Fernando Alonso en McLaren-Mercedes

Gestart door QMaverick, 07 augustus 2007 - 11:07:28

« vorige - volgende »

Waar rijdt Alonso volgens jou in 2008? -- Poll augustus

Mclaren
13 (32.5%)
Ferrari
3 (7.5%)
BMW Sauber
3 (7.5%)
Renault
14 (35%)
Williams
0 (0%)
Red Bull Racing
0 (0%)
Toyota
0 (0%)
Super Aguri
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Scuderia Toro Rosso
0 (0%)
Spyker
2 (5%)
Prodrive
2 (5%)
Werkloos
3 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 31 augustus 2007 - 21:08:10

FerrariMan

Citaat van: _Makke_ op 12 oktober 2007 - 14:16:21
Ik gok dat hij volgend jaar bij McLaren blijft (jammer genoeg). Renault lijkt het contract van Alonso niet te willen afkopen en ik zie McLaren Alonso niet zo maar vrijgeven. Dus dan blijft enkel Toyota over aangezien Ferrari en BMW hun line-up al klaar hebben voor volgend jaar. De vraag is nog maar of Alonso naar het onstabiele Toyota wil gaan. Ze hebben even de indruk gewekt om aansluiting te vinden met de groten, maar dat is ondertussen ook al even geleden, en de laatste tijd bakken ze er niets van. Dan mag Alonso nog veel ervaring hebben en mag Toyota nog veel geld hebben, ze moeten al een gigantische progressie doormaken willen ze vechten voor de zege's. Dus dan denk ik dat Alonso kiest voor de zekerheid en bij McLaren blijft. Daar heeft hij alvast meer kansen om te winnen en om eventueel in 2008 wereldkampioen te worden. Nadien zijn er genoeg optie's voor hem, zowel voor Ferrari, BMW, Renault ligt de line-up voor 2009 nog niet vast. Dus dan kan hij als vrije piloot zijn keuze gaan maken.

Heb al eens iets gelezen over de constructie: Alonso naar Renault, Kovalainen/Fisico naar Williams en Rosberg naar McLaren. Maar zulke geruchten lijken mij echt wel zeer onwaarschijnlijk.

Anyway als grote McLaren-fan hoop ik dat hij volgend jaar McLaren verlaat, maar dan mag McLaren er niet slechter van worden, dus dat er een afkoopsom betaald wordt, en dat iemand als Rosberg mag pronken in de blitse McLaren.

Voila, dit was tevens mijn eerst post hier 8)
Welkom! Ik denk trouwens echt niet dat Alonso bij Mac blijft. Stel je voor dat Lewis hem volgend jaar weer zou kloppen (als hij dat dit jaar al doet natuurlijk)...Dat kan de man zijn ego nooit verwerken.

scho0634

De formule1.nl site meld het ook, maar wel als gerucht ...

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6506

Dus zegt het eigenlijk niks, buiten dat deze site bevestigt dat het een gerucht is .... ;)

Ferrari 2010

Wie dacht dat alle Mercedes werknemers achter Hamilton stonden, zitten er toch een beetje naast; Er bestaan namelijk ook mercedesmedewerkers die meespelen in het zielige kamp van Hamilton-afbrekers ;D ;D ;D

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_615693.html?wt.bron=kanaalArt3
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Gods Gift

Citaat van: Ferrari 2007 op 12 oktober 2007 - 19:44:52
Wie dacht dat alle Mercedes werknemers achter Hamilton stonden, zitten er toch een beetje naast; Er bestaan namelijk ook mercedesmedewerkers die meespelen in het zielige kamp van Hamilton-afbrekers ;D ;D ;D

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_615693.html?wt.bron=kanaalArt3

Tja, was wel weer een spanjaard he....!
Als je You tube bekijkt opzoek naar Anti Hamilton filmpjes, vind je 100derden, en voornamelijk van Spanjaarden.
Gefrustreerde rakkers, die spanjaarden.... ;)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

kojack

Citaat van: KVDracer op 11 oktober 2007 - 20:42:28
Elke keer als het bij Alonso misgaat ligt het wel aan het team. Vorig jaar toen Schumacher hem in de tweede seizoenshelft aan het naderen was in het kampioenschap, dan was het ook dat Renault hem niet steunde en dat ze liever Schumacher wereldkampioen zagen worden dan hem, zodat hij het nr1 niet mee kon nemen naar McLaren.Alonso had beter inspectuer geworden, met al zijn theorietjes. Ik hoop dat hij teruggaat naar Renault en dat Kovolainen en hem daar eens leert rijden, het zal dan ook wel terug aan Renault liggen. Hoe langer, hoe meer ik hoop dat hij ermee stopt, ik zal hem in ieder geval geen seconde missen. Schumacher heeft op de baan vuile spelletjes gespeeld, maar hij heeft zijn team nooit openbaar aangevallen en in een lastig parket gebracht.
Schumacher heeft altijd van die team genoten gekregen die alleen achter hem mochten(moesten) rijden,hij was van het princiepe achter mij mag jij als eerste over de streep komen en die mannen hebben altijd netjes geluisterd anders konden ze vertrekken bij ferrari

meatball

Citaat van: kojack op 12 oktober 2007 - 20:34:23
Citaat van: KVDracer op 11 oktober 2007 - 20:42:28
Elke keer als het bij Alonso misgaat ligt het wel aan het team. Vorig jaar toen Schumacher hem in de tweede seizoenshelft aan het naderen was in het kampioenschap, dan was het ook dat Renault hem niet steunde en dat ze liever Schumacher wereldkampioen zagen worden dan hem, zodat hij het nr1 niet mee kon nemen naar McLaren.Alonso had beter inspectuer geworden, met al zijn theorietjes. Ik hoop dat hij teruggaat naar Renault en dat Kovolainen en hem daar eens leert rijden, het zal dan ook wel terug aan Renault liggen. Hoe langer, hoe meer ik hoop dat hij ermee stopt, ik zal hem in ieder geval geen seconde missen. Schumacher heeft op de baan vuile spelletjes gespeeld, maar hij heeft zijn team nooit openbaar aangevallen en in een lastig parket gebracht.
Schumacher heeft altijd van die team genoten gekregen die alleen achter hem mochten(moesten) rijden,hij was van het princiepe achter mij mag jij als eerste over de streep komen en die mannen hebben altijd netjes geluisterd anders konden ze vertrekken bij ferrari
Ja zonde van al die toppers die zeker 10 maal beter waren dan Schumi,maar altijd op hun rem moesten gaan staan om hem voorbij te laten.
Gelukig dat ze nadat ze weg waren bij Ferrari, allemaal bewezen hebben dat Schumacher een echte prutser was
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Gods Gift

Citaat van: meatball op 12 oktober 2007 - 22:32:37
Citaat van: kojack op 12 oktober 2007 - 20:34:23
Citaat van: KVDracer op 11 oktober 2007 - 20:42:28
Elke keer als het bij Alonso misgaat ligt het wel aan het team. Vorig jaar toen Schumacher hem in de tweede seizoenshelft aan het naderen was in het kampioenschap, dan was het ook dat Renault hem niet steunde en dat ze liever Schumacher wereldkampioen zagen worden dan hem, zodat hij het nr1 niet mee kon nemen naar McLaren.Alonso had beter inspectuer geworden, met al zijn theorietjes. Ik hoop dat hij teruggaat naar Renault en dat Kovolainen en hem daar eens leert rijden, het zal dan ook wel terug aan Renault liggen. Hoe langer, hoe meer ik hoop dat hij ermee stopt, ik zal hem in ieder geval geen seconde missen. Schumacher heeft op de baan vuile spelletjes gespeeld, maar hij heeft zijn team nooit openbaar aangevallen en in een lastig parket gebracht.
Schumacher heeft altijd van die team genoten gekregen die alleen achter hem mochten(moesten) rijden,hij was van het princiepe achter mij mag jij als eerste over de streep komen en die mannen hebben altijd netjes geluisterd anders konden ze vertrekken bij ferrari
Ja zonde van al die toppers die zeker 10 maal beter waren dan Schumi,maar altijd op hun rem moesten gaan staan om hem voorbij te laten.
Gelukig dat ze nadat ze weg waren bij Ferrari, allemaal bewezen hebben dat Schumacher een echte prutser was

Hahaha  ;D is op elk forum ook hetzelfde.
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Jasper

Citaat van: _Makke_ op 12 oktober 2007 - 14:16:21
Ik gok dat hij volgend jaar bij McLaren blijft (jammer genoeg). Renault lijkt het contract van Alonso niet te willen afkopen en ik zie McLaren Alonso niet zo maar vrijgeven. Dus dan blijft enkel Toyota over aangezien Ferrari en BMW hun line-up al klaar hebben voor volgend jaar. De vraag is nog maar of Alonso naar het onstabiele Toyota wil gaan. Ze hebben even de indruk gewekt om aansluiting te vinden met de groten, maar dat is ondertussen ook al even geleden, en de laatste tijd bakken ze er niets van. Dan mag Alonso nog veel ervaring hebben en mag Toyota nog veel geld hebben, ze moeten al een gigantische progressie doormaken willen ze vechten voor de zege's. Dus dan denk ik dat Alonso kiest voor de zekerheid en bij McLaren blijft. Daar heeft hij alvast meer kansen om te winnen en om eventueel in 2008 wereldkampioen te worden. Nadien zijn er genoeg optie's voor hem, zowel voor Ferrari, BMW, Renault ligt de line-up voor 2009 nog niet vast. Dus dan kan hij als vrije piloot zijn keuze gaan maken.

Heb al eens iets gelezen over de constructie: Alonso naar Renault, Kovalainen/Fisico naar Williams en Rosberg naar McLaren. Maar zulke geruchten lijken mij echt wel zeer onwaarschijnlijk.

Anyway als grote McLaren-fan hoop ik dat hij volgend jaar McLaren verlaat, maar dan mag McLaren er niet slechter van worden, dus dat er een afkoopsom betaald wordt, en dat iemand als Rosberg mag pronken in de blitse McLaren.

Voila, dit was tevens mijn eerst post hier 8)

Alonso heeft een driejarig contract met McLaren, dus ook na 2008 is hij geen vrije rijder.

Citaat van: Gods Gift op 12 oktober 2007 - 19:52:11
Citaat van: Ferrari 2007 op 12 oktober 2007 - 19:44:52
Wie dacht dat alle Mercedes werknemers achter Hamilton stonden, zitten er toch een beetje naast; Er bestaan namelijk ook mercedesmedewerkers die meespelen in het zielige kamp van Hamilton-afbrekers ;D ;D ;D

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_615693.html?wt.bron=kanaalArt3

Tja, was wel weer een spanjaard he....!
Als je You tube bekijkt opzoek naar Anti Hamilton filmpjes, vind je 100derden, en voornamelijk van Spanjaarden.
Gefrustreerde rakkers, die spanjaarden.... ;)

Ik weet dat het slechts enkele Spanjaarden zijn die dat doen... maar hoe langer dit duurt, hoe zieliger ik dat volk begin te vinden...

_Makke_

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2007 - 13:36:32
Citaat van: _Makke_ op 12 oktober 2007 - 14:16:21
Ik gok dat hij volgend jaar bij McLaren blijft (jammer genoeg). Renault lijkt het contract van Alonso niet te willen afkopen en ik zie McLaren Alonso niet zo maar vrijgeven. Dus dan blijft enkel Toyota over aangezien Ferrari en BMW hun line-up al klaar hebben voor volgend jaar. De vraag is nog maar of Alonso naar het onstabiele Toyota wil gaan. Ze hebben even de indruk gewekt om aansluiting te vinden met de groten, maar dat is ondertussen ook al even geleden, en de laatste tijd bakken ze er niets van. Dan mag Alonso nog veel ervaring hebben en mag Toyota nog veel geld hebben, ze moeten al een gigantische progressie doormaken willen ze vechten voor de zege's. Dus dan denk ik dat Alonso kiest voor de zekerheid en bij McLaren blijft. Daar heeft hij alvast meer kansen om te winnen en om eventueel in 2008 wereldkampioen te worden. Nadien zijn er genoeg optie's voor hem, zowel voor Ferrari, BMW, Renault ligt de line-up voor 2009 nog niet vast. Dus dan kan hij als vrije piloot zijn keuze gaan maken.

Heb al eens iets gelezen over de constructie: Alonso naar Renault, Kovalainen/Fisico naar Williams en Rosberg naar McLaren. Maar zulke geruchten lijken mij echt wel zeer onwaarschijnlijk.

Anyway als grote McLaren-fan hoop ik dat hij volgend jaar McLaren verlaat, maar dan mag McLaren er niet slechter van worden, dus dat er een afkoopsom betaald wordt, en dat iemand als Rosberg mag pronken in de blitse McLaren.

Voila, dit was tevens mijn eerst post hier 8)

Alonso heeft een driejarig contract met McLaren, dus ook na 2008 is hij geen vrije rijder.

Hij heeft toch een contract van 2 jaar met een optie op een 3de jaar?

Gods Gift

CitaatMercedes stemt tegen langer verblijf van Alonso bij McLaren

Het einde van Fernando Alonso bij het team van McLaren lijkt nu definitief nabij. Motorenleverancier Mercedes heeft volgens een Duitse krant namelijk een stemming gehouden in de directie van de Duitse autofabrikant en de uitkomst daarvan was dat het bestaande contract met Alonso opgezegd moet worden. Daarmee lijkt de weg voor de Spanjaard vrij voor een terugkeer naar Renault.

Norbert Haug, motorsportdirecteur van Mercedes, wilde het nieuws niet bevestigen, maar hij ontkende het ook niet. "Als iemand binnen het team uit dat hij absoluut niet wil meewerken aan een oplossing zijn er natuurlijk manieren om dat te managen. De situatie is nu nog dat we een contract hebben, maar we zullen na de laatste race van het seizoen kijken hoe we verder moeten."

Alonso voelt zich ondergewaardeerd bij McLaren en vecht al maanden ruzies uit met teambaas Ron Dennis en teamgenoot Lewis Hamilton. Maar de regerend wereldkampioen zal door zijn werkgever niet gedwongen worden om een jaar pauze te namen. Haug: "Dat is niet onze manier van werken."

Artikel geplaatst op f1 today: 17 oktober 2007 om 10:45

Het is nog een gerucht, maar zijn vertrek lijkt hiermee bezegeld... ::)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

amp

Dat ze dan maar meteen stemmen om Nico Rosberg Alonso te laten vervangen, dan is mijn dreamteam compleet  :)

alonsolover

Laat hem maar mooi naar renault gaan ;)

meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

alonsolover


_Makke_

Als hij geen wereldkampioen wordt mag hij van mij absoluut weg... Maar als hij wereldkampioen wordt toch maar niet dan, die nummer 1 staat toch zo mooi op de McLaren ;D 8)