Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Ik snap niet heel goed waar het 'Vandoorne is nog niet gedebuteerd dus hij zal wel niet goed zijn'-argument vandaan blijft komen. Ik geloof dat inmiddels heel veel mensen hebben uitgelegd hoe dat precies in zijn werking gaat (en is gegaan in het verleden). Laten we nogmaals heel simpel als voorbeeld Lewis Hamilton nemen, die is ook gewoon gekneed door McLaren voordat hij zijn debuut maakte. Die reed ook eerst alle race-klasses uit, voordat ze bij de renstal hem een F1-auto onder de kont schoven.

Nu zitten ze bij McLaren ook nog eens met een enorme 'luxe-probleem'. Door hun programma kloddert het nu allemaal samen bij de F1-poort, want zoals iemand al zei ook Nyck de Vries zit nog in dat programma en is ook nog in aantocht. Ook die wordt rustig gebracht en bewerkt door McLaren zodat hij klaar is voor zijn debuut in de F1. Op dit moment zitten gewoon Magnussen en Vandoorne samen tegen de stoel van Button aan te schoppen. Ik durf ook te wedden dat als Alonso niet naar McLaren was gegaan dit jaar dat dan Magnussen en Vandoorne zeer waarschijnlijk samen daar gezeten hadden en dat we vorig jaar al afscheid hadden moeten nemen van Button.

Bovendien zeggen dat Vandoorne geen talent heeft (let wel ik wil hem nog geen supertalent-status toedichten, reden zijn dezelfde die ik noem in het Verstappen-topic) is eigenlijk gewoon onzin. Internationaal dichten de kenners de Belg al jaren een grote toekomst toe. Vandoorne wordt in zijn debuutjaar in de Formule Renault 3.5 zomaar eventjes tweede met vier overwinningen. Zelfde verhaal in zijn GP2-debuutjaar. En dit jaar domineert ie de GP2 als geen ander voor hem. Dan moet je toch echt wel talent hebben stromen door je hele lijf.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Red Bull laat rookies altijd heel jong en vaak relatief onervaren debuteren. Mensen verwarren dat met een 'normaal' debuut. Maar teams als Ferrari en McLaren hebben geen juniorteam als een Toro Rosso, dus zij laten hun coureurs buiten de F1 rijpen. Het één is niet slechter dan het ander.

Perton

Dat is inderdaad wat ik ook probeerde aan te geven in mijn eerdere posts. Om Red Bull krijgen sommige mensen hier een beetje het idee dat debutanten tegenwoordig maar jong moeten zijn, maar dat is pertinent onwaar. Met 23 jaar zit Vandoorne inderdaad relatief in de bovenste regionen voor een debutant, maar hij is nog altijd geen uitschieter als Van der Garde dat was.

Hamilton#44


Perton

Die ook nog inderdaad, al is dat ook weer een extreem voorbeeld :p dan heb je ook nog mcnish

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 23 september 2015 - 10:36:05
Citaat van: Jeroen op 22 september 2015 - 17:36:04
Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 12:31:38
Toch snap ik de move van Grosjean niet als Lotus daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault. Bij Renault heeft hij een kans om misschien een paar races te winnen de komende jaren, dat zie ik bij Haas niet gebeuren.

Ja want Renault maakt zulke goede motoren.


Op dit moment niet nee, maar ik zeg dan ook de komende jaren. Renault is een groot bedrijf wat in het verleden bewezen heeft in drie jaar tijd wereldtitels te kunnen halen.
Daarnaast zet ik het af tegen Haas, was kan hij daar winnen? Je moet niet alleen proberen grappige opmerkingen te maken maar ook goed lezen wat ik zeg.  :)

Grappig? Ik zei niks grappigs?

Ik lees prima wat je zegt, maar je hebt geen idee. Je impliceert dat Renault met 3 jaar aan de top staat maar op wat is dat gebaseerd dan? Jij noemt als argument 'omdat het een goed bedrijf is dat in het verleden het goed heeft gedaan', ja, dat ben ik met je eens maar Haas is een uitstekende race-organisatie dat grote successen in de racerij heeft geboekt. 

Ik kan me best voorstellen dat je meer vertrouwen hebt in Renault, snap ik, maar of dat de beste keuze zal blijken is toch echt nog maar de vraag, gezien de recente prestaties heb ik bar weinig vertrouwen daarin, zeker als ze weer met Prost aan komen schijten.

Daarbij: het duurt sowieso nog jaren voor het succes komt en moet Grosjean niet gewoon eens naar een nieuw, fris team zijn carriere een nieuwe wending geven? Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Niemand heeft een idee waar Renault over 3 jaar staat en waar Haas over 3 jaar staat en dan ook nog eens: wil Grosjean nóg 3 jaar bij dat team blijven waar hij al zolang zit? Voorlopig moet Renault maar eens zien onder de huidige regelgeving en fatsoenlijke turbo te bouwen. Voorlopig geloof ik daar geen pest van.





Wings

Romain zit vastgeroest bij Lotus. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als het team langzaam wegglijdt en nauwelijks vooruitgang boekt dat het tijd wordt om een nieuwe uitdaging leven in te blazen.

Wings

#667
Citaat van: Jeroen op 23 september 2015 - 08:20:23
Prima. Dan is het een prutser met een helm.

We gaan het meemaken.

Dat maak jij er van. Ik zeg dat ik niet denk dat het een supertalent van het kaliber Verstappen is. En als hij dit seizoen wederom niet debuteert vind ik dat mijn mening wel bevestigen.

-edit-

Citaat van: Pancake Shield op 23 september 2015 - 11:00:23
Ik snap niet heel goed waar het 'Vandoorne is nog niet gedebuteerd dus hij zal wel niet goed zijn'-argument vandaan blijft komen. Ik geloof dat inmiddels heel veel mensen hebben uitgelegd hoe dat precies in zijn werking gaat (en is gegaan in het verleden). Laten we nogmaals heel simpel als voorbeeld Lewis Hamilton nemen, die is ook gewoon gekneed door McLaren voordat hij zijn debuut maakte. Die reed ook eerst alle race-klasses uit, voordat ze bij de renstal hem een F1-auto onder de kont schoven.

Als het een supertalent is gaat McLaren natuurlijk niet wachten totdat hij 30 is. Dus ergens zal je een turn moeten maken en hardop afvragen of hij wel dat supertalent is als wordt beweerd. Anders gezegd, het zal dan toch eens moeten worden omgezet naar een racestoel in de Formule 1... Verder hadden Montoya en Räikkönen natuurlijk een meerjarig contact bij McLaren. Hamilton was 19 toen Montoya werd gecontracteerd. De situatie zoals deze nu is, is dat jaarlijks contracten worden gegeven bij McLaren. Alonso, Button, Pérez (22 toen hij tekende bij McLaren) en Magnussen (21 toen hij tekende bij McLaren) mochten plaatsnemen terwijl Vandoorne het moest stellen met een positie op de reservebank. Als hij dit jaar opnieuw wordt gepasseerd durf ik de stelling wel aan dat Vandoorne geen gouden toekomst tegemoet gaat in de Formule 1.


CitaatNu zitten ze bij McLaren ook nog eens met een enorme 'luxe-probleem'. Door hun programma kloddert het nu allemaal samen bij de F1-poort, want zoals iemand al zei ook Nyck de Vries zit nog in dat programma en is ook nog in aantocht. Ook die wordt rustig gebracht en bewerkt door McLaren zodat hij klaar is voor zijn debuut in de F1. Op dit moment zitten gewoon Magnussen en Vandoorne samen tegen de stoel van Button aan te schoppen. Ik durf ook te wedden dat als Alonso niet naar McLaren was gegaan dit jaar dat dan Magnussen en Vandoorne zeer waarschijnlijk samen daar gezeten hadden en dat we vorig jaar al afscheid hadden moeten nemen van Button.

Wat heeft de komst van Alonso te maken met het aanhouden van Button? Want eigenlijk zeg je dat Button moest worden gecontracteerd omdat Alonso kwam. Zou Alonso niet zijn gekomen had McLaren afscheid genomen van Button. Die moet even vallen hier. Ik denk juist dat de komst van Alonso perspectief had kunnen bieden voor jong talent.

CitaatBovendien zeggen dat Vandoorne geen talent heeft (let wel ik wil hem nog geen supertalent-status toedichten, reden zijn dezelfde die ik noem in het Verstappen-topic) is eigenlijk gewoon onzin. Internationaal dichten de kenners de Belg al jaren een grote toekomst toe. Vandoorne wordt in zijn debuutjaar in de Formule Renault 3.5 zomaar eventjes tweede met vier overwinningen. Zelfde verhaal in zijn GP2-debuutjaar. En dit jaar domineert ie de GP2 als geen ander voor hem. Dan moet je toch echt wel talent hebben stromen door je hele lijf.

Wie zijn volgens jou kenners? Lijkt mij dat ze bij McLaren dondergoed weten hoe snel Vandoorne is.

O en begrijp me niet verkeerd, mannetje kan best sturen hoor en wat hij dit jaar laat zien is absoluut super, maar ik vind het niet zo indrukwekkend als wat Max deed. Dus ik spreek tegen als iemand hem op het zelfde voetstuk plaatst. Dan had hij al lang in de McLaren gereden in plaats van Sergio (nooit van onder de indruk geweest in de F1. Sorry) en Kevin (zie Sergio).

Jehoentelaar

Vandoorne is 23, geen 30.

Plus: waarom de constante vergelijking met Verstappen? Moet iedereen een talent à la Verstappen zijn om een debuut te rechtvaardigen? Nee, we weten allemaal dat dat niet hoeft.

En je vergelijkt Vandoorne met coureurs die welgeteld één of twee jaar jonger waren bij hun debuut. Nou, Vandoorne zou dan dus ongeveer driehonderd dagen later zijn met zijn contract. Jeetje. Wat een schandaal eigenlijk dat hij nog mag debuteren. Bizar.


Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 23 september 2015 - 19:03:35
O en begrijp me niet verkeerd, mannetje kan best sturen hoor en wat hij dit jaar laat zien is absoluut super, maar ik vind het niet zo indrukwekkend als wat Max deed. Dus ik spreek tegen als iemand hem op het zelfde voetstuk plaatst. Dan had hij al lang in de McLaren gereden in plaats van Sergio (nooit van onder de indruk geweest in de F1. Sorry) en Kevin (zie Sergio).

Toen Perez debuteerde reed Vandoorne nog in de FR2.0. Je bent oprecht lachwekkend.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 20:01:04
Vandoorne is 23, geen 30.

Plus: waarom de constante vergelijking met Verstappen? Moet iedereen een talent à la Verstappen zijn om een debuut te rechtvaardigen? Nee, we weten allemaal dat dat niet hoeft.

En je vergelijkt Vandoorne met coureurs die welgeteld één of twee jaar jonger waren bij hun debuut. Nou, Vandoorne zou dan dus ongeveer driehonderd dagen later zijn met zijn contract. Jeetje. Wat een schandaal eigenlijk dat hij nog mag debuteren. Bizar.

Relaxt. Het is een forum.

Verder reageer ik op een vergelijk met Verstappen. Lijkt me toegestaan.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 20:07:34
Je bent oprecht lachwekkend.

Anders denken vind ik prima maar daar ligt ook mijn grens.

Jehoentelaar

Uiteraard. Maar er komt ook een moment dat het lastig wordt om de serieuze toon (waar ik altijd voorstander van ben) vast te houden. Niks persoonlijks overigens.

Wings

Omdat ik er anders tegenaan kijk? Beetje jammer.