De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

Ruud

Citaat van: The Lion op 05 maart 2005 - 18:19:58
Wat ben ik blij dat ik geen "'echte racefan" ben, want wat kunnen die klagen en zagen, zeg! Het seizoen is een kwalificatie-uur oud en er deugt al niets van, als je ze moet geloven.


Redelijk terecht dat ze dat zeggen. Toen ik vanmorgen op teletekst keek en ik zag Christian Klien op de vijfde plaats staan, kreeg ik daar niet bepaald een warm gevoel bij. Dat is niet omdat ik dat Klien niet gun, maar iedereen weet dat de auto waarin hij rijdt niet tot de beste behoort. Je weet dat hij daar staat door louter wat gelukkigere omstandigheden. Dergelijke resultaten zijn zo nietszeggend.

Luc

Ik ben pas blij als Fisichella de race wint en dat hij heeft moeten strijden tegen Schumacher, en de anderen.

en weet je, ook dat kan hij in deze Renault....en het is dus jammer dat hij zal moeten strijden (?) tegen Trulli, Klien.....

En Lion....ik ken een fantastische sport...WWF....heel veel spektakel, heel artificiëel....en er is altijd een goede en een slechte...makkelijk te volgen voor iedereen, zelfs de niet kenners....

Als je van F1 houdt, dan moet je deze kwalificatie waardeloos vinden. Schumacher mag niet machteloos foutloos achter een Minardi op de grid staan.
Coulthard mag na een waardeloos rondje niet zesde op de grid staan...vooral niet omdat Schumacher, Räïkkönen, Montoya, Alonso, Barichello (in die omstandigheden) een fantastische prestatie neer hebben gezet die meer waard is dan (in het beste geval) zes ,tien of vijftien....
mijn gedacht op www.eze.be

viperke82

wanneer begint de 2de kwali eigenlijk? (onze tijd)

Tim C

middernacht, live te volgen op rtbf

FerrariMan

Citaat van: Luc op 05 maart 2005 - 08:33:25
Ik hou me al een tijdje afzijdig maar ik snap niet dat mensen dit kwalificatie systeem toejuichen.

Is dit een sport waar de snelsten beloond worden, of is een kwalificatie een kansspel?

Komaan hé, het kan toch niet de bedoeling van een kwalicatiesysteem zijn dat de beste van de wereld zonder een fout van hemzelf achter de Minardi's moet starten.

In het systeem van vorig jaar kon hij nog op pole eindigen door een super tweede kwalificatie te rijden, nu kan hij enkel maar hopen op een 15 plek voor de Minardi's.
En Schumacher deed NIKS fout hé!

Dit optellen van beide sessies is een giga flop en dient snel afgevoerd te worden.

Ik zie graag races van de besten tegen de besten. Als een loterij gaat bepalen dat één van de besten achterin moet starten en zijn motor moet afjanken, zijn één setje banden moet opofferen om Minardi's en dergelijke in te halen, dan is het voor mij geen sport.

Dit is misschien leuk voor de sporadische F1 kijker, ik ben zwaar ontgoocheld in dit systeem. Maar eigenlijk wist ik het al op voorhand, beide tijden optellen zal het hele jaar door blijven leiden tot waardeloze kwalificaties.

Zo, dat is dan weer gezegd. Nu weer mijn mond proberen te houden.


Overschot van gelijk.
Het lijkt erop dat de sport moet onderdoen voor de show. Ik snap niet dat iemand deze soorten van kwali kan toejuichen..

Waarom niet 1 uur kwali op zaterdag, iedereen 12 rondes en verplicht om in het eerste half uur 6 te rijden.

Maar neen, in de plaats daarvan krijgen we nu deze rotzooi. Elk jaar opnieuw een belachelijker kwali systeem.

Ik keek uit naar een race met MS, JPM, RB, KR en de Renaults. Lang leve dit systeem.  ::)

FerrariMan

Citaat van: cookie op 05 maart 2005 - 12:27:13
Niet zagen mensen, we hebben nu een rare grid dus een leuke race. En schumacher krijgt nog geen kans om al direct te winnen en uit te lopen in het WK
Wat is dat voor zever. Kunstmatige spanning noem ik het. Net alsof iedereen altijd zit te wachten op een 'rare grid'. Want meer hoor je niet op de fora tegenwoordig 'waw! een rare grid, spannend!'. En op het eind van de dag missen we de echte actie.

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 13:19:20
http://www.formula1.com/race/tvimages/732/4005.html

Hier wordt ook constant gezaagd ze... Het oude systeem, Ferrari domineert elke sessie met 5 seconden meer per ronde. Uiteindelijk zetten ze het hele veld bijna op meer dan een ronde... "oh nee, ze moeten der wat aan doen, is niet goed, is geen sport meer".
Nu hebben we eindelijk terug spanning, "oh nee, sportonwaardig, ze moeten terug naar het oude systeem".  ::)

In plaats van constant te klagen, geniet van de spanning. Het is nu zo...
Mensen die zagen dat Ferrari teveel uitloopt moeten beseffen dat dat de fout is van de andere teams. Als zij sneller zijn dan is het hun goed recht. Eender welk team dominant is.

Maar daarom extra regels invoeren? En het daarom allemaal ok vinden? Dat is in mijn ogen een aanfluiting van de sport.
Wil je actie, sensatie en spanning? Kijk dan maar naar VT4 maar blijf van de F1 af. Laat racen zoals het hoort te zijn. De beste tegen de beste, de snelste tegen de snelste.

Ruud

#157
Citaat van: FerrariMan op 05 maart 2005 - 20:06:57
Citaat van: Luc op 05 maart 2005 - 08:33:25
Ik hou me al een tijdje afzijdig maar ik snap niet dat mensen dit kwalificatie systeem toejuichen.

Is dit een sport waar de snelsten beloond worden, of is een kwalificatie een kansspel?

Komaan hé, het kan toch niet de bedoeling van een kwalicatiesysteem zijn dat de beste van de wereld zonder een fout van hemzelf achter de Minardi's moet starten.

In het systeem van vorig jaar kon hij nog op pole eindigen door een super tweede kwalificatie te rijden, nu kan hij enkel maar hopen op een 15 plek voor de Minardi's.
En Schumacher deed NIKS fout hé!

Dit optellen van beide sessies is een giga flop en dient snel afgevoerd te worden.

Ik zie graag races van de besten tegen de besten. Als een loterij gaat bepalen dat één van de besten achterin moet starten en zijn motor moet afjanken, zijn één setje banden moet opofferen om Minardi's en dergelijke in te halen, dan is het voor mij geen sport.

Dit is misschien leuk voor de sporadische F1 kijker, ik ben zwaar ontgoocheld in dit systeem. Maar eigenlijk wist ik het al op voorhand, beide tijden optellen zal het hele jaar door blijven leiden tot waardeloze kwalificaties.

Zo, dat is dan weer gezegd. Nu weer mijn mond proberen te houden.


Overschot van gelijk.
Het lijkt erop dat de sport moet onderdoen voor de show. Ik snap niet dat iemand deze soorten van kwali kan toejuichen..

Waarom niet 1 uur kwali op zaterdag, iedereen 12 rondes en verplicht om in het eerste half uur 6 te rijden.

Maar neen, in de plaats daarvan krijgen we nu deze rotzooi. Elk jaar opnieuw een belachelijker kwali systeem.

Ik keek uit naar een race met MS, JPM, RB, KR en de Renaults. Lang leve dit systeem. ::)

Lang leve 'systemen' in de sport in het algemeen ::)

Zou een 100 meter sprint nog zo spanned zijn wanneer hij twee keer twee keer gelopen wordt - met de tijden bij elkaar opgeteld? Of in het geval dat de ene sprinter om 13.00u moet sprinten en de ander om 13.30u, wanneer de weersomstandigheden volledig anders zijn, waarbij de laatste ook nog eens een psychologisch voordeel heeft. Nee natuurlijk niet, de puurheid is er dan vanaf.

Helaas is dat wel wat de kwalificatie nu is: ondoorzichtig.

En dat is wat kwalificeren zou moeten zijn: één ronde voluit, geen strategie, geen bullshit eromheen, niets. Gewoon pure snelheid, het momentum. Wie wint, die wint, wie verliest, die verliest. Duidelijk. Sport is winnen - of verliezen - van je directe tegenstanders onder gelijke omstandigheden. Dan heb je pas echt laten zien dat je de beste bent.

Het racen, dat is strategie, dan komen er andere dingen om de hoek kijken. Maar geef de allersnelste de pole position, puur op basis van 'domme' snelheid in de kwalificatiesessie. Vertroebelende strategiën horen daar niet in thuis, evenals fancy en theoretische verhaaltjes van een jurist als Max Mosley hoe geweldig het niet zou zijn. Mosley verzint allerlei kunstgrepen om weer spanning toe te voegen aan Formule 1, terwijl iedereen ziet dat dat fake is.

Wat heb je er als kijker nou aan om te weten dat de invloed van strategie in de kwalificatie gehalveerd is :-\

cookie

Citaat van: Ruud op 05 maart 2005 - 17:34:15
Ik heb de kwalificatie gemist. En als ik jullie commentaren lees, weet ik weer precies dat ik daarvoor een hele goede reden had: slapen :-*

Het hele systeem lijkt erop gebaseerd om mensen als Paul Stoddart ook een kans te gunnen. Als je door een falend systeem de slechtste op de plaats van de beste ziet staan en elke prestatie aan discussie onderhevig is, wat is winnen dan nog waard?

Dit lag niet aan het systeem maar aan het weer, dit is al eerder gebeurd en zal nog gebeuren.
En waarom hoor ik nooit mensen over voetbal zagen dat het langs geen kanten deugt?? Das de meest oneerlijke sport die er is, ik kijk er niet meer naar want het is gewoon frustrerend. Doelpunten die onterecht afgekeurd worden, foute beslissingen bij bijna alle fases van de scheidsrechters. Maar hoort ge daar mensen over zagen?

Het is nu zo en we moeten accepteren dat dit jaar de quali in 2 sessies is, vorig jaar was het onozel, toen hadden we 2 sessies maar de eerste was om de volgorde van de 2de te bepalen, whoepie! Nu tellen beide sessies tenminste, de rijders moeten nu 2 keer foutloos rijden. Als Ferrari 1 en 2 had gestaan na Q1 had de quali ook niet gedeugd volgens jullie omdat de dominantie er nog steeds was terwijl ferrari fans het geweldig hadden gevonden.

Ja, straks is de 2de quali zo goed als overbodig, tenzij het weer regent. Dus ik zou zeker kijken aangezien er nog altijd regen in de lucht hangt.

Ruud

Citaat van: cookie
Citaat van: RuudIk heb de kwalificatie gemist. En als ik jullie commentaren lees, weet ik weer precies dat ik daarvoor een hele goede reden had: slapen

Het hele systeem lijkt erop gebaseerd om mensen als Paul Stoddart ook een kans te gunnen. Als je door een falend systeem de slechtste op de plaats van de beste ziet staan en elke prestatie aan discussie onderhevig is, wat is winnen dan nog waard?

Dit lag niet aan het systeem maar aan het weer, dit is al eerder gebeurd en zal nog gebeuren.

Het ligt wel aan het systeem! Als je coureurs vaste tijdstippen geeft om te kwalificeren gebeuren zulke dingen - structureel.

Citaat van: cookieHet is nu zo en we moeten accepteren dat dit jaar de quali in 2 sessies is, vorig jaar was het onozel, toen hadden we 2 sessies maar de eerste was om de volgorde van de 2de te bepalen, whoepie! Nu tellen beide sessies tenminste, de rijders moeten nu 2 keer foutloos rijden. Als Ferrari 1 en 2 had gestaan na Q1 had de quali ook niet gedeugd volgens jullie omdat de dominantie er nog steeds was terwijl ferrari fans het geweldig hadden gevonden.

Ja, straks is de 2de quali zo goed als overbodig, tenzij het weer regent. Dus ik zou zeker kijken aangezien er nog altijd regen in de lucht hangt.

Als Ferrari wint is dat zo, dan zijn zij de beste. Zo werkte Formule 1, tot voor kort. Als je regels gaat maken om er voor te zorgen dat de beste sporter niet wint, dan is dat een farce. Een beetje in de trant van: "we moeten die andere ook een kans gunnen, anders is het zo zielig".

Maar je hebt wel gelijk: mensen die verliezen willen altijd andere regels. Het liefst regels die hun concurrenten die de zaakjes beter voor elkaar hebben ondermijnen. Met het normale format - wat al meer dan vijftig jaar werkte - was het bijvoorbeeld nooit voorgekomen dat een Minardi op pole had gestaan (Frankrijk 2003). Dat is geen sterke prestatie, dat is een indirect gevolg van de hersenspinsels van idioten die het voor het zeggen hebben.

The Lion

Citaat van: Luc op 05 maart 2005 - 12:33:22
Willen jullie nu echt een valse grid hebben om spanning te zien? Geloof je niet in spanning als Räikkönen, Montoya, Fisichella, Schumacher, Alonso op de eerste drie rijen staan? Ook al halen ze niet in, ze zullen tenminste mekaar onder druk zetten. En dat is voor mij een leuke race.
Volgens mij kan het nog best wel meevallen met die kunstmatige spanning, maar ik ben wel geen kenner, hé. Als de grid zo blijft dan zullen Montoya, Alonso, Raikkonen, Button, Alonso en niet te vergeten Barrichello elkaar wel degelijk het leven zuur maken. Het zou me ook niet verbazen als Schumacher met gemak de aansluiting met dat middenveld kan maken. Zij allen strijden dan wel (voorlopig!) niet voor het podium maar dat is volgens Luc ook niet nodig: scoren hoeft niet als er maar leuk gevoetbald... euh geracet wordt. En die situatie verschilt ironisch genoeg niet veel van de voorbije jaren (met andere quali-formats) waarbij we het heel vaak hebben moeten stellen met achterhoedegevechten.

En nu op naar die 2de quali en die race! Dat de snelste moge winnen! Citius, altius, fortius! Leve de regen! Go, go, go...
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

dj Peter

#161
t'wordt hoog tijd dat de regels van de cyclocross veranderd worden want daar wint ook altijd dezelfde.En daar hoor je geen haan over kraaien. Ik stel voor dat vanaf volgend seizoen de fietsen niet meer mogen gewisseld worden als ze onder het slijk zitten, dat de winnaar van een cross de volgende keer achteraan start en de amateurs vooraan,enz...
Zie je dat al gebeuren ?
De hele competitiviteit (wat een woord) gaat naar de kl####en met de nieuwe regels, maar het is nu eenmaal zo. We zullen het ermee moeten doen.
En nu kruip ik in mijne nest ,om 3.30u sta ik weer op en ik wil de race vooral niet missen.Geen enkele race trouwens want ondanks alles blijft het mijn enige geliefkoosde sport.

Doefie

Citaat van: Ruud op 05 maart 2005 - 21:29:59
Citaat van: cookie
Citaat van: RuudIk heb de kwalificatie gemist. En als ik jullie commentaren lees, weet ik weer precies dat ik daarvoor een hele goede reden had: slapen

Het hele systeem lijkt erop gebaseerd om mensen als Paul Stoddart ook een kans te gunnen. Als je door een falend systeem de slechtste op de plaats van de beste ziet staan en elke prestatie aan discussie onderhevig is, wat is winnen dan nog waard?

Dit lag niet aan het systeem maar aan het weer, dit is al eerder gebeurd en zal nog gebeuren.

Het ligt wel aan het systeem! Als je coureurs vaste tijdstippen geeft om te kwalificeren gebeuren zulke dingen - structureel.

Citaat van: cookieHet is nu zo en we moeten accepteren dat dit jaar de quali in 2 sessies is, vorig jaar was het onozel, toen hadden we 2 sessies maar de eerste was om de volgorde van de 2de te bepalen, whoepie! Nu tellen beide sessies tenminste, de rijders moeten nu 2 keer foutloos rijden. Als Ferrari 1 en 2 had gestaan na Q1 had de quali ook niet gedeugd volgens jullie omdat de dominantie er nog steeds was terwijl ferrari fans het geweldig hadden gevonden.

Ja, straks is de 2de quali zo goed als overbodig, tenzij het weer regent. Dus ik zou zeker kijken aangezien er nog altijd regen in de lucht hangt.

Als Ferrari wint is dat zo, dan zijn zij de beste. Zo werkte Formule 1, tot voor kort. Als je regels gaat maken om er voor te zorgen dat de beste sporter niet wint, dan is dat een farce. Een beetje in de trant van: "we moeten die andere ook een kans gunnen, anders is het zo zielig".

Maar je hebt wel gelijk: mensen die verliezen willen altijd andere regels. Het liefst regels die hun concurrenten die de zaakjes beter voor elkaar hebben ondermijnen. Met het normale format - wat al meer dan vijftig jaar werkte - was het bijvoorbeeld nooit voorgekomen dat een Minardi op pole had gestaan (Frankrijk 2003). Dat is geen sterke prestatie, dat is een indirect gevolg van de hersenspinsels van idioten die het voor het zeggen hebben.

Jij was er bij in 1950?

En ik moet Cookie gelijk geven, het lag wel degelijk aan het weer. Had het een hele sessie mooi droog zonnig weer geweest met geen wolkje aan de lucht stonden de "groten" vooraan en de kleintjes achteraan.
Maar dat zullen we dit seizoen nog wel tegenkomen en dan zal je zien dat het eigelijk nog best wel meevalt (ik zeg hier niet dat het fantastisch is he)

Ferrari 2010

Albers out, spijtig voor al zen Nederlandse fans. Mag hij nu straks nog meerijden of niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Zij die een blik werpen op de uiteindelijke grid zien dat de sessie van vandaag een maat voor niets was...