De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 05:58:25
Citaat van: Luc op 06 maart 2005 - 05:07:39
En doefie, leuke race....

Ik ben triest, dieptriest over dit gedrocht F1.

Mijn commentaar houdt op.

Zelfs met een mixt grid, gebeurt er niets, absoluut niets en zelfs Schumacher geraakt niet of nauwelijks in de toptien.

Coulthard die probleemloos de tweede plaats weet te houden met een auto die vorig jaar niet in de punten geraakte, die in de wintertests nooit wat liet zien, .....

Wat een schande is dit...misschien moeten we maar naar de DTM gaan om races te zien, om rijders te zien (daar mag dat nog)....

Deze F1 is waardeloos. Absoluut waardeloos..

Wanneer begint de MotoGP trouwens?

Awel, ge zit al de laatste jaren al constant te zeggen dat de Formule 1 waardeloos is ... waarom kijkt ge dan nog?

Ik heb een paar leuke dingen gezien, maar ja, zal weeral de enige zijn waarschijnlijk  ::)
Ge zijt niet de enigste. Ik vond de race alvast spannender dan die van vorig seizoen. Mooi duel tussen Alonso en Villeneuve, nog een mooie inhaalactie van een williams op een toyota. Niemand kan zeggen dat de race saaier was dan de races van vorig seizoen. Ik weet het, het is nog geen heel grote verbetering, maar ik geloof dat er nu veel meer teams op 1 lijn zitten, en dat zal spanning opleveren voor de wereldtitel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Jawadde.

De allereerste keer dat ik in slaap ben gevallen na 10 ronden.
Gelukkig net een heruitzending kunnen zien.

Het moge dus duidelijk zijn, de kwali is één grote belachelijke show geworden om sponsors te plezieren.
De snelste man heeft geen recht meer op P1...want dat zou TE normaal zijn en niet 'spannend' genoeg.

Bullshit dus. De mensen die hier van houden zijn uit op show, sensatie...en kunnen bijgevolg beter de NBA volgen.
Akkoord, een dominantie kan saai zijn voor velen maar op deze manier is het wel heel erg vals opgelost. Komaan, tijden optellen? Absolute onzin. Ik hoop dat iedereen kan inzien dat dit systeem grotendeels een media-beslissing is.
Een absolute farce.

De race:

Saai eigenlijk.. Vorig seizoen was saai omdat er één team de allerbeste was maar vandaag was gewoon saai omdat de grote toppers midden in het veld zaten te cruisen. Op Barrichello na kon er niemand een deftige vooruitgang maken en op die manier lijkt het alsof de Red-Bull e.a. schitterende, snelle wagens zijn.
Mooie zege voor GF, zeg al lang dat die kerel tot meer in staat is, maar het mankeerde aan directe rivalen in de buurt. Hopelijk zien we dat volgende keer. Schumacher had een mooi resultaat kunnen hebben moest hij niet in de regen zijn rondje gereden hebben. Het ongeval met Heidfeld was gewoon pech. Wel knap van Rubens trouwens.

Pas op, ik zeg niet dat de race zelf saai was, maar wel dat het saai is dat de kleppers niet bij elkaar zitten dankzij de nieuwe kwali.

Maar toch, ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het allemaal één grote grap is geworden.
Geen banden vervangen is knap saai. Niemand durft nog iets riskeren.. Ook al omdat de motor
dubbel zo lang mee moet.

Nog een paar zo'n races en het stopt voor mij, dit is geen F1 meer.
F1 is nu overgenomen door mensen met het motto "oooh vorig jaar was het zo saai, nu is er tenminste actie" en die mensen maken eerlijk waar mee de sport kapot.

Kimi's zat er trouwens weer mooi bij tijdens de start, hopelijk gaat het daar weer niet op die manier beginnen voor de Fin.

Supermariobros

Tja, het is hier al zo vaak gezegd geweest dat ze de F1 willen kapot maken en ik sluit me daar bij aan.
Jammer, jammer, jammer, ...
De race zef: saai, geen of heel weinig inhaalbewegingen; Het duel Alonso-Villeneuve was het beste moment uit de race.
Hopen op beterschap dus in Maleisië  ::)

FerrariMan

Ze rijden nu niet meer rond om de snelste te zijn maar eerder om hun materiaal het best te sparen.

Trouwens, nog belachelijker is dat men nu in een slechte eindpositie gewoon de auto's mag laten uitvallen en zo gebruik maken van nieuwe motoren in de volgender race. Zoals BAR heeft gedaan vannacht. Volgens de reglementen, dat wel, maar enorm belachelijk. Ik zie binnenkort iedereen na de top 8 al stoppen voor de finish.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 10:34:49
Ze rijden nu niet meer rond om de snelste te zijn maar eerder om hun materiaal het best te sparen.

Trouwens, nog belachelijker is dat men nu in een slechte eindpositie gewoon de auto's mag laten uitvallen en zo gebruik maken van nieuwe motoren in de volgender race. Zoals BAR heeft gedaan vannacht. Volgens de reglementen, dat wel, maar enorm belachelijk. Ik zie binnenkort iedereen na de top 8 al stoppen voor de finish.
Daar geef ik je groot gelijk in. Het is stom als je ze zo over de radio hoort zeggen dat ze 2 keertjes mogen pushen. Dat trekt op niets, dat is echt rijden om het materiaal te sparen. Uiteraard heeft dit er eigenlijk ook te maken dat hun motoren nog niet goed genoeg zijn. Ik hoop dat ze in de helft van het seizoen constant op de limiet mogen gaan rijden. Anders weet ik niet wat er gaat gebeuren in de race's zoals Imola, constant rechte stukken, dat houden die motors dan niet uit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 10:05:21
Jawadde.

De allereerste keer dat ik in slaap ben gevallen na 10 ronden.
Gelukkig net een heruitzending kunnen zien.

Het moge dus duidelijk zijn, de kwali is één grote belachelijke show geworden om sponsors te plezieren.
De snelste man heeft geen recht meer op P1...want dat zou TE normaal zijn en niet 'spannend' genoeg.

Bullshit dus. De mensen die hier van houden zijn uit op show, sensatie...en kunnen bijgevolg beter de NBA volgen.
Akkoord, een dominantie kan saai zijn voor velen maar op deze manier is het wel heel erg vals opgelost. Komaan, tijden optellen? Absolute onzin. Ik hoop dat iedereen kan inzien dat dit systeem grotendeels een media-beslissing is.
Een absolute farce.

De race:

Saai eigenlijk.. Vorig seizoen was saai omdat er één team de allerbeste was maar vandaag was gewoon saai omdat de grote toppers midden in het veld zaten te cruisen. Op Barrichello na kon er niemand een deftige vooruitgang maken en op die manier lijkt het alsof de Red-Bull e.a. schitterende, snelle wagens zijn.
Mooie zege voor GF, zeg al lang dat die kerel tot meer in staat is, maar het mankeerde aan directe rivalen in de buurt. Hopelijk zien we dat volgende keer. Schumacher had een mooi resultaat kunnen hebben moest hij niet in de regen zijn rondje gereden hebben.[/b]  Het ongeval met Heidfeld was gewoon pech. Wel knap van Rubens trouwens.

Pas op, ik zeg niet dat de race zelf saai was, maar wel dat het saai is dat de kleppers niet bij elkaar zitten dankzij de nieuwe kwali.

Maar toch, ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het allemaal één grote grap is geworden.
Geen banden vervangen is knap saai. Niemand durft nog iets riskeren.. Ook al omdat de motor
dubbel zo lang mee moet.

Nog een paar zo'n races en het stopt voor mij, dit is geen F1 meer.
F1 is nu overgenomen door mensen met het motto "oooh vorig jaar was het zo saai, nu is er tenminste actie" en die mensen maken eerlijk waar mee de sport kapot.

Kimi's zat er trouwens weer mooi bij tijdens de start, hopelijk gaat het daar weer niet op die manier beginnen voor de Fin.
en der waren der nog die dat moesten doen! dus daar over niet memmen en had hij vooraan mogen starten en gewonnen dan ging er geen vuyiltje aan de lucht zijn!! nu had den een paar toppers es pech en iedereen begint te kakken, dan ish et niet alleen de FIA die de F1 kappot maken, maar ook jullie zogenaamde fans die alleen maar kunnen klagen en dus alles afbreken zodoende dat andere mensen een negatief beeld krijgen en nooit gaan kijken waardoor de kijkcijfers dale nen de FIA dingen moet veranderen en jullie weer gaan klagen en dan mensen weer minder gaat kijken zodat de FIA regels moet veranderen....
een cirkel it is!!
klagers!

FerrariMan

Citaat van: lieven op 06 maart 2005 - 11:01:54
en der waren der nog die dat moesten doen! dus daar over niet memmen en had hij vooraan mogen starten en gewonnen dan ging er geen vuyiltje aan de lucht zijn!! nu had den een paar toppers es pech en iedereen begint te kakken, dan ish et niet alleen de FIA die de F1 kappot maken, maar ook jullie zogenaamde fans die alleen maar kunnen klagen en dus alles afbreken zodoende dat andere mensen een negatief beeld krijgen en nooit gaan kijken waardoor de kijkcijfers dale nen de FIA dingen moet veranderen en jullie weer gaan klagen en dan mensen weer minder gaat kijken zodat de FIA regels moet veranderen....
een cirkel it is!!
klagers!
Memmen memmen?

Ten eerste, al stond MS alleen op pole en al de andere toppers achterin, dan was mijn reactie identiek. Misschien volg je dit forum nog niet lang, of misschien ben je gewoon te jong, maar het moge duidelijk zijn dat ik hier altijd al tegen de nieuwe kwali's ben geweest.

Ten tweede, een paar toppers hadden pech? MS, JPM, KR, RB, FA, RS...allemaal 'pech' tijdens de kwali.
En nog niet eens echte pech, gedwongen pech. Gestructureerde pech.

Mij stoort het enorm dat er 'fans' zijn als jij, met dezelfde standpunten en mening.
'Fans' die vinden dat alles sensatie en actie moet zijn en daar zelfs de grondwaarden van de sport voor zou over hebben.
Buiten Alonso heb ik nochtans vandaag niet teveel actie gezien. Raar toch? Want de kleppers stonden (door de 'pech') toch enorm verspreid op de grid. Geloof me, met de nieuwe banden/motor-regel ga je niet teveel actie zien wanneer een klepper achter een hoop tragere piloten zit. Ik weet niet of je dat kan snappen, desnoods vraag je maar om uitleg. Eerst vinger opsteken uiteraard.

Dinsdag zullen we Juve-Real op voorhand op 2-0 zetten, Del Piero mag iedereen 2 maal voorbij dribbelen en de Real verdedigers moeten terwijl met hun handen op de rug gebonden luid zingen. Op die manier hebben we ook actie, mooie actie zelfs. En ik zou het niet erg vinden als Juve fan maar het gaat in tegen elke morele regel van de sport. Ik denk dat jij het wel leuk zou vinden.

De sport is momenteel verkocht aan mediahoeren, sensatiezoekers en supporters die enkel kijken voor leuke beelden maar geen idee hebben over wat de sport nu echt is. En jij bent er zo eentje.

Tot de volgende mem.

Schumi nr1

Saaie race inderdaad, weinig of geen inhaalmanoeuvers. Wat Schumi betreft, hij heeft het enkel aan zichzelf te wijten, veel te omstuimig geweest.

De kwalificaties zijn nog nooit zo slecht geweest, dat ze maar rap overstappen op het oude systeem. Ook wat die motorregels mogen weer zoals het oude worden. Nu zijn ze precies allemaal bang dat hun motor geen tweede race zal mee gaan, met het gevolg dat je een paradetocht krijgt en geen echte race.

bogief1

Jammer dat ze hun auto's zo sparen, maar dit was verwacht. Die regels deugen niet.

Voor het seizoen dacht ik renault en mclaren worden de te kloppen teams. Ferrari doet nog mee maar ze worden geen kampioen en red bull word de revelatie.

Renault had ik juist, ferrari doet het nog beter dan ik had verwacht, mclaren valt wat tegen voorlopig en red bull was uitstekend.
Akkoord ze hadden geluk met de regen maar als ik me niet vergis had DC de eerste tijd gereden zaterdag en zat toch qua strategie op hetzelfde als de rest. Red Bull word een team die het vuur aan de schenen kan leggen van sauber en mss van BAR, wat zijn die slecht man.

Schumacher - Heidfeld = raceaccident, al was er toch weer het gekende duwtje van Schumy, goed dat hij er niet kon van profiteren.

Mocht hij eigenlijk nu wel weggeduwd worden? Moeten er minstens geen 2 wielen nog op de weg staan?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vulture

4.17u: "Shit, kben in slaap gevallen, de start gemist!!!"
Vlug tv opgezet: "Tiens, ze rijden achter mekaar zoals ze op de grid stonden?"
De rest van de race bracht iets of wat wijziging in de posities (mooi van Barri en Alonso), maar al bij al bleven de plaatsen gelijk.
Hier en daar soms wat spanning wat wel mooi was. Maar telkens zie je (en hoor je) dat ze de motor moeten sparen, wat niet juist kan zijn in een motorsport  >:(
Schumi deed een erg raar maneuver, want Heidfeld had al geen plaats meer   ???
Renault rijdt sterk, Ferrari had een slecht weekend (mede door het 'leuke' kwalificatiesysteem), BAR valt heel hard tegen, Williams is beter dan gedacht, Red Bull is echt wel goed, Minardi en Midland/Jordan daar hoort geen commentaar bij, Toyota staat nog steeds niet waar ze horen te staan, McLaren moet nog wat bijbenen en Sauber zal ook nog werk hebben.
Close The World, Open The Next..

KVDracer

Amaai, zo een saaie race, nu moet ge geen slaappillen meer nemen, maar naar deze race kijken. Niemand die, alleja, op één of twee na, die een inhaalpoging durft te wagen uit schrik voor hun banden. Ze kunnen met moeite onder iemands achtervleugel komen en blijven omdat ze zo teveel grip verliezen. Er zijn wel opvallend weinig uitvallers geweest, enkel Albers door een technisch defect en Heidfeld en Schumi door een incident, hetgeen Schumi enkel aan zichzelf te danken heeft, want Heidfeld kon geen kant meer op.
Als dit is wat de FIA wil, proficiat. Maar om te gaan kijken naar 20 wagens die treintje rijden, zijn de tickets wel wat duur. Over die kwalificatie laat ik mij niet uit. De voorbije twee seizoenen moesten ze ook om beurt het circuit op voor hun snelle ronde, dus nu hebben de topteams gewoon pech gehad.
Het enige waar ik ongelooflijk veel commentaar op heb, is op de dwaze regel dat de motoren twee weekends mee moeten gaan en de banden de volledige kwalificatie + race. Ik geef toe dat het over enkele jaren, de jaren dat het ging tussen Hakkinen en Schumi, ook wel redelijk erg was, want toen hadden de topteams een speciale kwalificatiemotor en race-motor. Maar dat ze nu willen dat de motor twee races lang meegaat, is dwaas. Ik vond het verleden jaar al dwaas, wanneer je je motor opblies je plaatsen verloor op de startgrid. Wat kan een rijder er nu aan doen dat zijn motor stuk gaat? Zet Eddie Jordan en Flavio Briatore  in de plaats van Ecclestone en Mosley en het komt wel goed  :D

Jasper

Deze race verliep volgens hetzelfde patroon als het hele seizoen 2004: geeeeeeuw-waw!-geeeeeeeeeeeeuw-oh!-geeeeeeeuwzzzzzzz

Dat kan niet de bedoeling zijn. Die kwalificatie valt volgens mij nog wel mee, dit weekend werd ze gewoon om zeep geholpen door het weer. De bandenregel, die verpest de boel. Eerst spaart iedereen een halve race lang zijn banden, dan versnelt iedereen omdat ze goed op schema zitten. maar als iedereen tegelijk versnelt, gebeurt er ook niks. Dat was wat we nu te zien kregen.

Over het incident van Schumi en Heidfeld: het is een feit dat dit een race-incident was (Schumi veranderde éénmaal van rijlijn), maar sportief gezien vond ik MS wel 'smerig', om het zo uit te drukken. Hij dwong Heidfeld op het gras door zo plots de deur dicht te gooien, daardoor kon Heidfeld een heel stuk niet afremmen, en knalde hij zo op MS. Die heeft er dan toch ten minste niets bij gewonnen (behalve dat hij een nieuwe motor mag steken in Maleisië, maar dan zit hij in Bahrein met een oude motor, en dat zijn twee motorvreters met dezelfde motor...).

Schumi in Bahrein met de F2005 kan als ik het goed heb ook al niet meer, tenzij hij in Maleisië ook uitvalt?

@KVDracer: in verband met dat ze teveel grip verliezen als ze onder iemands achtervleugel komen: dit is niet waar, aangezien er minder aërodynamische grip is, zullen ze ook minder grip verliezen door in de slipstream te komen. Dat was nu net de bedoeling van die nieuwe aërodynamicaregels. ;)

KVDracer

Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 12:19:43
@KVDracer: in verband met dat ze teveel grip verliezen als ze onder iemands achtervleugel komen: dit is niet waar, aangezien er minder aërodynamische grip is, zullen ze ook minder grip verliezen door in de slipstream te komen. Dat was nu net de bedoeling van die nieuwe aërodynamicaregels. ;)

Oke, da kan  :) Maar het is me toch opgevallen telkens ze onder iemands achtervleugel zaten ze voor de bocht terug een gat moesten laten vallen.

bogief1

Citaat van: KVDracer op 06 maart 2005 - 12:33:30
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 12:19:43
@KVDracer: in verband met dat ze teveel grip verliezen als ze onder iemands achtervleugel komen: dit is niet waar, aangezien er minder aërodynamische grip is, zullen ze ook minder grip verliezen door in de slipstream te komen. Dat was nu net de bedoeling van die nieuwe aërodynamicaregels. ;)

Oke, da kan  :) Maar het is me toch opgevallen telkens ze onder iemands achtervleugel zaten ze voor de bocht terug een gat moesten laten vallen.

idd, kon je goed zien bij webber -DC. Ofwel heeft de red bull een héle goeie tractie
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Memmen memmen?

Ten eerste, al stond MS alleen op pole en al de andere toppers achterin, dan was mijn reactie identiek. Misschien volg je dit forum nog niet lang, of misschien ben je gewoon te jong, maar het moge duidelijk zijn dat ik hier altijd al tegen de nieuwe kwali's ben geweest.

Wat heeft dat er nu mee te maken? 'Je komt hier niet veel of je bent te jong'  ::) --> dus mag hij hier zijn mening niet zetten ofzo? Is eenvan de stomste argumenten dat je kan gebruiken 'je bent te jong of je komt hier niet veel' ::)

Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 11:13:13
Mij stoort het enorm dat er 'fans' zijn als jij, met dezelfde standpunten en mening.
'Fans' die vinden dat alles sensatie en actie moet zijn en daar zelfs de grondwaarden van de sport voor zou over hebben.

De sport is momenteel verkocht aan mediahoeren, sensatiezoekers en supporters die enkel kijken voor leuke beelden maar geen idee hebben over wat de sport nu echt is. En jij bent er zo eentje.

Oh dus ik ben ook zo'n mediageile sensatiezoeker? Geloof mij, er zullen er veel zijn die mij als 'echte' Formule 1-fan beschouwen, ik doen der altijd alles voor en ben er elke dag constant mee bezig. Maar omdat ik dan niets heb tegen dit kwalificatiesysteem ben ik dan plots een sensatiezoekende nietsnut?  ???