Silly season

Gestart door Johan, 03 juli 2008 - 07:57:34

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: leproffesseur op 17 juli 2008 - 22:53:10
Hoe kan je weten dat heikki beter is dan kimmi leg me dat eens uit?Zijn debuutjaar was niet super maar ook niet slecht.Er wacht hem een mooie toekomst maar als ik Heikki f1 carriere na anderhalf seizoen vergelijk met het debuutjaar van kimmi vind ik niet dat heiki hem evennaart.
Kimi's debuut bij Sauber stelde ook weinig voor en in 2002 bij McLaren was ook maar zozo. Als je van alle 2 de eerste 1,5 jaar neemt, doen ze voor elkaar niet onder. Ik zeg niet dat Heikki beter is als Kimi. Maar hem nu al een rijder van niks te vinden zoals Ferrari 2008 zegt, vind ik wel heel voorbarig.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 13:21:07
Citaat van: leproffesseur op 17 juli 2008 - 22:53:10
Hoe kan je weten dat heikki beter is dan kimmi leg me dat eens uit?Zijn debuutjaar was niet super maar ook niet slecht.Er wacht hem een mooie toekomst maar als ik Heikki f1 carriere na anderhalf seizoen vergelijk met het debuutjaar van kimmi vind ik niet dat heiki hem evennaart.
Kimi's debuut bij Sauber stelde ook weinig voor en in 2002 bij McLaren was ook maar zozo. Als je van alle 2 de eerste 1,5 jaar neemt, doen ze voor elkaar niet onder. Ik zeg niet dat Heikki beter is als Kimi. Maar hem nu al een rijder van niks te vinden zoals Ferrari 2008 zegt, vind ik wel heel voorbarig.
Zijn seizoen bij Sauber was zeker niet slecht, hij heeft Nick enkele keren verslaan en verder zat hij nooit ver weg. Sauber zat toen in een groep met enkele andere teams kwa rondetijden, een slechte prestatie zou wel opvallen. Bovendien gaf McLaren hem een 5-jarig contract, dat lijkt me toch een teken dat hij de moeite waard was? In zijn eerste seizoen bij Mac is hij ontzettend veel uitgevallen, de redenen ervan weet ik niet, maar de mac deugde toen niet echt denk ik. De races die hij wel uitreed, reed hij op 1 na allemaal mooie prestaties. Dat Kimi wel degelijk een goed rijder was, liet hij dan ook duidelijk zien in zijn 3de seizoen.

Wat ik hierboven schrijf duidt er inderdaad op dat Kimi ook pas vanaf zijn 3de seizoen echt top was, maar voor mij is er wel nog steeds een verschil tussen wat Kimi presteerde in zijn eerste 2 jaren, en wat Heiki presteerd in zijn eerste 2 jaren. Nu, akkoord, het is moeilijk te vergelijken, als hij naast Alonso had gereden dan had iedereen het logisch gevonden, want Alonso is top, en nu zit hij naast Lewis, iemand die even lang rijdt als hem, maar al vanaf het begin zonder problemen met Alonso mee kon. Misschien zie ik daardoor de prestatie van heiki niet.

Maar zelfs dan, er is totaal geen reden om Kimi buiten te smijten. Als er iemand van het ferrari duo buiten zou moeten, gooi dan degene buiten die het meeste verprutst, niet degene die het meeste pech heeft gehad. Maar waarom Massa buiten gooien? Hij is een fantastisch goede rijder, dat zie je genoeg aan hoe hij zijn kwali's soms rijdt, hij is echt goed, alleen probeert hij de limiet steeds wat verder te leggen, en zo gaat hij er soms over.
Conclusie: laat het Ferrari-duo ongewijzigd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Er zit inderdaad verschil in. Pak je Kovalainen's eerste 2 seizoenen en neem die van Kimi. Heeft Heikki het toch beter gedaan, tot nu. Kijk naar de punten van hem in de 1,5 seizoen die hij rijdt en pak de punten van Kimi in zijn eerste 2 jaar. Hij rijdt in 2007 ook beter dan Fisi. Het zijn maar statistieken maar daar kun je niet omheen. Maar om over Heikki nu al te zeggen dat het niks is vind ik zoals ik al zei, voorbarig. Ik ben geen fan van hem, maar zie er best wel een topcoureur in wording in. Voorlopig laat hij aardig wat ervaren coureurs achter zich.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 16:09:37
Er zit inderdaad verschil in. Pak je Kovalainen's eerste 2 seizoenen en neem die van Kimi. Heeft Heikki het toch beter gedaan, tot nu. Kijk naar de punten van hem in de 1,5 seizoen die hij rijdt en pak de punten van Kimi in zijn eerste 2 jaar. Hij rijdt in 2007 ook beter dan Fisi. Het zijn maar statistieken maar daar kun je niet omheen. Maar om over Heikki nu al te zeggen dat het niks is vind ik zoals ik al zei, voorbarig. Ik ben geen fan van hem, maar zie er best wel een topcoureur in wording in. Voorlopig laat hij aardig wat ervaren coureurs achter zich.
Mja, punten zeggen niet veel, zeker niet met zo'n verschil van tijd (tegenwoordig krijgen de eerste 8 rijders punten, in 2001 waren het nog maar enkel de eerste 6, als ik me niet vergis). Bovendien zijn de wagens niet vergelijkbaar. Daarnaast duurde het wel wat lang vooraleer hij begon te presteren. Ik vraag me overigens af welke ervaren topcoureurs hij achter zich laat, er is amper concurrentie. Dat hij niks is, was inderdaad wat voorbarig van me. Maar ik blijf hem niet echt bijzonder vinden, misschien zal de tijd iets anders uitwijzen, we zullen zien ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juli 2008 - 09:28:13
Citaat van: meatball op 17 juli 2008 - 19:00:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 juli 2008 - 10:38:46
Citaat van: meatball op 16 juli 2008 - 19:14:31
Citaat van: Jasper op 15 juli 2008 - 23:25:47
Je moet niet vragen hoe ik mij voelde bij een line-up bestaande uit Fernando Kwalonso en Lewis "who the fuck?!?" Hamilton toen Kimi net weg was. ;)
Van mij mag je hem zo terug hebben,ruilen met Kova ? :)
Jij acht Kova hoger dan Kimi? Ja wadde, jouw haat voor Kimi moet wel érg diep zitten :-\
Ik dacht dat ik er nooit een geheim van gemaakt had dat ik Kimi helemaal niets vind.
Volgens mij zijn er vele betere in de f1 te vinden en persoonlijk heb ik er niets mee,is dat zo verwonderlijk?
Er zijn op dit forum zelfs mensen die Schumacher,de beste ooit,niets vinden dus waarom kan het dan niet dat ik een middelmatige piloot als Kimi niet moet.
En dat heeft niets met haat te maken,ik vind het best als Kimi eender waar rijd als het maar niet voor Ferrari is.
Dat is geen geheim neen, maar gaan ruilen voor Heiki? Heiki stelt voor mij niets voor, hij heeft nog nooit indruk op mij gemaakt. De enige reden waarom hij in die Mac zit is omdat dat de enige mogelijke vervanger van Alonso was mét ervaring. En straks is hij er misschien weer uit, want ik heb zo al geruchten gelezen van een ruil met Rosberg. Heiki wordt gewoon van hier naar daar gesleurd, niemand die hem écht wil hebben. Ik wil Alonso ook niet hé, ik zal hem ook niet graag zien komen als hij dat zou doen, maar liever Alonso dan een prutster als Heiki. En Kimi is meer dan Heiki, als je dat niet beseft ben je toch wat blind hoor ;)
Je doet nogthans net hetzelfde als ik,iedereen weet dat Alonso de beste op dit moment is en, toch willen we hem niet bij Ferrari.
Natuurlijk is Kova nog geen echte topper,maar als er dan toch geruild moet worden met McLaren , omdat Jasper die Fin mist doe mij dan Kova maar.
Als ik echt mocht kiezen wie er voor Ferrari reed dan werden het Massa en Vettel.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juli 2008 - 16:34:34
Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 16:09:37
Er zit inderdaad verschil in. Pak je Kovalainen's eerste 2 seizoenen en neem die van Kimi. Heeft Heikki het toch beter gedaan, tot nu. Kijk naar de punten van hem in de 1,5 seizoen die hij rijdt en pak de punten van Kimi in zijn eerste 2 jaar. Hij rijdt in 2007 ook beter dan Fisi. Het zijn maar statistieken maar daar kun je niet omheen. Maar om over Heikki nu al te zeggen dat het niks is vind ik zoals ik al zei, voorbarig. Ik ben geen fan van hem, maar zie er best wel een topcoureur in wording in. Voorlopig laat hij aardig wat ervaren coureurs achter zich.
Mja, punten zeggen niet veel, zeker niet met zo'n verschil van tijd (tegenwoordig krijgen de eerste 8 rijders punten, in 2001 waren het nog maar enkel de eerste 6, als ik me niet vergis). Bovendien zijn de wagens niet vergelijkbaar. Daarnaast duurde het wel wat lang vooraleer hij begon te presteren. Ik vraag me overigens af welke ervaren topcoureurs hij achter zich laat, er is amper concurrentie. Dat hij niks is, was inderdaad wat voorbarig van me. Maar ik blijf hem niet echt bijzonder vinden, misschien zal de tijd iets anders uitwijzen, we zullen zien ;)
Ik heb het niet over ervaren topcoureurs maar alleen over ervaren. En die hoef ik hier allemaal toch niet neer te zetten. Daar lopen er genoeg van rond. BTW, Brawn heeft zijn beide ervaren coureurs bevestigd voor seizoen 2009.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 18 juli 2008 - 20:02:19
Je doet nogthans net hetzelfde als ik,iedereen weet dat Alonso de beste op dit moment is en, toch willen we hem niet bij Ferrari.
Natuurlijk is Kova nog geen echte topper,maar als er dan toch geruild moet worden met McLaren , omdat Jasper die Fin mist doe mij dan Kova maar.
Met dat verschil dat ik het talent van Alonso toegeef. Jij hebt het tot nog toe niet over je hart gekregen toe te geven dat Kimi een talent is.

Wel vriendelijk van je dat je hem wil teruggeven omdat Jasper hem mist ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 20:11:38
Ik heb het niet over ervaren topcoureurs maar alleen over ervaren. En die hoef ik hier allemaal toch niet neer te zetten. Daar lopen er genoeg van rond. BTW, Brawn heeft zijn beide ervaren coureurs bevestigd voor seizoen 2009.
Ja, maar dan nog is het een Mac vergelijken met een Renault of een Honda of whatever, je moet geen topper zijn om met een Mac mooie prestaties neer te zetten. Daarom, ik ben niet echt onder de indruk. Maar misschien ben ik mis, en komt het alleen maar omdat Lewis naast hem rijdt, of omdat hij nog op gang moet komen. Ik hoop het voor hem, maar ik denk van niet :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juli 2008 - 20:56:24
Citaat van: meatball op 18 juli 2008 - 20:02:19
Je doet nogthans net hetzelfde als ik,iedereen weet dat Alonso de beste op dit moment is en, toch willen we hem niet bij Ferrari.
Natuurlijk is Kova nog geen echte topper,maar als er dan toch geruild moet worden met McLaren , omdat Jasper die Fin mist doe mij dan Kova maar.
Met dat verschil dat ik het talent van Alonso toegeef. Jij hebt het tot nog toe niet over je hart gekregen toe te geven dat Kimi een talent is.

Wel vriendelijk van je dat je hem wil teruggeven omdat Jasper hem mist ;D ;D

Kimi is toch geen talent meer als je WK-winnaar bent geworden.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 22:08:45
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juli 2008 - 20:56:24
Citaat van: meatball op 18 juli 2008 - 20:02:19
Je doet nogthans net hetzelfde als ik,iedereen weet dat Alonso de beste op dit moment is en, toch willen we hem niet bij Ferrari.
Natuurlijk is Kova nog geen echte topper,maar als er dan toch geruild moet worden met McLaren , omdat Jasper die Fin mist doe mij dan Kova maar.
Met dat verschil dat ik het talent van Alonso toegeef. Jij hebt het tot nog toe niet over je hart gekregen toe te geven dat Kimi een talent is.

Wel vriendelijk van je dat je hem wil teruggeven omdat Jasper hem mist ;D ;D

Kimi is toch geen talent meer als je WK-winnaar bent geworden.

Kommaneuker :) Dat hij talent heeft, zo beter? :) ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Nu dat honda alonso niet meteen wilt schieten nog bmw,l,toyota,williams en misschien renault nog over voor hem.

Supermariobros

Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 20:11:38
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juli 2008 - 16:34:34
Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 16:09:37
Er zit inderdaad verschil in. Pak je Kovalainen's eerste 2 seizoenen en neem die van Kimi. Heeft Heikki het toch beter gedaan, tot nu. Kijk naar de punten van hem in de 1,5 seizoen die hij rijdt en pak de punten van Kimi in zijn eerste 2 jaar. Hij rijdt in 2007 ook beter dan Fisi. Het zijn maar statistieken maar daar kun je niet omheen. Maar om over Heikki nu al te zeggen dat het niks is vind ik zoals ik al zei, voorbarig. Ik ben geen fan van hem, maar zie er best wel een topcoureur in wording in. Voorlopig laat hij aardig wat ervaren coureurs achter zich.
Mja, punten zeggen niet veel, zeker niet met zo'n verschil van tijd (tegenwoordig krijgen de eerste 8 rijders punten, in 2001 waren het nog maar enkel de eerste 6, als ik me niet vergis). Bovendien zijn de wagens niet vergelijkbaar. Daarnaast duurde het wel wat lang vooraleer hij begon te presteren. Ik vraag me overigens af welke ervaren topcoureurs hij achter zich laat, er is amper concurrentie. Dat hij niks is, was inderdaad wat voorbarig van me. Maar ik blijf hem niet echt bijzonder vinden, misschien zal de tijd iets anders uitwijzen, we zullen zien ;)
Ik heb het niet over ervaren topcoureurs maar alleen over ervaren. En die hoef ik hier allemaal toch niet neer te zetten. Daar lopen er genoeg van rond. BTW, Brawn heeft zijn beide ervaren coureurs bevestigd voor seizoen 2009.

Fout, Honda heeft laten weten dat zijn huidig rijdersduo wil behouden in 2009, maar op een officiële bevestiging is het nog wachten.

janke

Citaat van: Supermariobros op 19 juli 2008 - 11:36:18
Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 20:11:38
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juli 2008 - 16:34:34
Citaat van: janke op 18 juli 2008 - 16:09:37
Er zit inderdaad verschil in. Pak je Kovalainen's eerste 2 seizoenen en neem die van Kimi. Heeft Heikki het toch beter gedaan, tot nu. Kijk naar de punten van hem in de 1,5 seizoen die hij rijdt en pak de punten van Kimi in zijn eerste 2 jaar. Hij rijdt in 2007 ook beter dan Fisi. Het zijn maar statistieken maar daar kun je niet omheen. Maar om over Heikki nu al te zeggen dat het niks is vind ik zoals ik al zei, voorbarig. Ik ben geen fan van hem, maar zie er best wel een topcoureur in wording in. Voorlopig laat hij aardig wat ervaren coureurs achter zich.
Mja, punten zeggen niet veel, zeker niet met zo'n verschil van tijd (tegenwoordig krijgen de eerste 8 rijders punten, in 2001 waren het nog maar enkel de eerste 6, als ik me niet vergis). Bovendien zijn de wagens niet vergelijkbaar. Daarnaast duurde het wel wat lang vooraleer hij begon te presteren. Ik vraag me overigens af welke ervaren topcoureurs hij achter zich laat, er is amper concurrentie. Dat hij niks is, was inderdaad wat voorbarig van me. Maar ik blijf hem niet echt bijzonder vinden, misschien zal de tijd iets anders uitwijzen, we zullen zien ;)
Ik heb het niet over ervaren topcoureurs maar alleen over ervaren. En die hoef ik hier allemaal toch niet neer te zetten. Daar lopen er genoeg van rond. BTW, Brawn heeft zijn beide ervaren coureurs bevestigd voor seizoen 2009.

Fout, Honda heeft laten weten dat zijn huidig rijdersduo wil behouden in 2009, maar op een officiële bevestiging is het nog wachten.

Dit las ik op F1Today. Hier zegt Brawn toch duidelijk dat ze blijven.

Honda-teambaas Ross Brawn heeft onthuld dat Jenson Button en Rubens Barrichello volgend jaar zijn rijdersduo vormen. Op de vraag van Formula1.com of zijn huidige rijders ook in 2009 voor de Japanse renstal uitkomen, antwoordde de Engelsman kort en duidelijk: "Ja."

Hij verklaart verder: "We hebben zeker over onze coureurs voor volgend seizoen nagedacht. Maar onze prioriteit ligt bij de auto. Wij denken dat onze coureurs kunnen presteren als wij hen een competitieve auto bieden. Qua coureurs willen we dus niks veranderen, alle focus ligt bij de bolide."
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

Het zijn dan ook de enigen.  ;)

janke

Als Brawn dat verteld tegen Formule1.com zal er best wel wat van kloppen lijkt me. Maar we zullen het horen binnenkort.
Some things are too important to be left in the past.