Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 21:45:44
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 21:39:28
Door wie moet hij opgepikt worden dan? Hij zit bij McLaren. Zij bepalen wanneer hij debuteert.

Red Bull bepaalt toch ook niet of Verstappen blijft als Mercedes of Ferrari hem wilt? ;)

Maar even los daarvan koos McLaren al eerder voor Pérez en Magnussen. Waarom zouden ze dat doen als ze in bezit zijn van een rijder die beter kan? En waarom zouden ze vasthouden aan Button? Het spreekt tegen dat Vandoorne zo verschrikkelijk goed is.
Toen ze voor Pérez kozen, was Vandoorne nog een Formule Renault 2.0-coureur, dus dat argument is eigenlijk een beetje heel erg slap en klinkt als het zoeken naar argumenten.

Toen ze voor Magnussen kozen, was het heel simpel: McLaren werkt niet zols Red Bull, dat ze uit de handvol coureurs de twee voornaamste kandidaten kiezen om te rijpen bij hun juniorteam. McLaren heeft geen juniorteam. Dus ze kiezen daar voor de coureur die het meest gerijpt is, en dat was op dat moment Magnussen.

Of dat beleid het juiste is of niet, dat is een tweede discussie waard (die ik overigens niet zo boeiend vind en dus ook niet aan ga meedoen). Vergeet niet dat Hamilton ooit eens door McLaren de deur is gewezen (of in ieder geval wegliep bij McLaren, ik vergeet altijd welke van de twee het is), omdat hij ook sneller het juniorpad wilde bewandelen dan McLaren voor ogen had. Ook hij was een supertalent, die pas de kans kreeg te debuteren nadat hij GP2-kampioen was geworden. Hoe McLaren destijds met Hamilton is omgegaan verslapt alleen maar jouw argument dat "Vandoorne wel niet zo goed zou zijn omdat hij nog niet is gedebuteerd." Dat vorige supertalent brachten ze namelijk ook niet snel.

Jehoentelaar

Misschien lever ik nu een kulargument, maar geldt dat in zekere zin niet ook voor Nyck de Vries?

Pancake Shield

Niet iedere coureur wipt gelijk van de Formule 3 naar de F1. Sommige teams/organisaties nemen het voorbereiden van de talenten heel serieus. McLaren is een klasse voorbeeld in dat geval en ja wat Perton zegt, kijk hoe ze met Hamilton zijn omgegaan en dan zie je dat de behandelwijze ten opzichte van Vandoorne niet zo heel anders is. Plus ik verwacht dat Vandoorne ook een contract heeft waarin staat dat hij alleen voor McLaren (of eventueel een door McLaren aangewezen team) mag debuteren in de F1. Dan kan Ferrari wel op zijn deur staan kloppen, maar ik betwijfel of de Belg dan ja zegt.

Bovendien wordt door vele volgers al jaren gezegd dat Vandoorne een van de grotere talenten is. Schijnbaar, maar quote me niet op dat ik hoorde dat pas geleden, heeft er nog nooit een GP2-coureur zo dominant gereden als Vandoorne dit jaar.

edit: Heel simpel gezegd Red Bull gooit de beste ruwe diamant in de wagen en probeert ze in de F1 te polijsten, terwijl McLaren ze al polijst voordat ze debuteren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 21 september 2015 - 23:42:09
Misschien lever ik nu een kulargument, maar geldt dat in zekere zin niet ook voor Nyck de Vries?

Dat denk ik eigenlijk wel. Die wordt in februari 21 en heeft Vandoorne en in principe ook nog Magnussen voor zich. Dus dat wordt ook geen heel jong debuut. Rijdt zeker nog 2 jaar in een lagere klasse (mocht ie überhaupt ooit in de F1 terecht komen).

Hamilton#44

Verstappen naar McLaren in 2016? Zou wel het negeren van de teamorder verklaren !!  ;)

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/perez_naar_lotus_grosjean_naar_haas/

Mocht Grosjean naar Haas vertrekken, dan zal Perez waarschijnlijk zijn vervanger zijn.
Goed voor de muntjes Perez en Maldonado samen in een team  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Toch snap ik de move van Grosjean niet als Lotus daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault. Bij Renault heeft hij een kans om misschien een paar races te winnen de komende jaren, dat zie ik bij Haas niet gebeuren.

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 12:31:38
Toch snap ik de move van Grosjean niet als Lotus daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault. Bij Renault heeft hij een kans om misschien een paar races te winnen de komende jaren, dat zie ik bij Haas niet gebeuren.

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet.
Nieuwe omgeving oké, maar is Haas dan de stap vooruit?

Enige wat ik kan bedenken is dat Grosjean misschien meer weet over Lotus - Renault. Wellicht dat het er daar volgend jaar nog niet zo rooskleurig uit ziet?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Bij Ferrari gaat iemand zeer waarschijnlijk weg na 2016. Haas is een de facto Ferrari b-team. Daar zal grosjean ook op hopen

Hamilton#44


Perton

Ja. Maar dat was mijn punt ook niet. Het ging me om zijn beweegredenen.

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 13:07:58
Dat kan ie wel vergeten.

En waarom?

Als ik me niet vergis hebben Grosjean end Ferrari dit jaar gesprekken gevoerd, maar koos Ferrari toch om Kimi te verlengen. Het kan best dat ie nu naar Haas gaat om Ferrari op te warmen voor zijn komst in 2017.

Ik vermoed dat Grosjean nog weinig zin heeft om te wachten tot Renault weer competitief is. 2016 wordt sowieso een overgangsjaar, alweer een jaar dat ie niet aan het voorfront geraakt, waar ie echt wel op hoopt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

CitaatRed Bull:

Daniel Ricciardo
Daniil Kvyat

Ferrari:

Sebastian Vettel
Kimi Raikkonen

Mercedes:

Nico Rosberg
Lewis Hamilton

Sauber:

Felipe Nasr
Marcus Ericsson

McLaren:

Fernando Alonso
Stoffel Vandoorne

Haas F1:

Romain Grosjean
Esteban Gutierrez

Toro Rosso:

Max Verstappen
Carlos Sainz Jr.

Manor:

Pascal Wehrlein
Alexander Rossi

Force India:

Nico Hulkenberg
Sergio Perez

Lotus/Renault:

Pastor Maldonado

Ik denk dat dit het volgend jaar wordt, al heb ik geen flauw idee wie de tweede rijder wordt bij Lotus/Renault. Wat jullie?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar


Perton

Ik heb echt exact hetzelfde lijstje als Niels. Het tweede Lotus/Renault-stoeltje lijkt me dan voor Vergne te worden.