niet herpakken. Natuurlijk was het vandaag niet geheel zijn schuld, maar als je achteraan staat kan je op zijn minst wel 4 of 5 inhalen. Inhalen op Singapore is moeilijk, dus gaat hij maar met beide wielen even tegen een stapel banden? Er lag dat nauwelijks 2 druppels water en begint al te glijden.... Met zijn skills zou ik geeneens wereldkampioen willen worden. (natuurlijk denkt hij hier anders over, want dit jaar is het zijn eenmalige kans net als toen bij Irvine)

Ik zat daarnet eens naar een filmpje te kijken van Mika en Schumi. Bij start stuurde coulthard gelijk naar binnen om Schumi tegen te houden, zodat mika langs de buitenlijn naar de eerste plaats kon rijden! DIT is prachtig racewerk. Hoe coulthard en irvine hun best deden om de teammate kampioen te laten worden zegt alles over teambelang. Nu een Raikonen die zogenaamd Massa helpt, maar al 4 races niets heeft gedaan, een Kova die altijd achterop rijdt.
Het niveau gaat steeds achteruit, come back with teamorders!!!!
Massa heeft al genoeg inhaalraces gereden. Waardeloos argument.

Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Forza F1

Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 21:31:53
Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.

ZEVER. Het is pas voorbij als het voorbij is! We hebben in't verleden al genoeg races gezien waarbij situaties nog helemaal kunnen omkeren! Denk maar eens terug aan GP van Interlagos 2006, wie had toen gedacht dat Michael Schumacher nog 4des kon worden!? En toch... Het is pas gedaan wanneer de anderen over de finish gereden zijn (en dan nog kunnen eventuele straffen nog roet in't eten gooien  :P). Mika Hakkinen is in Spanje in de laatste ronde eens uitgevallen toen ie aan de leiding reed... had halve minuut voorsprong op Schumacher. Gelijkaardige situaties toen Raikkonen voor McLaren reed.

It ain't over 'till the fat lady sings  8)