GP van Singapore

Gestart door Supermariobros, 20 september 2008 - 09:11:30

« vorige - volgende »

Doefie

Je moet er maar is op letten bij onboardbeelden van Kubica. Telkens op het moment dat de versnellingsbak schakelt zie je zijn handen achter het stuur "klikken" -> het schakelen, wat er op wijst dat hij geen volautomatische versnellingsbak heeft. Ik heb het nog bij andere coureurs gezien, maar durft niet met zekerheid iemand noemen.

NDCGN

Citaat van: Doefie op 30 september 2008 - 20:55:03
Je moet er maar is op letten bij onboardbeelden van Kubica. Telkens op het moment dat de versnellingsbak schakelt zie je zijn handen achter het stuur "klikken" -> het schakelen, wat er op wijst dat hij geen volautomatische versnellingsbak heeft. Ik heb het nog bij andere coureurs gezien, maar durft niet met zekerheid iemand noemen.
Kom op zeg.. in F1 is er niemand met een volautomatische bak.. k heb van technische gedeelte niet zoveel verstand, maar dit weet toch iedereen??
En dat Kimi zn auto kapot reed bij McLaren is onzin volgens mij.. t was telkens wat anders, iig als er tijdens de race wat kapot ging.. maar vaak ging er in de training al wat mis met motor of bak (weet niet precies meer) waardoor hij terug werd gezet op de grid... dat heeft m  toen teveel punten gekost.. Alonso kon daardoor relatief makkelijk winnen terwijl Kimi meestal nog wel naar het podium reed...

Jasper

Citaat van: Doefie op 30 september 2008 - 19:14:25
Zijn veel wagens die blijkbaar geen volautomatische versnellingsbak meer hebben. Kubica schakelt met de hand, is het eerste voorbeeld dat ik zo kan noemen :) Bij onboardbeelden zie je hem constant schakelen :)

Volautomatische versnellingsbak is verboden sinds een jaar of twee geleden. Maar het ging om Kimi's grote betrouwbaarheidsproblemen bij McLaren en toen werd er wel nog met volautomatische bak gereden. ;)

Folkert

Citaat van: Jasper op 30 september 2008 - 22:25:21
Citaat van: Doefie op 30 september 2008 - 19:14:25
Zijn veel wagens die blijkbaar geen volautomatische versnellingsbak meer hebben. Kubica schakelt met de hand, is het eerste voorbeeld dat ik zo kan noemen :) Bij onboardbeelden zie je hem constant schakelen :)

Volautomatische versnellingsbak is verboden sinds een jaar of twee geleden. Maar het ging om Kimi's grote betrouwbaarheidsproblemen bij McLaren en toen werd er wel nog met volautomatische bak gereden. ;)
Lijkt me ook dat je die niet zomaar stuk rijd.
En ook een Motor rijd je ook niet zomaar stuk volgens mij. En er hebben ook teambazen hebben dit ook al keer gezegt dat autos niet zomaar stuk kunnen worden gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

f1columns.nl

Volgens mij zijn volautomatische bakken nooit in F1 toegestaan geweest. Althans niet in de afgelopen 15 jaar dat ik het volg.
Het zijn altijd semi-automatische bakken die in vroeger jaren wel degelijk gesloopt konden worden door de rijder. Als de coureur te ver terugschakelde (van 6 naar 3 bijvoorbeeld) dan klapten de tandwielen je om de oren. Tegenwoordig is dit allemaal beveiligd en begrensd en gebeurd dat dus niet meer.
Ook de motoren zijn nu minder onderhevig aan de slooprift van coureurs. Voorheen werden de motoren zo hoog in toeren opgejaagd dat ze over de kop draaiden en dat er delen afbraken. Tegenwoordig is alles begrensd op 19.000 toeren, terwijl de motor er misschien wel 21.000 kan maken. De marges zijn gewoon vergoot, waardoor de veiligheid en duurzaamheid verbeterd is.

Als we het hebben over Kimi Raikkonen die bij McLaren vaak stilstond, dan moeten we kijken naar de McLaren en Mercedes betrouwbaarheid van dat moment en die was geenszins optimaal. Motorisch was Mercedes toen duidelijk minder dan Ferrari en waarom Kimi vaak het slachtoffer was? Daar kunnen we alleen maar naar gissen.
Ik heb altijd vermoed dat hij door zijn agressieve rijstijl de auto echt op het randje reed en wellicht in de afstelling al de limiet opzocht, waardoor de auto het eerder begaf dan van zijn teamgenoot. Zowel afstelling als rijstijl zijn wel degelijk van invloed op de slijtage van de auto, dat is altijd goed te zien aan de banden. De ene rijder heeft ook een hogere bandenslijtage dan de adere. Kan te maken hebben met de gekozen lijnen, iets hoekeriger insturen betekend iets meer wrijving, dus iets meer temperatuur en dus iets meer slijtage. Wat voor banden opgaat, gaat ook op voor de motor. Wellicht zette Raikkonen iets meer vleugel waardoor hij iets meer van de motor moest vragen om dezelfde snelheid te kunnen handhave en was dat een probleem.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

f1columns.nl ... Da's lang geleden :). Was je de weg kwijt?

NDCGN

Citaat van: 0634 op 01 oktober 2008 - 14:44:01
f1columns.nl ... Da's lang geleden :). Was je de weg kwijt?
nou, als ik dat zo lees is ie juist één van de weinigen hier die de weg niet kwijt is ;)

scho0634

Citaat van: NDCGN op 01 oktober 2008 - 17:25:54
Citaat van: 0634 op 01 oktober 2008 - 14:44:01
f1columns.nl ... Da's lang geleden :). Was je de weg kwijt?
nou, als ik dat zo lees is ie juist één van de weinigen hier die de weg niet kwijt is ;)
haha, scherp :)

f1columns.nl

Tja, die handige navigatiesystemen van tegenwoordig brengen je soms jaren op een dwaalspoor...  ;D
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 01 oktober 2008 - 22:00:34
Tja, die handige navigatiesystemen van tegenwoordig brengen je soms jaren op een dwaalspoor...  ;D
En nog steeds Spykerfan ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Spyker? wat is dat? fan? ikkuh? neuhhh...  :D

Nee, ik ben racefan! Ik moet toegeven dat Spyker F1 het absoluut veel minder gedaan heeft dan ik verwachtte en hoopte. Jammer dat het project zo heeft moeten aflopen, op langere termijn was er misschien wel iets meer uit gekomen.
En ook mijn voorspelling van destijds dat Doornbos dit jaar bij redBull zou instappen in plaats van Coulthard is niet uitgekomen. ik weet het.

Bedankt voor het warme welkom terug met herinneringen aan zaken die niet uitkwamen zoals ik toen voorspelde... Maar, gelukkig ben ik niet te oud om te leren en niet te beroerd om mn misvattingen toe te geven.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 01 oktober 2008 - 22:08:04
Spyker? wat is dat? fan? ikkuh? neuhhh...  :D

Nee, ik ben racefan! Ik moet toegeven dat Spyker F1 het absoluut veel minder gedaan heeft dan ik verwachtte en hoopte. Jammer dat het project zo heeft moeten aflopen, op langere termijn was er misschien wel iets meer uit gekomen.
En ook mijn voorspelling van destijds dat Doornbos dit jaar bij redBull zou instappen in plaats van Coulthard is niet uitgekomen. ik weet het.

Bedankt voor het warme welkom terug met herinneringen aan zaken die niet uitkwamen zoals ik toen voorspelde... Maar, gelukkig ben ik niet te oud om te leren en niet te beroerd om mn misvattingen toe te geven.
Doornbos had ik persoonlijk ook wel een echte kans willen zien krijgen in de f1,helaas komen al onze wensen niet uit,welkom terug overigens :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Bedankt voor je verwelkoming.

Voor Doornbos is t nog niet te laat. Met zijn A1GP stoeltje kan hij zich weer laten zien, in de Superleague Formula heeft hij zich ook al van voren getoond, wellicht dat men zijn talent nu eindelijk eens onderkent en hem toch binnenhaalt. Ik gok op Renault en Doornbos overigens, Piquet zal het daar niet zo lang meer maken, vermoedt ik. Wellicht dat Robert dan de kans krijgt.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 01 oktober 2008 - 22:14:28
Bedankt voor je verwelkoming.

Voor Doornbos is t nog niet te laat. Met zijn A1GP stoeltje kan hij zich weer laten zien, in de Superleague Formula heeft hij zich ook al van voren getoond, wellicht dat men zijn talent nu eindelijk eens onderkent en hem toch binnenhaalt. Ik gok op Renault en Doornbos overigens, Piquet zal het daar niet zo lang meer maken, vermoedt ik. Wellicht dat Robert dan de kans krijgt.
Ik help het je hopen, maar ik schat de kans vrij laag in moet ik eerlijk zeggen. Misschien onterecht, want hij kan zeker goed rijden. Het is heel lastig om terug te komen in de F1 als je een tijdje bent weggeweest.

meatball

Citaat van: 0634 op 01 oktober 2008 - 22:17:59
Citaat van: f1columns.nl op 01 oktober 2008 - 22:14:28
Bedankt voor je verwelkoming.

Voor Doornbos is t nog niet te laat. Met zijn A1GP stoeltje kan hij zich weer laten zien, in de Superleague Formula heeft hij zich ook al van voren getoond, wellicht dat men zijn talent nu eindelijk eens onderkent en hem toch binnenhaalt. Ik gok op Renault en Doornbos overigens, Piquet zal het daar niet zo lang meer maken, vermoedt ik. Wellicht dat Robert dan de kans krijgt.
Ik help het je hopen, maar ik schat de kans vrij laag in moet ik eerlijk zeggen. Misschien onterecht, want hij kan zeker goed rijden. Het is heel lastig om terug te komen in de F1 als je een tijdje bent weggeweest.
Dat is ook mijn vrees,hij heeft zeker het talent maar zo zijn er nog en hij komt helaas uit het verkeerde land. Een Belg of Nederlander moet 3 maal zoveel moeite doen dan een Brit om in de f1 te komen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat