Ronde 10: British Grand Prix, Silverstone circuit, Silverstone

Gestart door Tessa, 04 juli 2016 - 19:45:23

« vorige - volgende »

Wings


Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Echt hè, die rollende starts achter de safetycar zijn niet om aan te gluren. Echt een marteling om naar te kijken. We hebben het over de allerbeste coureurs ter wereld. En die mogen niet staand starten. Want nat. Mietjesstart.

Anyway. Leuke race, mooi resultaat voor Max. Wellicht straks toch tweede?

gloudiesaurus

I hope so!

Vind het ook jammer van de start. Verder wel een aardige race. Weer een sterke race van Verstappen! Ruim voor Ricciardo, vechten met Rosberg, en 3e!  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 10 juli 2016 - 16:34:35
I hope so!

Vind het ook jammer van de start. Verder wel een aardige race. Weer een sterke race van Verstappen! Ruim voor Ricciardo, vechten met Rosberg, en 3e!  8)

Ik denk dus een 2e plaats :

https://twitter.com/Mighty33Max/status/752146809150119936

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Ze doen er wel lang over om een beslissing bekend te maken vind ik. Het team moest om 16u Britse tijd naar de stewards, dat is toch al meer dan een uur geleden en ik zou zeggen dat het een gemakkelijke beslissing is? Ik ken zelf de regels niet precies dus ik weet niet welke beslissing het zou moeten zijn, maar het verhaal van de radioregels was toch juist dat er nu een heel expliciete lijst was wat wel en niet mag?

Pancake Shield

Ik ga er vanuit dat Mercedes gaat zeggen dat het voor de veiligheid is en volgens mij heb ik Horner zelfs al ergens zien zeggen, dat hij zelf vindt dat dit moet kunnen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Een versnelling kwijt. Veiligheid. Nu je het zegt, dat er geen doden zijn gevallen mag een Godswonder heten.

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 10 juli 2016 - 18:10:42
Ik ga er vanuit dat Mercedes gaat zeggen dat het voor de veiligheid is en volgens mij heb ik Horner zelfs al ergens zien zeggen, dat hij zelf vindt dat dit moet kunnen.

Leuk, maar wat Horner vindt is toch echt niet relevant in de kwestie "is het volgens de regels of niet".

Verder sluit ik me aan bij Mickey. Rosberg zat af en toe vast in z'n 7. Heeft niks met veiligheid te maken. Hij haalde zelfs een bocht van minder dan 90 km/h in de 7de versnelling, dat was te zien op tv.

Van Wijk

Tja....een versnelling missen is echt heel gevaarlijk???
Net zoals starten op een half nat wegdek op full wets, je moet er toch niet aan denken?

Jozef

De versie van Rosberg is trouwens dat hij vast zat in 7de, en zonder instructies z'n auto had moeten parkeren. Ook dat lijkt me niet erg gevaarlijk, maar goed.

Ik heb nog wat gelezen over de regels en hoe ik het begrijp is dat het team wel mag meedelen dat er een kritiek probleem is. Als voorbeelden staan een lekke band of schade aan de auto expliciet vermeld als zaken die het team mag melden; geen idee of dit er ook onder valt. Wat er ook niet bij staat is of het team de oplossing voor het probleem mag aanreiken. Voor zulke gevallen heeft de pitmuur mijns inziens radiocontact met Charlie Whtiting om toestemming te kunnen vragen, waar Mercedes in dit geval duidelijk niet op wilde wachten.

Ik begrijp nu wel waarom het niet zwart/wit is en de stewards er iets langer over doen.

Arthur

In Baku had Hamilton ook een technisch probleem. Het team wist de [simpele?] oplossing maar mocht deze niet geven. Vandaag een soortgelijk [?] probleem en prompt werd verteld wat de oplossing was. Lijkt mij een duidelijk verhaal [behoudens het politieke spel wat zich nu af lijkt te spelen] en dus tijdstraf. Ergerlijker nog is dat zonder de geboden oplossing het waarschijnlijk [uitlatingen Rosberg?] een DNF had geworden...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

JS JTD

Citaat van: Arthur op 10 juli 2016 - 19:00:57
In Baku had Hamilton ook een technisch probleem. Het team wist de [simpele?] oplossing maar mocht deze niet geven. Vandaag een soortgelijk [?] probleem en prompt werd verteld wat de oplossing was. Lijkt mij een duidelijk verhaal [behoudens het politieke spel wat zich nu af lijkt te spelen] en dus tijdstraf. Ergerlijker nog is dat zonder de geboden oplossing het waarschijnlijk [uitlatingen Rosberg?] een DNF had geworden...

Ja en nee. In Baku had Lewis last van een iets lager vermogen, verder functioneerde de auto gewoon. Dat heeft niets met veiligheid te maken. Dat vaststaan in de 7e versnelling is toch van een andere orde en veiligheid valt enigszins te betwisten.
Desalniettemin vind ik ook dat Rosberg bestraft moet worden. Niet alleen krijgt hij de setting aangereikt, ook wordt er nog geroepen dat hij de 7e versn moet vermijden.

JS JTD


Arthur

De enige passende maatregel, straf. Over de hoogte er van kun je alweer discussiëren...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel