GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

f1columns.nl

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 11:51:29
Als het waar is dat ze 2 keerr op exact dezelfde plaats exact hetzelfde probleem hebben gehad, dan geloof ik hen wel. Wel blijft het vreemd dat hun wagens getroffen werden, de kans dat 2 verschillende teams getroffen worden is groter.

Ook daar is technisch een verklaring voor te vinden. De auto's van één team zijn hetzelfde opgebouwd en bevatten dezelfde elektronica. Mogelijk is de afscherming van hun elektronica niet optimaal, of hebben ze gewoon erg gevoelige componenten toegepast.
Ga maar na, een bepaalde serie televisies van een bepaald merk kan een probleem ondervinden door statische elektriciteit, terwijl een televisie van een ander merk, of zelfs van een ander type, op dezelfde plaats nergens last van heeft. Geloof me, ik heb in mn elektro en elektronica tijd meer van dit soort dingen gezien.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

f1columns.nl

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 12:06:46
Einde theorietje van de statische elektriciteit als het van het Singaporese obenbaar vervoer afhangt:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/08/webber-niet-uitgevallen-door-passerende-tram/
Als daar inderdaad geen tramlijn loopt is het wel dom op zoiets te zeggen, dat weer Horner toch ook?

Tja, statische elektriciteit is een vreemd verschijnsel, maar zelfs ik kan niet verklaren dat een afstand van 200 meter afstand en 10 meter diepte invloed kan hebben op een langsrazende F1 bolide. Die spanningspiek moet ergens anders door veroorzaakt zijn. Wellicht stond Gerhard Berger met een accu langs de baan te vonken om te zorgen dat Webber stil zou vallen...?  ;D
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 08 oktober 2008 - 21:51:39
Tja, statische elektriciteit is een vreemd verschijnsel, maar zelfs ik kan niet verklaren dat een afstand van 200 meter afstand en 10 meter diepte invloed kan hebben op een langsrazende F1 bolide. Die spanningspiek moet ergens anders door veroorzaakt zijn. Wellicht stond Gerhard Berger met een accu langs de baan te vonken om te zorgen dat Webber stil zou vallen...?  ;D
Tja, als zelfs jij het al niet kan verklaren houd het voor ons helemaal op ;)

f1columns.nl

Ja, sorry. Zelfs de meest briljante mens onder ons heeft zijn beperkingen...  :P
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl