Ronde 10: British Grand Prix, Silverstone circuit, Silverstone

Gestart door Tessa, 04 juli 2016 - 19:45:23

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: JS JTD op 10 juli 2016 - 19:43:40
Desalniettemin vind ik ook dat Rosberg bestraft moet worden. Niet alleen krijgt hij de setting aangereikt, ook wordt er nog geroepen dat hij de 7e versn moet vermijden.

En als ik de verklaring van de stewards lees, denk ik dat hij voor het eerste (de setting aangereikt krijgen) niet bestraft is maar voor het tweede wel.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

JS JTD

Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 19:49:10
De enige passende maatregel, straf. Over de hoogte er van kun je alweer discussiëren...

Eens, 5 sec had ik ook prima gevonden. ;)

Jozef

Citaat van: JS JTD op 10 juli 2016 - 19:55:27
Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 19:49:10
De enige passende maatregel, straf. Over de hoogte er van kun je alweer discussiëren...
Eens, 5 sec had ik ook prima gevonden. ;)

Wel, Olav Mol riep diskwalificatie. Christian Horner zei ook: als de FIA hier licht voor straft, geven ze een fout signaal want dan krijg je voor de rest van het seizoen allemaal van dit soort radioboodschappen. Er was net dit weekend gezegd dat ze strenger zouden optreden.

Arthur

Citaat van: Jozef op 10 juli 2016 - 20:00:16
Citaat van: JS JTD op 10 juli 2016 - 19:55:27
Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 19:49:10
De enige passende maatregel, straf. Over de hoogte er van kun je alweer discussiëren...
Eens, 5 sec had ik ook prima gevonden. ;)

Wel, Olav Mol riep diskwalificatie. Christian Horner zei ook: als de FIA hier licht voor straft, geven ze een fout signaal want dan krijg je voor de rest van het seizoen allemaal van dit soort radioboodschappen. Er was net dit weekend gezegd dat ze strenger zouden optreden.

Niet vaak eens met Olav, maar dit had de best passende straf geweest, zeker gezien de uitlatingen van Rosberg. De huidige straf staat in geen enkele verhouding tot het vergrijp!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 20:05:59
Citaat van: Jozef op 10 juli 2016 - 20:00:16
Citaat van: JS JTD op 10 juli 2016 - 19:55:27
Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 19:49:10
De enige passende maatregel, straf. Over de hoogte er van kun je alweer discussiëren...
Eens, 5 sec had ik ook prima gevonden. ;)

Wel, Olav Mol riep diskwalificatie. Christian Horner zei ook: als de FIA hier licht voor straft, geven ze een fout signaal want dan krijg je voor de rest van het seizoen allemaal van dit soort radioboodschappen. Er was net dit weekend gezegd dat ze strenger zouden optreden.

Niet vaak eens met Olav, maar dit had de best passende straf geweest, zeker gezien de uitlatingen van Rosberg. De huidige straf staat in geen enkele verhouding tot het vergrijp!!
was het vergrijp zo ernstig dan? het lijkt mij een redelijk normale straf voor het overtreden van een regel en zwaar genoeg om teams ervan te weerhouden om de regel zo maar aan hun laars te lappen. Alleen in geval van nood zullen teams de rijder helpen, daar zal verder niet veel in veranderen door deze uitspraak.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

C.G. de Beaufort

Whatever, hij staat maar 16 punten achter op Raikkonen, die 3e staat in het WK. Binnenkort heeft'ie de  positie overgenomen...  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 20:31:35
1 plek verlies of een DNF? Zeg het maar!!
vorig jaar kon het nog ongestraft, nu moet je er voor gediskwalificeert worden? dat gaat wel een beetje ver, vind je niet?


Pancake Shield

Zo ernstig was het toch niet. Ik heb ook eerder het idee dat dit een blunder van het team was, die advies gaf aan Rosberg terwijl die er niet om gevraagd had. Rosberg heeft in Baku al aangetoond zelf een probleem kunnen oplossen, dus is het maar de vraag of hij die hulp nodig had.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Reglementen zijn volgens mij duidelijk, bij verboden radioverkeer een DNF. Snap niet waarom de race stewards er zolang over doen en dan tot een 10 seconden tijdsstraf komen. Nu creëer je weer een grijs gebied waarbij teams toch dingen gaan roepen en de 10 sec. tijdsstraf voor lief nemen.

Regels zijn regels...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: Tuesday op 10 juli 2016 - 20:53:57
Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 20:31:35
1 plek verlies of een DNF? Zeg het maar!!
vorig jaar kon het nog ongestraft, nu moet je er voor gediskwalificeert worden? dat gaat wel een beetje ver, vind je niet?

Gaat absoluut ver! Maar dan geef je wel een dusdanig signaal af dat er in het vervolg wel iets zorgvuldiger over nagedacht wordt. Komt er nu weer zo'n situatie dan is de afweging eenvoudig als je genoeg voorsprong hebt en pak je simpel die straf. Ik zeg halfslachtig dus als het over de sanctie gaat!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jozef op 10 juli 2016 - 20:00:16
Citaat van: JS JTD op 10 juli 2016 - 19:55:27
Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 19:49:10
De enige passende maatregel, straf. Over de hoogte er van kun je alweer discussiëren...
Eens, 5 sec had ik ook prima gevonden. ;)

Wel, Olav Mol riep diskwalificatie. Christian Horner zei ook: als de FIA hier licht voor straft, geven ze een fout signaal want dan krijg je voor de rest van het seizoen allemaal van dit soort radioboodschappen. Er was net dit weekend gezegd dat ze strenger zouden optreden.

Dat bedoel ik dus!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 10 juli 2016 - 21:55:36
Reglementen zijn volgens mij duidelijk, bij verboden radioverkeer een DNF. Snap niet waarom de race stewards er zolang over doen en dan tot een 10 seconden tijdsstraf komen. Nu creëer je weer een grijs gebied waarbij teams toch dingen gaan roepen en de 10 sec. tijdsstraf voor lief nemen.

Regels zijn regels...
volgens mij is dat helemaal niet zo. Ik heb het na de problemen van Hamilton in Baku nog opgezocht en er staat geen eenduidige straf voor. Daarnaast is 10 seconden wel gewoon een behoorlijke straf waarbij teams dus wel 2x nadenken voor ze hulp gaan bieden via de radio. Als je voor dit soort dingen gaat diskwalificeren dan schiet de regel wel echt zn doel voorbij.