Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

Klopt, het Pérez verhaal was alleen logisch als FI daarmee het geld van Pastor kon binnenhalen, dus die laten de Mexicaan en zijn Carlos Slim dollars niet meer gaan nu.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Perez naar Lotus Renault?
En Wehrlein dan naar Force India.

Stevens/ Rossi bij Manor?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ik heb al zo links en rechts gehoord dat die Manor-Mercedes deal al rond zou zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Ja, die willen Wehrlein daar onderbrengen.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 12:31:38
Toch snap ik de move van Grosjean niet als Lotus daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault. Bij Renault heeft hij een kans om misschien een paar races te winnen de komende jaren, dat zie ik bij Haas niet gebeuren.

Ja want Renault maakt zulke goede motoren.

janke

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2015 - 16:21:31
Klopt, het Pérez verhaal was alleen logisch als FI daarmee het geld van Pastor kon binnenhalen, dus die laten de Mexicaan en zijn Carlos Slim dollars niet meer gaan nu.

Wanneer is zijn contract afgelopen dan bij FI??
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Citaat van: janke op 22 september 2015 - 17:47:05
Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2015 - 16:21:31
Klopt, het Pérez verhaal was alleen logisch als FI daarmee het geld van Pastor kon binnenhalen, dus die laten de Mexicaan en zijn Carlos Slim dollars niet meer gaan nu.

Wanneer is zijn contract afgelopen dan bij FI??

Zover ik begrepen heb eind 2016. Maar voor 2016 moet er a la Button een optie gelicht worden

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2015 - 17:52:07
Citaat van: janke op 22 september 2015 - 17:47:05
Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2015 - 16:21:31
Klopt, het Pérez verhaal was alleen logisch als FI daarmee het geld van Pastor kon binnenhalen, dus die laten de Mexicaan en zijn Carlos Slim dollars niet meer gaan nu.

Wanneer is zijn contract afgelopen dan bij FI??

Zover ik begrepen heb eind 2016. Maar voor 2016 moet er a la Button een optie gelicht worden

Oké, bedankt voor de info. Maar dan is het wel duidelijk dat FI hem niet laat gaan. Of er moet een afkoopsom komen van weet ik hoeveel. En de grote baas bij FI staat er ook niet zo florisant voor wat ik heb begrepen.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 13:09:47
Ja. Maar dat was mijn punt ook niet. Het ging me om zijn beweegredenen.

Ferrari dus! Maar dat lijkt mij ijdele hoop. Ik denk niet dat dat gaan gebeuren. Het beste kan hij gewoon bij Renault/Lotus blijven.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Arthur op 22 september 2015 - 18:11:45
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 13:09:47
Ja. Maar dat was mijn punt ook niet. Het ging me om zijn beweegredenen.

Ferrari dus! Maar dat lijkt mij ijdele hoop. Ik denk niet dat dat gaan gebeuren. Het beste kan hij gewoon bij Renault/Lotus blijven.
Waarom precies? Die vraag bedoel ik niet om te zieken, maar ik ben oprecht benieuwd waarom je dat vindt.

Het is ten dele vergelijkbaar met Alonso. Je hoort mensen zo nu en dan roepen dat ie beter bij Ferrari had kunnen blijven, maar zijn doel is heel simpel: kampioen worden. Of Ferrari nou op 40, 30, 20 of 0,2 seconden van Mercedes finisht, wereldkampioen worden ze niet op de korte termijn. Althans, op het moment dat Alonso daar vertrok. Dan kan je beter de gok wagen.

Grosjean kan dezelfde gedachtegang hebben: met Renault wordt het toch niks, maar via Haas kan ie (ook al zit het vol zekerheden en is de kans groot dat het NIET gaat lukken, net als de titel van Alonso bij McLaren) misschien (een hele grote misschien is dat) alsnog een coureur van topteam worden.

Nogmaals, ik zeg niet dat Haas per se het team zal zijn waar Grosjean betere resultaten zal behalen dan bij Lotus/Renault. Maar bij Lotus/Renault bereikt ie misschien in een soort van status quo. Ik weet dat status quo niet de juiste term is in deze context, maar ik kom even niet op de term die dat wel is.

Pancake Shield

Ik snap het de beweegredenen van Grosjean idd wel. Ik kan zelfs zo twee namen noemen van coureurs die ook een stapje terug gedaan hebben en uiteindelijk toch in een topteam alsnog terecht kwamen. Webber die natuurlijk van Minardi naar Jaguar naar Williams naar Red Bull ging. Of eigenlijk nog een beter voorbeeld is Giancarlo Fisichella die dat zelfs meerdere keren flikte. Minardi -> Jordan -> Benetton -> Jordan -> Sauber -> Renault -> Force India -> Ferrari. Met name toen Fisichella op het zijspoor kwam in de Jordan/Sauber had iedereen wel verwacht dat het einde carriere was. Dat hij dan bij Renault er toch nog twee overwinningen uitknalt en uiteindelijk nog via FI bij Ferrari terecht komt, had volgens mij NIEMAND verwacht. Dus wie weet Grosjean heeft voorbeelden genoeg en ik denk dat zijn loopbaan bij Renault/Lotus toch een beetje op een dood spoor komt te zitten. Dan kun je beter de gok nemen, vind ik.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 22:49:00
Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 21:53:45
Vandoorne heeft geen driejarige overeenkomst met McLaren.

Ik weet niet hoelang zijn contract loopt maar Vandoorne heeft ongetwijfeld gewoon een overeenkomst met McLaren. Die rijdt vast niet zonder papiertje in de rondte.

Wat ik begreep heeft hij in december pas getekend. En maar voor een jaar. Maar ook al was dat niet zo en kan hij niet weg dan nog blijft staan dat genoeg contracten zijn uitgedeeld voor racestoeltjes en Vandoorne daar telkens niet bijzit. Dus die supertalentstatus die jij hem daar aanmeet betwijfel ik ten zeerste.

0634

Prima. Dan is het een prutser met een helm.

We gaan het meemaken.

janke

#658
Ik snap die uitspraak van Wings ook niet zo. Vandoorne is een groot talent en F1 waardig. Maar we zullen het zien. Voorlopig heeft Button nog niet van zich laten horen en bij McLaren blijft het tot nu toe ook stil.
Some things are too important to be left in the past.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 22 september 2015 - 17:36:04
Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 12:31:38
Toch snap ik de move van Grosjean niet als Lotus daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault. Bij Renault heeft hij een kans om misschien een paar races te winnen de komende jaren, dat zie ik bij Haas niet gebeuren.

Ja want Renault maakt zulke goede motoren.

Op dit moment niet nee, maar ik zeg dan ook de komende jaren. Renault is een groot bedrijf wat in het verleden bewezen heeft in drie jaar tijd wereldtitels te kunnen halen.
Daarnaast zet ik het af tegen Haas, was kan hij daar winnen? Je moet niet alleen proberen grappige opmerkingen te maken maar ook goed lezen wat ik zeg.  :)