De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

bogief1

[
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Mij stoort het enorm dat er 'fans' zijn als jij, met dezelfde standpunten en mening.
'Fans' die vinden dat alles sensatie en actie moet zijn en daar zelfs de grondwaarden van de sport voor zou over hebben.

De sport is momenteel verkocht aan mediahoeren, sensatiezoekers en supporters die enkel kijken voor leuke beelden maar geen idee hebben over wat de sport nu echt is. En jij bent er zo eentje.

Oh dus ik ben ook zo'n mediageile sensatiezoeker? Geloof mij, er zullen er veel zijn die mij als 'echte' Formule 1-fan beschouwen, ik doen der altijd alles voor en ben er elke dag constant mee bezig. Maar omdat ik dan niets heb tegen dit kwalificatiesysteem ben ik dan plots een sensatiezoekende nietsnut?  ???
Citaat

De kwalificatie is nog niet uitstekend, maar toch al veel beter dan het jaar er voor. Nu telt de eerste tenminste ook voor iets. Ik vind dat je nog niet veel kan zeggen daarover. Het weer heeft een ander beeld er van gevormd. Nog even afwachten...
De banden en motoren zijn een groter probleem voor de sport vind ik, die maken de sport te voorzichtig. Wat wel opviel is dat er geen motoren werden opgeblazen, is al een tijdje geleden dat dat niet gebeurde in de eerste race. Bij de start dacht ik dat het "prijs" was met Ralf, er kwam een enorme rookpluim vrij daar, blijkbaar loos alarm
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vulture

Wat sommigen reeds vreesden wordt nu waarheid, namelijk wagens die toch niet in de punten eindigen voor het einde van de race naar binnen brengen om de motoren te sparen:

"Op de televisie kwam het niet aan bod, maar het gebeurde wel degelijk: BAR-coureurs Jenson Button en Takuma Sato reden voor het einde van de race hun bolide in de pitbox waardoor ze de wedstrijd niet uitreden. Dit heeft tot gevolg dat beide coureurs de volgende race een nieuwe motor mogen gebruiken." Bron: www.racefreaks.nl
Close The World, Open The Next..

bogief1

Citaat van: Vulture op 06 maart 2005 - 13:10:27
Wat sommigen reeds vreesden wordt nu waarheid, namelijk wagens die toch niet in de punten eindigen voor het einde van de race naar binnen brengen om de motoren te sparen:

"Op de televisie kwam het niet aan bod, maar het gebeurde wel degelijk: BAR-coureurs Jenson Button en Takuma Sato reden voor het einde van de race hun bolide in de pitbox waardoor ze de wedstrijd niet uitreden. Dit heeft tot gevolg dat beide coureurs de volgende race een nieuwe motor mogen gebruiken." Bron: www.racefreaks.nl


Hopelijk zien ze nu hoe stom deze regel is, als zullen ze het dit seizoen niet meer veranderen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 12:53:18
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Memmen memmen?

Ten eerste, al stond MS alleen op pole en al de andere toppers achterin, dan was mijn reactie identiek. Misschien volg je dit forum nog niet lang, of misschien ben je gewoon te jong, maar het moge duidelijk zijn dat ik hier altijd al tegen de nieuwe kwali's ben geweest.

Wat heeft dat er nu mee te maken? 'Je komt hier niet veel of je bent te jong'  ::) --> dus mag hij hier zijn mening niet zetten ofzo? Is eenvan de stomste argumenten dat je kan gebruiken 'je bent te jong of je komt hier niet veel' ::)
Leer eens lezen. Ik zei dat omdat hij misschien nooit gelezen heeft dat ik er tegen ben. Snap je? Daar slaat die 'je komt hier misschien niet veel' op. Toch niet moeilijk, juist??
Dat andere, over te jong, slaat op het feit dat men de pure wetten van de sport niet begrijpt -> leeftijd.

Stap dus maar weer van je paardje af.

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Mij stoort het enorm dat er 'fans' zijn als jij, met dezelfde standpunten en mening.
'Fans' die vinden dat alles sensatie en actie moet zijn en daar zelfs de grondwaarden van de sport voor zou over hebben.

De sport is momenteel verkocht aan mediahoeren, sensatiezoekers en supporters die enkel kijken voor leuke beelden maar geen idee hebben over wat de sport nu echt is. En jij bent er zo eentje.

Oh dus ik ben ook zo'n mediageile sensatiezoeker? Geloof mij, er zullen er veel zijn die mij als 'echte' Formule 1-fan beschouwen, ik doen der altijd alles voor en ben er elke dag constant mee bezig. Maar omdat ik dan niets heb tegen dit kwalificatiesysteem ben ik dan plots een sensatiezoekende nietsnut?  ???
Citaat
Volgens mij zit jij met een serieus 'begrijpend-lezen' probleem.
De sport is verkocht aan mediageile sensatiezoekers. Ecclestone en alle teams die liever in the picture staan ipv resultaten te boeken.
Regeltjes en gezever om de show mooier te maken dan die werkelijk is. Dat sloeg dus niet op u. Moeilijk toch?

Waarom jij dat als een persoonlijke aanval inleest is mij een raadsel want je maakt zinnen die ik niet heb geschreven.
Ik heb nooit gezegd dat jij een sensatiezoekende nietsnut ben omdat je de kwali wel wilt houden. En neen, dat bedoelde ik er ook niet mee.

1. Lezen
2. Nadenken
3. Begrijpen
4. Posten

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 06 maart 2005 - 13:02:07
[
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Mij stoort het enorm dat er 'fans' zijn als jij, met dezelfde standpunten en mening.
'Fans' die vinden dat alles sensatie en actie moet zijn en daar zelfs de grondwaarden van de sport voor zou over hebben.

De sport is momenteel verkocht aan mediahoeren, sensatiezoekers en supporters die enkel kijken voor leuke beelden maar geen idee hebben over wat de sport nu echt is. En jij bent er zo eentje.

Oh dus ik ben ook zo'n mediageile sensatiezoeker? Geloof mij, er zullen er veel zijn die mij als 'echte' Formule 1-fan beschouwen, ik doen der altijd alles voor en ben er elke dag constant mee bezig. Maar omdat ik dan niets heb tegen dit kwalificatiesysteem ben ik dan plots een sensatiezoekende nietsnut?  ???
Citaat

De kwalificatie is nog niet uitstekend, maar toch al veel beter dan het jaar er voor. Nu telt de eerste tenminste ook voor iets. Ik vind dat je nog niet veel kan zeggen daarover. Het weer heeft een ander beeld er van gevormd. Nog even afwachten...
De banden en motoren zijn een groter probleem voor de sport vind ik, die maken de sport te voorzichtig. Wat wel opviel is dat er geen motoren werden opgeblazen, is al een tijdje geleden dat dat niet gebeurde in de eerste race. Bij de start dacht ik dat het "prijs" was met Ralf, er kwam een enorme rookpluim vrij daar, blijkbaar loos alarm

Pas op, met de kwalificatie op zich kan ik ook wel leven maar niet met de mogelijke samenloop van miserie achteraf.
Die banden- en motorenregel is veel te veel een aanfluiting, en wanneer het mis gaat met die kwalificatie dan maken die regels de grap compleet.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 13:39:08
Citaat van: bogief1 op 06 maart 2005 - 13:02:07
[
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Mij stoort het enorm dat er 'fans' zijn als jij, met dezelfde standpunten en mening.
'Fans' die vinden dat alles sensatie en actie moet zijn en daar zelfs de grondwaarden van de sport voor zou over hebben.

De sport is momenteel verkocht aan mediahoeren, sensatiezoekers en supporters die enkel kijken voor leuke beelden maar geen idee hebben over wat de sport nu echt is. En jij bent er zo eentje.

Oh dus ik ben ook zo'n mediageile sensatiezoeker? Geloof mij, er zullen er veel zijn die mij als 'echte' Formule 1-fan beschouwen, ik doen der altijd alles voor en ben er elke dag constant mee bezig. Maar omdat ik dan niets heb tegen dit kwalificatiesysteem ben ik dan plots een sensatiezoekende nietsnut?  ???
Citaat

De kwalificatie is nog niet uitstekend, maar toch al veel beter dan het jaar er voor. Nu telt de eerste tenminste ook voor iets. Ik vind dat je nog niet veel kan zeggen daarover. Het weer heeft een ander beeld er van gevormd. Nog even afwachten...
De banden en motoren zijn een groter probleem voor de sport vind ik, die maken de sport te voorzichtig. Wat wel opviel is dat er geen motoren werden opgeblazen, is al een tijdje geleden dat dat niet gebeurde in de eerste race. Bij de start dacht ik dat het "prijs" was met Ralf, er kwam een enorme rookpluim vrij daar, blijkbaar loos alarm

Pas op, met de kwalificatie op zich kan ik ook wel leven maar niet met de mogelijke samenloop van miserie achteraf.
Die banden- en motorenregel is veel te veel een aanfluiting, en wanneer het mis gaat met die kwalificatie dan maken die regels de grap compleet.

Djeezes, ge draait ook met de wind mee ze... eerst zeggen dat het kwalificatiesysteem op niets trekt, dan nu zeggen dat 't systeem zo slecht nog niet is maar dat het aan de banden/motor ligt.

Wat is hetvolgende? Het feit dat Cévert ooit is geen 'hallo' tegen Stewart zei?

FerrariMan

Doefie, begrijpend lezen. (http://www.google.be/search?hl=nl&q=begrijpend+lezen&meta=)

Als jij niet kan begrijpen dat ik aan het klagen ben over de samenloop van miserie met die nieuwe kwalificaties dan is dat......inderdaad....niet mijn probleem.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 13:43:56
Doefie, begrijpend lezen. (http://www.google.be/search?hl=nl&q=begrijpend+lezen&meta=)

Als jij niet kan begrijpen dat ik aan het klagen ben over de samenloop van miserie met die nieuwe kwalificaties dan is dat......inderdaad....niet mijn probleem.

'k heb u al meer hore janke over 't feit da ge vind da de kwalificaties op niks trekken dan iet anders ze... ::)

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 13:46:59
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 13:43:56
Doefie, begrijpend lezen. (http://www.google.be/search?hl=nl&q=begrijpend+lezen&meta=)

Als jij niet kan begrijpen dat ik aan het klagen ben over de samenloop van miserie met die nieuwe kwalificaties dan is dat......inderdaad....niet mijn probleem.

'k heb u al meer hore janke over 't feit da ge vind da de kwalificaties op niks trekken dan iet anders ze... ::)
Ze trekken ook nog steeds op niks, in mijn ogen. Net zoals in 2003, 2004..
Maar vergeleken met vorig seizoen zouden ze wel meevallen moest die banden/motor regel er niet zijn.

En aub, laten we nu maar gewoon stoppen. Ik heb geen zin in dit kinderachtig gezeik.
Als je de moeite niet wil doen om te lezen zwijgen we beter.

Jasper

Die nieuwe kwalificatie zou ook meevallen als er gelijke omstandigheden waren voor iedereen. Dat was nu niet het geval, oké, dat was niet eerlijk. Maar ik denk dat iedereen in de loop der seizoenen wel eens de dupe zal zijn, als men ten minste de format niet elk seizoen verandert.

En deze format is wel een vooruitgang op die van vorig jaar, want die prekwalificatie van Silverstone '04, die wil ik toch ook niet opnieuw zien. Jij wel?

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 13:51:18
En aub, laten we nu maar gewoon stoppen. Ik heb geen zin in dit kinderachtig gezeik.
Als je de moeite niet wil doen om te lezen zwijgen we beter.

En als 't dat niet is, is 't iets anders...

was het laatste dat ik gezegd heb.

tazpas

Ik ging normaal niets zeggen over deze race omdat alles hier al is verteld. Uitgezonderd het feit dat dit F1 kompleet kapot maakt. Ik kan niet geloven dat Bernie of Max genoten hebben van deze race, of iemand in het algemeen. Het beste dat ik hier gehoord heb: "Ik vond de strijd tussen JV en FA mooi" ??????? Was dit een strijd jongens? Eerlijk? Jaques hield het veld op, niet meer niet minder. Het mooiste vond ik Coulthard die net een prachtige inhaalmaneuver maakt op een Minardi en hem net een klein tikje geeft. Hetzelfde als Jacques en Fernando, alleen het feit dat die Minardi niet voor positie reed kun je mij verwijten. Waar zijn we mee bezig? Deze nieuwe downforce reglementen meken niets gemakkelijker om in te halen, integendeel. Je moet al een Renault hebben om een Sauber in te halen of je moet veeeeeel minder benzine aan boord hebben, of de Stewards moeten met een blauwe vlag zwaaien. Anders gaat het niet jongens, vraag maar aan Kimi. Nee, dit maakt F1 kapot, laat ons komen met een GPWC of met de oude reglementen, van 10 jaar geleden. Of niet, het maakt niet uit. Het kwaad is al geschied. Zou Coulthard nu naar zijn moeder gebeld hebben en geschreeuwd hebben: "Ik heb eindelijk Schumacher en de Mclarens verslagen MA!!! Ik word wereldkampioen!!" Kan zijn. Hij kom ook simpelweg naar Bernie en Max bellen en "Merci" zeggen.

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 06 maart 2005 - 11:01:54
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 10:05:21
Jawadde.

De allereerste keer dat ik in slaap ben gevallen na 10 ronden.
Gelukkig net een heruitzending kunnen zien.

Het moge dus duidelijk zijn, de kwali is één grote belachelijke show geworden om sponsors te plezieren.
De snelste man heeft geen recht meer op P1...want dat zou TE normaal zijn en niet 'spannend' genoeg.

Bullshit dus. De mensen die hier van houden zijn uit op show, sensatie...en kunnen bijgevolg beter de NBA volgen.
Akkoord, een dominantie kan saai zijn voor velen maar op deze manier is het wel heel erg vals opgelost. Komaan, tijden optellen? Absolute onzin. Ik hoop dat iedereen kan inzien dat dit systeem grotendeels een media-beslissing is.
Een absolute farce.

De race:

Saai eigenlijk.. Vorig seizoen was saai omdat er één team de allerbeste was maar vandaag was gewoon saai omdat de grote toppers midden in het veld zaten te cruisen. Op Barrichello na kon er niemand een deftige vooruitgang maken en op die manier lijkt het alsof de Red-Bull e.a. schitterende, snelle wagens zijn.
Mooie zege voor GF, zeg al lang dat die kerel tot meer in staat is, maar het mankeerde aan directe rivalen in de buurt. Hopelijk zien we dat volgende keer. Schumacher had een mooi resultaat kunnen hebben moest hij niet in de regen zijn rondje gereden hebben.[/b]  Het ongeval met Heidfeld was gewoon pech. Wel knap van Rubens trouwens.

Pas op, ik zeg niet dat de race zelf saai was, maar wel dat het saai is dat de kleppers niet bij elkaar zitten dankzij de nieuwe kwali.

Maar toch, ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het allemaal één grote grap is geworden.
Geen banden vervangen is knap saai. Niemand durft nog iets riskeren.. Ook al omdat de motor
dubbel zo lang mee moet.

Nog een paar zo'n races en het stopt voor mij, dit is geen F1 meer.
F1 is nu overgenomen door mensen met het motto "oooh vorig jaar was het zo saai, nu is er tenminste actie" en die mensen maken eerlijk waar mee de sport kapot.

Kimi's zat er trouwens weer mooi bij tijdens de start, hopelijk gaat het daar weer niet op die manier beginnen voor de Fin.
en der waren der nog die dat moesten doen!  dus daar over niet memmen en had hij vooraan mogen starten en gewonnen dan ging er geen vuyiltje aan de lucht zijn!! nu had den een paar toppers es pech en iedereen begint te kakken, dan ish et niet alleen de FIA die de F1 kappot maken, maar ook jullie zogenaamde fans die alleen maar kunnen klagen en dus alles afbreken zodoende dat andere mensen een negatief beeld krijgen en nooit gaan kijken waardoor de kijkcijfers dale nen de FIA dingen moet veranderen en jullie weer gaan klagen en dan mensen weer minder gaat kijken zodat de FIA regels moet veranderen....
een cirkel it is!!
klagers!
Daar heb je gelijk in, maar let er wel op dat Schumi op het hoogtepunt ervan is buitengekomen. Hij had niet de tijd zoals de andere om de juiste banden te laten leggen. Hij had regenbanden, maar niet die voior extremle regen, welke hij nodig had.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cannonball


Ruud

Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 14:04:53
Die nieuwe kwalificatie zou ook meevallen als er gelijke omstandigheden waren voor iedereen. Dat was nu niet het geval, oké, dat was niet eerlijk. Maar ik denk dat iedereen in de loop der seizoenen wel eens de dupe zal zijn, als men ten minste de format niet elk seizoen verandert.

En deze format is wel een vooruitgang op die van vorig jaar, want die prekwalificatie van Silverstone '04, die wil ik toch ook niet opnieuw zien. Jij wel?

Daar moeten we dan maar van uit gaan. Maar ik denk dat jouw zin het hele kwalificatieformat omvat: it's just the luck of the draw.