GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

ibileon

Al bij al toch een wedstrijd vol sensatie  :o
vond het nog zo slecht ni die nachtelijke race.de gensters die van onder de bolides komen en dergelijke
toch wel een nice look.  En geen inhaalmogelijkheden was ook ni waar  heb er toch enkele leuke maneuvers zien doen.

En dan ja ,ferrari die naar mijn mening de titel voor het rijderskampioenschap verpest voor massa. Zie lewis niet dezelfde fout als vorig seizoen maken
En kimi die kan beter op pensioen gaan want gaat van kwaad naar erger met de iceman  ::)

The fons terechte winaar vandaag  en rosberg dik gereden wetende dat die nog een stop and go heeft gedaan  :o

NDCGN

Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2008 - 21:44:53
Citaat van: Ray Den op 28 september 2008 - 21:31:53
Soms moet je gewoon weten wanneer het voorbij is, en al denken aan de volgende race. Het was onmogelijk die race te finishen in de punten vanuit zijn positie.

ZEVER. Het is pas voorbij als het voorbij is! We hebben in't verleden al genoeg races gezien waarbij situaties nog helemaal kunnen omkeren! Denk maar eens terug aan GP van Interlagos 2006, wie had toen gedacht dat Michael Schumacher nog 4des kon worden!? En toch... Het is pas gedaan wanneer de anderen over de finish gereden zijn (en dan nog kunnen eventuele straffen nog roet in't eten gooien  :P). Mika Hakkinen is in Spanje in de laatste ronde eens uitgevallen toen ie aan de leiding reed... had halve minuut voorsprong op Schumacher. Gelijkaardige situaties toen Raikkonen voor McLaren reed.

It ain't over 'till the fat lady sings  8)
over ZEVER gesproken.. hij is toch niet gestopt!!??  hij heeft gewoon de wedstrijd uitgereden, maar het ging gewoon niet meer.. je kunt het ene geval niet zomaar met het andere vergelijken... Massa laat misschien iets sneller het koppie hangen als een ander, maar vandaag kon ik daar wel begrip voor hebben.. zo rijdt je vooraan, paar ronden later, kansloos achteraan, met 20 sec achterstand op degene voor je, zonder dat je zelf iets fout hebt gedaan en op een baan waar je bijna niet in kunt halen... erg motiverend..

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2008 - 21:25:12
Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 21:11:56
Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:41:26
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?
de FIA is blijkbaar ook al hele goede vriendjes met BMW dan.. tenminste, volgens alle mensen die altijd met FIArrari conspiracy theoriën komen aanzetten zal dat vast wel de verklaring zijn... dat is pas allemaal vergezocht (en heel zielig en kinderachtig)....  wat ik zei over Renault is helemaal geen conspiracy theorie.. als dit hun strategie was, waarvan ik vind dat je het niet uit kunt sluiten dan vindt ik dat erg slim en dat maakt de overwinning alleen maar mooier.. aan de andere kant iemand opzettelijk laten crashen vind ik niet kunnen en da's ook de enige reden waarom ik toch denk dat het geen opzet was.. als Piquet binnenkort een contractverlenging krijgt, dan was het waarschijnlijk toch wel afgesproken werk  ;) maar goed, ik zal er verder over ophouden omdat dr blijkbaar toch niemand is die in eventuele opzet geloofd...

Mjah, het was toch in Spa dat Kovalainen redelijk zwaar bestraft werd toen ie in duel was met Webber. Vandaag een gelijkaardig incident gezien tussen Kovalainen en Kubica, maar Kubica heeft daarvoor geen sanctie gekregen hoor... (niet dat het moet, want het is tenslotte niets meer dan racen, maar de sancties richting McLaren zijn wel sterk overdreven laatste tijd)
Ik kan me vergissen, maar ik heb Kova niet zien rond gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Volgens mij is het beter niet meer op Ray Den te reageren, die gast weet toch niet war hij over praat.  :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010


Na de beelden herbekeken te hebben, Sutil crashte echt vlak nadat Massa weg reed. Als hij crashte doordat Massa wegreed, dan is een straf uiteraard onterecht. Het lijkt me eerder dat Sutil gewoon zen bocht mist, ik kan me echter vergissen. Ik ga er vanuit dat Massa zich uit de voeten maken toen hij zag dat Sutil het niet zou halen. Is dat niet zo, dan was dit allessinds geen zuiver manoevre van Massa.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

#290
Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2008 - 21:25:12
Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 21:11:56
Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:41:26
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Heidfeld 3 plekken werd teruggezet voor het ophouden van Rubens in Qualy, en Hamilton een tijdje geleden 5 plekken? Wat is de reden daarvan?
de FIA is blijkbaar ook al hele goede vriendjes met BMW dan.. tenminste, volgens alle mensen die altijd met FIArrari conspiracy theoriën komen aanzetten zal dat vast wel de verklaring zijn... dat is pas allemaal vergezocht (en heel zielig en kinderachtig)....  wat ik zei over Renault is helemaal geen conspiracy theorie.. als dit hun strategie was, waarvan ik vind dat je het niet uit kunt sluiten dan vindt ik dat erg slim en dat maakt de overwinning alleen maar mooier.. aan de andere kant iemand opzettelijk laten crashen vind ik niet kunnen en da's ook de enige reden waarom ik toch denk dat het geen opzet was.. als Piquet binnenkort een contractverlenging krijgt, dan was het waarschijnlijk toch wel afgesproken werk  ;) maar goed, ik zal er verder over ophouden omdat dr blijkbaar toch niemand is die in eventuele opzet geloofd...

Mjah, het was toch in Spa dat Kovalainen redelijk zwaar bestraft werd toen ie in duel was met Webber. Vandaag een gelijkaardig incident gezien tussen Kovalainen en Kubica, maar Kubica heeft daarvoor geen sanctie gekregen hoor... (niet dat het moet, want het is tenslotte niets meer dan racen, maar de sancties richting McLaren zijn wel sterk overdreven laatste tijd)
en dat terwijl er toch elke wedstrijd andere stewards zijn... vond de situatie helemaal niet vergelijkbaar overigens.. kovalainen stuurde vandaag zelf in terwijl Kubica er gewoon aan de binnenkant naast zat.. op Spa kegelde hij Webber gewoon van de baan, dat leek echt nergens op, dus terechte straf... ik denk trouwens dat in Spa de FIA ook nog wat zeep op de startpositie van Kovalainen heeft gesmeerd zodat ie slecht weg zou komen..
Trouwens voor mensen die Kimi al afschrijven.. hij heeft toch vandaag een record neergezet met 10 snelste ronden dit jaar.. snelheid is dus wel ok, alleen de kwalificatie met bijbehorend een slechte race-positie is een probleem... en hij maakt dit jaar idd iets teveel fouten, niet heel veel, maar wel teveel om aanspraak te maken op de titel..

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 22:16:08

Na de beelden herbekeken te hebben, Sutil crashte echt vlak nadat Massa weg reed. Als hij crashte doordat Massa wegreed, dan is een straf uiteraard onterecht. Het lijkt me eerder dat Sutil gewoon zen bocht mist, ik kan me echter vergissen. Ik ga er vanuit dat Massa zich uit de voeten maken toen hij zag dat Sutil het niet zou halen. Is dat niet zo, dan was dit allessinds geen zuiver manoevre van Massa.
als ie de bocht wel had gehaald, had ie massa wel geraakt volgens mij.. dus waarschijnlijk toch een uitwijkmanoevre.. zou wel weer heel toevallig zijn als ie net nu uit zichzelf die boch mist..

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 22:25:26
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 22:16:08

Na de beelden herbekeken te hebben, Sutil crashte echt vlak nadat Massa weg reed. Als hij crashte doordat Massa wegreed, dan is een straf uiteraard onterecht. Het lijkt me eerder dat Sutil gewoon zen bocht mist, ik kan me echter vergissen. Ik ga er vanuit dat Massa zich uit de voeten maken toen hij zag dat Sutil het niet zou halen. Is dat niet zo, dan was dit allessinds geen zuiver manoevre van Massa.
als ie de bocht wel had gehaald, had ie massa wel geraakt volgens mij.. dus waarschijnlijk toch een uitwijkmanoevre.. zou wel weer heel toevallig zijn als ie net nu uit zichzelf die boch mist..
Ik vraag me nu dus af: had hij de bocht gehaald, maar is hij uitgeweken voor Massa, of zag Massa dat hij de bocht niet meer kon halen en maakte hij zich dus maar vlug uit de voeten? De beelden laten niet toe dat te zien. Ik vrees in ieder geval dat we er van uit mogen gaan dat Sutil uitweek omdat Massa weg reed.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Heb je die beelden gezien van pa Massa die duidelijk
niet meer weet waar hij het heeft?Prachtig die emotie .

Doefie

Ik maar denken dat het door mijn eigen race was dat ik ziek(er) ben geworden... tot ik al de zever van hier op het forum las wist ik het direct; de commentaar van de meesten hier op het forum is gewoon om ziek van te worden (en dit meen ik dan ook)! Dan hebt ge eindelijk is een spannende race, dan hebt ge is iets speciaals, dan is het overgrote deel van de fans eindelijk nog is tevreden... en dan zitten ze uitgerekend hier godverdomme weer langs alle kanten samenzweringen en idiote reacties te posten. Proficiat, het forum gaat er weer eens op vooruit ::)

robbert

héé raar, de fia die volgens anderen onder 1 hoedje speelt met Ferrari, heeft datzelfde team een stop and go opgelegd. Dat is eigenaardig voor vriendjespolitiek, nu is er daar geen commentaar op hé van die straf voor massa

Folkert

Citaat van: robbert op 28 september 2008 - 23:14:48
héé raar, de fia die volgens anderen onder 1 hoedje speelt met Ferrari, heeft datzelfde team een stop and go opgelegd. Dat is eigenaardig voor vriendjespolitiek, nu is er daar geen commentaar op hé van die straf voor massa
Om eerlijk te zijn weet ik niet waarom Massa precies de straf kreeg. Ik had het idee dat het was vanwege het feit dat volgens mij bijna een FI door midden reed.(ok overdreven.)
Maar volgens mij zijn er in het verleden ook wel vaker coureur straffen uit gedeelt bij fouten van het team.
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Door het meesleuren van de brandstofslang en daarbij het "in gevaar brengen" van Adrian Sutil die net langszij kwam. Natuurlijk wordt een coureur bestraft voor fouten van het team, is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.

Folkert

Citaat van: Doefie op 28 september 2008 - 23:24:27
Door het meesleuren van de brandstofslang en daarbij het "in gevaar brengen" van Adrian Sutil die net langszij kwam. Natuurlijk wordt een coureur bestraft voor fouten van het team, is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.
Dat dacht ik dus ook.
Nou ja, was iig leuke race weer. Baal nog steeds van Kimi  >:(
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 22:29:05
Citaat van: NDCGN op 28 september 2008 - 22:25:26
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 22:16:08

Na de beelden herbekeken te hebben, Sutil crashte echt vlak nadat Massa weg reed. Als hij crashte doordat Massa wegreed, dan is een straf uiteraard onterecht. Het lijkt me eerder dat Sutil gewoon zen bocht mist, ik kan me echter vergissen. Ik ga er vanuit dat Massa zich uit de voeten maken toen hij zag dat Sutil het niet zou halen. Is dat niet zo, dan was dit allessinds geen zuiver manoevre van Massa.
als ie de bocht wel had gehaald, had ie massa wel geraakt volgens mij.. dus waarschijnlijk toch een uitwijkmanoevre.. zou wel weer heel toevallig zijn als ie net nu uit zichzelf die boch mist..
Ik vraag me nu dus af: had hij de bocht gehaald, maar is hij uitgeweken voor Massa, of zag Massa dat hij de bocht niet meer kon halen en maakte hij zich dus maar vlug uit de voeten? De beelden laten niet toe dat te zien. Ik vrees in ieder geval dat we er van uit mogen gaan dat Sutil uitweek omdat Massa weg reed.

Sutil zei zelf ook te hebben uitgeweken voor Massa. Maar het water wat er lag zou Sutil ook niet hebben meegeholpen... Maar ik vraag me af of Sutil de bocht uberhaupt wel gehaald als Massa er niet was? Hij ging veels te hard...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is